Elektromobil Tesla Model 3 vybavený nejnovější betaverzí softwaru pro autonomní řízení úspěšně překonal vzdálenost 615 km tam a zpět bez zásahu lidského řidiče.
foto: Omar Qazi
Majitelem zmíněného elektromobilu Tesla Model 3 je Omar Qazi. Ten své dvě cesty také natočil a dal veřejně k dispozici. Jako zvukové pozadí videa je využita přednáška Elona Muska o plánech na robotické řízení.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Model 3 má nové videohry a vyhřívaný volant!
Software Tesla Autopilot FSD Beta tak prokázal, že i bez LIDARu, pouze na základě zpracování vizuálních dat, dokáže urazit stovky kilometrů – jak ve městě plném husté dopravy, tak i na dálnici.
Auto dokonce provedlo (cestou ze SF do LA) dvě zastávky na dobíjecích stanicích Tesla Supercharger (auto nebylo na začátku plně nabité). Na trase zpět už stačila jedna zastávka. Omar Qazi nicméně přiznává, že cesta neproběhla úplně bezchybně a auto se párkrát zachovalo poněkud nestandardně – do řízení ovšem ani přesto nezasahoval.
Mlask je nejbohatší na planetě – ikdyž nebere žádnou
Mlask je nejbohatší na planetě – ikdyž nebere žádnou výplatu, střádá totiž na sakra drahou raketu na marz 😉
https://i.insider.com/5eb1da37e3c3fb24266eb47b?width=800&format=jpeg&auto=webp
https://finance.yahoo.com/news/elon-musk-title-worlds-richest-155806991.html
Mohl by koupit podily v dinosaurech a protlacit tam utlum
Mohl by koupit podily v dinosaurech a protlacit tam utlum spalovaku. To by byl deal tisicileti.
to by bylo nezamestnanejch, to by do kongresu príště v
to by bylo nezamestnanejch, to by do kongresu príště v tisícinásobným množství vzaly m16ky rovnou ty teslí sluníčkáři 😉 pochop že ty přepal káry a přepal servisy by mohl udelat levneji, ale nechce, protože si šetří pro sebe na novou tisíci milijardovou raketu na marz na důchod 😉 $1.000.000.000.000
Zrovna dnes jsem cetl clanek s sefem odboru v Daimler Benz.
Zrovna dnes jsem cetl clanek s sefem odboru v Daimler Benz. Podle jejich studii elektromobilita neznici zdaleka tolik pracovnich mist jak se drive uvadelo. Nejvic mist se ztrati diky automatizaci vyroby a to je u spalovaku uplne stejne. A take odborum vadi, ze se prace prenasi do vychodni Evropy. Takze za pripadne obsazeni Bundestagu nezamestnanymi muze m.j. i Cesko.
Když už tvrdím, že bez zásahu, tak na web nedávám
Když už tvrdím, že bez zásahu, tak na web nedávám video, kde dělám s volantem korekce.
Taky že nedělá s volantem korekce. To by se odpojil
Taky že nedělá s volantem korekce. To by se odpojil autopilot a indikátor autopilota sa vypíná jenom když jede nabíjet.
Takže tam není určitá vůle?
Asistent se vypíná
Takže tam není určitá vůle?
Asistent se vypíná okamžitě i při drobné korekci?
Sorry, tomu ale nevěřím. Na videu vidím spoustu drobných korekcí, kterými
A) řidič pomáhá automatu v hladké jízdě, jako kdyby řídil člověk
B) plní funkci knoflíku mrtvého muže
A protože do jízdy zasahuje, nejedná se o jízdu bez zásahu. Tečka.
Funkce knofliku mrtveho muze je ryze administrativni. AP ji k
Funkce knofliku mrtveho muze je ryze administrativni. AP ji k jizde nepotrebuje, ale ze zakona to je diktovane a tak se to musi vykonavat. Verte, AP si nenecha do rizeni kecat. Kdyz zakroutite volantem vic, nez je predpisem nutne, ihned se vypne a preda vam kontrolu s urazenym pipnutim a blikanim na displeji.
Ano, s tím souhlasím.
Pokud ale provedete drobnou korekci,
Ano, s tím souhlasím.
Pokud ale provedete drobnou korekci, byť v toleranci asistenta, jako je například na druhém videu v čase 0:16-0:18, tak sorry, ale není to řízení bez zásahu. Prostě není.
Pustil jsem si tu sekvenci v nejnizsi rychlosti 0,25 a ridic
Pustil jsem si tu sekvenci v nejnizsi rychlosti 0,25 a ridic tam v rychlem sledu ovlada obe regulacni kolecka (asi radio a jeste neco) a pak jeste da vedet ze zije. Pohyb volantem je opravdu tak maly, ze se jedna o signal ze zije. Na smer jizdy to nemuze mit absolutne zadny vliv.
