Toyota už zase slibuje baterie pro dojezd 1100 km

Kdo automobilce Toyota vysvětlí, že nejprve je potřeba takovou baterii vyrobit, zabudovat do elektromobilu a ten začít prodávat?

Automobilka Toyota údajně už dlouhou dobu vyvíjí novou generaci baterií s vyšší hustotou a lepším výkonem, což vede k prodloužení dojezdu a zkrácení doby nabíjení. Po roce 2026 budou vozy Toyota používat mimo jiné vysoce výkonné bipolární lithium-iontové baterie s niklovou katodou

SOUVISEJÍCÍ: Toyota: nové elektromobily a auta na vodík jako cesta k uhlíkové neutralitě

Předpokládá se, že dojezd elektromobilu využívajícího takovou baterii bude přibližně 1100 km, přičemž odhadovaná doba rychlého nabíjení bude přibližně 20 minut (z 10 na 80 %). Vývoj nové baterie je součástí strategie Battery 3R, kterou se firma rozhodla ještě urychlit.

Toyota také průběžně pracuje na průlomových bateriích s pevným elektrolytem (solid-state), které by se mohly ve vozech objevit v letech 2027-2028. Taková baterie by měla umožnit dojezd až 1 200 km s dobou rychlého nabíjení do 10 minut.

Cílem značky v rámci Battery 3R je přitom co nejefektivněji využívat trakční baterie z elektromobilů během celého jejich životního cyklu, snižovat množství odpadu a zvyšovat podíl recyklovaných materiálů.

SOUVISEJÍCÍ: Toyota ukázala obrázky elektromobilů nové generace

Toyota se rovněž snaží recyklovat vyřazené baterie udržitelným způsobem, který předpokládá snížení množství vypouštěného oxidu uhličitého, přičemž získaný materiál bude sloužit k výrobě nových baterií.

Baterky najdou další využití

Životní cyklus baterií je důležitý zejména u elektromobilů. Aktivity Toyoty v této oblasti zahrnují vývoj bateriových technologií tak, aby baterie používané v elektrických a hybridních vozech byly účinné, měly dlouhou životnost a zákazníci si mohli být jisti jejich kvalitou po celou dobu životnosti vozu.

Recyklace starých vysloužilých baterií Toyota.
Recyklace vysloužilých baterií. foto: Toyota

Jakmile baterie přestanou být vhodné pro použití v automobilu, mohou najít další využití jak v automobilovém průmyslu, tak v jiných hospodářských odvětvích.

Společně s energetickou společností JERA automobilka vybudovala první víceúčelové úložiště energie Sweep Energy Storage – zařízení vytvořené z použitých baterií pocházejících z elektricky poháněných automobilů. Tento systém umožňuje využít celou dostupnou kapacitu každé baterie bez ohledu na její výkon, spotřebu či míru opotřebení. 

Společně s Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) vyvíjí Toyota stacionární úložiště energie o kapacitě 3 MWh, tvořené bateriemi získanými z hybridních a elektrických vozů Toyota, pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů, přeměnu stejnosměrného proudu na střídavý a jeho dlouhodobé využití.

Redukce, recyklace a znovuvyužití použitých baterií

Strategie Battery 3R zahrnuje redukci, recyklaci a znovuvyužití použitých baterií ve spolupráci s partnery v celosvětovém měřítku. Hlavním cílem značky je nadále podporovat rozvoj bateriových elektromobilů a také místní společenství. 

Životní cyklus baterií Toyota.

Strategie bude rozvíjet v Japonsku, USA, Evropě, Číně a Asii. Aktivity Toyoty směřují k maximalizaci sběru a detoxikaci použitých baterií po celém světě tím, že pro ně najde další uplatnění.

Toyota usiluje o dosažení nulových emisí CO2 do roku 2050. Realizace tohoto cíle zahrnuje mnohem více než jen vývoj elektrifikovaných pohonných jednotek a technologie vodíkových palivových článků.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Toyota už zase slibuje baterie pro dojezd 1100 km”

      1. Peťulko, záložko, zklidni hormón. Bo dva urostlí chasníci v bílém už jsou na cestě a jistě Ti až tak nejde o to mít na svátky fialové jelito na zádech? Mezi sebou se ti ošetřovatelé od vás z ústavu prý ale baví ukrajinsky…..? Ukrajinské jelito by ale asi bylo pro Tebe požehnáním?

Napsat komentář