Automobilka Tesla Motors nesmí prodávat své elektromobily v Texasu. V New Yorku chtěli zakázat prodej elektrických aut Tesla také, ale nepodařilo se. Tesla se rozhodla pro protiútok: sehnala 100 000 podpisů pod petici požadující možnost volného prodeje po celých USA. Peticí se nyní musí zabývat Bílý dům.
foto: Tesla Motors/Bílý dům
Bílý dům, resp. prezidentská kancelář Baracka Obamy, na svém webu před časem zprovoznila zajímavou novou možnost. Každý občan USA tam může založit petici na jakékoliv téma. Pokud petice získá 100 000 podpisů, dočká se oficiální odpovědi ze strany Bílého domu.
Právě toho automobilka Tesla Motors chytře využila k řešení problému se zákazem prodeje v některých státech. Problém je ten, že některé státy americké federace, jako je třeba právě Texas, neumožňují automobilkám prodávat své automobily přímo – musí je prodávat skrze nezávislé dealery.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobily Tesla půjde ovládat hlasem, skrze virtuální brýle Google Glass
Jenže Tesla razí odlišný přístup: nevyrábí auta “na sklad”, ale podle aktuální poptávky zákazníků. Zároveň prodává svá auta ve svých vlastních obchodech Tesla Store, podobně jako např. Apple prodává své produkty typu iPhone či iPad v obchodech Apple Store (zde ale srovnání trochu pokulhává, protože produkty Apple si lze koupit i u jiných prodejců).
Automobilka Tesla Motors dnes tedy vede lítý boj se zástupci dealerských skupin v jednotlivých státech o to zda bude či nebude moct prodávat svá auta přímo. Například pokud si dnes chce obyvatel státu Texas, druhého nejbohatšího státu USA, koupit Tesla Model S, může si jej sice prohlédnout v místní “galerii” Tesla, ale objednat a koupit si jej musí online.
Auto mu pak bude dovezeno z Kalifornie. Podle některých odborníků je právě tohle jedna z překážek, které brání masivnějšímu rozšíření elektromobilů. Dealeři totiž pochopitelně silně lobbují u svých zákonodárců a dalších politiků za to, aby Tesla (ani jiné automobilky) neměly možnost přímo prodávat svá auta.
Jak odpoví Bílý dům? Nevíme. Podle magazínu VentureBeat by mohl například navrhnout federální zákon, který umožní výrobcům elektromobiů prodávat své produkty bez dealerské licence.
Kdo zná svůj produkt lepe
Kdo zná svůj produkt lepe než výrobce a proto muže lépe produkt prezentovat i když to může být i naopak ? Kdy výrobce nedokáže správně vyhodnotit potenciál produktu Potřeby trhu a neslyší/ nevidí/ nereaguje na potřeby zákazníka .
Přímý kontakt s koncovým zákazníkem dává výrobci Zpětnou vazbu o potřebách/ přáních/ problémech a možných vylepšeních .
Pravě kontakt s koncovým spotřebitelem dává výrobci rychlejší informace jak s předstihem plánovat výrobu který produkt vyrábět ve větších počtech, protože je oblíbený a dobře se prodává .Další článek mezi výrobcem a konečným spotřebitelem jen zvyšuje konečnou maloobchodní cenu.
Opravdu by byl problém
Opravdu by byl problém koupit auto v jednom státě a provozovat ho v jiném?
Problém by to možná
Problém by to možná nebyl. Ale jaký to má smysl zakazovat přímý prodej? A co kdyby to zakázali i v tom posledním státě? Jen ať Tesla dělá, co umí, jen víc a víc!
V New Yorku dokonce dealeri
V New Yorku dokonce dealeri navhovali zakon, ktery by zakazal registrovat auta koupena v jinem state. Nastesti to neproslo. Jak by to bylo s provozem v jednom satte a registraci v jinem teda fakt nevim…
V nákupu auta v jednom
V nákupu auta v jednom státě a jeho provozu v jiném pochopitelně není žádný problém. Jde tu o pohodlí a princip.
Jsem rád, že popisy
Jsem rád, že popisy sehnali. Mezi nimi je i jedn můj:). Doufám, že jsem elektromobilitě přispěl svoji troškou do mlýna.
Tak jsem zvědavý na
Tak jsem zvědavý na výsledek… Ví se, do kdy má Bílý dům rozhodnout?
Není daný žádný pevný
Není daný žádný pevný limit, Bílý dům se pouze zavazuje „udělat vše pro to, abychom odpověděli na petice, které překročí požadovaný počet podpisů, v rozumném čase“.