TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

Volkswagen Caddy EcoFuel s pohonem na CNG patřil mezi první auta na českém trhu s pohonem na stlačený zemní plyn. My jsme aktuálně měli možnost otestovat jeho nejnovější verzi.

Volkswagen Caddy EcoFuel CNG
foto: Hybrid.cz

Multifunkční Volkswagen Caddy je oblíbené auto zejména díky obrovskému vnitřnímu prostoru, který nabízí. My jsme testovali nejnižší pětimístnou verzi Caddy Trendline EcoFuel vybavenou 2.0l motorem o výkonu 80 kW (při 5400 ot./min).

Právě vysokootáčkový motor a pouze pětistupňová převodovka na jinak kvalitním podvozku poněkud omezují naše nadšení z Volkswagen Caddy EcoFuel s pohonem na .

Auto, narozdíl třeba od Mercedes-Benz třídy B 200 NGD, velmi dobře drží na dálnici i při silnějším větru a vysokých rychlostech. Zároveň už ale na dálnici otáčky směřují do nebezpečných výšin, což se projevuje i hlučností. Citelně zde chybí šestý převodový stupeň, nebo celkově modernější pohonná jednotka.

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

Pohotovostní hmotnost vozu činí v našem případě 1608 kg, užitečná hmotnost 567 kg. Délka vozu je 4406 mm, 1819 mm a šířka 1794 mm. Uvnitř vozu je pak k dispozici 1134 mm výšky, což ocení zejména cestující vyšší postavy.

Nákladový prostor má standardně objem 750 l. Při sklopené a překlopené 2. řadě sedadel se prostor zvětšuje na úctyhodných 2852 litrů a při jejich vyjmutí z vozu pak na 3030 litrů. Právě flexibilní uspořádání vnitřního prostoru je jednou z hlavních výhod modelu Caddy. Zadní sedadla lze sklopit velmi snadno a rychle.

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

Boční posuvné dveře mají šířku 701 mm a výšku 1086 mm, takže umožňují jak komfortní nastupování, tak především převážení i rozměrnějších nákladů. Stejně tak zadní dveře o šířce 1185 mm a výšce 1134 mm.

Výhodou je i to, že zadní část zavazadlového prostoru je bez hrany, což usnadňuje nakládání. Naopak menší nevýhodou je tuhost posuvných dveří, se kterými mohou mít slabší jedinci problémy.

Spotřeba

Oficiální kombinovaná spotřeba je udávána 5,7 kg/100 km (8,7 m3) s tím, že ve městě by auto mělo jezdit za 7,8 kg/100 km průměrných a mimo město pak za 4,6 kg/100 km. My jsme dosáhli průměrné spotřeby kolem 6,0 kg/100 km s tím, že jsme jezdili převážně nezatíženým autem pouze s řidičem.

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

Dojezd pouze na CNG se pohyboval mezi 430 km až 450 km. Do nádrží se vejde 26 kg plynu a max. 13 litrů benzinu. Průměrná cena za 1 km se pak s reálnou spotřebou 6,0 kg/100 km pohybuje při průměrné ceně 26 Kč/kg na hodnotě 1,56 Kč. Zhruba 50 % ujeté vzdálenosti testu bylo na dálnicích, 35 % mimo město a 15 % po městě.

Pokud se budete držet počítače, který doporučuje vhodné převodové stupně, lze se bez problémů dostat i na spotřebu o něco nižší, a tedy i nižší náklady. Jízda bude pochopitelně poněkud línější, ale o to levnější.

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

Benzinová nádrž je skutečně pouze dojezdová a vystačí zhruba na 100 km až 130 km. Při jízdě na benzin se spotřeba pohybuje mezi 8-9 l/100 km. Naplnit ji trvá pár desítek sekund, zatímco plnění 26 kg plynu přeci jen trvá reálně několik minut.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto během 13,8 vteřiny a max. rychlost je omezena 168 km/h. Není to tedy žádných rychlík, ale rozhodně se na dálnici neztratí – celkově jsme z auta měli i při jízdě ve vysokých rychlostech co se týká ovladatelnost velmi dobrý pocit.

Finální drobná výtka patří klaksonu, který spíš než pozornost budí posměch.

Pořizovací cena tohoto auta činí 440 836 Kč bez DPH (533 413 Kč s DPH).

FOTOGALERIE:

:

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz

TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG

foto: Hybrid.cz
vlastní

7 Comments on “TEST: Volkswagen Caddy EcoFuel CNG”

  1. Načo mi dodávku keď ju nenaložím.A pri naloženej sa
    Načo mi dodávku keď ju nenaložím.A pri naloženej sa náklady na spotrebu aj tak budú pohybovať blízko dodávky na naftový pohon a nemusím si komplikovať život kde natankovať CNG. A navyše nemusím sa obávať že mi plyn podpáli ventily.

    1. Pokud si vymíníte
      Pokud si vymíníte nepřítomnost „odkazlů“, projevíte svou ignoranci v používání češtiny i lenost ve hledání na webu a ještě svou žádost uzavřete formou „Takšup a díky.“ dočkáte se asi jako reakce pouze vztyčených prostředníčků.
      Vůbec se nedivím, jak vám „Ce_en_ge“ odpověděl.

    2. Má to jednu hlavní
      Má to jednu hlavní výhodu, a to tu, že LPG se vyrábí z ropy a bez ní by nebylo. CNG je zemní plyn, který na ropě až tak nezávisí, navíc se může jednat o bioplyn. Má lepší charakteristiky, vyšší oktanové číslo, nižší spotřebu (srovnatelnou s provozem na benzín při vyšším výkonu), umožňuje vjezd do podzemních garáží, protože je lehčí než vzduch a snadno se rozptyluje. Navíc je možné v případě provozu více aut pořídit plničku domů, napojit na plynovod a náklady na provoz tak dále snížit. Stačí?

Napsat komentář