Zatímco ostatní výrobci se můžou přetrhnout, aby měly na trhu co nejvíc slušných elektromobilů, Toyota ukazuje obrázky.
Toyota v rámci bruselského fóra Kenshiki poprvé v Evropě prostřednictvím studie FT-3e Concept odhalila představy o budoucím designu a technologických možnostech bateriových elektromobilů příští generace.
FT-3e představuje všestrannou architekturu bateriových elektromobilů nové generace, která umožňuje navrhovat širokou škálu produktů včetně luxusního sedanu Lexus LF-ZC nebo výkonného sportovního vozu FT-Se.
Tyto bateriové elektromobily nové generace jsou navrhovány tak, aby dosáhly co nejnižší hmotnosti a optimální aerodynamiky s ohledem na nižší spotřebu energie a delší dojezd, ale současně též efektivně využívaly přírodní zdroje.
Koncept FT-3e zároveň používá nejrůznější technologie budoucnosti, které kromě uhlíkově neutrální mobility podporují užší propojení se společností a fungují jako přenosové médium pro data a energie – mezi vozidlem a jeho okolím.
Uhlazený design exteriéru spojuje propracovaný styl a estetické kvality s co nejjednoduššími křivkami a povrchy karoserie.
V prostoru od spodní části karoserie až po horní část dveří jsou zabudovány digitální displeje. Při příchodu řidiče k vozu se na displejích zobrazují různé informace, například o stavu nabití baterie, teplotě v kabině nebo kvalitě vzduchu.
Rozměry studie FT-3e
Délka (mm) / šířka (mm) / výška (mm) | 4860 / 1955 / 1595 |
Rozvor (mm) | 3000 |
Počet míst | 5 |
Pro porovnání: FT-3e je o 17 cm delší, 14,5 cm širší a 5,5 cm nižší než elektromobil Toyota bZ4X, dosud jediné plně elektrické bateriové auto značky Toyota prodávané v Evropě.
zdroj: tisková zpráva, foto: Toyota
Navenek sliby a grýnwašing, ale v zákulisi lobbování za spalováky a proti elektromobilům, to je dnešní Toyota. Vedle Exxonu a Chevronu je to 3. nejvíc antiklimatická firma světa.
Exxon, Chevron, & Toyota Are The Largest Anti-Climate Lobbyists, Says InfluenceMap
https://cleantechnica.com/2021/11/04/exxon-chevron-toyota-are-the-largest-anti-climate-lobbyists-says-influencemap/
US oil giants top list of lobby offenders holding back climate action
Report into lobbying tactics names ExxonMobil and Chevron as worst, while carmaker Toyota takes third
https://www.theguardian.com/business/2021/nov/04/us-oil-giants-top-list-lobby-offenders-exxonmobile-chevron-toyota
Toyota is still greenwashing after change in leadership
https://electrek.co/2023/11/24/toyota-is-still-greenwashing-after-change-in-leadership/
Toyota jen ukazuje, slibuje ale nic nevyrábí a to co vyrobí má ještě základní vady, jako upadávání koleček či coldgate.
Toyota mi se svými sliby o dojezdu 1000 km v provedení slolid state batteries a nekonečnými koncepty začíná silně připomínat naší He3Da v naší Horní Suché. Aby z toho nakonec nebylo taky suché…
HE3DA (článek z ledna 2020): V roce 2020 plánovaná kapacita výroby 200 MWh, rok poté 1,2 GWh, do 5 let 15 GWh.
Zajímalo by mě, jestli se letos přehoupli alespoň přes 1 MWh 🙂
A vyrábí vůbec něco? Jestli těch pár baterek co ukazují na fotkách náhodou nepřivezli z Číny🧐
Toyotu jsem měl vždy rád a vždy budu. Líbí se mi jejich cesta s moderními full hybridy a pozvolným přechodem na BEV. Globální čísla prodejů jasně ukazuje, že se jim daří a není důvod k panice ze současné nabídky BEV. Oni to zvládnou. 😉
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. 🙂
75 % prodejů Toyoty tvoří obyčejné nehybridní spalováky. Globální prodeje EV se blíží 20 % a je obdivuhodné, že na tak razantně klesajícím trhu spalováků se Toyota drží na svém, tedy výrazně zvyšuje svůj podíl, ale to čistě matematicky nemůže vydržet moc dlouho. Letos naposledy prodeje přes 10 mil. aut, od příští roku už to začne padat.
„Globální prodeje EV se blíží 20 %“
Takže to uvedeme na pravou míru údaji z místního serveru.
https://www.hybrid.cz/globalni-prodeje-aut-do-zasuvky-atakovaly-v-srpnu-rekord/
…prodeje osobních aut do zásuvky v srpnu 2023 přesně 1 238 484…. znamená to 18 % celkového trhu s osobními vozy … Elektromobily z toho tvořily skoro 800 000 vozů, plug-in hybridy asi 350 000.
800 tisíc z 1,2 milionu je cca 66%. A těch 66% je z 18%, tedy 18*0,66=cca 11,8%. To má ke 20% ještě docela daleko. A to byl rekord.
Hele Jimmy co ty vlastně chceš dokázat? Autíčka na baterky jsou budoucnost mobility i kdyby ses třeba po.😃
Auticka na batejky, joo, to ci, dedecku, rika vnoucek a akcentuje sve prani ted pred Vanoci. U nej to clovek chape, u stareho capa moc ne. Stejne jako v souvislosti s eVehikly se stary cap ohani logikou. Detinskost na entou.
Pro Dlaždičku… Ach jo 🥴, tak ti tam ty uvozovky rovnou dám….
,,Autíčka na baterky“ to je přece trapný pokus o zesměšnění elektromobilů z vaší umaštěný a začouzený dílny… Nekecej že to slyšíš prvně 🙄
EV = BEV + PHEV
Zrovna tady je spousta lidí kteří tvrdí že PHEV je podvod, na nic a spalovák. Bylo i ověřeno že spousta služebních PHEV nikdy nevybalí nabíjecí kabely a jezdí 100% na energii z benzínu. A když tu byla prezentovaná dlouhodobá spotřeba nějakého PHEV tak byla jen o litr menší než u mé HEV Corolly s baterkou jen 0,75kWh ale to PHEV k tomu mělo spotřebu uhlí v elektrárně.
A najednou když se to hodí tak EV = BEV + PHEV.
Zajímavé. Líbí se mě ta místní konzistence v názorech 😀
Takže tvůj příspěvek je o tom, že nějaký Jouda z Horní Dolní používá zavedené termíny špatně, proto i můj příspěvek je špatně a je třeba ho uvést na pravou míru.
Jelikož tvůj názor podporují dvě spousty lidí, tak jsi vyhrál, gratuluji 🙂