Test elektrokola Dinghi Sport

Na závěr léta se nám do rukou dostalo Dinghi Sport. Lehké italského výrobce má údajně už desítky tisíc spokojených uživatelů především na jihu . Jak jsme byli spokojeni my?   

test elektrokola Dinghi Sport elektrokolo Dinghi Sport elektrokolo Dinghi Sport

Dinghi Sport je městské elektrokolo vybavené blatníky, předním a zadním světlem, dynamem (!), nosičem, zvonkem a pohodlým sedlem. se nachází na nejlepším možném místě vzhledem k rozložení váhy, tedy na středovém rámu. Díky tomu se Dinghi Sport může pochlubit skutečně vynikajícími jízdními vlastnostmi.

Ujeli jsme na něm celkem přes 150 km. Umístění baterie, jakkoliv může na někoho působit nevzhledně a snad i upomínat starou dobrou babetu, dává kolu skutečně skvělé vyvážení. Jako kdyby většina hmotnosti baterie při jízdě najednou zmizela. Zatáčení, jízda do kopce, přenášení, při tom všem máte pocit téměř jako na běžném .

Jenže příjemné jízdní vlastnosti jsou vlastně všechno, co může nabídnout. Pak už jsou tu samé nedodělky nebo vyloženě nelogická řešení. Např. příšlap. Ten funguje pouze v okamžiku, kdy držíte plynovou rukověť otočenou A ZÁROVEŇ šlapete. Takže nestačí prostě jen otočit plynem, anebo jen šlapat. Kdo v tom u elektrického kola vidí logiku, nechť se prosím vyjádří v diskusi. Rád se nechám poučit! Srandovní je, že tahle „fíčura“ má dokonce název – „Manual Assistant“.

Další problém se objevil už po pár ujetých kilometrech. Na zadním náboji se nachází jakési vodící kolečko, které je zcela klíčové pro . Jakmile se uvolní, elektropohon nefunguje. Problém je, že kolečko není nijak pevně uchyceno k náboji ani zadní rozetě. A tak ačkoliv jsme byli ujištěni dovozcem, že vypadává pouze při transportu, dvakrát dobrý pocit z toho nemáme. Proč by se mělo při každém třeba i hrubějším transportu kolo stávat nepojízdným?

Jistě, oprava je jednoduchá, stačí vodící kolečko prostě natlačit zpět na zadní náboj. Jenže dělat tohle po každých deseti kilometrech nebo velkém hupu skutečně není ani trochu zábavné. Co se týká dojezdu, papírově slibuje kolo 80-100 km, my jsme ujeli sotva 50 km na jedno nabití. A to při jezdci o hmotnosti 75 kg v bezvětří v polabské nížině. Samotná padesátka není málo, ale netřeba potom zákazníkovi slibovat hory doly nebo předpokládat, že na kole budou jezdit pouze anorektické slečny nebo podvyživené děti.

Základní technické údaje
Název: Dinghi Sport
Typ: elektrokolo
Výrobce: TC Mobility
Max. rychlost: 25 km/h
Max. dojezd: 45-50 km
Hmotnost: 19 kg + 4,5 kg baterie
Doba nabíjení: 5 hodin
Motor: 250 W, bezkartáčový, v zadním náboji
Vidlice: pevná o rozměru 1″
Rám: slitina Alu 7006
Přehazovačka: 7rychlostní Shimano
Kola: 24″
Brzdy: ráfkové Promax V-Brake
Řidítka: slitina Alu, rovná, výškově nastavitelná, černá
Sedlo/-vka: Selle Royal; slitina hliníku černá
Akumulátor: li-ion 37V, 10 Ah
Max. zatížení: ?
Barevné provedení: černá, stříbrná
Cena (vč. DPH): 35 990 Kč

Kolo nemá žádné možnosti nastavení síly příšlapu. Indikace stavu dobití baterie existuje pouze ve stavu „Empty“ a „Max“, což vskutku není příliš nápomocné. Přehazovačka fungovala spolehlivě a poradila si i s častou změnou rychlostí. Objevil se však známý neduh elektrických kol, tedy motající se stojánek. Ten, ve spojení s nutností neustále nasazovat vodící kolečko, začal být skutečně otravnou záležitostí. Stejně jako nemotorný, příliš malý a nepadnoucí konektor pro dobíjení (pro připojení nutné najít a přesně natočit na miniaturní drážku).

