V malém kalifornském městečku Gardena sídlí od roku 2009 společnost Faraday Futures. Dva její zakladatelé, bývalí zaměstnanci Lotus, sdílejí společný sen: stvořit novou generaci elektromobilů.
foto: Faraday Futures
Mladá automobilka Faraday Futures dnes údajně zaměstnává více než 200 profesionálů, kteří původně pracovali pro BMW, Ferrari, GM, Lamborghini, Land Rover, SpaceX, i Tesla Motors.
Z obrázků na webu Faraday Futures to zatím vypadá, že nově vyvíjené auto-elektromobil bude sportovně laděný sedan nebo crossover, přímo soupeřící s vozy Tesla Model S/Tesla Model X.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla má novou konkurenci: čínského miliardáře
Automobilka se dušuje, že bude využívat nejlepších bateriových technologií, které nejspíš půjdou přes kapacitu 100 kWh. V současné době hledá firma místo, kde by postavila svou továrnu. V úvahu připadají Kalifornie, Georgia, Louisiana a Texas.
Celý podnik však prozatím vypadá jen napůl reálně. Web ani neuvádí šéfa společnosti, ani hlavní investory. To ovšem u podobných start-upů není nic neobvyklého.
Důležitý je ten zvláštní pocit hlodající vzadu v hlavě, že by mohlo jít jen o nějaký podivný vtípek nebo recesi, která se chce svézt na popularitě Tesla Motors.
A stále nám chybí Henry
A stále nám chybí Henry eFord, který dodá elektřinu masám. Takový Trabant, VW Brouk, Fiat 500 na ‚plochou baterku‘. Vůz v duchu minimalismu a funkcionalismu. Konstrukce ořezaná až na dřeň. Vůz určený pouze k dopravě v tom nejryzejším slova smyslu.
Dnes jsou jiné předpisy a
Dnes jsou jiné předpisy a je důraz na bezpečnost, ale máte pravdu v tom, že je tu díra na trhu. Malé e-auto oproštěné o nepotřebné věci tu stále chybí, něco jako tata mobil v Indii.
http://mahindrareva.com/
http://mahindrareva.com/
Jestli jsem dobře četl,
Jestli jsem dobře četl, tak se v Evropě neprodává.
Rovnako ako kopa cinskych
Rovnako ako kopa cinskych elektromobilov.
Cez europske regulacne pravidla sa len tak nejake „jednoduche oprostene od zbytocnosti“ auto nedostane.
pod tohle bych se rád
pod tohle bych se rád podepsal
naprostý souhlas
Tak nevím, jestli Henry je
Tak nevím, jestli Henry je dobrý příklad, elektromobilitu zazdil a před sto léty a měl pádný argument. Levné palivo. Ale obávám se že tato automobilka opravdu nebude to byste si přál. Oni všichni, ktreří dělají elektromobilitu vědí, že se dá nachytat spousta bohatších lidí na parametry elektromotoru, které jsou se spalovacím motorem nesrovnatelné (výkon/hmotnost, účinnost, kroutící moment). Pro rozšíření elektromobility je ppotřeba už jenom zrealizovat maličkost. Dostatek levných baterií. Ještě to bude chtít několik let vyčkat.
NO jistě!! a ještě k tomu
NO jistě!! a ještě k tomu přidat propagandu na globálním oteplování díky 60% tepelnýmu odpadu z miliardy spalováků na planetě
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/
Elektřina v té době,
Elektřina v té době, nebyla ani v USA tak široce dostupná jako je dnes, z toho důvodu byl trh pro elektromobily malý, na rozdíl od spalovacích aut. Také hustota energie v bateriích byla v té době proti dnešku asi desetinová.
