Elektrická skládačka Elfin je žhavou novinkou v nabídce společnosti ekolo.cz. Neváhali jsme a vyzkoušeli jak se na novém elektrickém kole do města jezdí.
Nové elektrokolo AGOGS Elfin je výjimečné tím, co není vidět. Jako jedno z prvních kol na českém trhu má totiž baterii ukrytou přímo v rámu. To je pro skládačku zcela zásadní atribut, který pomáhá lepšímu vyvážení celého kola i snazší manipulaci celkově.
Elektrická skládačka Elfin využívá baterii poskládanou z „buřtů“ značky Panasonic. Jde o li-ion baterii o energii 6,74 Ah (162 Wh) při napětí 24 V. Baterii lze snadno vyjmout při rozložení elektrokola napůl – stiskem kulatého tlačítka se baterie „vystřelí“ vám přímo do ruky. Pěkné a jednoduché řešení.
Základní technické údaje | |
Název: | Agogs Elfin |
Typ: | skládací elektrokolo |
Výrobce: | ekolo.cz |
Typ kola | Skládací, ultralehké |
Materiál rámu | Aluminium 6061 |
Ráfky | Veronique 20“, alloy twin CNC |
Pláště | Kenda Kwest K-193 s reflexním páskem |
Přehazovačka | Shimano Altus RD-M310 (7mi pastorek, počet zubů 13-28) |
Brzdy | Přední Tektro 837AL, zadní Tektro IOx disková 160mm |
Přední vidlice | Suntour M3000 odpružená |
Řidítka | Skládací, výškově stavitelná, Aluminium |
Sedlo | Velo – sportovní s výstelkou |
Sedlovka | Promax, alu stříbrná 43 cm (možnost 50cm) |
Blatníky | Přední i zadní, ABS plast, dlouhé |
Stojan | Postranní s pojistkou |
Speciální výbava | Přední i zadní LED světlo, vypínání asistence a ukazatel stavu baterie na řidítkách |
HMOTNOST | 17,5 kg + baterie 1,3 kg, Nabíječ 0,3 kg |
Max. zatížení | 105 kg |
DOJEZD | 20-35 km dle podmínek |
Typ a kapacita baterie | Články Panasonic Li-Ion 6,75 Ah/24V (162 Wh) |
Max. doba nabíjení | 1,5 hod. do 80% kapacity, 3 hod. do 100% kapacity baterie |
POHON | elektromotor Protanium |
Typ elektromotoru | Bezkartáčový v zadním náboji |
Max. / jmenovitý výkon motoru | 320W / 250W |
Průměrná rychlost jízdy | 27 km/h |
Max. stoupání | 15% v režimu PAS |
Nicméně kvůli dobíjení ji netřeba vyjímat – dobíjet lze jednoduše připojením miniaturní 300g nabíječky skrze dírku v rámu. Kolo bez baterie váží 17,5 kg, baterie navíc dalších 1,3 kg. V rozloženém stavu je to velice dobrá hmotnost, která přispívá k dobrému pocitu z jízdy.
Jakmile elektrickou skládačku Elfin složíte, scvrkne se na malý balíček zhruba o rozměrech 100x70x50 cm. Ten už lze snadno naložit nebo vzít do tramvaje, nicméně koncentrace hmotnosti už je vyšší, a proto se i manipulace stává obtížnější. Vyloženě na nějaké dlouhé přenášení tedy složený Elfin není.
Složení kola je rychlé a jednoduché. Stačí vypojit hlavní „přesku“ uprostřed hliníkového rámu a kolo „zlomit“. Následně ohnete řidítka a snížíte sedlovku. Vše jde pohodlně zvládnout do 30 vteřin.
Právě hlavní přeska ale dělá menší problémy při jízdě a manipulaci s kolem, protože se vám k ní snadno zachytí kalhoty nebo oděv. Na vyřešení tohoto problému už se ale podle prodejce pracuje.
Elektrokolo Elfin má k dispozici jak příšlap, tak i rukověť plynu. Sílu příšlapu nelze nijak regulovat, takže jakmile šlápnete, kolo vystřelí kupředu silou svého 250W bezkartáčového elektromotoru v zadním kole.
Nic proti síle ani rychlosti, ale v okamžiku kdy chcete naopak pomalejší jízdu, např. v davu ve městě, nebo když doprovázíte chodce, je jízda „brzda – plyn – brzda“ poněkud nepříjemná.
Ocenili bychom proto plynulejší a inteligentnější souběh šlapání a výkonu elektromotoru a detailnější regulaci plynové rukověti. Případně možnost regulace síly příšlapu.
Elfin naopak potěší tím, že neruší jezdce žádnými zbytečnými serepetičkami na řidítkách, tam najdeme pouze třístavovou indikaci dobití baterie. Dvě tlačítka navíc pro zesílení/zeslabení příšlapu by už ale žádné výrazné zlo nenapáchala.
Jakožto elektrokolo určené především do města, ale nejen tam, je elektrokolo Agogs Elfin vybaveno všemi povinnými doplňky – předním a zadním světlem, stojanem s postranní pojistkou, zvonkem, předním i zadním blatníkem a nosičem s gumycuky. Řidítka jsou výškově nastavitelná a o pohodlí vašeho pozadí se stará sedlo Velo se sportovní výstelkou.
Přehazování rychlostí má na starosti sedmipastorková přehazovačka Shimano Altus. Ta by si zasloužila o kolečko navíc, abyste mohli využít veškerou dostupnou sílu a případně zvýšit dojezd na jedno dobití. Ten prodejce udává kolem 35 km a my toto číslo pro jezdce o hmotnosti 75 kg při jízdě po městě převážně v bezvětří můžeme potvrdit.
Až do konce dubna 2011 bylo možné kolo objednat za cenu 33 900 Kč, od května se zvyšuje zhruba o 2000 Kč (UPDATE 2.5.2011 – cena 33 900 Kč podle vyjádření Jakuba Ditricha, majitele ekolo.cz, i nadále zůstává). Každý kdo by si chtěl kolo vyzkoušet sám má tu možnost přímo v showroomu ekolo.cz na adrese Bubenská 1, přímo naproti stanici metra Vltavská.
Cena tohoto elektrokola
Cena tohoto elektrokola zustane diky silné koruně na stavajici castce 33.900 Kč.
jenom takova mala
jenom takova mala drobnost… u clanku vydaneho 2. 5. potesi informace ze do 30. 4. byla zavadeci cena…