Tesla Model 3 přejel ze San Franciska do Los Angeles a zpět bez lidského zásahu

Elektromobil Tesla Model 3 vybavený nejnovější betaverzí softwaru pro autonomní řízení úspěšně překonal vzdálenost 615 km tam a zpět bez zásahu lidského řidiče.

Elektromobil Tesla Model 3 s betaverzí softwaru pro plně robotické řízení dokázal přejet více než 600 km dlouhou trasu mezi San Franciskem a Los Angeles bez jediného zásahu lidského „operátora“.
foto: Omar Qazi

Majitelem zmíněného elektromobilu Tesla Model 3 je Omar Qazi. Ten své dvě cesty také natočil a dal veřejně k dispozici. Jako zvukové pozadí videa je využita přednáška Elona Muska o plánech na robotické řízení.

Software Tesla Autopilot FSD Beta tak prokázal, že i bez LIDARu, pouze na základě zpracování vizuálních dat, dokáže urazit stovky kilometrů – jak ve městě plném husté dopravy, tak i na dálnici.

Auto dokonce provedlo (cestou ze SF do LA) dvě zastávky na dobíjecích stanicích Tesla Supercharger (auto nebylo na začátku plně nabité). Na trase zpět už stačila jedna zastávka. Omar Qazi nicméně přiznává, že cesta neproběhla úplně bezchybně a auto se párkrát zachovalo poněkud nestandardně – do řízení ovšem ani přesto nezasahoval.

118 Comments on “Tesla Model 3 přejel ze San Franciska do Los Angeles a zpět bez lidského zásahu”

      1. to by bylo nezamestnanejch, to by do kongresu príště v
        to by bylo nezamestnanejch, to by do kongresu príště v tisícinásobným množství vzaly m16ky rovnou ty teslí sluníčkáři 😉 pochop že ty přepal káry a přepal servisy by mohl udelat levneji, ale nechce, protože si šetří pro sebe na novou tisíci milijardovou raketu na marz na důchod 😉 $1.000.000.000.000

        1. Zrovna dnes jsem cetl clanek s sefem odboru v Daimler Benz.
          Zrovna dnes jsem cetl clanek s sefem odboru v Daimler Benz. Podle jejich studii elektromobilita neznici zdaleka tolik pracovnich mist jak se drive uvadelo. Nejvic mist se ztrati diky automatizaci vyroby a to je u spalovaku uplne stejne. A take odborum vadi, ze se prace prenasi do vychodni Evropy. Takze za pripadne obsazeni Bundestagu nezamestnanymi muze m.j. i Cesko.

      1. Takže tam není určitá vůle?
        Asistent se vypíná

        Takže tam není určitá vůle?

        Asistent se vypíná okamžitě i při drobné korekci?

        Sorry, tomu ale nevěřím. Na videu vidím spoustu drobných korekcí, kterými

        A) řidič pomáhá automatu v hladké jízdě, jako kdyby řídil člověk
        B) plní funkci knoflíku mrtvého muže

        A protože do jízdy zasahuje, nejedná se o jízdu bez zásahu. Tečka.

        1. Funkce knofliku mrtveho muze je ryze administrativni. AP ji k
          Funkce knofliku mrtveho muze je ryze administrativni. AP ji k jizde nepotrebuje, ale ze zakona to je diktovane a tak se to musi vykonavat. Verte, AP si nenecha do rizeni kecat. Kdyz zakroutite volantem vic, nez je predpisem nutne, ihned se vypne a preda vam kontrolu s urazenym pipnutim a blikanim na displeji.

            1. Pustil jsem si tu sekvenci v nejnizsi rychlosti 0,25 a ridic
              Pustil jsem si tu sekvenci v nejnizsi rychlosti 0,25 a ridic tam v rychlem sledu ovlada obe regulacni kolecka (asi radio a jeste neco) a pak jeste da vedet ze zije. Pohyb volantem je opravdu tak maly, ze se jedna o signal ze zije. Na smer jizdy to nemuze mit absolutne zadny vliv.

