Na největším českém elektrotechnickém veletrhu Amper, který se konal od 24. do 27. března v Brně, byla letos elektromobilita jedním z nejžhavějších témat. Svou flotilu čítající celkem sedm vozů zde předvedla i zlínská společnost Trend Park, která se tématu elektromobility dlouhodobě věnuje.
foto: Hybrid.cz
TISKOVÁ ZPRÁVA
Zástupci zlínské společnosti na veletrhu ukázali i několik elektromobilů, které se v české republice zatím vyskytují velmi zřídka. Jedním z nich byl i elektrický Mercedes Benz třídy B Electric Drive, který návštěvníky uchvátil nejen svým elektrickým motorem, ale také atraktivním designem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla nově může přímo prodávat elektromobily Model S
Dalšími novinkami byly americký elektromobil Ford Focus Electric či Smart Fortwo Electric, které jsou u nás rovněž velkými raritami. Všechny tyto vozy bude v nejbližší době možné zapůjčit právě u zlínské společnosti.
Návštěvníky ovšem nejvíce zaujala královna mezi elektromobily Tesla Model S, kterou Trend Park na veletrh přivezl hned ve dvou exemplářích. U obou Tesel se doslova dveře netrhly a na posazení dovnitř se stály fronty.
Kromě Trend Parku na veletrhu své elektromobily Leaf a e-NV200 představila i automobilka Nissan. Velkým lákadlem byla také Škoda Superb přestavěná na elektromobil, která se na výstavní ploše rovněž představila.
foto: Hybrid.cz
SLEDUJTE TAKÉ: DALŠÍ FOTKY NA NAŠEM FACEBOOKU
Tématu elektromobility byl věnován i první konferenční den veletrhu. Aktuálnost tématu dokládal plný sál, ve kterém se mačkalo asi 200 účastníků konference. Přednášející z největších českých energetických společností mluvili o plánovaném rozšiřování sítě nabíjecích a hlavně rychlonabíjecích stanic v ČR.
To by velmi usnadnilo prosazení elektromobilů do běžného provozu. Z jejich přednášek vyplynulo, že o rozšiřování této sítě mají zájem a že větší množství nabíjecích stanic u českých a moravských silnic je jen otázkou času.
Dalším tématem konference bylo i propojení elektromobility a fotovoltaiky, kdy byl představen koncept elektromobilu jako zásobárny přebytečné energie vytvořené domácí solární energetickou soustavou. To je ovšem stále ještě hudba budoucnosti.
Tak se dívám že tady zase
Tak se dívám že tady zase zacal uradovat nějakej rozkolník
( podle toho jakse tady mnozi trapne hadky)
„Dalším tématem
„Dalším tématem konference bylo i propojení elektromobility a fotovoltaiky, kdy byl představen koncept elektromobilu jako zásobárny přebytečné energie.“
Na konferenci buď vymýšleli, jak to udělat, aby slunce svítilo v noci, aby se ve dne dalo s autem jezdit.
Nebo, jak přesvědčit lidi, aby ve dne spali a v noci pracovali, aby se jim mezitím mohly nabíjet auta.
Jde o to, ve zkratce, že
Jde o to, ve zkratce, že většina aut stojí neustále na parkovišti. Pokud jím jen vozíte děti do školy a jezdíte do práce, kde pak makáte ve fabrice nebo sedíte v kanclu, tak přes noc stojí doma a přes den před fabrikou. Popojíždí v minimu sem a tam 2x denně. Ve zbylém čase, připojeno k chytré síti a mít ten řídící SW, může sloužit jako zásobárna elektřiny. Obousměrně. Můj Peugeot Ion to sice neumí, ale dobíjím ho běžně před kanceláří i přes den při parkování. To si bere elektřinu z FVE na střechách okolních budov, ze samonatáčecí FVE opodál a z větrné elektrárny mezi budovami. Tedy dobíjím a spotřebovávám přebytky nejen v noci, kdy jede dobíjení na noční proud. Takže tady máte kvazi příklad, že to funguje už nyní, jen neřízeně.
I ve dne naprostá většina
I ve dne naprostá většina aut stojí, vyjma taxi, autobusů, obchodních cestujících apod. I tato auta ale provádějí alespoň krátké zastávky.
MÁ NĚKDO NĚKDE FOTKY Z
MÁ NĚKDO NĚKDE FOTKY Z AMPER 2015 TRENDPARK ??
fotky k vidění zde
fotky k vidění zde
supr díky!
supr díky!
Bohužel jsem Amper díky
Bohužel jsem Amper díky pracovní zaneprázdněnosti nestihnul. A jak vidno, byla to velká škoda. Tak snad na nějakém dalším podobném veletrhu bude i Trend Park.
Tak nějak jsem se vyskytl
Tak nějak jsem se vyskytl na tomto veletrhu a procházel jsem i kolem těchto vystavovatelů.
měli tam mimo jiné 2 Tesly(model S) a hned vedle bylo BMW i8.
musel jsem si vyfotit jednu věc.
Kolem Modelu S byl houf lidí a to BMW tam stálo osamocené jak kůl v plotě. O čem to vypovídá nevím, ale přišlo mě to zajímavé.
možná to bude tím, že lidi chtějí prostě normální auto na elektriku a ne ty designové excentry typu i3, i8, leaf atd…
Tak zrovna pro mě je i8
Tak zrovna pro mě je i8 jedno z nejhezčích a nejzajímavějších aut současnosti. Ale je fakt, že ladnosti a vyváženosti Modelu S se nevyrovná.
BMW i8 bude finančně
BMW i8 bude finančně náročné na provoz asi podobně jako jiné sportovní vozy. To nelze srovnávat s Teslou, která je na pořízení sice drahá, ale potom vhodná pro každodenní celoroční provoz s možností nabíjet zdarma…
O ekonomice provozu jsem
O ekonomice provozu jsem vůbec nemluvil. Ale jinak máte pravdu.
Dovolim si nesouhlasit s
Dovolim si nesouhlasit s tím že model S je drahý.
Kolik stojí podobně výkonné Audi, bmw nebo mercedes?
i8 je velice pekne zvenku,
i8 je velice pekne zvenku, ale jinak koncept pohonu mi prijde dost hrozny 🙂
Tak mně zase tak hrozný
Tak mně zase tak hrozný nepřijde. Ne že by to byl zrovna vzor, dle kterého by se měly do budoucna dělat auta, nicméně pozoruhodný mi určitě přijde. Spíš to beru jako takový experiment pro exkluzivní auto.
souhlas, jo to je vystizne
souhlas, jo to je vystizne 🙂
My jsme dostali možnost se
My jsme dostali možnost se v BMW i8 (fotky) krátce svézt a dojmy byly pozitivní. Mně osobně se design velmi líbí, zrychlení má auto skutečně skvělé a překvapivě, pokud sedí vpředu kratší člověk, tak i spolucestující vzadu má dostatek místa na nohy.
to říkám furt, i8 je
to říkám furt, i8 je přepal krám aby se neřeklo že bmw nedělá elektromobily, do praktickýho života naprosto kničemu 😉
Jaké excentry? i3 nebo Leaf
Jaké excentry? i3 nebo Leaf jsou úplně normální auta, kterých si v provozu ani nevšimnete. To samé Tesla S. i8 je samozřejmě o něčem jiném a pro jinou cílovou skupinu.