Datová centra se stala páteří infrastruktury 21. století. Pohání všechny online služby, které každý den využíváme. Včetně elektromobilů Tesla.
Tesla aktuálně nabírá nové lidi, v jejichž popisuje práce bude návrh datových center. Tesla doslova tvrdí, že budou „první svého druhu“. Co přesně to znamená zatím není jasné.
Datová centra jsou dnes nicméně byznys v hodnotě $250 mld. ročně a všichni velcí hráči jako Amazon, Google, Microsoft a Facebook v něm hrají důležitou roli. Stejně klíčová jsou datová centra pro Twitter, službu, kterou nedávno koupil Elon Musk.
Právě datová centra, která dříve využíval Twitter, nyní přebírá Tesla. Ta je bude potřebovat proto, že čím dál větší část jejího byznysu se odehrává online. V tom smyslu, že služby jako Tesla Autopilot, Tesla Autobidder (pro prodej elektřiny) nebo chystaný Tesla Bot (Optimus) jsou všechny extrémně výpočetně a datově náročné.
Podobně, jako Tesla vnímá své gigatovárny jako „stroje, které vyrábějí stroje“, chce nejspíš přinést podobnou revoluci také do světa datových center. A možná, že za nákupem společnosti Twitter stál z části také zájem právě o jeho datová centra?
zdroj: Electrek