Mluvím samozřejmě o korekci doleva v okamžiku
Mluvím samozřejmě o korekci doleva v okamžiku projíždění křižovatkou. Proč v okamžiku, kdy tvrdíte, že se nejedená o korekci, zmizí modrá tečkovaná předpočítaná trajektorie?
https://pasteboard.co/JInaTUN.png
Korekce by AP spolehlive vypla a pak by se musel zase pravou
Korekce by AP spolehlive vypla a pak by se musel zase pravou packou 2x dolu aktivovat. Mezitim by zmizel modry volant na displeji. Nic takoveho tam neni videt. Verte, znam chovani AP a ten si zasahy nenecha libit. Vsak to byla take kritika testeru, ze AP od Tesly ma nejmensi toleranci na korekce a proto je udajne horsi nez od bmw, audi atd. S modrou trajektorii nemam zkusenosti, nemam ani FSD ani beta verzi noveho FSD. Ale ze zkusenosti vim, ze korekce drahy je bez vystoupeni AP nemozna. Nemate zkusenosti s AP, ale spousta teorii.
Ok, takže nevíte proč, ale víte jistě, že to korekce
Ok, takže nevíte proč, ale víte jistě, že to korekce není. I když maník točí volantem a na displeji se na chvíli vypne předpočítaná trasa.
To jsem čekal. Prostě víra logiku nepřipouští.
Nedochází vůbec k žádným korekcím. Jakmile korekci
Nedochází vůbec k žádným korekcím. Jakmile korekci provedeš, tak přebíráš řízení a autopilot se vypíná. Jestli tomu nevěříš, to už je tvoje věc. Na videu žádné korekce nejsou. Prostě se musí dotýkat volantu
Nevim jaky je casovy interval po kterem se musi ridic hlasit
Nevim jaky je casovy interval po kterem se musi ridic hlasit ze zije. V EU to je neco kolem 15 sek. Staci male zakvrdlani volantem. Pokud by to bylo moc, AP by se vypnul. V zadnem pripade to nemuze byt korekce rizeni.
Příspěvek Jolandy42 kterým ze sebe opět dělá kašpara.
Příspěvek Jolandy42 kterým ze sebe opět dělá kašpara. Řeknu ti tajemství, je tam modrý volant a dokud nezhasne tak řídí FSD.
Jako vždy vůbec nechápeš podstatu diskuze.
Tak snad
Jako vždy vůbec nechápeš podstatu diskuze.
Tak snad příště…
Teď jsi mimo ty. K žádným korekcím nedochází. A místo
Teď jsi mimo ty. K žádným korekcím nedochází. A místo toho aby jsi uznal, že jsi se spletl, tak napadáš ostatní.
Je to furt dokola…že to dokázalo..to už dokázalo mnoho
Je to furt dokola…že to dokázalo..to už dokázalo mnoho jiných a řekl bych, že Tesla je v tom spíš pozadu. Waymo, Uber a já nevím kdo všechno. Mě by spíš zajímalo, proč to více-méně vzdali, ale tuším, že bude propastný a opravdu težce překonatelný rozdíl mezi „podařilo dojet“ a „běžně vozí lidi“ z SF do LA.
Podobných videí je na YT mraky, ale taky bohužel takových, kde by to bez zásahu dopadlo blbě.
Uber nebyl moc daleko.
Waymo to nevzdalo, jen dělají
Uber nebyl moc daleko.
Waymo to nevzdalo, jen dělají strašně malé krůčky vpřed. Nyní již mají v omezeném prostoru několika měst autonomní taxi, ale jen pro vybrané lidi a zkoušejí jezdit bez záložního řidiče. Jistit má případně operátor na dálku. Takto daleko není Tesla ani náhodou.
Záleží na tom jak se na to díváš. Tesla zatím neumí
Záleží na tom jak se na to díváš. Tesla zatím neumí samostatně taxikařit, byť by to chtěli dokázat letos, Waymo zase neumí jezdit mimo určený prostor, protože by k tomu potřebovalo detailní mapy a to Tesla zase nepotřebuje.
Presne. Tesla se vydala smerem kdy se snazi opravdu auto
Presne. Tesla se vydala smerem kdy se snazi opravdu auto naucit jezdit samo, at je ve znamem nebo neznamem prostredi. Kdyz ve znamem(uz tam par tesel projelo) chova se samozrejme lepe. Tzn., mozna jim to bude trvat dele nez Waymu, ale pak najednou to bude fungovat „kdekoli na planete“, nikoli jen v testovacim meste s vybranymi lidmi na HD mapach a bude trva leta nez nekdo waymu pokryje treba Znojmo 🙂
Prvně musíš vyjít z toho, že Tesla je pozadu. Waymo se
Prvně musíš vyjít z toho, že Tesla je pozadu. Waymo se taky snažilo samozřejmě naučit robota řídit. A když přišli na to, že to prostě pořád jednou za 10000 jízd bourá, tak na to šli jinak, chápeš?
