Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku

Rapidní nárůst výroby americké automobilky Tesla se projevuje i zvýšenými dodávkami do světa. V Norsku mají nyní posvícení všichni zájemci o Tesla Model X.

Jedním z důležitých prodejních atributů elektromobilu Tesla Model X jsou i dveře typu falconwing
foto: Tesla

Tesla konečně naplno rozjela výrobu elektromobilu Tesla Model X a vozí ho úspěšně do celého světa. V Norsku se díky tomu stalo auto druhým nejprodávanějším vozem za září 2016, hned za nejoblíbenějším .

V Norsku se za září 2016 prodalo celkem 601 kusů Modelu X. Dovoz těchto elektromobilů do Norska stoupá průběžně. Za červen to bylo pouze 7, červenec – 23, srpen 168.

V minulosti se na čas na podobná místa žebříčku prodejnosti dostala i Tesla Model S. Prodeje elektromobilu Model S v Norsku ale v poslední době spíše klesají.

Norsko dlouhodobě udivuje svět svým až třetinovým podílem aut na baterky na celkových prodejích nových vozů v zemi. Mohou za to příznivě nastavené vládní pobídky – vysoké daně na fosilní vozy, nízké nebo nulové daně na elektromobily a plug-in hybridy.

Pro srovnání, BMW i3 se za září 2016 v Norsku prodalo 581 kusů. Dašími oblíbenými auty na baterky jsou tam Volkswagen e-Golf, Volkswagen Golf GTE, Mitsubishi Outlander PHEV a Nissan Leaf.

13 Comments on “Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku”

    1. Tak to mne příliš
      Tak to mne příliš nepřekvapuje, to je totiž bolest SUV obecně. Ohromné auťáky s pidi prostorem uvnitř. Ověřeno u mnoha kamarádů, kteří sice sklápěli sedadla, ale často jim to malý Seat Ibiza se sklopenými sedadly nandal. O MPV Citroen Berlingo nemluvě, 5 lidí pohodlně sedí a bagáže něúrekom. A často to s SUV dvojkolkami ještě vyhrál i na jízdu v mírném terénu, sněhu či ledu.

  1. X-ka Projdou v Norsku
    X-ka Projdou v Norsku zatěžkávací zkouškou. Pro mě je to osobně velké překvapení, čekal bych, že právě zadní dveře falconwing Spousty možných zájemců odradí . Jak si dveře falconwing třeba poradí s mrznoucím deštěm, už u klasických nebo posuvných dveří bývá v zimně problém dostat se do auta. Na střeše bývá velmi tvrdá vrstva náledí, která se špatně odstraňuje. Možná tam je instalované nějaké vyhřívání ?
    Když budete za hustého sněžení někde stát a otevřete dveře falconwing máte rázem interier plný sněhu a nečistot . Při velké vrstvě a otevření obou současně může sníh blokovat mechanizmus otevírání .

  2. ma zaujima ako sa nakoniec
    ma zaujima ako sa nakoniec vyvrbi neprestrielny obchodny model – dozivotne predplatena elektrina v super nabijackach, voci konkurentom, vid proti tomu slovenska siet pomalsich DC nabijaciek za cenu, ktora daleko presahuje naklady aut na benzin.

    ak by som bol optimista, poviem ze americka Tesla neovladla trh autami, ale nabijackami, a konkurentom ostanu oci pre plac, ak neurobia to iste ?

    proti tomu celemu je argument toho, aka je skutocna realita v znecistovani ovzdusia osobnymi autami.

    napriklad taka lod, ktora prepravuje suciastky na montaz aut, vypusti do ovzdusia viac splodin, ako miestna fabrika spolu s benzinovym autom za celu zivotnost. dalej je to presun priemyslu do krajin bez absurdnych noriem, a pod.

    nakoniec, najekologickejšie auto je to, ktore si nekupim (jazdit starym).

    ps: nie je dokazane ze ropa je nevyhnutne fosilna, to je skor nezmysel, viac nahle opadane listie, po poziaroch, usadene v sedimentoch (uhlie). ani ziaden experiment nepotvrdil taku moznost, je to stale iba vedecky neoverena domnienka.

    1. Nevyvrbí se nijak. Procento
      Nevyvrbí se nijak. Procento dálkových jízd s elektromobily s dojezdem do 200 km je naprosto minimální. Jednoduše si je na to nikdo nekupuje. Tesla sice dojede dál, ale za cenu, která je taky neprůstřelná. Berte to takhle. Když elektromobilista jednou za čas potřebuje jet s elektromobilem někam dál, je ochoten zaplatit i mnohem vyšší cenu.

Napsat komentář