Automobilka Tesla Motors slibovala v novém velkém updatu firmwaru svého elektromobilu Model S zásadní snížení spotřeby auta ve stand-by módu. Pokud vám předchozí věta nezní jako sci-fi, pak vězte, že se stala aktuálně skutečností.
foto: Tesla Motors
Až doposud měl elektromobil Tesla Model S menší problém. Když jste jej zaparkovali a nepřipojili k dobíjecí stanici, mohli jste po pár dnech přijít k téměř vybitému autu. Veškerá elektronika na palubě má totiž poměrně vysokou spotřebu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla má problém: v Číně si název automobilky zaregistroval někdo jiný a chce výkupné
VIDEO: Tony Hawk dělá vylomeniny s elektromobilem Tesla Model S
Je to podobný problém, jaký museli v uplynulých letech řešit výrobci spotřební elektroniky v souvislosti se stand-by módem svých zařízení. Dnes už většinou televize, přehrávače i počítače dokážou ve stand-by konzumovat skutečně minimum. A díky novému firmwaru v5.0 je tomu tak i v případě elektrického auta Tesla Model S.
Novou verzi firmwaru mají všechny evropské verze elektromobilu, do amerických se bude nový software dostávat postupně. Snížení spotřeby odhadují inženýři na 50 % – 75 %. Jedinou nevýhodou je, že start některých funkcí auta trvá déle.
Přesto by mělo být auto plně připraveno k jízdě max. 10 vteřin poté, co otevřete dveře. Až 45 vteřin ale může trvat nastartování mobilní aplikace a mobilního připojení. To už není tak málo. Naštěstí by mělo být možné „spací mód“ aktivovat pouze volitelně.
S tím ostatně souvisí i další novinka. Elektromobil Tesla Model S se konečně začal oficiálně dodávat také do Evropy. Prvním trhem je Norsko, následují Švýcarsko, Nizozemsko, Belgie a další bohaté státy. Otázka, která dlouhodobě trápí snad každého zní: jaký konektor pro dobíjení mají evropské verze Modelu S?
Odpověď zní: Mennekes Typ 2, třífázový. Tesla si ale standard údajně upravila pro své potřeby, aby bylo možné využít superrrychlého dobíjení „Supercharging“, které využívá v USA v síti dobíjecích stanic Supercharger. Majitelé evropské verze Modelu S tedy budou schopni dobíjet v jakékoliv Mennekes Typ 2 zásuvce. Navíc se ale nejspíš chystá adaptér pro dobíjecí stanice CHAdeMO.
V ramci updatu by mohli
V ramci updatu by mohli pribudnut navadzacie liny pri cuvani 🙂
Tiez si celkom vsimam vo videach, ze palubak celkom slusne laguje — ci uz browsovanie netu, alebo presuvanie obrazoviek po LCD– snad sa bude postupne upgradovar aj tento HW (vykonnejsi s nizsou spotrebiz) a tieto drobnosti vymyznu 🙂
– je to aj tak neskutocny skvost! 🙂
P.
Trochu z jiného soudku, i
Trochu z jiného soudku, i když…?
Jedu si tak v pátek odpoledne z práce po magistrále směr z Prahy ven na svém elektroskůtru, když se tu kolem mne v levém pruhu celkem neslyšně „protáhne“ tmavá Tesla model S!?
Netušil jsem, že už i u nás máme tento technologický skvost? SPZ začínala na 3AD nebo tak něco… Nebo jsem se splet?
Ze se nikdo nepochlubil?
Ze se nikdo nepochlubil?
„Až doposud měl
„Až doposud měl elektromobil Tesla Model S menší problém. Když jste jej zaparkovali a nepřipojili k dobíjecí stanici, mohli jste po pár dnech přijít k téměř vybitému autu.“
zas tak hrozné to nebylo ne? Jedině snad, že by v autě někdo zapomněl nechat běžet varnou konvici 😉
Bylo to zhruba 100W, takze
Bylo to zhruba 100W, takze auto se vybilo za 4 tydny. Dost lidi si na to stezovalo, obzvlast pokud chteli nechat auto zaparkovane na letisti kdyz jeli na dovolenou. Jsem rad ze to konecne vyresili…
nekde jsem cetl, ze Evropske
nekde jsem cetl, ze Evropske verze se dodavaji od zacatku s verzi 5.5, americke ted prechazi teprve na verzi 5.0, ale ne ze by na tom zas tolik zalezelo 🙂
krome spaciho modu novy update taky nabizi nove funkce jako je treba orientace mapy na velkem displayi ne jen jako sever-nahoru, ale uz i smer-jizdy-nahoru.
Anebo taky podpora parkovacich senzoru ci ohrivana zadni sedadla a dalsi…