Test: elektrická skládačka Elfin
Elektrická skládačka Elfin je žhavou novinkou v nabídce společnosti ekolo.cz. Neváhali jsme a vyzkoušeli jak se na novém elektrickém kole do města jezdí.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Elektrická skládačka Elfin je žhavou novinkou v nabídce společnosti ekolo.cz. Neváhali jsme a vyzkoušeli jak se na novém elektrickém kole do města jezdí.
V soutěži ElectricMotion.cz neuspěl, ale přesto se nevzdává. Jaromír Vegr, nejznámější propagátor elektromobility v České republice, představil svůj elektromobil také na Autoshow Praha. Uvažuje, že jej bude prodávat jako stavebnici.
Česká Škoda vyráběla elektromobily mnohem dříve, než nastal současný boom a dokonce o něco dříve, než General Motors poprvé přišli se svým GM EV1. Podle informací webu Electroauto.cz Petra Dvořáka, známého českého propagátora elektromobilismu, se v Čechách elektromobily vyráběly v bývalém závodě Škoda Elcar Ejpovice, který byl pobočkou Škoda Plzeň.
Prvním elektromobilem byla Škoda Shortcut vyrobená Jaromírem Vegrem zkrácením Favoritu na zakázku Švýcarského zájemce v roce 1990. Model měl údajně ve Švýcarsku obrovský úspěch, a tak přišla žádost o dodání 1000 kusů! Ke konci roku 1992 se výroba skutečně rozjela, vyráběly se modely Škoda Eltra 151L a 151 Pick-up. Veškerá produkce šla na vývoz, pouze několik kusů zakoupila Česká pošta. Výroba skončila v roce 1993, kdy podnik Škoda Auto převzal Volkswagen.
Je tomu pár týdnů, co se tahoun českého průmyslu v podobě Škoda Auto znovu přihlásil ke svému odkazu. Mladoboleslavská Škoda ohlásila zapojení do projektu Superbel, což není nic jiného než na elektřinu předělaná Škoda Superb.
APRÍL!… (nejrychlejší na celém internetu) Společnost EKOLO známého zvěstovatele elektromobilové budoucnosti, předsedy českého klubu elektromobilistů Jaromíra Vegra, aktuálně provedla pokusy s rychlonabíjením.
„Vozidlo Peugeot 106 Electric bylo upraveno rozříznutím ve spodní části karoserie rozbruskou a postupně spojeno pertinaxovými pásky tak, aby nedošlo k vodivému spojení. Vznikl tak závit a šrouby upevňující pertinax tvořily zároveň terminály pro nabíjecí kabely k diodám. V průjezdu do dvora firmy stačí tedy zastavit na 5 minut a díky smyčce ze 3×3 závitů lze indukčně nabíjet bez nutnosti vystupovat z vozidla. Karoserie z ocelového plechu tvoří nejen závit, ale i jakési jádro transformátoru. Uvnitř, díky tzv. Faradayově kleci nehrozí žádné nebezpečí.“