Tesla vyrobila už 3 miliony aut, roste exponenciálně

Továrna Tesla Fremont - až dosud hlavní továrna Tesla, která vyrobila už 2 miliony elektromobilů. foto: Tesla
Továrna Tesla Fremont - až dosud hlavní továrna Tesla, která vyrobila už 2 miliony elektromobilů. foto: Tesla

Necelých patnáct let trvalo Tesle vyrůst z nuly na tři miliony vyrobených aut. Co ji čeká během dalších 10 let?

Tesla byla založena v roce 2004. První elektromobily začala vyrábět v roce 2008. Tehdy šlo ještě o takřka „na koleně“ montované přestavby britské značky Lotus prodávaná pod označením Tesla Roadster. Průmyslová výroba začala v roce 2012 s elektromobilem Tesla Model S, který se vyrábí a prodává dodnes.

Když se růst počtu vyrobených/prodaných aut zobrazí na grafu, upozorňuje Elon Musk, že vypadá jako jeden z těch „markeťáckých“ exponenciálních grafů, se kterými se chce prezentovat každá firma. Jen málokdy se ale odrážejí v realitě. Právě nedávno Tesla oznámila, že až dosud hlavní továrna Tesla Fremont vyrobila už 2 miliony aut. Jen o pár týdnů později je tu celková trojka s tím, že se o ni postarala samozřejmě zejména Gigafactory Šanghaj. Už se ale také rozjížděj Gigatovárna Berlín a Gigafactory Texas, které brzy začnou chrlit další stovky tisíc aut ročně.

foto: Tesla

Jen Gigatovárna Šanghaj má aktuálně roční kapacitu >750 000 aut a míří na milion. Elon Musk na aktuálním setkání akcionářů řekl, že k dosažení 20 milionů vyrobených aut bude potřeba 12 Gigatováren. Proto se aktuálně objevil spekulace o nové gigafactory v Kanadě. Skutečné místo, kde nová gigatovárna vyroste, má Tesla oznámit do konce letošního roku. Letošek má ukončit s roční výrobou 2 milionů aut ročně.

zdroj: Tesla

37 komentářů u “Tesla vyrobila už 3 miliony aut, roste exponenciálně”

              1. Díval jsem se na MunroeLive a ta radikální změna konstrukce karosérie vozu je fakt fascinující. Komplet karosérie se skládá z „předek“, „zadek“, battery pack. To je fakt divočina.
                A ten battery pack je divoký sám o sobě, hlavně jak je to komplet zalito v tom růžovém polyuretanu.

                1. No a ja som cital recenziu ake narocne je to servisovat a neopravitelne po buracke. Kazda minca ma dve strany.

                2. @Xman. a čo si predstavuješ pod pojmom servisovať. Tam neni co servisovat.

                3. Servisovat po buracke, servisovat s vymenou poskodenych baterii. To prve je prakticky nemozne, kedze to budu odliatky a s tym druhym je tiez celkom pekny problem. Bolo nutnych niekolko myslim stoviek ukonov aby sa servisak dostal k baterii. V podstate musi rozobrat auto. Ako ma to aj vyhodu vo forme pevnejsej konstrukcie ale neviem ci to vyvazi vyhody. Problem teda bude u jazdeniek. Ale vsetko ukaze cas. Mne vsak ide o to, ze toto isto nie je gro toho co ludia chcu. Ako ako pri VW neriesia podvozok, tak pri tesle neriesia format baterii alebo konstrukciu ale iba cenu, dojazd, velkost kufra,…

                4. @Xman. Vyrobce Gigapress uz jedna s mnoha automobilkami, protoze to chteji take tak delat. Tak si pro jistotu kupte aspon 5 dnesnich spalovaku abyste nam v budoucnu mohl vypravet jaky kauf jste udelal. Budete mit do konce zivota vyhodny servis a opravy. A my ostatni s EV uvidime servis jen z dalky.