Pocita se to na ujety kilometry, ne pocty jizd. A FSD ve
Pocita se to na ujety kilometry, ne pocty jizd. A FSD ve verejnych teslach je zatim sranda verze pro line assist a podobne. Alpha verze, ktera sla jen nekterym vybranym lidem v americe uz toho umi docela hodne. No a co teprve Beta verze kterou uz ted testuji vyvojari Tesly, ale neni vubec publik.
Dockejme casu.
No Ty jsi bourák! Teď to čtu – el. sekačka na trávu,
No Ty jsi bourák! Teď to čtu – el. sekačka na trávu, stejné baterie, ty vogo, to jsou věci, to hned tak někdo nemá…. Když je někdo blb už od přirození, není divu, že radostně hýká při zmínce o FSD.
Tak se chce pochlubit koníčkem, co mu dělá radost.
Tak se chce pochlubit koníčkem, co mu dělá radost.
Jeste pockam na reakci cipiska a runnera a budete komplet 🙂
Jeste pockam na reakci cipiska a runnera a budete komplet 🙂
no jako asistent pajlot gůt autopajlot neřeším ale co tak
no jako asistent pajlot gůt autopajlot neřeším ale co tak čtu : CNG Golf VII 2015 – Komplet sada elektrického nářadí Ryobi – elektrická sekačka na trávu na stejné AKU – el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz … jako borec. Jen mi prozrad proč Teslu pro sebe?? Fiátka 500e bych se sebezapřením jeste pochopil, ale jetou Teslu? jak moc jetou za kolik jakou proc ji? a hlavne jak provedeš přednákupní test??
Pro sebe? Nízky náklady na provoz i servis. Porshe 911
Pro sebe? Nízky náklady na provoz i servis. Porshe 911 jezdí za 4 kačky na kilák a tesla 70 halířů. Navíc je větší a může mít kouli, 4×4 u nás v horák ok a umí dog mode 🙂
jak moc jetou nevim, před facelift se mi tolik nelíbí, tak asi novější. Uvidíme jak se Muskovi povede teď aktualní facelift a možná koupim novou. Přednákupnmí test čeho? že tomu po kilometru neupadne kolo? ale no tááák 🙂
Tak bych to nějak řekl..samo mě osobně zajímá kolikrát
Tak bych to nějak řekl..samo mě osobně zajímá kolikrát mě vymele při cestě do obchodu a celkem mě nezajímá statistika zkreslená xkm po dálnici, kde umí jezdit i Passat. Ale souhlasím se zbytkem, Tesla nás může překvapit, ale na radostný hýkání to prostě pořád není.
Waymo je na tom právě daleko líp. Oni už překonali tu
Waymo je na tom právě daleko líp. Oni už překonali tu propast, která Teslu teprve čeká. Oni už jezdí bez řidiče. Překonali to pomocí svých vlastních mapových podkladů.
Překonali jednu propast, ale zároveň si vykopali jinou –
Překonali jednu propast, ale zároveň si vykopali jinou – závislost na HD mapách. A to je mnohem větší problém, než který musí vyřešit Tesla.
Je to o spravne strategii jako ve skolstvi. Jsou staty, kde se
Je to o spravne strategii jako ve skolstvi. Jsou staty, kde se lidi biflujou sama fakta a definice. A pak jsou staty, kde se uci pouzivat data z ruznych zdroju a vhodne je kombinovat a prijit k vysledku. Sam si vyberte tu lepsi strategii.
:-))) to samý:
Prvně musíš vyjít z toho, že Tesla je
:-))) to samý:
Prvně musíš vyjít z toho, že Tesla je pozadu. Waymo se taky snažilo samozřejmě naučit robota řídit. A když přišli na to, že to prostě pořád jednou za 10000 jízd bourá, tak na to šli jinak, chápeš?
Ale třeba to zrovna Tesla prolomí. Držím jí palce. Ale DNES není ještě co oslavovat a ostatní zatracovat. Jen fandit.
Toto video neni ofiko propagace Tesly, ale soukroma jizda. Je
Toto video neni ofiko propagace Tesly, ale soukroma jizda. Je trochu rozdil, kdyz to prezentuje tovarni jezdec s asistenci, nebo nejaky nadsenec. Kdyz je Tesla podle vas pozadu, tak ukazte podobne video nadsence v jinem aute. Zadne nenajdete.
Hochu…tohle by si Tesla nikdy nedovolila vypustit, je to
Hochu…tohle by si Tesla nikdy nedovolila vypustit, je to strašně zavádějící..pusť si jiná videa, procento chyb toho FSD je strašně vysoké. Třaba každá 10 jízda havárka. Šílenost.
Havárka? Můžete uvést videa, kde FSD havaruje?
Havárka? Můžete uvést videa, kde FSD havaruje?
Dobre, rekneme to jinak: temer v kazdem videu s beta FSD je
Dobre, rekneme to jinak: temer v kazdem videu s beta FSD je situace, ktera by bez zasahu cloveka skoncila havarkou (z velke casti narazem do prekazky typu svodidla, obrubnik po situaci typu „nevejdu se do zatacky“…)
Abych byl konkretni, napr: https://youtu.be/G2eCQ3rq1S4?t=128
Taky proto to musí stále být pod dohledem řidiče a Tesla
Taky proto to musí stále být pod dohledem řidiče a Tesla nikdy netvrdila cokoliv jiného.
