Koncem srpna 2013 automobilka Tesla Motors otevřela prvních šest dobíjecích stanic Supercharger v Norsku. Norská síť tak doplňuje neustále rozšiřovanou severoamerickou síť o první evropské kusy. Výkon nových stanic je až 120 kW.
foto: Tesla Motors
Automobilka Tesla Motors si Norsko zvolila jako svůj první evropský trh. Jsou k tomu dva dobré důvody: Norové milují elektromobily, stejně jako tamní vláda, která naopak na spalováky uvalila nemalé daně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Levný elektromobil od Tesly se bude jmenovat Model E
Za druhé, Norové mají na nákup elektromobilů typu Model S dostatek peněz. A možná se sluší uvést i třetí důvod: Norsko vyrábí většinu své elektřiny v obnovitelných zdrojích energie.
Celkem šest nových dobíjecích stanic Supercharger se nachází především v nejosídlenější jižní části Norska. Celkem stanice ve městech Lyngdal, Aurland, Dombås, Gol, Cinderella and Lillehammer pokrývají 90 % obyvatel země.
Každá ze stanic nabízí alespoň 4 nebo více dobíječek, celkem jde o 23 dobíjecích stojanů. Reálný výkon se údajně pohybuje lehce pod 120 kW, někde mezi 110-115 kW. Dobíjení je pochopitelně, stejně jako v USA, zdarma. Během 20 minut je možné dobít 50 % kapacity zcela vybitého Modelu S.
120kw?
ak 100kw nabije za
120kw?
ak 100kw nabije za 20min 50%kapacity tak 120tka za 16minut?
Kéž by i u nás byl podíl
Kéž by i u nás byl podíl vyrobené čisté el. energie alespoň z části tak vysoký jako je právě v Norsku, vim že my nemáme moře a slunce by mohl svítit více ale i tak věřím že se na takové číslo jednou dostanme 🙂
Věříme spolu s vámi :).
Věříme spolu s vámi :). A popravdě, myslím si, že dříve nebo později tam budou muset všichni…
Bude, stačí jen, když se
Bude, stačí jen, když se konečně zruší debilní licence, které z nás dělají živnostníky a schválí se net-metering. Výroba mínus odběr, zbytek si doplať a nazdar bazar a žádně další nesmysly jako poplatek OTE apod. stupidity jako třeba poplatek ostrovního systému za každou vyrobenou kWh, za to, že neodebral danou energii ze sítě atd. A dále neomezená možnost výstavby na střechách RD a fabrik, prostě všeobecně na střechách. A možná by stačilo mít kladné hospodářství za těch aktuálních 1,834bilionů korun veřejného dluhu ČR, by jsme už dávno byli energeticky soběstační z FVE na RD, malých VE, MVE, bioplynek – protože odpadu(nebudu vulgární to by mi to mohl Honza smazat) je tu z nás 10mil. a zvířat apod. habakuk. Njn, jenže ono to každému smrdí, hlavně že ti co to říkají, s… šanel č.5. atd, atd. Ono by to šlo, ale ono se pořád hledá jen proč to nejde.
„.Každá ze stanic nabízí
„.Každá ze stanic nabízí alespoň 4 nebo více dobíječek, celkem jde o 23 dobíjecích stojanů.“ ??? 6×4=24
Každý dobíjecí stojan
Každý dobíjecí stojan může zároveň dobíjet 2 auta (obsahuje 2 dobíječky).
insideevs.com/first-six-tesla-supercharger-stations-up-and-runing-in-norway-120-kw-of-power/
Nevíte, jestli tam mají
Nevíte, jestli tam mají také solární panely? Tam se to určo tolik nevyplatí…
Myslím, že ne, ale více
Myslím, že ne, ale více než 98 % energie v Norsku vyrábějí vodní elektrárny, případně další obnovitelné zdroje, takže tahle otázka je tam poměrně dobře vyřešena.
Tak to se není čemu divit
Tak to se není čemu divit ze Finové propagují elektromobily .Budou modely Tesla-s určené pro severské státy upraveny na drsnější klimatické podmínky ?
Všechny evropské verze
Všechny evropské verze Modelu S mají speciální „Weather package“ jako standardní součást výbavy pro tužší zimu. Vyloženě pro skandinávské země dle našich informací žádná úprava neexistuje.
Pane Horčíku, nemáte
Pane Horčíku, nemáte někde údaje, jak jsou baterie testované a jak jsou zabudované ochrany? Víme všichni, že akumulátory jsou citlivé jak na na přehřátí tak i na mráz. Například by mě zajímalo, co to udělá, když elekromobil stojí venku na mrazu. V Norsku bývají mrazy v zimě i klidně -40°C. Zima 2013/2014 bude zřejmě ostrým testem pro model Tesla. Pokud budou v větší míře odcházet baterie, tak to bude pro slibně se rozvíjející automobilku vážný problém.