V USA začal prodej elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED

Včera se ve Spojených státech začal prodávat elektromobil Mercedes-Benz třídy B Electric Drive (ED). Německý koncern Daimler tak reaguje na konkurenční BMW s elektromobilem BMW i3. Do Evropy se auto dostane až později.

Evropské automobilky vědí, co je pro ně dobré – prodávat elektrická auta v USA
foto: Mercedes-Benz

Spojené státy americké jsou největší trh s elektrickými auty, a tak si Daimler pochopitelně vybral pro uvedení svého nového elektromobilu. Je na čase, protože konkurenční BMW už tam je s modelem BMW i3.

Cena elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED začíná na $41 450 (v přepočtu asi 830 000 Kč, před jakýmikoliv dotacemi), tedy prakticky stejná jako v případě BMW i3. Auto se začíná prodávat ve vybraných státech (Kalifornie, New York, New Jersey a pár dalších), celonárodně se začne prodávat začátkem roku 2015.

Mezi standardní vybavení auta patří aktivní parkovací asistent, prevence kolizí, adaptivní brzdy a asistent „pozornosti“. Pohonný systém pro Mercedes-Benz dodává americká automobilka . Hmotnost vozu je 1780 kg.

Pětimístné auto je vybaveno 28kWh baterií a 10kW palubní nabíječkou. Elektromotor dokáže vyvinout výkon 177 koní (toč. moment max. 340 Nm) a z 0 na 100 km/h zrychlí elektromobil Mercedes-Benz třídy B ED během 7,9 vteřiny. Max. rychlost je omezena na 160 km/h.

Dojezd na jedno nabití je podle EPA 136 km. Když si připlatíte $600 (asi 12 000 Kč) za tzv. „Range Pack“, bude možné baterii dobít o něco víc než běžně, a tím dojezd prodloužit o téměř 30 km.

Čím to? Oficiálně udávaná kapacita baterie 28 kWh totiž udává energii, kterou baterie skutečně pojme. Ve skutečnosti je ale max. kapacita baterie 36 kWh. Speciální tlačítko „Range Packu“ vám umožní dobít auto právě blízko k této max. hodnotě.

Udávaná spotřeba je v případě elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED 84 MPGe kombinovaných. Pro srovnání, má 124 MPGe, 114 MPGe a 89 MPGe. Z 240V zásuvky je auto možné naplno dobít během dvou hodin (!!!).

VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.

Mercedes dává na baterii záruku 100 000 mil (160 000 km) a osm let. Za tu dobu garantuje kapacitu alespoň 70 %. Jen tak pro pořádek, Tesla Supercharger konektor v autě pochopitelně integrován není. Místo něj je tam klasická J1772 zásuvka.

Mercedes-Benz

22 Comments on “V USA začal prodej elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED”

      1. Vzorova situacia: Mam
        Vzorova situacia: Mam srandovne auto s 18 kW v akumulatore, byvam vo vecsom meste na husto obyvanom sidlisku plnom 12 poschodovych panelakov a plny parkovisk s autami hlava na hlave. Vonku je priserna kosa, pol noc, – 20C, ledva som nasiel v kute flek 200m od vchodu. Mam obavu aby neudrel blesk a nevyhodilo elektrinu.

        2 kontrolne otazky:
        Kto a za kolko vybuduje megaspotrebic plny kablov s dostatkom energie po sidliskaj aj pre sede zony na rozkoch a co ma ta sranda bude mesacne stat.

        Ked musim rano o 5 h vstat v tej hroznej kose do prace, bude tma a chladno, ledva niekde zivej duse, ako velmi ma potesi, zarmuti EV s 18 kW baterkou, ked na druhy koniec aj s kolonami to trva v zapchach, snehovych navejoch, a pod. hodinu ?

        Nikto z Vas nema ani len tucha ze s tym EV je to cele tak trochu … blbost ? 😀

        1.    Pane Markomane, není
             Pane Markomane, není to blbost.
             Stejně tak je možno popsat modelovou situaci kde se potkají samé plusové okolnosti a také to nic nedokáže.
             Tím co píšete dokazujete pouze to, co snad tuší i ten nejzarytější fanda e-aut – e-auto není pro každého a kdekoliv. Ale jen z tohoto důvodu je úplně a všude zavrhnout by byl opačný extrém. Každý musí zvážit okolnosti v kterých žije.
             Já mám smůlu že bydlím v sídlišti (stěhovat se kvůli autu do domku nemíním), takže je to pro mne pouhá nedostupná představa.

