Toyota představuje Yaris Hybrid

Na 2012 se ve světové premiéře představí Yaris Hybrid. Jde o první evropský model s plně hybridním pohonem ve třídě malých vozů segmentu B. Výrazný a kultivovaný vzhled vycházející z designu modelu Yaris a doplněný stylistickými detaily akcentujícími hybridní model.

Cena ani spotřeba Toyota Yaris Hybrid zatím nebyla oznámena, čekáme cenu kolem 400 000 Kč při spotřebě výrazně pod 4 l/100 km
foto: Toyota

Toyota Yaris Hybrid bude cenově nejdostupnější vůz s plně hybridním pohonem na evropských trzích. Chytré využití prostoru nabídne stejné prostředí pro posádku i zavazadla jako u konvenčního modelu Yaris. Světová premiéra proběhne na ženevském autosalonu 2012 s následným uvedením na evropský trh.

auto hybrid Toyota Yaris Hybrid

Nový model spojuje promyšlenou prostorovou koncepci a příkladnou ovladatelnost ve městě, tedy typické vlastnosti modelu Yaris, s jedinečným požitkem z jízdy a hospodárností osvědčeného hybridního systému pohonu Hybrid Synergy Drive (HSD) od Toyoty.

Uvedení nového Yarisu Hybrid znamená další významný krok v rámci strategie automobilky nasazovat plně hybridní pohon do všech nejdůležitější modelů značky Toyota prodávaných na evropských trzích.

Yaris je nejprodávanějším modelem značky Toyota, s největším zastoupením aktivně provozovaných vozů této značky na evropských silnicích.

auto hybrid Toyota Yaris Hybrid

Po uvedení modelu Auris Hybrid v roce 2010 je Yaris Hybrid již druhým významným modelem Toyoty používajícím technologii plně hybridního pohonu, který zároveň představuje tento pozoruhodný hnací systém v objemově nejvýznamnějším segmentu evropského trhu.

Yaris Hybrid coby nová vlajková loď této modelové řady zaujme designem exteriéru s vylepšenou aerodynamikou. Model používá novou výraznou tvář vozů Toyota příští generace, akcentující zvětšenou spodní část masky chladiče (prvek označovaný jako Under Priority), v kombinaci s designovým přístupem Keen Look aplikovaným na přední světlomety.

Yaris Hybrid používá jako první soustavu pohonu Toyota HSD po downsizingu. Nová soustava je o 20 % lehčí než v případě modelu Auris Hybrid. Spojuje nový zážehový motor 1,5 l s lehčím a kompaktnějším elektromotorem, převodovým ústrojím CVT, invertorem a modulem s akumulátory.

Díky zmenšení všech součástí pohonu HSD a zabudování palivové nádrže i akumulátorů pod zadní sedadla dokáže Yaris Hybrid nabídnout zcela shodný prostor pro cestující a zavazadla jako verze s konvenčním pohonem (objem zavazadelníku činí 286 l).

Vysoce účinný zážehový motor používaný v modelu Yaris Hybrid disponuje výkonem 74 kW (100 k). Bez jakéhokoliv kompromisu tedy nabídne, ve třídě malých vozů, špičkový poměr mezi výkonem a emisemi CO2, s možností využívat často jízdní režim s nulovou spotřebou paliva a nulovými emisemi NOx, CO2 a pevných částic.

Příkladná hospodárnost však neznamená, že by zákazník musel ve prospěch nízkých emisí jakkoli slevit ze svého pohodlí – všechny vozy jsou totiž standardně vybaveny klimatizací a automatickou převodovkou.

Díky kombinaci výrazného designu, skvělé ovladatelnosti v městském prostředí, praktičnosti, nejlepšímu řešení prostoru v segmentu a aplikaci osvědčeného plně hybridního systému představuje tento model nejpokročilejší Yaris, jaký kdy Toyota vyrobila.

Nový Yaris vznikl jako cenově nejdostupnější model s plně hybridním pohonem na trhu. V Evropě se začne prodávat krátce po své světové premiéře na mezinárodním ženevském autosalonu pořádaném v březnu 2012.

tisková zpráva

5 Comments on “Toyota představuje Yaris Hybrid”

  1. tieto technicke informacie
    tieto technicke informacie su celkom metuce, pretoze podla oficialnych informacii je vykon celej hybridnej susatavy 99 koni, a nevztahuje sa len na vykon spalovacej jednotky o objeme 1,5L ktory je nizsi, taktiez ma zarazil fakt, ze tu bola vobec rec o prevodovke, kedze HSDcka ziadnu prevodovku nemaju a stym ani spojku, aspon som mal doteraz taku vedomost, ziadne CVT ani automaticka prevodovka, ale zdroje vykonu ako spalovaci motor, maly a velky motor-generator su zapojene do jedinej planetarnej sustavy kde vstupne vykony sa na vyspupe scitavaju, Toyota to nazyva Power split device alebo po slovensky delic vykonu alebo „diferencial“ v konecnom dosledku ma podobne chovanie ako aj CVT ale nedochadza k ziadnej zmene ani nadmernemu opotrebeniu mechanickeho prevodu ani spojky (spojku tiez nema), pocas celej doby ide teda iba hlavne o premenu elektricku a preto sa tento prevod od toyoty vola e-CVT kde je to „E“ velmi dolezite ;)a teda preto aj hybrid !SYNERGY! drive, na zaver by som poprosil este overenie oboch tvrdeni, dakujem 😉

  2. Toyota vie robiť
    Toyota vie robiť spolahlivé autá bez ohľadu na typ pohonu, o čom pravidelne presviedča nielen v štatistikách spolahlivosti ako TUV či spokojnosti zákazníkov JD POWER ale s toyotou a lexusom sú najspokojnejšie aj firmy! Na nový hybridný yaris sa už teším, čo ma však prekvapilo len v mojom okolí poznám ďalších troch ľudí ktorí na hybridný yaris čakajú, len dúfam že to neprestrelia s cenou aby platilo že bude naozaj najlacnejším hybridom vôbec a nielen „FULL“ hybridom, honda jazz je totiž tkzv. „mild“ hybrid na rozdiel od hybridov TOYOTA a LEXUS ktoré sú buď FULL Hybridy alebo už aj PLUG-IN Hybridy. Jednoducho trpezlivosť yaris prináša 😉

  3. Cena..hlavna bude cena..ak
    Cena..hlavna bude cena..ak bude do 400K tak este ano.ale ak viac to uz radsej Auris HSD…inak ma mensi elektromotor ako auris..konkretne 45kw…v usa bude cena Prius C co je vlastne americky “ yaris“ cca 19000 usd…keby tak boli take ceny u nas 🙂 Tiez je myslim nizsie napetie akumulatora .len 144 voltov teda by stacila na pretavbu na lifepo4 mensia baterka…keby bol yaris plug-in hybrid bola by to nadhera 🙂 Pri rozumnej cene by to bolu uzasne auto.

  4. Nikdy by som to nepovedal
    Nikdy by som to nepovedal že raz budem chcieť tak malé auto akým je yaris, no v dnešnej dobe už začínam z dôvodu preplnenosti miest a rastúcim cenám pohonných hmôt vážne zvažovať kúpu práve yarisu s hybridným pohonom, he a čo by som nikdy nepovedal tento yaris je aj dizajnovo naozaj vydarený, je fakt pekný!

Napsat komentář