Co by asi Thomas Alva říkal na novinku z dílny české společnosti Citybikes? Dovolíme si hádat, že by byl stejně nadšený jako my. Městské elektrokolo překvapuje kvalitním provedením i svižnou a pohodlnou jízdou.
Věděli jste, že… První laboratoř si Thomas Edison, podle mnohých největší vynálezce všech dob, postavil v Menlo Parku, pár desítek kilometrů od San Franciska? Tamtéž dnes sídlí např. automobilka Tesla Motors úspěšně vyvážející do celého světa své sportovní elektromobily Tesla Roadster. Tomu se říká nechat se inspirovat velikány! Ale zpět k našemu jednostopému Edisonovi.
Elektrický Holanďan
Městský elektrický bicykl MyCity Edison III vás při první jízdě dokonale narovná. Pokud jste zvyklí na klasická horská kola, přijde vám vysoký vzpřímený posez během prvních pár kilometrů nepřirozený. Kdo ale „Holanďany“ používá běžně, bude se cítit jako ryba ve vodě.
Elektromotor je v případě elektrokola MyCity Edison III umístěn v předním kole, baterie vzadu pod robustním nosičem. To znamená dobré vyvážení kola jak při jízdě, tak přenášení. Navíc jej lze snadno uchopit za spodní část hliníkového rámu. Sedlo bylo u námi testovaného kousku posunuté trochu moc dopředu a nešlo jej už nastavit dál vzad, což některým jezdcům vytvářelo menší nepohodlí.
Přehazovačka? Převodovka!
Elektrické kolo Edison se může pochlubit nějaka výjimečnými vlastnostmi. Předně je to sedmirychlostní zapouzdřená převodovka Shimano s volnoběžkou. Díky té je možné přehazovat i na místě bez šlapání. Jak jsme měli možnost posoudit na více než 160 najetých kilometrech, funguje spolehlivě, rychle a příjemně. Výhodou je i kompletně zapouzdřený řetěz, o který se neumažete.
Dále je to plnohodnotné vybavení do města – přední LED světlo s automatickým senzorem a zadní brzdové světlo. Obojí funguje na jedničku. Stejně jako přední a zadní blatník – ačkoliv u nich je dobré zkontrolovat upevnění. Může se stát, že se uvolní a plastové blatníky pak jemně dřou o kolo.
Tři módy jízdy
Největším „zádrhelem“ elektrokola byl stojánek. Kvůli vyvážení kola je umístěn zhruba uprostřed. Jakmile jej ale otevřete a otočíte šlapkou, levý pedál se o stojánek zasekne. Nelze pak dělat nic jiného, než kolo nadzvednout, ohnout hřbet a šlápnout na prázdno. Maličkost, ale při každodenní užívání zbytečně otravná.
Na jednoduchém ovládacím panelu kola si může jezdec nastavit tři módy příšlapu. Standardně při zapnutí kola se nastaví prostředí síla. S ní elektrokolo pohodlně zvládne všechny výzvy městského prostředí včetně prudkých kopců – přičemž se ani nezapotíte. Zároveň dokáže udržovat vysokou cestovní rychlost. Nejslabší příšlap už bude po jezdci vyžadovat alespoň trochu té námahy a dá mu pocítit hmotnost 25 kg. Nejsilnější mód pak nabízí překvapivou rychlost a prakticky nevyžaduje od jezdce jakékoliv zapojení vyjma volného přenášení váhy nohou na šlapky. Hlavně ať se točí!
Základní technické údaje | |
Název: | MyCity Edison III |
Typ: | elektrokolo |
Výrobce: | Citybikes |
Max. rychlost: | 25 km/h |
Max. dojezd: | 45-60+ km |
Hmotnost: | 25 kg |
Doba nabíjení: | 4 hodiny |
Motor: | 250 W, bezkartáčový, v předním náboji |
Vidlice: | přední odpružená |
Rám: | hliníkový, výška 53 cm s hlubokým nástupem |
Přehazovačka: | 7rychlostní převodovka Shimano Nexus Inter 7 s volnoběžkou |
Kola: | 28″ |
Brzdy: | přední V Brake, zadní Roller Brake Shimano |
Řidítka: | polohovatelná |
Sedlo/-vka: | odpružená |
Akumulátor: | li-ion 36V, 10Ah |
Max. zatížení: | 120 kg |
Barevné provedení: | černá, bílá |
Cena (vč. DPH): | 28 642 Kč |
Elektrokolo s výdrží
Příjemně překvapila výdrž 10Ah li-ion baterie. Na střední příšlap kolo ve městě hravě zvládne ujet přes 45 km na jedno nabití (jezdec 75 kg, letní teploty, žádný nebo mírný vítr). Pokud alespoň občas přepnete i na slabý mód příšlapu a nebudete se bát kolu mírně pomoct, odmění se vám bezpečným dojezdem přes 60 km. To pohodlně stačí na celodenní ježdění. Malá nabíječka navíc může cestovat kdekoliv s vámi. Pravidelné dobíjení po každé zátěži zvyšuje životnost i výdrž baterie.
Elektrokolo MyCity Edison III je stvořeno pro městský provoz. Nezatěžuje jezdce složitým displejem s informacemi o rychlosti nebo ujeté vzdálenosti. Takové „vymoženosti“ jsou určeny pro sportovní kola a Edisonovi nijak nechybějí. Za cenu necelých 29 000 Kč tak zákazník dostává nadstandardně vybavené, kvalitně zpracované elektrokolo s převodovkou a plně dostačujícím dojezdem.
Hodnotící tabulka | |
pohodlné sedlo i odpružení | překážející stojánek |
nízká hlučnost | |
plná výbava do města | |
převodovka | |
Hodnocení: |
Taky si dovolím lehkou
Taky si dovolím lehkou kritiku. Já zase nemůžu pochopit proč ve fotogalerii například u tohoto článku není první obrázek (tedy vlevo nahoře) prvním obrázkem při dalším prohlížení zvětšených náhledů. Prakticky pak pokud si chci prohlédnout všechny obrázky, kliknu na první, jenomže ten se mi otevře jako čtvrtý, takže pak musím kliknout 3x na šipku doleva abych byl na prvním a pak zase 3x doprava (nebo zpět v prohlížeči) abych se vrátil na ten původní a pak dále doprava až do konce. Při takovém to prohlížení pak zjistím že skutečný první obrázek se nachází vlevo dole.
Nebylo by možné dát si pozor aby první obrázek byl skutečně prvním?
Uzitecna recenze, kolo se mi
Uzitecna recenze, kolo se mi moc libi, hned bych ho koupil matce na nakupy. Vice takovych clanku, dekuji za ne.
Mimochodem, zalozil jsem diskuzi o Elektrokolech, prijde se podelit o zkusenosti, rozveste diskuzi, poradit, podporit rozvoj tohoto dopravniho prostredku budoucnosti.
elektrokolo.tvojeforum.cz
Nic pro mě – za hodinu bych
Nic pro mě – za hodinu bych ho rozbil =D Horák je zkrátka horák… Ale třeba pro důchodce to může být nepochybně užitečný vynález. Mimochodem – máte hezkou modelku :o)
netreba si pliesť dopravný
netreba si pliesť dopravný prostriedok so športovým náčiním. potom sa vám nestane, že ho rozbijete.
nie len pre dôchodcov, ale pre hocikoho kto to bude využívať na to na čo je to určené. teda žiaden downhill run v lese.
Je to tak, navíc Edison je
Je to tak, navíc Edison je i docela bytelný, žádné chrastítko.