Nový Mercedes-Benz B 200 NGD s pohonem na stlačený zemní plyn pohání řadový čtyřválcový dvoulitr doplněný o manuální šestistupňovou převodovku. Stojí 715 110 Kč a spotřeba se pohybuje mezi 4,5 – 5,5 kg/100 km. Jak se v něm ale jezdí? Zjistetě to v našem testu.
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz
Jsou tomu už bezmála čtyři roky, co jsme si v testu vyzkoušeli Mercedes-Benz B NGT s pohonem na CNG (stlačený zemní plyn). Nový Mercedes-Benz B 200 s tímtéž alternativním pohonem je výrazně odlišný. Ani ne tak z vnějšku, jako spíš uvnitř.
Narozdíl od svého čtyři roky starého předchůdce už nemá 60l nádrž na benzin, nýbrž pouze „pohotovostní“ o objemu 12 litrů. Podle zástupce Mercedesu je to krok směrem k vyšší emisní normě Euro 6, ale také zároveň i k vyššímu „důrazu“ na pohon na plyn.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: robotický Mercedes-Benz brázdí Německo
Autosalon Paříž 2012: Mercedes-Benz třídy B na plyn i na elektřinu
Malá benzinová nádrž je doplněna o dvě plynové nádrže, do kterých se celkově vejde až 21 kg. Jak ale zkušení „plynaři“ vědí, kolik doopravdy natočíte vždy záleží na tlaku. Většinou je to o několik procent méně než je max. udávaná kapacita.
My jsme max. natankovali 18,53 kg. Reálný dojezd na CNG tak může při průměrné spotřebě 5,0 kg/100 km dosáhnout přibližně 370 km. Naše průměrná spotřeba na ujetých 563 km dosáhla 5,2 kg/100 km. Spotřeba čistě na benzín se pak pohybuje mezi 6,5 až 7 l/100 km.
Objem zavazadlového prostoru je 488 litrů. Při testování se nám tam bez problémů podařilo nacpat dvě zabalená křídla pro paragliding a ještě zbylo trochu místa. Jako rodinné MPV tedy Mercedes-Benz B 200 NGD poslouží dobře – zadní sedadla nabízejí dostatek místa i pro vzrostlé dospělé jedince.
Jaký pocit z jízdy nové plynové béčko nabízí? První, čeho si všimnete, je nutnost sešlápnout pedál plynu až dolů, pokud chcete skutečně akcelerovat. Mercedes jasně naladil pedál tak, aby donutil řidiče šetřit za každé situace. Šetření fandíme, ale tohle nám jako dobré řešení rozhodně nepřišlo.
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz
Vyšší otáčky s sebou nutně nesou vyšší hlučnost, která není dobře odchycena, a celkově je béčko s rozjížděním dost na štýru. Na dálnici si pak v rychlostech už od 130 km/h výš nedokáže příliš dobře poradit se silnějším větrem. A ve městě vám naopak při nízkých rychlostech dá pocítit každou nerovnost.
Celkový dojem z Mercedes-Benz B 200 NGD (CNG) je rozporuplný. Vítáme snahu automobilek tlačit auta na plyn v České republice kupředu a určitě je dobře, že Mercedes tento vůz ve své nabídce má. Na druhou stranu, zákazníci zvyklí na standard téhle značky mohou být poněkud zklamáni jak z provedení interiéru, tak z nedotaženého jízdního zážitku.
Za takovou cenu bychom si od značky Mercedes-Benz prostě představovali něco lepšího. Trochu to vypadá, jako kdyby Mercedes měl plynové Bčko prostě jen do počtu proto, aby mu pomohlo plnit stále přísnější emisní normy EU.
Jen pro zajímavost, cena benzinové třídy B 200 s motorem 1,6l začíná na 635 250 Kč. Vznětová verze CDI s motorem 1,8l pak stojí od 683 650 Kč výš. Rozdíl mezi nejlevnější naftovou variantou a plynovou verzí je tedy kolem 30 000 Kč, což je méně než polovina proti čtyři roky starému B 180 NGT vs CDI. Sbližování cen považujeme tedy naopak za dobrý trend.