                1. Korekce by AP spolehlive vypla a pak by se musel zase pravou
                  Korekce by AP spolehlive vypla a pak by se musel zase pravou packou 2x dolu aktivovat. Mezitim by zmizel modry volant na displeji. Nic takoveho tam neni videt. Verte, znam chovani AP a ten si zasahy nenecha libit. Vsak to byla take kritika testeru, ze AP od Tesly ma nejmensi toleranci na korekce a proto je udajne horsi nez od bmw, audi atd. S modrou trajektorii nemam zkusenosti, nemam ani FSD ani beta verzi noveho FSD. Ale ze zkusenosti vim, ze korekce drahy je bez vystoupeni AP nemozna. Nemate zkusenosti s AP, ale spousta teorii.

                2. Ok, takže nevíte proč, ale víte jistě, že to korekce
                  Ok, takže nevíte proč, ale víte jistě, že to korekce není. I když maník točí volantem a na displeji se na chvíli vypne předpočítaná trasa.

                  To jsem čekal. Prostě víra logiku nepřipouští.

        2. Nedochází vůbec k žádným korekcím. Jakmile korekci
          Nedochází vůbec k žádným korekcím. Jakmile korekci provedeš, tak přebíráš řízení a autopilot se vypíná. Jestli tomu nevěříš, to už je tvoje věc. Na videu žádné korekce nejsou. Prostě se musí dotýkat volantu

  1. Je to furt dokola…že to dokázalo..to už dokázalo mnoho
    Je to furt dokola…že to dokázalo..to už dokázalo mnoho jiných a řekl bych, že Tesla je v tom spíš pozadu. Waymo, Uber a já nevím kdo všechno. Mě by spíš zajímalo, proč to více-méně vzdali, ale tuším, že bude propastný a opravdu težce překonatelný rozdíl mezi „podařilo dojet“ a „běžně vozí lidi“ z SF do LA.

    Podobných videí je na YT mraky, ale taky bohužel takových, kde by to bez zásahu dopadlo blbě.

    1. Uber nebyl moc daleko.
      Waymo to nevzdalo, jen dělají

      Uber nebyl moc daleko.
      Waymo to nevzdalo, jen dělají strašně malé krůčky vpřed. Nyní již mají v omezeném prostoru několika měst autonomní taxi, ale jen pro vybrané lidi a zkoušejí jezdit bez záložního řidiče. Jistit má případně operátor na dálku. Takto daleko není Tesla ani náhodou.

      1. Záleží na tom jak se na to díváš. Tesla zatím neumí
        Záleží na tom jak se na to díváš. Tesla zatím neumí samostatně taxikařit, byť by to chtěli dokázat letos, Waymo zase neumí jezdit mimo určený prostor, protože by k tomu potřebovalo detailní mapy a to Tesla zase nepotřebuje.

        1. Presne. Tesla se vydala smerem kdy se snazi opravdu auto
          Presne. Tesla se vydala smerem kdy se snazi opravdu auto naucit jezdit samo, at je ve znamem nebo neznamem prostredi. Kdyz ve znamem(uz tam par tesel projelo) chova se samozrejme lepe. Tzn., mozna jim to bude trvat dele nez Waymu, ale pak najednou to bude fungovat „kdekoli na planete“, nikoli jen v testovacim meste s vybranymi lidmi na HD mapach a bude trva leta nez nekdo waymu pokryje treba Znojmo 🙂

            1. Pocita se to na ujety kilometry, ne pocty jizd. A FSD ve
              Pocita se to na ujety kilometry, ne pocty jizd. A FSD ve verejnych teslach je zatim sranda verze pro line assist a podobne. Alpha verze, ktera sla jen nekterym vybranym lidem v americe uz toho umi docela hodne. No a co teprve Beta verze kterou uz ted testuji vyvojari Tesly, ale neni vubec publik.
              Dockejme casu.

                1. Tak se chce pochlubit koníčkem, co mu dělá radost.
                  Tak se chce pochlubit koníčkem, co mu dělá radost.

