Toyota Prius plug-in hybrid se začíná testovat už letos. Běžní zákazníci si zatím mohou koupit pouze třetí generaci Priusu, která dobíjení ze zásuvky prozatím neumožňuje. Plug-in verze Priusu se má začít prodávat příští nebo přespříští rok. Toyota už nyní připravuje vlastní solární dobíjecí stanice. V Japonsku jich do dubna vyroste 21 a budou dobíjet testovací flotilu.
Dobíjecí stanici s fotovoltaickou střechou vyvinula společnost Toyota Industries Corp. Je určena pro dobíjení elektromobilů a plug-in hybridů. V Tokiu v prefektuře Aichi bude do dubna vybudováno 21 těchto stanic na veřejně přístupných místech – vlakových stanicích, u městského úřadu atd.
Celkový výkon solárních panelů je 1,9 kW, kapacita baterie, do které se energie ukládá, je 8,4 kWh. Maximální výkon konvertoru je 3,2 kW pokud je stanice připojena k síti, 1,5 kVA pokud funguje samostatně. V případě, že se ve stanici nedobíjí žádný Prius, může být generovaná energie prodávna do rozvodné sítě.
Podle TIC mohou stanice sloužit například v případě živelných katastrof a výpadku elektřiny. Placení za elektřinu může probíhat jednoduše platební kartou.
Toyota zaujímá komplexní přístup, chce vyrábět jak auta na elektřinu, tak i dobíjecí stanice pro ně. To znamená kompletní, nebo alespoň částečnou nezávislost na dodavatelích energií.
Podle mě je tohle správná
Podle mě je tohle správná cesta. Dnešní panely sice nejsou nejvýkonější (aspoň ty „levnější“) a sluníčka např. u nás není zase tolik, ale přece jenom jsme na začátku, za 20 let to může bejt s panelama uplně jinak, ale dokud se nezačnou masově používat, vývoj tak rychle nepůjde… A o tom jak je příjemný parkovat pod střechou v létě i v zimě není třeba mluvit. 🙂
Otazka je , ci sa oplati
Otazka je , ci sa oplati stavat nieco, co funguje v najlepsom pripade len 5-6 hodin denne a par dni do roka. Urcite by to mali skombinovat minimalne s nejakym veternym generatorom, alebo celu vyrobu elektriny nechat na elektrarne (to by asi vyslo uplne najlacnejsie).
Tak pokud zrovna nebudou
Tak pokud zrovna nebudou dobíjet, půjde elektřina do sítě. Tisíce takových parkovišť je vlastně tisíce malých elektráren.
S tym, co je na tom obrazku,
S tym, co je na tom obrazku, by sa mozno dal dobit solarny bycikel za pekneho pocasia.
Tohle se mi líbí. Hlavně
Tohle se mi líbí. Hlavně v oblastech s intenzivním slunečním svitem to bude mít dvojí účinek, vyšší výkon při dobíjení a zároveň stínění aut před sluncem, ušetří energie na klimatizaci.
S tím mne napadá, jak bude nebo je řešeno topení/klimatizace v elektromobilech? Přeci jen jsou to žrouti.
Kúrenie býva buď
Kúrenie býva buď nezávislé naftové, alebo keramické výhrevné teleso. O klimatizácii neviem.
Klimatizace bude poháněna
Klimatizace bude poháněna fotovoltaikou umístěnou na střeše, resp. karoserii vozidla.
Nejsem si jisty, ale myslim,
Nejsem si jisty, ale myslim, ze solarni panel bude schopen pouze vrtet ventilatorem v pripade zaparkovaneho auta. Vice to pry neda, kompresor to asi neroztoci.
No právě, v zimě si umím
No právě, v zimě si umím představit třeba plynové, ethanolové nebo podobné topení, ale v létě? Vždyť klimatizace by akumulátor dost zatěžovala, a dojezd 160 Km by mohl být ani ne poloviční…nevím, nikde se o řešení vytápění/klimatizace nepíše.
Na gm-volt.com by se pri
Na gm-volt.com by se pri trose stesti snad dalo najit i video, kde to vysvetluji, jak to maji vyresene – v pripade Chevyho Volta. Jak klima, tak topeni. Pokusim se to najit a kdyz tak to sem hodit.
Podrobné informace a
Podrobné informace a rozhovory ohledně klimatizace, nastavení správné teploty baterie atd. v Chevy Voltu lze najít na zmíněné stránce pod tagem „climate„.