Jezdit po městech opravdu mnoho firem neumí. Asi tolik, že
Jezdit po městech opravdu mnoho firem neumí. Asi tolik, že bys je spočítal na prstech nešikovného dřevorubce. Dost jich to umí ale na vybraných úsecích dálnic a takový Daimler to úplně vzdal.
Zase…s asistencí to umí přesně tolik firem, kolik jsi
Zase…s asistencí to umí přesně tolik firem, kolik jsi popsal. Neshazuju Teslu, je taky dobrá! Takže takových firem, které to uměly loni mohlo být kolik…5-8?
Já vím jenom o 4. Tesla, Waymo a MobilEye. A myslím, že
Já vím jenom o 4. Tesla, Waymo a MobilEye. A myslím, že ještě nějaká Čínská firma.
Waymo funguje na zaklade super presnych HD map, na predem
Waymo funguje na zaklade super presnych HD map, na predem znamem prostredi – napr jedno testovaci mesto, jeden testovaci(jakkoli dlouhej) usek. Ale jakmile je v ulici treba praskla voda a uzavera pulky pruhu v kombinaci s vyssi koncentraci dopravy ci jinych situaci, nedokaze si s tim poradit. A musi rizeni prevzit operator. A jinde mimo tyto presne mapy jezdit neumi.
Kdezto tesla si poradi i s neznamym usekem. Ale zatim ani toto neni dokoanaly. Sazka je v tom, ze az se to poradi odladit, bude to gungovat vsude.
Waymo funguje na základě radarů, lidarů a kamer. Mapy
Waymo funguje na základě radarů, lidarů a kamer. Mapy nejsou to hlavní. V případě prasklé vody nebo uzávěry si umí velice dobře poradit. Waymo mělo problémy s asertivitou. Pokud nebylo volno, tak dlouho čekalo na levé odbočení. Také má problém vjet do kolony téměř stojících aut z připojováku na dálnici. Podle pravidel silničního provozu má vozidlo jedoucí po dálnici přednost, tak v připojováku čeká i Waymo. Takové problémy bude řešit Tesla až někdy v budoucnu.
Waymo se snaží o úplnou eliminaci řidiče, ale to zatím není možné. Operátor musí převzít řízení jednou za asi 20 tisíc km.
Tesla naproti tomu nechává odpovědnost na řidiči, takže si může dovolit to, co Waymo ne.
Přetlak 800ks Tesel v ČR 2020
Přetlak 800ks Tesel v ČR 2020 ;))
https://youtu.be/Hex2oEfOrPU?t=70
https://www.sda-cia.cz/repository-volnedostupna
Pěkný video. Vedle na pumpě to žije a na nabíječce jeden
Pěkný video. Vedle na pumpě to žije a na nabíječce jeden opuštěný do blba čumící chudák. 😀
Tesla má dobře našlápnuto k tomu, aby už letos získala
Tesla má dobře našlápnuto k tomu, aby už letos získala licenci na taxikaření na omezeném území.
s podmíněčným sčuchnutím čínským nepřítelem
s podmíněčným sčuchnutím čínským nepřítelem ochočujícím zbytek světa, který tu srandu pak celou zaplatí, není to zrada??
https://www.worldometers.info/coronavirus/
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
Level 3 autonomie u Tesly je co by kamenem dohodil.
Level 3 autonomie u Tesly je co by kamenem dohodil.
…když tomu nebudou upadávat kolečka, ulítávat
…když tomu nebudou upadávat kolečka, ulítávat nárazníky s povinnou sklenenou střechou… tak možná, anebo taky nee :))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/poruchy/
Každé auto má poruchy a každá automobilka občas vyrobí
Každé auto má poruchy a každá automobilka občas vyrobí zmetek. Kdyby tomu tak nebylo, tak by lidi nechtěli záruční dobu.
:)))
2012-2020 produkce TMS s flákáním na zadních do
:)))
2012-2020 produkce TMS s flákáním na zadních do palice vo povinnou sklenenou strechu a nic s tím za 8 let neudelali, +2mega
2015-2020 produkce TMX krom koleček poloos a podobnejch číčovin se zatim nezasekli krom havarije podělaný půltunový falkonky, zatím… a neudělali s tím nic a to je ani nemuseli dělat :)) +3mega
2017-2020 TM3, pominu-li protikliky, soc.šilhající tablet, zadní sedačky pro děti, nárazník, sklo ze střechy… a museli je dát k soudu aby se to hnulo tak jediný co je napadlo, bylo tudle šilhající bezkapličku vokopčit do TMY navíc jednolitek aby „VONI“ ušetřili, cák ty si už ani za 250 papírů nosník nevopravíš :)))
https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1513
tohle že má být prémijová nejbohatší po 17ti letech ?? 😉
Nemate pravdu, jelikoz Tesla vubec Level 3 nechysta. Tesla
Nemate pravdu, jelikoz Tesla vubec Level 3 nechysta. Tesla chysta L4 a L5.