                2. Jeste pockam na reakci cipiska a runnera a budete komplet 🙂
                  Jeste pockam na reakci cipiska a runnera a budete komplet 🙂

                3. no jako asistent pajlot gůt autopajlot neřeším ale co tak
                  no jako asistent pajlot gůt autopajlot neřeším ale co tak čtu : CNG Golf VII 2015 – Komplet sada elektrického nářadí Ryobi – elektrická sekačka na trávu na stejné AKU – el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz … jako borec. Jen mi prozrad proč Teslu pro sebe?? Fiátka 500e bych se sebezapřením jeste pochopil, ale jetou Teslu? jak moc jetou za kolik jakou proc ji? a hlavne jak provedeš přednákupní test??

                4. Pro sebe? Nízky náklady na provoz i servis. Porshe 911
                  Pro sebe? Nízky náklady na provoz i servis. Porshe 911 jezdí za 4 kačky na kilák a tesla 70 halířů. Navíc je větší a může mít kouli, 4×4 u nás v horák ok a umí dog mode 🙂

                  jak moc jetou nevim, před facelift se mi tolik nelíbí, tak asi novější. Uvidíme jak se Muskovi povede teď aktualní facelift a možná koupim novou. Přednákupnmí test čeho? že tomu po kilometru neupadne kolo? ale no tááák 🙂

              1. Tak bych to nějak řekl..samo mě osobně zajímá kolikrát
                Tak bych to nějak řekl..samo mě osobně zajímá kolikrát mě vymele při cestě do obchodu a celkem mě nezajímá statistika zkreslená xkm po dálnici, kde umí jezdit i Passat. Ale souhlasím se zbytkem, Tesla nás může překvapit, ale na radostný hýkání to prostě pořád není.

        1. Je to o spravne strategii jako ve skolstvi. Jsou staty, kde se
          Je to o spravne strategii jako ve skolstvi. Jsou staty, kde se lidi biflujou sama fakta a definice. A pak jsou staty, kde se uci pouzivat data z ruznych zdroju a vhodne je kombinovat a prijit k vysledku. Sam si vyberte tu lepsi strategii.

          1. :-))) to samý:
            Prvně musíš vyjít z toho, že Tesla je

            :-))) to samý:
            Prvně musíš vyjít z toho, že Tesla je pozadu. Waymo se taky snažilo samozřejmě naučit robota řídit. A když přišli na to, že to prostě pořád jednou za 10000 jízd bourá, tak na to šli jinak, chápeš?

            Ale třeba to zrovna Tesla prolomí. Držím jí palce. Ale DNES není ještě co oslavovat a ostatní zatracovat. Jen fandit.

    2. Toto video neni ofiko propagace Tesly, ale soukroma jizda. Je
      Toto video neni ofiko propagace Tesly, ale soukroma jizda. Je trochu rozdil, kdyz to prezentuje tovarni jezdec s asistenci, nebo nejaky nadsenec. Kdyz je Tesla podle vas pozadu, tak ukazte podobne video nadsence v jinem aute. Zadne nenajdete.

    3. Waymo funguje na zaklade super presnych HD map, na predem
      Waymo funguje na zaklade super presnych HD map, na predem znamem prostredi – napr jedno testovaci mesto, jeden testovaci(jakkoli dlouhej) usek. Ale jakmile je v ulici treba praskla voda a uzavera pulky pruhu v kombinaci s vyssi koncentraci dopravy ci jinych situaci, nedokaze si s tim poradit. A musi rizeni prevzit operator. A jinde mimo tyto presne mapy jezdit neumi.
      Kdezto tesla si poradi i s neznamym usekem. Ale zatim ani toto neni dokoanaly. Sazka je v tom, ze az se to poradi odladit, bude to gungovat vsude.

      1. Waymo funguje na základě radarů, lidarů a kamer. Mapy
        Waymo funguje na základě radarů, lidarů a kamer. Mapy nejsou to hlavní. V případě prasklé vody nebo uzávěry si umí velice dobře poradit. Waymo mělo problémy s asertivitou. Pokud nebylo volno, tak dlouho čekalo na levé odbočení. Také má problém vjet do kolony téměř stojících aut z připojováku na dálnici. Podle pravidel silničního provozu má vozidlo jedoucí po dálnici přednost, tak v připojováku čeká i Waymo. Takové problémy bude řešit Tesla až někdy v budoucnu.
        Waymo se snaží o úplnou eliminaci řidiče, ale to zatím není možné. Operátor musí převzít řízení jednou za asi 20 tisíc km.
        Tesla naproti tomu nechává odpovědnost na řidiči, takže si může dovolit to, co Waymo ne.