Definitivně špatný obrázek kolo dotvořilo nepoužitelným předním světlem. Kdo by se snad v noci odvážil řídit podle něj, zle skončí. Svítí roztříštěně zhruba na vzdálenost metr před kolo a ještě skrz přední výplet. Stínohra zajímavá, ale poněkud nebezpečná. Co je ale nejvtipnější, světlo nelze jen tak zapnout tlačítkem. Pro jeho zapnutí musíte využít dynamo na zadním kole! Kde udělali soudruzi chybu?

Funkční kryt řetězu už toho bohužel příliš nezachrání. Stejně jako možnost snadno a rychle sundat překvapivě lehkou (4 kg) baterii a jezdit bez ní. S funkčním, ale nepoužitelným světlem, ó la la! Sečteno a podtrženo, tohle elektrické kolo sice možná má desetitisíce spokojených uživatelů kdesi v , ale v si jich zřejmě mnoho nenajde. Natožpak za takovou cenu!

Hodnotící tabulka
skvělé vyvážení příšlap pouze s plynem
jízdní vlastnosti přední světlo
výbava do města vypadávající elektrický pohon
nemotorný dobíjecí konektor
Hodnocení: Hodnocení 2/5

Za zapůjčení kola děkujeme firmám BJ Consulting & services, s.r.o., Rebel Bike.

4 Comments on “Test elektrokola Dinghi Sport”

  1. Milý pane
    Milý pane Horčíku,

    dovolte nám vyjádřit se nejdříve k faktům:

    1) Evropská norma (Jízdní kola – Jízdní kola s pomocným elektrickým pohonem – Jízdní kola EPAC), která nabyla učinnost 1.9.2009 v ČR jako ČSN EN 15194 (http://shop.normy.biz/d.php?k=83378) nařizuje, že elektromotor elektrokola může být aktivován pouze při aktivním šlapání směrem dopředu! TC Mobility má všechna kola certifikovaná podle normy EPAC. Jestliže se jako recenzent elektrokol divíte, že ,,nestačí prostě jen otočit plynem“, tak nabýváme dojmu, že o elektrokolech nevíte vůbec nic. To, že Dinghi Sport nemá asistovaný příšlap je vlastnost, (i levnější) varianty řady Frisbee stejného výrobce příšlap i indikátor stavu nabití baterie mají.

    2) Divit se, že elektrokolo s Li-ion 37V / 10 Ah s kontinuálním použitím ,,manual assistent“ má dojezd cca. 50 km se může jenom laik. Na stránkách dovozce (www.elektrobicykl.cz) se dojezd neuvádí, neboť někteří dojedou v kopcích 85 km (viz. např. http://www.naelektriku.cz/rotagral/0/0/2/9 nebo http://www.rebelbike.com/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=869&n=Elektrokolo-Frisbee-Euro-7-Softbike-TEST! nebo http://www.rebelbike.com/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=880&n=Na-elektrokole-Frisbee-2-902-km-za-18-dní ), jiní po rovině 35 km. Objektivním kritériem je váha kola a kapacita baterie, ne ,,dojezd“.

    3) Recenze naznačuje, že čidlo pedálování (viz. EPAC – mnohá kola v ČR jej nemají) Vám vypadlo 15-krát, ale to je bohapustá lež. Vypadlo Vám jednou. To je asi fakt, i když u Vás si člověk asi nemůže být zcela jist ničím.

    4) S tím předním světlem máte zcela pravdu, na konektor si holt musíte zvyknout, ale námět pro zlepšení to je dobrý.

    5) Kolo Vám nezapůjčil Rebel Bike, ale výhradní dovozce TC Mobility do ČR a SR BJ Consulting & services, s.r.o., http://www.elektrobicykl.cz. Alespoň tohle byste snad mohl tušit.

    Nakonec k emocím:

    Napsat zároveň ,,se Dinghi Sport může pochlubit skutečně vynikajícími jízdními vlastnostmi“ avšak ,,s funkčním, ale nepoužitelným světlem, ó la la!, … Sečteno a podtrženo, tohle elektrické kolo si … mnoho spokojených uživatelů v ČR (na rozdíl od Evropy) nenajde…“ naznačuje jistou psychickou rozpolcenost. Z toho Vás ale nepodezíráme. Podezíráme Vás z horších věcí…

    S pozdravem

    BJ Consulting & services, s.r.o
    http://www.elektrobicykl.cz

Napsat komentář