L3 je podmineno geofencingem na omezeny pocet cest, napriklad na dalnice. Tesla geogencing nepouziva. Dale ma L3 dalsi podminky jak musi varovat uzivatele pri ruznych situacich, atp.
Proto L3 Tesla hodla preskocit.
L3 je takovy kockopes mezi asistentem a samorizenim. Proste zbytecnost.
Kde jsi na tuhle sadu blbostí přišel? L3 znamená, že vůz
Kde jsi na tuhle sadu blbostí přišel? L3 znamená, že vůz řídí sám, ale může vyžadovat zásah řidiče v určitých situacích. Geofencing s tím nemá nic společného a samozřejmě geofencing bude existovat, a bude omezený na území, kde Tesla získá povolení k provozu.
V Los Angeles už nepřevážejí do nemocnic lidi s malou
V Los Angeles už nepřevážejí do nemocnic lidi s malou šancí na přežití a šetří kyslíkem
https://www.televizeseznam.cz/video/americanka-v-praze/usa-vs-ceska-republika-sokujici-rozdily-ve-zdravotnictvi-64113772
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Tebe je snadné vypláchnout propagandou pár lidma, kteří
Tebe je snadné vypláchnout propagandou pár lidma, kteří vlastní média, v tvém případě stačí jen 3: Bakala, Křetínský, Babiš, co vlastní v ČR většinu médií, tak je snadné tebou manipulovat 🙂
Ty jsi určitě z COVIDU posranej až za ušima, protože neznáš fakta třeba ani o úmrtnosti na COVID (nemáš šanci to ani zjistit, když posloucháš jako dokonalá ovečka jen 3 psychopaty), což je i oficiálně dle WHO 0,23 %, tedy reálně max polovina z toho, což je slabota i na trochu silnější chřipku 🙂
to bylo k tesle, přispěje k řešení sars2 co spustili
to bylo k tesle, přispěje k řešení sars2 co spustili kvůli celosvětovýmu převratu v eletromobilite/bankovnictví/mocenskýhopřeskupení na podporu hádej koho, svými autonomními vozy co budou jezdit místo sanytek, nebo ani to snad neumí?? 😉
No, ovečka je spíš někdo, kdo poslouchá názor Pekové,
No, ovečka je spíš někdo, kdo poslouchá názor Pekové, která se spletla snad ve všem, co vypustila, stejně tak i v těch procentech, která byla vyvrácena.
První odstavec opakovat jak často to jde.
První odstavec opakovat jak často to jde.
Prosil bych o odkaz na „oficiálně dle WHO 0,23 %“
Prosil bych o odkaz na „oficiálně dle WHO 0,23 %“
https://napravoumiru.afp.com/smrtnost-na-covid-19-neni-nizsi-ne
https://napravoumiru.afp.com/smrtnost-na-covid-19-neni-nizsi-nez-smrtnost-na-chripku
Nemecko ma oproti CR 8x tolik lidi nez CR. Ale maji mene nez
Nemecko ma oproti CR 8x tolik lidi nez CR. Ale maji mene nez 3x mrtvych. Takze v Nemecku je umrtnost 2,7x nizsi. Na jare pitomci vykrikovali, ze Slovane maji kvalitnejsi geny proti germanskym a opevovali komunisticke ockovani. Pry jsou Cesi mnohem lepsi nez Nemci. Tak ted ty co vykrikovali uz asi nezijou. Nejak utichli v porovnavani se zahranicim. Cesko jako vzdy hubou nejlepsi na svete. Best in Covid. Akorat ve snu.
„Slovane maji kvalitnejsi geny proti germanskym“
To si
„Slovane maji kvalitnejsi geny proti germanskym“
To si poněkud (jako většinou) pletete. To tvrzení, které se mimochodem ukázalo jako pravdivé, bylo že germáni i slované mají vyšší genetickou odolnost vůči vážnému průběhu infekce než asiaté.
Čísla se nedají porovnávat. U nás se do korony
Čísla se nedají porovnávat. U nás se do korony započítávají i lidé, kteří umřeli s koronou a ne na koronu. U nás byly otevřené bary, v Německu ne. Těch rozdílů je více. Třetina čechů má navíc germánské geny.
Kdo opravdu na koronavirus umírá z ras, tak to jsou tmavší žijící v severních šířkách. U nás nemají šanci získat dostatek vitaminu D ze slunce a mají tak oslabenou imunitu. Z důvodu oslabené imunity častěji umírají na koronu.
korona neexistuje, je to sars2 – uměle vytvořený
korona neexistuje, je to sars2 – uměle vytvořený modifikovaný sars1 2003 to vědí už i děti v mateřský nečum furt do předplacených vejblitků ftívu zblbne ti mozek ;))
Uvidime ze statistik, o kolik umrelo loni vic nez jine roky a
Uvidime ze statistik, o kolik umrelo loni vic nez jine roky a mezinarodni porovnani. Uz se tesim na vase oduvodneni. Verim ze si neco najdete. Urcite to zavinila EU, opozice, Kalousek, Sudetaci a Havel.