        1. :)))
          2012-2020 produkce TMS s flákáním na zadních do

          :)))
          2012-2020 produkce TMS s flákáním na zadních do palice vo povinnou sklenenou strechu a nic s tím za 8 let neudelali, +2mega

          2015-2020 produkce TMX krom koleček poloos a podobnejch číčovin se zatim nezasekli krom havarije podělaný půltunový falkonky, zatím… a neudělali s tím nic a to je ani nemuseli dělat :)) +3mega

          2017-2020 TM3, pominu-li protikliky, soc.šilhající tablet, zadní sedačky pro děti, nárazník, sklo ze střechy… a museli je dát k soudu aby se to hnulo tak jediný co je napadlo, bylo tudle šilhající bezkapličku vokopčit do TMY navíc jednolitek aby „VONI“ ušetřili, cák ty si už ani za 250 papírů nosník nevopravíš :)))
          https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1513
          tohle že má být prémijová nejbohatší po 17ti letech ?? 😉

    1. Nemate pravdu, jelikoz Tesla vubec Level 3 nechysta. Tesla
      Nemate pravdu, jelikoz Tesla vubec Level 3 nechysta. Tesla chysta L4 a L5.
      L3 je podmineno geofencingem na omezeny pocet cest, napriklad na dalnice. Tesla geogencing nepouziva. Dale ma L3 dalsi podminky jak musi varovat uzivatele pri ruznych situacich, atp.
      Proto L3 Tesla hodla preskocit.
      L3 je takovy kockopes mezi asistentem a samorizenim. Proste zbytecnost.

      1. Kde jsi na tuhle sadu blbostí přišel? L3 znamená, že vůz
        Kde jsi na tuhle sadu blbostí přišel? L3 znamená, že vůz řídí sám, ale může vyžadovat zásah řidiče v určitých situacích. Geofencing s tím nemá nic společného a samozřejmě geofencing bude existovat, a bude omezený na území, kde Tesla získá povolení k provozu.

    1. Tebe je snadné vypláchnout propagandou pár lidma, kteří
      Tebe je snadné vypláchnout propagandou pár lidma, kteří vlastní média, v tvém případě stačí jen 3: Bakala, Křetínský, Babiš, co vlastní v ČR většinu médií, tak je snadné tebou manipulovat 🙂

      Ty jsi určitě z COVIDU posranej až za ušima, protože neznáš fakta třeba ani o úmrtnosti na COVID (nemáš šanci to ani zjistit, když posloucháš jako dokonalá ovečka jen 3 psychopaty), což je i oficiálně dle WHO 0,23 %, tedy reálně max polovina z toho, což je slabota i na trochu silnější chřipku 🙂

      1. to bylo k tesle, přispěje k řešení sars2 co spustili
        to bylo k tesle, přispěje k řešení sars2 co spustili kvůli celosvětovýmu převratu v eletromobilite/bankovnictví/mocenskýhopřeskupení na podporu hádej koho, svými autonomními vozy co budou jezdit místo sanytek, nebo ani to snad neumí?? 😉

    2. Nemecko ma oproti CR 8x tolik lidi nez CR. Ale maji mene nez
      Nemecko ma oproti CR 8x tolik lidi nez CR. Ale maji mene nez 3x mrtvych. Takze v Nemecku je umrtnost 2,7x nizsi. Na jare pitomci vykrikovali, ze Slovane maji kvalitnejsi geny proti germanskym a opevovali komunisticke ockovani. Pry jsou Cesi mnohem lepsi nez Nemci. Tak ted ty co vykrikovali uz asi nezijou. Nejak utichli v porovnavani se zahranicim. Cesko jako vzdy hubou nejlepsi na svete. Best in Covid. Akorat ve snu.

      1. „Slovane maji kvalitnejsi geny proti germanskym“
        To si

        „Slovane maji kvalitnejsi geny proti germanskym“

        To si poněkud (jako většinou) pletete. To tvrzení, které se mimochodem ukázalo jako pravdivé, bylo že germáni i slované mají vyšší genetickou odolnost vůči vážnému průběhu infekce než asiaté.