        2. Na tom ze 18kWh (ne 18kW
          Na tom ze 18kWh (ne 18kW btw) je opravdu malo i podle me se asi shodneme, ale jinak v tom nevidim problem a uz vubec ne blbost…
          (ikdyz do mesta by to stacilo – ovsem jen malo kdo si podle me koupi auto pouze do mesta)

          Pokud je mysleno na nabijeni EV jiz pri vystavbe bytoveho komplexu zvedne to cenu jen minimalne. Ale pripoustim ze dodatecna stavba dobijeci infrastruktury pro jiz hotove sidliste je vyzva… Se podivejte treba do Finska, kde na kdejakem parkovisti pred panelakem mate stojany s kablem na vyhrev bloku motoru. Stejnym zpusobem muze byt udelana infrastruktura pro nabijeni EV pokud o ne bude zajem. V nejakem state USA dokonce kazdy novy komplex ma mit X% parkovacich mist vcetna nabijeni. Uz si nepamatuju podrobnosti, ktery a kolik %.

          Co se tyce te druhe otazky, nemam poneti na co narazite nebo jak se lisi zacpy s EV a obycejnym smradochem, krome koureni od vyfuku.

          Rim taky nepostavili za noc, ale jeste jsem se osobne nesetkal s clovekem, ktery by mi po vyzkouseni EV rekl, ze je to blbost. Ikdyz mi to reklo par lidi jeste pred tim nez to zkusili, to je pravda, ale ne po tom 🙂

          EDIT: navic pokud se EV zrovna Vam nehodi jeste neznamena, ze se nehodi nikomu… nebudte tak sebestredny…
          To je jakobyste rekl, ze Lambo je k nicemu protoze na nej zrovna Vy nemate nebo se Vam nelibi, anebo ze kamion je k nicemu, protoze ho zrovna Vy nevyuzijete. Mate prilis uzky pohled…

        3. Otázky jsou
          Otázky jsou správné.
          Protože je v provozu celkový počet elektromobilů v ČR do 200ks, pak zajisté každý pochopí, že se pro ně nemusí budovat vůbec nic. Žádná vyhrazená parkoviště, žádné vyhrazené jízdní pruhy, žádné nabíječky s neúčelně vynaloženými polostátními prostředky, žádné zimní ohřívače baterií a vnitřního prostoru, žádná dodatečná protiblesková a protipožární zařízení (klece a stojany s hasicími přístroji).

          A k druhé otázce – když bude přes noc tuhá zima, tak ráno pojedete spalovákem, který vlastníte, tak jako 99,99999% ostatních řidičů aut. A pokud jako druhé nebo třetí vozidlo v rodině nebo firmě budete mít náhodou elektromobil, tak s ním prostě nepojedete a necháte ho stát u krajnice zaparkovaný.

          A až jednou někdo začne vyrábět provozuschopné a bezpečné baterie s jednoduchou a levnou recyklací, bude dost mědi na vinutí motorů a dojde k drastickému snížení cen vozidel, pak teprve možná dojde k masovému rozšíření EV a bude možné přemýšlet o Vámi nastolených otázkách a hledání odpovědí. Ale to je pro většinu obyvatel této planety ještě moc daleká cesta. Oba se toho nedožijeme.

          1. Když bude přes noc tuhá
            Když bude přes noc tuhá zima, tak samozřejmě pojedu elektormobilem, který si dvěma kliky do mobilu během snídaně rozmrazím a předehřeji na příjemnou pokojovou teplotu, protože nezávislé topení je jaksi z principu už v základní výbavě. Zatím co těch vašich 99999% lidí bude běhat čtvrt hodiny kolem auta se škrabkou, přemlouvat naftu, aby nebyla moc ztuhlá a půl cesty do práce mrznout se staženými okénky, aby něco viděli a mnozí ze slavných TDIčkářů to ani nenatočí.

            A stejně se dá odpovědět na vaše další pseudoargumenty, které se vůbec nepotkávají s realitou.

Napsat komentář