Zrovna dnes uváděli ve zprávách, že v 2020 v ČR zemřelo
Zrovna dnes uváděli ve zprávách, že v 2020 v ČR zemřelo za 01-11 víc lidí jako za celý rok 2019. Takže za celý rok to bude nárůst tak o 10%. Co to přesně znamená, se neodvažuji vyvodit…
Skopčáku, táhni mezi svý, neohlížej se, emrdky si vezmi
Skopčáku, táhni mezi svý, neohlížej se, emrdky si vezmi s sebou, ať tu toho bordelu po Tobě zůstane co nejmíň a jestli Ti nepůjde se z Germanistánu přihlásit na web v tom hnusném východním bloku? Nejen já budu skákat metr padesát radostí…..
….Nejen já budu skákat metr padesát radostí….
….Nejen já budu skákat metr padesát radostí…. Vyvraťte mi prosím můj pocit, že mluvíte za jiné, bez jejich vědomí ( což umí kde kdo ), výčtem oněch skákajících. Rád bych měl jasno o síle skákající komunity a rád bych si u dotyčných ověřil souhlasné stanovisko s Vaším prohlášením.
Děkuji za reakci.
Lojza, Máňa, šišlavý Franta i Franta Brichta, Tomáš
Lojza, Máňa, šišlavý Franta i Franta Brichta, Tomáš Marný i Tomáš Srovnaný, Lída, Bára, Sára…. pak statisíce bezejmenných a nakonec Vilda, Jarda a Pidla. Jestli jsem někoho zapomněl jmenovat, tak mně napal, Napalmě 🙂
Klasický úhybný manévr.
Pozdravujte Máňu a Šišlu, Vy
Klasický úhybný manévr.
Pozdravujte Máňu a Šišlu, Vy jednooký mezi slepými králi.
nazdar koukam 100k LEAFem1 jak to de? odhaduju baterka by
nazdar koukam 100k LEAFem1 jak to de? odhaduju baterka by měla mít 7l/100k tak 80% ?? jeden tady měl tj už nevim 200k/8let 60%… nějaký webovky o zkušenostech z praxe života leafu servisu vedeš?? by mě zajímalo, vychytávky, servis a tak zdar 😉
Prosím o trpělivost, možná bude i článek o výměně
Prosím o trpělivost, možná bude i článek o výměně staré baterie za větší kapacitu ( 24 na 40kWh ).
Je jasné, že ne v sevisu Nissan.
Nemělo by to projít homologací?
Nemělo by to projít homologací?
Hele trumpista se nam ozval. Byl jste vcera ve W.D.C. bojovat
Hele trumpista se nam ozval. Byl jste vcera ve W.D.C. bojovat za pitomce trumpetu? Uz i republikani diskutuji, ze by se mel trump odvolat jeste pred vyprsenim jeho mandatu. Jsem zvedavej, jak dlouho se budete jeste zesmesnovat s vlastnim oznacovanim pod carou jako „trumpista“.
Minulý týden jsem tady psal, že poteče krev a že krev
Minulý týden jsem tady psal, že poteče krev a že krev técti musí, protože socialisté překročili hranice přijatelnosti.
Že Trump necouvne je naprosto v pořádku. Komunistům ustupovat nelze.
Situaci by samozřejmě uklidnilo provedení auditu volebních výsledků ve vybraných státech pod dohledem senátní komise. Pokud se nepodvádělo ve prospěch socialistů, nemají se čeho obávat.
Ovšem protože se stále nepodařilo vysvětlit, proč se liší celkový počet sečtených hlasů oproti číslům hlasujících registrovaných voličů o 14 milionů, vypadá to na pěkný průser.
A volební podvod je mega průser, na jehož konci je krveprolití.
A proc ty zvasty nebere Supreme Court vazne? Prece tam ma
A proc ty zvasty nebere Supreme Court vazne? Prece tam ma donik sve kone. A ani republikansti guverneri nevidi zadny duvod volby zpochybnovat. Jen mene zdatny povl veri pitomcovi trumpovi kdejake vymysly. A prave ten povl vcera zpustosil Kapitol. Tak vypada ten trumpovsky povl. https://apps-cloud.n-tv.de/img/22274718-1609986551000/16-9/750/AP-21007017666908.jpg
Byt to v rusku nebo belorusku, ze by do parlamentu vtrhli ozbrojeni demonstranti, bylo by 5000 mrtvych.
Já bych raději v hodnocení ještě vyčkal.
Zájmem všech
Já bych raději v hodnocení ještě vyčkal.
Zájmem všech stran by mělo být výsledky voleb potvrdit dostatečně věrohodnou autoritou.