      2. Čísla se nedají porovnávat. U nás se do korony
        Čísla se nedají porovnávat. U nás se do korony započítávají i lidé, kteří umřeli s koronou a ne na koronu. U nás byly otevřené bary, v Německu ne. Těch rozdílů je více. Třetina čechů má navíc germánské geny.
        Kdo opravdu na koronavirus umírá z ras, tak to jsou tmavší žijící v severních šířkách. U nás nemají šanci získat dostatek vitaminu D ze slunce a mají tak oslabenou imunitu. Z důvodu oslabené imunity častěji umírají na koronu.

      3. Skopčáku, táhni mezi svý, neohlížej se, emrdky si vezmi
        Skopčáku, táhni mezi svý, neohlížej se, emrdky si vezmi s sebou, ať tu toho bordelu po Tobě zůstane co nejmíň a jestli Ti nepůjde se z Germanistánu přihlásit na web v tom hnusném východním bloku? Nejen já budu skákat metr padesát radostí…..

        1. ….Nejen já budu skákat metr padesát radostí….
          ….Nejen já budu skákat metr padesát radostí…. Vyvraťte mi prosím můj pocit, že mluvíte za jiné, bez jejich vědomí ( což umí kde kdo ), výčtem oněch skákajících. Rád bych měl jasno o síle skákající komunity a rád bych si u dotyčných ověřil souhlasné stanovisko s Vaším prohlášením.
          Děkuji za reakci.

          1. Lojza, Máňa, šišlavý Franta i Franta Brichta, Tomáš
            Lojza, Máňa, šišlavý Franta i Franta Brichta, Tomáš Marný i Tomáš Srovnaný, Lída, Bára, Sára…. pak statisíce bezejmenných a nakonec Vilda, Jarda a Pidla. Jestli jsem někoho zapomněl jmenovat, tak mně napal, Napalmě 🙂

          2. nazdar koukam 100k LEAFem1 jak to de? odhaduju baterka by
            nazdar koukam 100k LEAFem1 jak to de? odhaduju baterka by měla mít 7l/100k tak 80% ?? jeden tady měl tj už nevim 200k/8let 60%… nějaký webovky o zkušenostech z praxe života leafu servisu vedeš?? by mě zajímalo, vychytávky, servis a tak zdar 😉

                1. Hele trumpista se nam ozval. Byl jste vcera ve W.D.C. bojovat
                  Hele trumpista se nam ozval. Byl jste vcera ve W.D.C. bojovat za pitomce trumpetu? Uz i republikani diskutuji, ze by se mel trump odvolat jeste pred vyprsenim jeho mandatu. Jsem zvedavej, jak dlouho se budete jeste zesmesnovat s vlastnim oznacovanim pod carou jako „trumpista“.

                2. Minulý týden jsem tady psal, že poteče krev a že krev
                  Minulý týden jsem tady psal, že poteče krev a že krev técti musí, protože socialisté překročili hranice přijatelnosti.

                  Že Trump necouvne je naprosto v pořádku. Komunistům ustupovat nelze.

                  Situaci by samozřejmě uklidnilo provedení auditu volebních výsledků ve vybraných státech pod dohledem senátní komise. Pokud se nepodvádělo ve prospěch socialistů, nemají se čeho obávat.

                  Ovšem protože se stále nepodařilo vysvětlit, proč se liší celkový počet sečtených hlasů oproti číslům hlasujících registrovaných voličů o 14 milionů, vypadá to na pěkný průser.

                  A volební podvod je mega průser, na jehož konci je krveprolití.

                3. A proc ty zvasty nebere Supreme Court vazne? Prece tam ma
                  A proc ty zvasty nebere Supreme Court vazne? Prece tam ma donik sve kone. A ani republikansti guverneri nevidi zadny duvod volby zpochybnovat. Jen mene zdatny povl veri pitomcovi trumpovi kdejake vymysly. A prave ten povl vcera zpustosil Kapitol. Tak vypada ten trumpovsky povl. https://apps-cloud.n-tv.de/img/22274718-1609986551000/16-9/750/AP-21007017666908.jpg
                  Byt to v rusku nebo belorusku, ze by do parlamentu vtrhli ozbrojeni demonstranti, bylo by 5000 mrtvych.