To je pravda, ale také je
To je pravda, ale také je pravda, že když jste jel 40km/h, tak vás měli za šílence. Proto také dojezd byl na tehdejší dobu více něž slušný – přes 100Km, protože se jezdilo tak 20-25km/h. Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou vychlosti. Nebylo to zas až tak zlé. Musíme si připustit, že jedna silná osobnost dokáže strhnout směr vývoje na mnoho let dopředu a ne vždycky se to může ukázat jako jedina dobrá cesta… 🙂
Souhlas. Ale v Elonu Muskovi
Souhlas. Ale v Elonu Muskovi takového člověka vidím. Jen se k těm primitivním kárám musí(me) prokousat přes auta pro zbohatlíky.
Zajímalo by mě hlavní
Zajímalo by mě hlavní důvod toho, proč ti bývalí zaměstnanci Tesly jsou teď už bývalí.
nejspíš ten Elonův dril
nejspíš ten Elonův dril každý věčně nevydrží 😉
Náročné povolání, nic není zadarmo jako v dočasným €jrosocialismu …
Bohužel asi všichni
Bohužel asi všichni tušíme čím €usoc skončí.
youtube.com/watch?v=r5Z6_Vsw_mo
Aneb jak reagovat sám na
Aneb jak reagovat sám na sebe 😉
Pokud to opravdu výjde a
Pokud to opravdu výjde a bude to konkurence hlavně pro spalovací auta, bude to dobře, protože tak kdy bode chtít pořádný elektromobil a ne nějaké pokusy aby-se-neřeklo zavedených automobilek, nebude odkázán jen na Teslu, ale bude si moci vybrat z více. Myslím že nakonec by mohla vzniknout i nějaká smlouva o spolupráci, například si umím představit dohodu o využití superchargeru.
Sdílím váš názor.
Sdílím váš názor. Především na ty pokusy o elektromobily existujících automobilek.
za to jsou znami lidi, kteri
za to jsou znami lidi, kteri vedou jednotliva oddeleni…
Nick Sampson — Product Architect, former Vehicle and Chassis Engineering for Tesla Model S
Richard Kim — Head Design, former BMW i8 Concept, BMW i3 Concept
Silva Hiti — Sr. Dir. of Powertrain, former lead powertrain at Chevy Volt
Pontus Fontaeus — Interior Design, former Lamborghini, Ferrari, Land Rover
Page Beermann — Exterior Design Chief, former Creative Director at BMW (designed the 3 Series GT)
Porter Harris — Batteries, former SpaceX
Tak hlavně, že mají tolik
Tak hlavně, že mají tolik designérů 😉
kteří to spíš celé
kteří to spíš celé pohnojí, viz interiér Model S a naprosto obyčejný design Modelu S
na tak skvělý auto mělo tak neschopné designéry….
Tak v tomhle s vámi
Tak v tomhle s vámi nesouhlasím. Model S dle mě má jeden z neladnějších a nevyváženějších designů současnosti.
neladnější nebo
neladnější nebo nejladnejsi?
nevyváženější nebo nejvyvazenejsi?
🙂
podle me ta druha moznost…
nemá cenu se s ropákama
nemá cenu se s ropákama crcmat. Všichni víme že celý svět TESLE závidí MODEL S 😉
Konec ropáků už začal.
Konec ropáků už začal. Myslím, že hodně lidí tohle děsí. Taky je děsí představa, že na dálnici nebudou moci ukazovat jaký jsou borci když to auto pojede samo.
a nejlepší je, že
a nejlepší je, že téměř každý sportovní auto Tesla položí na lopatky 🙂
je potřeba z těch rakovinotvorných ropáků udělat podřadné bytosti, už jimi jsou 🙂
V čem? Ve zrychlení do
V čem? Ve zrychlení do stovky?
Tak přesně na to jsou sportovní auta určená ty idiote.
Jediná podřadná bytost jseš tu díky debilním komentům ty…
Nějak mi vypadává J 🙂
Nějak mi vypadává J 🙂
Kedze zatial nic nevyrabaju,
Kedze zatial nic nevyrabaju, potrebuju hlavne navrharov.