Pokud se tak nestane, je nevyhnutelné, že příznivci Trumpa budou mít oprávněný pocit podvodu – na který Trump upozorňuje celou dobu svého prezidentství.
Znova připomínám, že na volební podvod upozorňoval již při minulých volbách a požadoval povolební vyšetřování za situace, kdy mu to mohlo být z pohledu výsledků naprosto jedno.
Za 4 roky se mu to nepovedlo zmenit? Co delal? Aha, stavel
Za 4 roky se mu to nepovedlo zmenit? Co delal? Aha, stavel mexickou zed, ktera byla vic plot a co jeste? Hral golf a hodne tweetoval. Jojo, takoveho pracoviteho prezidenta USA jeste nemely.
A jakou autoritu byste si představoval?
Volby proběhly pod
A jakou autoritu byste si představoval?
Volby proběhly pod dohledem tisíců kamer v hlasovacích i sčítacích místnostech, dohlíželo na ně tisíce lidí z obou táborů a ještě nezávislí pozorovatelé z dalších zemí. V několika státech proběhlo i ruční nebo strojové přepočítání hlasů. Oproti předpovídané drtivé porážce dokázal Trump otočit spousty států, ale nebylo to prostě dost. Neprohrál o desítky procent, ale pouze malé jednotky. To se prostě stává a je potřeba to přijmout.
Trump upozorňoval na podvody při volbách snad vždy a většinou ještě dříve, než samotné volby začaly, což je od vládnoucí autority opravdu k popukání.
Mohl se zapsat do historie jako první USA president co se sešel se Severokorejským vůdcem nebo jako budovatel klidu a diplomatických vztahů na blízkém východě. To všechno však zastínila jeho ubrečenost a egoismus. Je to škoda.
Tak to se ptáte toho pravého. Každopádně přijímací
Tak to se ptáte toho pravého. Každopádně přijímací technik servisu Nissanu nic nenamítal. Konzultace s ním proběhla.
No já jen že výměna významné součásti vozidla (motor,
No já jen že výměna významné součásti vozidla (motor, převodovka a u elektromobilu baterie) za jiný typ vyžaduje schvalovací proces.
Bez schválení je možná výměna pouze za stejný typ.
Pokud budete mít nehodu s jinou baterií, než máte zapsanou v techničáku, pojišťovna nebude plnit, protože provozujete vozidlo v neschváleném technickém stavu a všechno půjde za vámi.
Tak to mate urcite nejaky zvlastni technicak. V mem zadna
Tak to mate urcite nejaky zvlastni technicak. V mem zadna kapacita baterie neni zapsana a ani tam neni policko kam by se to psalo. U vaseho technicaku asi do stejneho policka jako objem nadrze u vaseho 8mi valce.
Vy ve velkém TP nemáte kapacitu baterie?
Vy ve velkém TP nemáte kapacitu baterie?
NE.
NE.
Je to aspoň v COC listu?
Je to aspoň v COC listu?
Ted se mi nechce COC hledat. Ale asi nebude, protoze Tesla uz
Ted se mi nechce COC hledat. Ale asi nebude, protoze Tesla uz kapacitu baterky nezverejnuje a vsichni se dohaduji, kolik vlastne ma. Kdyby to bylo v COC, tak maji vsichni validni data a nemusi spekulovat.
Tady ale nejde o kapacitu, ale o typ.
Tady ale nejde o kapacitu, ale o typ.
Ale i když to tam bude, tak to výměně nebrání, ne?
Ale i když to tam bude, tak to výměně nebrání, ne? Registrované to už je…
Kazde auto musi pri homologaci prokazat trochu vic veci nez
Kazde auto musi pri homologaci prokazat trochu vic veci nez pitome udaje v technicaku a COC. U EV je nutne prokazani EMV – Elektromagnetische Verträglichkeit (neznam cesky pojem). Tam je zapsany urcity typ a konfigurace baterky. Dokumentace obsahuje urcite nekolik skrini plnych sanonu, nebo Gigabajty dat.
No to je sice pěkné, ale já se snažím dopátrat toho, zda
No to je sice pěkné, ale já se snažím dopátrat toho, zda lze či nelze vyměnit baterii za jinou.
U spalovacího vozidla je možná výmena motoru pouze za stejný typ – jinak je nutné schválení. Tudíž tak nějak očekávám, že u elektromobilu je to stejné v případě aku.
Vsak jsem to rekl. EMV je soucasti homologace. pri vymene
Vsak jsem to rekl. EMV je soucasti homologace. pri vymene baterky za jinou, nez je v EMV uvedena, pozbyva auto opravneni jezdit po verejnych komunikacich. Jednoduse receno, je to uplne stejne, jako kdyz namontujete uplne jine rozmery pneumatik.
Jen doplním, že homologaci u mého Leafu neřeším od té
Jen doplním, že homologaci u mého Leafu neřeším od té doby, co jsem si v blízkosti joysticku dodělal tlačítka ovládání tempomatu, včetně vyp./zap. tempomatu.