                4. Já bych raději v hodnocení ještě vyčkal.
                  Zájmem všech

                  Já bych raději v hodnocení ještě vyčkal.

                  Zájmem všech stran by mělo být výsledky voleb potvrdit dostatečně věrohodnou autoritou.

                  Pokud se tak nestane, je nevyhnutelné, že příznivci Trumpa budou mít oprávněný pocit podvodu – na který Trump upozorňuje celou dobu svého prezidentství.

                  Znova připomínám, že na volební podvod upozorňoval již při minulých volbách a požadoval povolební vyšetřování za situace, kdy mu to mohlo být z pohledu výsledků naprosto jedno.

                5. Za 4 roky se mu to nepovedlo zmenit? Co delal? Aha, stavel
                  Za 4 roky se mu to nepovedlo zmenit? Co delal? Aha, stavel mexickou zed, ktera byla vic plot a co jeste? Hral golf a hodne tweetoval. Jojo, takoveho pracoviteho prezidenta USA jeste nemely.

                6. A jakou autoritu byste si představoval?
                  Volby proběhly pod

                  A jakou autoritu byste si představoval?

                  Volby proběhly pod dohledem tisíců kamer v hlasovacích i sčítacích místnostech, dohlíželo na ně tisíce lidí z obou táborů a ještě nezávislí pozorovatelé z dalších zemí. V několika státech proběhlo i ruční nebo strojové přepočítání hlasů. Oproti předpovídané drtivé porážce dokázal Trump otočit spousty států, ale nebylo to prostě dost. Neprohrál o desítky procent, ale pouze malé jednotky. To se prostě stává a je potřeba to přijmout.

                  Trump upozorňoval na podvody při volbách snad vždy a většinou ještě dříve, než samotné volby začaly, což je od vládnoucí autority opravdu k popukání.

                  Mohl se zapsat do historie jako první USA president co se sešel se Severokorejským vůdcem nebo jako budovatel klidu a diplomatických vztahů na blízkém východě. To všechno však zastínila jeho ubrečenost a egoismus. Je to škoda.

                7. Tak to se ptáte toho pravého. Každopádně přijímací
                  Tak to se ptáte toho pravého. Každopádně přijímací technik servisu Nissanu nic nenamítal. Konzultace s ním proběhla.

                8. No já jen že výměna významné součásti vozidla (motor,
                  No já jen že výměna významné součásti vozidla (motor, převodovka a u elektromobilu baterie) za jiný typ vyžaduje schvalovací proces.

                  Bez schválení je možná výměna pouze za stejný typ.

                  Pokud budete mít nehodu s jinou baterií, než máte zapsanou v techničáku, pojišťovna nebude plnit, protože provozujete vozidlo v neschváleném technickém stavu a všechno půjde za vámi.

                9. Tak to mate urcite nejaky zvlastni technicak. V mem zadna
                  Tak to mate urcite nejaky zvlastni technicak. V mem zadna kapacita baterie neni zapsana a ani tam neni policko kam by se to psalo. U vaseho technicaku asi do stejneho policka jako objem nadrze u vaseho 8mi valce.

                10. Vy ve velkém TP nemáte kapacitu baterie?
                  Vy ve velkém TP nemáte kapacitu baterie?

                11. Ted se mi nechce COC hledat. Ale asi nebude, protoze Tesla uz
                  Ted se mi nechce COC hledat. Ale asi nebude, protoze Tesla uz kapacitu baterky nezverejnuje a vsichni se dohaduji, kolik vlastne ma. Kdyby to bylo v COC, tak maji vsichni validni data a nemusi spekulovat.

