Tesla: firmware v5.0, Mennekes v Evropě

Automobilka Tesla Motors slibovala v novém velkém updatu firmwaru svého elektromobilu Model S zásadní snížení spotřeby auta ve stand-by módu. Pokud vám předchozí věta nezní jako sci-fi, pak vězte, že se stala aktuálně skutečností.

Dobíjecí konektor evropské verze elektromobilu Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Až doposud měl elektromobil Tesla Model S menší problém. Když jste jej zaparkovali a nepřipojili k dobíjecí stanici, mohli jste po pár dnech přijít k téměř vybitému autu. Veškerá elektronika na palubě má totiž poměrně vysokou spotřebu.

Je to podobný problém, jaký museli v uplynulých letech řešit výrobci spotřební elektroniky v souvislosti se stand-by módem svých zařízení. Dnes už většinou televize, přehrávače i počítače dokážou ve stand-by konzumovat skutečně minimum. A díky novému firmwaru v5.0 je tomu tak i v případě elektrického auta Tesla Model S.

Novou verzi firmwaru mají všechny evropské verze elektromobilu, do amerických se bude nový software dostávat postupně. Snížení spotřeby odhadují inženýři na 50 % – 75 %. Jedinou nevýhodou je, že start některých funkcí trvá déle.

Přesto by mělo být auto plně připraveno k jízdě max. 10 vteřin poté, co otevřete dveře. Až 45 vteřin ale může trvat nastartování mobilní aplikace a mobilního připojení. To už není tak málo. Naštěstí by mělo být možné „spací mód“ aktivovat pouze volitelně.

S tím ostatně souvisí i další novinka. Elektromobil Tesla Model S se konečně začal oficiálně dodávat také do Evropy. Prvním trhem je Norsko, následují Švýcarsko, Nizozemsko, Belgie a další bohaté státy. Otázka, která dlouhodobě trápí snad každého zní: jaký konektor pro dobíjení mají evropské verze Modelu S?

Odpověď zní: Mennekes Typ 2, třífázový. Tesla si ale standard údajně upravila pro své potřeby, aby bylo možné využít superrrychlého dobíjení „Supercharging“, které využívá v USA v síti dobíjecích stanic Supercharger. Majitelé evropské verze Modelu S tedy budou schopni dobíjet v jakékoliv Mennekes Typ 2 zásuvce. Navíc se ale nejspíš chystá adaptér pro dobíjecí stanice CHAdeMO.

6 Comments on “Tesla: firmware v5.0, Mennekes v Evropě”

  1. V ramci updatu by mohli
    V ramci updatu by mohli pribudnut navadzacie liny pri cuvani 🙂

    Tiez si celkom vsimam vo videach, ze palubak celkom slusne laguje — ci uz browsovanie netu, alebo presuvanie obrazoviek po LCD– snad sa bude postupne upgradovar aj tento HW (vykonnejsi s nizsou spotrebiz) a tieto drobnosti vymyznu 🙂

    – je to aj tak neskutocny skvost! 🙂

    P.

  2. Trochu z jiného soudku, i
    Trochu z jiného soudku, i když…?
    Jedu si tak v pátek odpoledne z práce po magistrále směr z Prahy ven na svém elektroskůtru, když se tu kolem mne v levém pruhu celkem neslyšně „protáhne“ tmavá Tesla model S!?
    Netušil jsem, že už i u nás máme tento technologický skvost? SPZ začínala na 3AD nebo tak něco… Nebo jsem se splet?

  3. „Až doposud měl
    „Až doposud měl elektromobil Tesla Model S menší problém. Když jste jej zaparkovali a nepřipojili k dobíjecí stanici, mohli jste po pár dnech přijít k téměř vybitému autu.“

    zas tak hrozné to nebylo ne? Jedině snad, že by v autě někdo zapomněl nechat běžet varnou konvici 😉

  4. nekde jsem cetl, ze Evropske
    nekde jsem cetl, ze Evropske verze se dodavaji od zacatku s verzi 5.5, americke ted prechazi teprve na verzi 5.0, ale ne ze by na tom zas tolik zalezelo 🙂

    krome spaciho modu novy update taky nabizi nove funkce jako je treba orientace mapy na velkem displayi ne jen jako sever-nahoru, ale uz i smer-jizdy-nahoru.
    Anebo taky podpora parkovacich senzoru ci ohrivana zadni sedadla a dalsi…

Napsat komentář