Tesla Semi: elektrické tahače s dojezdem 800 km už letos

Rodinka čtyř nových elektrotahačů Tesla Semi se testuje a slouží kolem gigafactory Nevada. foto: Tesla
Rodinka čtyř nových elektrotahačů Tesla Semi se testuje a slouží kolem gigafactory Nevada. foto: Tesla

Tesla Semi, plně elektrický tahač, se představil v roce 2017. Po mnoha odkladech má letos konečně jít k zákazníkům.

Původně měla výroba elektrických tahačů Tesla Semi začít už v roce 2019. Několik odkladů ale posunulo datum uvedení nakonec až do letošního roku 2022. Už v minulém roce přitom Tesla začala malosériovou výrobu tahačů Tesla Semi v Gigatovárně Nevada, výsledkem čehož byla malá flotila.

Hlavním problémem bránícím masovější výrobě a nasazení elektrotahačů Tesla Semi u zákazníků byl nedostatek baterií. Musk dokonce nedávno řekl, že bychom neměli čekat uvedení tahačů během roku 2022, protože se soustředí na navyšování produkce elektromobilů Tesla Model Y a Tesla Model 3. Což se v posledních letech a měsících skutečně výrazně daří.

SOUVISEJÍCÍ: Tesla Model Y bude už brzy nejprodávanější auto planety

I proto je aktuální informace o tom, že Tesla Semi se letos přeci jen objeví, poměrně překvapivá. Objednávky na Tesla Semi přijímá Tesla už od roku 2017 a průběžně o nich informovali především samotní zákazníci, kteří si je objednali – byla to pro ně totiž zajímavá reklama. Např. Walmart, Pepsi nebo ASKO. Lze odhadovat, že jich má minimálně několik jednotek tisíc. A desítky, ne-li stovky, pak chce využívat Tesla sama.

SOUVISEJÍCÍ: Tesla Semi na novém videu, blíží se spuštění výroby?

Souběžně ve svém nejnovějším příspěvku na Twitteru Elon Musk potvrdil, že podobně toužebně očekávaný Tesla Cybertruck přijde na trh v roce příštím, tedy 2023. Tesla Cybertruck bude pro Teslu vstupem do dalšího nového segmentu, a to pick-up trucků, které jsou na automobilovém trhu USA tím nejdůležitějším prodejním segmentem. Mezitím už se zde ale Tesla nechala předběhnout jak nováčky, jako je např. Rivian (model Rivian R1T), tak starou gardou, např. v podobě Ford F-150 Lightning, který má ambice stát se novým bestsellerem.

zdroj: Electrek.co

14 komentářů u “Tesla Semi: elektrické tahače s dojezdem 800 km už letos”

  1. Nejde o to zda už zase jde o to kde jsou ostatní tahače který prý Teslu semi překonávají, ty tu měli být a taky nejsou. Oddaluje to prostě proto, že nemusí pospíchal. Až vyleze tak to bude pro ostatní průser.
    A je jedno zda to bude teď nebo za 5 let má čas. Ostatní ani neví jak by takový tahač vyrobili.

  2. Když se Martin Vaculík na sociálních sítích pochlubil, že testuje Teslu, strhla se lavina různorodých připomínek a dotazů. Většina měla jedno společné: Bude video? Ano… tady je! Tentokrát na to nebyl sám. Do videa si totiž přizval i své kolegy ze Světa motorů. Video je tak nejen plné praktických zkušeností z každodenního života, ale podrobně ukazuje i fungování netradičního multimediálního systému. A dojde samozřejmě i na technické zajímavosti a poznatky. Troufáme si říct, že takto jste Teslu ještě nepoznali. Video najdete už teď výše, přejeme příjemnou zábavu!
    https://www.youtube.com/watch?v=aBzvR5zKKUU

    1. To jsou diletanti. Plachteni bez rekuperace je mozne, jednoduse se zapne neutral pres pravou packu kterou se radi jizda dopredu a dozadu. Sila rekuperace se da nastavit ve dvou stupnich. Hlasitost radia se ovlada tocenim leveho kolecka, nikoliv tlacenim. Rychlost tempomatu se reguluje zase pravym koleckem na volantu. Je videt ze s Teslou toho moc nenajezdili. No a korunu tomu dal ten uvod. Kdyz nevi jak se co ovlada, tak at si nejdrive prolistuje navod, nebo se podiva na youtube kde jsou uvodni videa k zakladnim funkcim.
      Ten trouba by snad delal recenzi na Jumbo Jet a predem si nezjistil k cemu ty hejblata jsou. Tyto veci ktere kritizuje se daji zjistit behem 5-10 minut a pak neni co resit. No jo, ale o cem by ten trouba pak mohl mluvit?
      A to filozofovani o napeti motoru je take svedectvi o nevedomostech.
      Moje hodnoceni: 4 minus.

        1. Zrejme bych mel podobne hodnoceni kdyby panove ve videu zacali rozdavat moudra o vareni a tvrdili by, ze kdyz si chteli udelat bataty, tak nevedeli jak se vari. A ze to nechutnalo jako maso a ze bataty se vzdy jedi se slupkou.
          Primarne me teda vadilo, ze se vyjadruji k necemu co sami nevedi a prodavaji sve nevedomosti jako profi reportaz.

          1. tak víš co oni k tomu tabletu na kolečkách přistoupili stylem normálního člověka který přesedá z autopopelnice která co se jejího ovládání a vnitřního uspořádání je vypiplaná vývojem posledních min 50 let. A představ si že usedají do uměle medializovaný „hi-tech“ káry (i když všichni víme že není jen podplacený humbuk kvůli akchčijím aby tezla i přes ty mlaskovy voloviny přežila 😉 a logikou pragmaticky uvažujícího člověka (nikoli pošahaně zaujatýho tezlafanatika 😉 popisuje praktičnost „minimalistického“ (popravdě neuvěřitelně odrbaného 😉 interiéru jako je třeba otvírání kaslíku přes menu podmemu ne-li otisku prstu, pošli tezle že zapomněli hlasový ovládání 😀 😀 PS: a to nezapomeň že je to nehorázně přepálená kára +1,5 mega na to, že má 100x méně součástek než autopopelnice, megakást a desetinu kabelu 😉 😀

        2. hele ale kazda automobilka ma ovladani trosku jinak, presedni si z Renaulta do koncenu a pak do Hyundai a nasledne do Kia, zjistis ze i sesterske Kia a Hyundai meaj treba ovladani na volnatu obracene, takze co se na hyundai ovlda na volantu nalevo se v Kie ovlada napravo, a dalsi znacky maj vsechnoiz ase uplne jinak a jinde

          skoro si az rikam ze kdyby testoval Porsche tak by nevedel ze ma startovani nalevo a ne napravo

Napsat komentář