                12. Tady ale nejde o kapacitu, ale o typ.
                  Tady ale nejde o kapacitu, ale o typ.

                13. Ale i když to tam bude, tak to výměně nebrání, ne?
                  Ale i když to tam bude, tak to výměně nebrání, ne? Registrované to už je…

                14. Kazde auto musi pri homologaci prokazat trochu vic veci nez
                  Kazde auto musi pri homologaci prokazat trochu vic veci nez pitome udaje v technicaku a COC. U EV je nutne prokazani EMV – Elektromagnetische Verträglichkeit (neznam cesky pojem). Tam je zapsany urcity typ a konfigurace baterky. Dokumentace obsahuje urcite nekolik skrini plnych sanonu, nebo Gigabajty dat.

                15. No to je sice pěkné, ale já se snažím dopátrat toho, zda
                  No to je sice pěkné, ale já se snažím dopátrat toho, zda lze či nelze vyměnit baterii za jinou.

                  U spalovacího vozidla je možná výmena motoru pouze za stejný typ – jinak je nutné schválení. Tudíž tak nějak očekávám, že u elektromobilu je to stejné v případě aku.

                16. Vsak jsem to rekl. EMV je soucasti homologace. pri vymene
                  Vsak jsem to rekl. EMV je soucasti homologace. pri vymene baterky za jinou, nez je v EMV uvedena, pozbyva auto opravneni jezdit po verejnych komunikacich. Jednoduse receno, je to uplne stejne, jako kdyz namontujete uplne jine rozmery pneumatik.

                17. Jen doplním, že homologaci u mého Leafu neřeším od té
                  Jen doplním, že homologaci u mého Leafu neřeším od té doby, co jsem si v blízkosti joysticku dodělal tlačítka ovládání tempomatu, včetně vyp./zap. tempomatu.
                  Mám dlouhodobé problémy s ramenem a když cestuji ze snookerového turnaje (kde pravačka vždycky dostane zabrat), tak bolí zvednutí ruky na volant, nebo při zapnoutí klimatizace apod. Tempomat hojně využívám takže ho teď můžu ovládat na volantu i u joysticku-kde nemusím ruku zvedat.
                  A nějaká homologace………

                18. Tlacitka asi nebudou tak kriticka, aby ohrozovaly bezpecnost
                  Tlacitka asi nebudou tak kriticka, aby ohrozovaly bezpecnost jizdy. Horsi by bylo, kdybyste si udelal vlastni tempomat a ten by se treba nedal nevypnout.

                19. Jo kde jsou ty doby, to auto bylo homologováno se spoustou
                  Jo kde jsou ty doby, to auto bylo homologováno se spoustou kombinací rozměrů a průměrů kol.

                20. Řekl bych, že pokud baterka bude mít homologaci typu Leaf
                  Řekl bych, že pokud baterka bude mít homologaci typu Leaf 24 kW vs leaf 30kWh (tedy je to jedno auto ve dvou typech) a bude mít shodné vnější vlastnosti – napětí, proudová omezení, komunikace a zároveň bude mít shodný princim termomanagementu a zejména hmotnost, tak to v budoucnu možné bude – respektive lze očekávat, že to půjde cestou přestavby s dobrozdáním výrobce
                  Jakmile se některý ze zásadních parametrů změní, tak smolík – podle mě u toho Leafa ta baterka naráží právě na hmotnost a neochotu povolovat takovou přestavbu

                21. Ten pojem je myslím elektromagnetická kompatibilita, tedy
                  Ten pojem je myslím elektromagnetická kompatibilita, tedy musí být prokázáno, že vozidlo je dostatečně odolné vnějšímu rušení a stejně tak samo rušení neprodukuje – platí to pro každé vozidlo. Začínalo to kdysi odrušenými svíčkami a a LC filtry

                22. Tak nejak jsem to chtel napsat, ale pak jsem se obaval
                  Tak nejak jsem to chtel napsat, ale pak jsem se obaval nejakeho spatneho pismenka v nazvu a reakce urcitych komisaru na cestinu. Tak jsem to napsal ve zneni, ktere znam.

                23. V poho, u vás se s tím musí počítat, prostě jste dělal
                  V poho, u vás se s tím musí počítat, prostě jste dělal pro němce a některé termíny neznáte v češtině, protože nejsou váš core obor.

                24. Tak pak těžko říct, jestli to možné je nebo ne. Vozidlo
                  Tak pak těžko říct, jestli to možné je nebo ne. Vozidlo bylo homologáno s nějakým typem. Pokud to ale není zapsáno v TP, výměna by snad možná být mohla.