              2. Zaujimave mozno ale nijak prelomove. Popravde zacina byt Tesla ako kedysi VW, ktory sa chvalil nejakou MEB platformou. Lenze nikto platformu neriesi. Kazdy riesi vysledny produkt a ked sa pozriem na Teslu, tak okrem vyroby TMY tesla nic nove nevyraba. Zastupenie modelov ma velmi nizke (4 modely na celu automobilku). Nevyraba semitruck, nevyraba roadster, nevyraba cybera a v podstate ani nic nove nepredstavuje. Proste najblizsie 3 roky sama nuda. Miesto toho konkurencia uz pomaly dobieha, hlavne hyundai ma velmi prekvapuje. Nakoniec ich vsetky utlmi nedostatok materialov (kedze zvacsa su z Ruska a Ciny) ale aspon je vidiet, ze sa to da. Kludne to napisem este raz, tesla uz straca drive.

              1. A kde v mojom clanku pisem, ze to tak naozaj bude? Myslim, ze som dal jasne najavo, ze ide o moj subjektivny pocit, ci nie? Alebo mate potrebu stoj co stoj hejtovat ako drbostep? Argumenty preco si to myslim, som uviedol. Nehovorim, ze Tesla krachuje ale iba to, ze zaspava a celkovo uz roky nevidim taky ten drive ako mala pred tym. Asi jediny uspech ktory u nej za posledne roky vidim, su nove fabriky. Co je pekne ale na prvom mieste je produkt a nikoho velmi nezaujima kde sa vyraba.

                1. Na hejtu jseš tady ty… Jenom vše neguješ skoro bez vyjímky.👎

                2. “Naozaj mám pocit“ to opravdu není argument. Uveď mi jediný argument v tvém textu s odkazem na zdroj. Tvůj text je pouze „dojmologie“

                3. @G: Omg vy fakt neviete citat alebo ste taky zadubeny?
                  Ad1: Ano je to moj pocit, preto pisem, ze mam pocit. Pre nechapavych, mat pocit je subjektivny pohlad na vec.
                  Ad2: Argumenty som uviedol a nemam pocit, zeby som ich musel linkovat. Mozte ich kludne oponovat, ze to nie je pravda. Ak chcete link tak nejlepsi je http://www.google.com
                  Ad3: Iba ste potvrdil co som si myslel a to je potreba hejtu. Vo vasom pripade tak ako drbostep, utok bez argumentov len s vyzvami na argumenty, ktore tam uz su uvedene. To nie je slepovat ale hlupota.

                4. @Drbostep: Fakt? No na vas sa nechytam. Vy ste kral hejtu. Argumentacia ziadna, utoky praticky stale. Okrem toho ze si casto vymyslate aj casto klamete. Vobec by som sa nedivil, pokial by ste tu diskutoval pod viacerymi nickmi, aby to malo tu spravnu „spolocensku“ hejtovaciu atmosferu. Ale nevadi. Ste mi u (.) ale mozem vam slubit, ze v nadchadzajucom case to budete prave vy koho budem hejtovat. Gratulujem, stal ste sa predstavitelom zelenych blbeckov, kvoli ktorym budu problemy. Ak bude nejaka moznost vyvodit voci vam resp. politikom s vasim hlupim zmyslanim nejaku zodpovednost, budem stat v prvej rade. Len skoda, ze uz zrusili gilotinu. Niektore veci riesila celkom efektivne.

                5. Skusim to sem pastnut este raz

                  @G: Omg vy fakt neviete citat alebo ste taky zadubeny?

                  Ad1: Ano je to moj pocit, preto pisem, ze mam pocit. Pre nechapavych, mat pocit je subjektivny pohlad na vec.

                  Ad2: Argumenty som uviedol a nemam pocit, zeby som ich musel linkovat. Mozte ich kludne oponovat, ze to nie je pravda. Ak chcete link tak nejlepsi je google

                  Ad3: Iba ste potvrdil co som si myslel a to je potreba hejtu. Vo vasom pripade tak ako drbostep, utok bez argumentov len s vyzvami na argumenty, ktore tam uz su uvedene. To nie je slepota ale hlupota.

                6. Pro XMen…. Ale jistě že mám Hlupáku — nemohl jsem si přát lepší potvrzení mých slov…🤡😃

Napsat komentář