Trend Park na Amperu ukázal největší flotilu elektromobilů v ČR

Na největším českém elektrotechnickém veletrhu Amper, který se konal od 24. do 27. března v Brně, byla letos elektromobilita jedním z nejžhavějších témat. Svou flotilu čítající celkem sedm vozů zde předvedla i zlínská společnost Trend Park, která se tématu elektromobility dlouhodobě věnuje.

Elektromobil Ford Focus Electric byl jedním z těch, které společnost Trend Park na veletrhu Amper 2015 vystavovala
foto: Hybrid.cz

TISKOVÁ ZPRÁVA

Zástupci zlínské společnosti na veletrhu ukázali i několik elektromobilů, které se v české republice zatím vyskytují velmi zřídka. Jedním z nich byl i elektrický Mercedes Benz třídy B Electric Drive, který návštěvníky uchvátil nejen svým elektrickým motorem, ale také atraktivním designem.

Dalšími novinkami byly americký elektromobil Ford Focus Electric či , které jsou u nás rovněž velkými raritami. Všechny tyto vozy bude v nejbližší době možné zapůjčit právě u zlínské společnosti.

Návštěvníky ovšem nejvíce zaujala královna mezi elektromobily Tesla Model S, kterou Trend Park na veletrh přivezl hned ve dvou exemplářích. U obou Tesel se doslova dveře netrhly a na posazení dovnitř se stály fronty.

Kromě Trend Parku na veletrhu své a e-NV200 představila i automobilka . Velkým lákadlem byla také přestavěná na elektromobil, která se na výstavní ploše rovněž představila.

auto elektromobil Mercedes-Benz třídy B ED flotila TrendPark veletrh Amper 2015

Elektromobil Mercedes-Benz třídy B ED na veletrhu Amper 2015
foto: Hybrid.cz

SLEDUJTE TAKÉ: DALŠÍ FOTKY NA NAŠEM FACEBOOKU

Tématu elektromobility byl věnován i první konferenční den veletrhu. Aktuálnost tématu dokládal plný sál, ve kterém se mačkalo asi 200 účastníků konference. Přednášející z největších českých energetických společností mluvili o plánovaném rozšiřování a hlavně .

To by velmi usnadnilo prosazení elektromobilů do běžného provozu. Z jejich přednášek vyplynulo, že o rozšiřování této sítě mají zájem a že větší množství nabíjecích stanic u českých a moravských silnic je jen otázkou času.

Dalším tématem konference bylo i propojení elektromobility a , kdy byl představen koncept elektromobilu jako zásobárny přebytečné energie vytvořené domácí solární energetickou soustavou. To je ovšem stále ještě hudba budoucnosti.

tisková zpráva

19 komentářů u “Trend Park na Amperu ukázal největší flotilu elektromobilů v ČR”

  1. „Dalším tématem
    „Dalším tématem konference bylo i propojení elektromobility a fotovoltaiky, kdy byl představen koncept elektromobilu jako zásobárny přebytečné energie.“
    Na konferenci buď vymýšleli, jak to udělat, aby slunce svítilo v noci, aby se ve dne dalo s autem jezdit.
    Nebo, jak přesvědčit lidi, aby ve dne spali a v noci pracovali, aby se jim mezitím mohly nabíjet auta.

    1. Jde o to, ve zkratce, že
      Jde o to, ve zkratce, že většina aut stojí neustále na parkovišti. Pokud jím jen vozíte děti do školy a jezdíte do práce, kde pak makáte ve fabrice nebo sedíte v kanclu, tak přes noc stojí doma a přes den před fabrikou. Popojíždí v minimu sem a tam 2x denně. Ve zbylém čase, připojeno k chytré síti a mít ten řídící SW, může sloužit jako zásobárna elektřiny. Obousměrně. Můj Peugeot Ion to sice neumí, ale dobíjím ho běžně před kanceláří i přes den při parkování. To si bere elektřinu z FVE na střechách okolních budov, ze samonatáčecí FVE opodál a z větrné elektrárny mezi budovami. Tedy dobíjím a spotřebovávám přebytky nejen v noci, kdy jede dobíjení na noční proud. Takže tady máte kvazi příklad, že to funguje už nyní, jen neřízeně.

  2. Tak nějak jsem se vyskytl
    Tak nějak jsem se vyskytl na tomto veletrhu a procházel jsem i kolem těchto vystavovatelů.

    měli tam mimo jiné 2 Tesly(model S) a hned vedle bylo BMW i8.

    musel jsem si vyfotit jednu věc.
    Kolem Modelu S byl houf lidí a to BMW tam stálo osamocené jak kůl v plotě. O čem to vypovídá nevím, ale přišlo mě to zajímavé.

    možná to bude tím, že lidi chtějí prostě normální auto na elektriku a ne ty designové excentry typu i3, i8, leaf atd…

Napsat komentář