                  Každopádně to ukazuje, že EV zatím nebere nikdo moc vážně, když na to ani není položka v TP.

                25. další díra v zákonně 😉
                  další díra v zákonně 😉

      4. CSU- predbezne statistiky… umrtnost vzrostla v prumeru za
        CSU- predbezne statistiky… umrtnost vzrostla v prumeru za rok 2020 v CR o 2,66% a proto tahle hysterie??? Kolik to bylo v Germanii? Nejake statistiky? Jooo a ted sem prijel z Portugalska a tam vse funguje jako driv, vsechno bezi a funguje uplne v pohode, tak proc tady se z toho dela u nas takovej megaproblem?

        1. Tak to koukate blbe. Musite porovnavat stejne casove useky.
          Tak to koukate blbe. Musite porovnavat stejne casove useky. Prumer 2015-2019 102.032. 2020 114.781. To je 12,5% vic. V absolutnich cislech to je 12.749 umrti. Data jsou zatim jen k 29.11. Pocet covid umrti k 29.11.2020 ted uz nehledam, ale k dnesnimu dni 12.257. Teda o vic nez mesic pozdeji. Takze ne vsechny covid umrti jsou tak zapocitavani.

          1. Hodne zajimave jsou letosni tydny 42. az 48. V techto tydnech
            Hodne zajimave jsou letosni tydny 42. az 48. V techto tydnech s rekordnim poctem infekci je pocet celkovych umrti oproti prumeru predchozich 5ti let az 2x tak vysoky. Krüger nejen ze neumi pouzivat statisticke udaje, ale fatalne spatne interpretuje jejich vypoved. Z miry navyseni poctu umrti nelze posuzovat vhodnost hygienickych opatreni. Ucinnost opatreni nelze z teto statistiky vyhodnotit, protoze nikdo nevi, kolik lidi by zemrelo navic, kdyby opatreni nebyly. Umernost opatreni je spekulativni, ale je mozne, ze opatreni zachranilo 50.000 lidem zivot.

          1. Souhlasím, že na nižší střední třídu je to
            Souhlasím, že na nižší střední třídu je to akceptovatelné. Sice na zadních místech to má o pět cenťáků míň místa nad hlavou než blbá oktávka a zadní část sedadla leží defakto na podlaze, ale za ty peníze zázrak nelze čekat, že…

            1. Porsche je ještě dražší. Jak pohodlně si myslíš, že
              Porsche je ještě dražší. Jak pohodlně si myslíš, že se ten chlapec usadí na zadních sedadlech, co? 🙂

              Jak chceš na zadních sedadlech převážet golemy, tak si nekoupíš sportovní sedan, že? A proto já vyhlížím spíše Model Y

                1. A proto má lepší sportovní charakteristiku než kdejaký
                  A proto má lepší sportovní charakteristiku než kdejaký supersport? Včetně asi většiny typů Porsche. Ukaž mi Porsche, kde se na zadních sedadlech pohodlně usadí 190 cm vysoký chlap.
                  Taycan a eTron jsou taky několikanásobně dražší auta, že?

                2. Já ve sportovním autě místo zadních sedadel očekávám
                  Já ve sportovním autě místo zadních sedadel očekávám praktickou poličku.

                3. Lepsite se. EV se vam dostaly uz pod kuzi. Sice jen ty co
                  Lepsite se. EV se vam dostaly uz pod kuzi. Sice jen ty co nejsou Tesla. Ale i tak delate pokroky. Verim, ze v hlouby duse si prejete EV, ale mate nejaky blok to vyslovit.

                4. Já proti elektromobilům nic nemám, z geopolitického
                  Já proti elektromobilům nic nemám, z geopolitického hlediska je považuji za dobrý tah.

                  Zásadní námitky mám proti tvrzení, že jsou – ekologické, ekonomicky výhodné, se srovnatelnou užitnou hodnoutou jako spalovací, sportovní a podobné s****y, které tady předstírá pár intelektově odlehčených jedinců v naivním domnění, že elektromobilitě pomáhají.

Napsat komentář