Mám dlouhodobé problémy s ramenem a když cestuji ze snookerového turnaje (kde pravačka vždycky dostane zabrat), tak bolí zvednutí ruky na volant, nebo při zapnoutí klimatizace apod. Tempomat hojně využívám takže ho teď můžu ovládat na volantu i u joysticku-kde nemusím ruku zvedat.
A nějaká homologace………
Tlacitka asi nebudou tak kriticka, aby ohrozovaly bezpecnost
Tlacitka asi nebudou tak kriticka, aby ohrozovaly bezpecnost jizdy. Horsi by bylo, kdybyste si udelal vlastni tempomat a ten by se treba nedal nevypnout.
Jo kde jsou ty doby, to auto bylo homologováno se spoustou
Jo kde jsou ty doby, to auto bylo homologováno se spoustou kombinací rozměrů a průměrů kol.
Řekl bych, že pokud baterka bude mít homologaci typu Leaf
Řekl bych, že pokud baterka bude mít homologaci typu Leaf 24 kW vs leaf 30kWh (tedy je to jedno auto ve dvou typech) a bude mít shodné vnější vlastnosti – napětí, proudová omezení, komunikace a zároveň bude mít shodný princim termomanagementu a zejména hmotnost, tak to v budoucnu možné bude – respektive lze očekávat, že to půjde cestou přestavby s dobrozdáním výrobce
Jakmile se některý ze zásadních parametrů změní, tak smolík – podle mě u toho Leafa ta baterka naráží právě na hmotnost a neochotu povolovat takovou přestavbu
Ten pojem je myslím elektromagnetická kompatibilita, tedy
Ten pojem je myslím elektromagnetická kompatibilita, tedy musí být prokázáno, že vozidlo je dostatečně odolné vnějšímu rušení a stejně tak samo rušení neprodukuje – platí to pro každé vozidlo. Začínalo to kdysi odrušenými svíčkami a a LC filtry
Tak nejak jsem to chtel napsat, ale pak jsem se obaval
Tak nejak jsem to chtel napsat, ale pak jsem se obaval nejakeho spatneho pismenka v nazvu a reakce urcitych komisaru na cestinu. Tak jsem to napsal ve zneni, ktere znam.
V poho, u vás se s tím musí počítat, prostě jste dělal
V poho, u vás se s tím musí počítat, prostě jste dělal pro němce a některé termíny neznáte v češtině, protože nejsou váš core obor.
Tak pak těžko říct, jestli to možné je nebo ne. Vozidlo
Tak pak těžko říct, jestli to možné je nebo ne. Vozidlo bylo homologáno s nějakým typem. Pokud to ale není zapsáno v TP, výměna by snad možná být mohla.
Každopádně to ukazuje, že EV zatím nebere nikdo moc vážně, když na to ani není položka v TP.
další díra v zákonně 😉
další díra v zákonně 😉
CSU- predbezne statistiky… umrtnost vzrostla v prumeru za
CSU- predbezne statistiky… umrtnost vzrostla v prumeru za rok 2020 v CR o 2,66% a proto tahle hysterie??? Kolik to bylo v Germanii? Nejake statistiky? Jooo a ted sem prijel z Portugalska a tam vse funguje jako driv, vsechno bezi a funguje uplne v pohode, tak proc tady se z toho dela u nas takovej megaproblem?
Tak to koukate blbe. Musite porovnavat stejne casove useky.
Tak to koukate blbe. Musite porovnavat stejne casove useky. Prumer 2015-2019 102.032. 2020 114.781. To je 12,5% vic. V absolutnich cislech to je 12.749 umrti. Data jsou zatim jen k 29.11. Pocet covid umrti k 29.11.2020 ted uz nehledam, ale k dnesnimu dni 12.257. Teda o vic nez mesic pozdeji. Takze ne vsechny covid umrti jsou tak zapocitavani.
Pokud těm statistikám nerozumíte tak se k nim
Pokud těm statistikám nerozumíte tak se k nim nevyjadřujte, děláte ze sebe blbce.
Hodne zajimave jsou letosni tydny 42. az 48. V techto tydnech
Hodne zajimave jsou letosni tydny 42. az 48. V techto tydnech s rekordnim poctem infekci je pocet celkovych umrti oproti prumeru predchozich 5ti let az 2x tak vysoky. Krüger nejen ze neumi pouzivat statisticke udaje, ale fatalne spatne interpretuje jejich vypoved. Z miry navyseni poctu umrti nelze posuzovat vhodnost hygienickych opatreni. Ucinnost opatreni nelze z teto statistiky vyhodnotit, protoze nikdo nevi, kolik lidi by zemrelo navic, kdyby opatreni nebyly. Umernost opatreni je spekulativni, ale je mozne, ze opatreni zachranilo 50.000 lidem zivot.
:)))
https://youtu.be/7Ww-VlucEWc?t=1293
:)))
https://youtu.be/7Ww-VlucEWc?t=1293
Není určeno pro hajtaury (Moses Hightower).
Není určeno pro hajtaury (Moses Hightower).
To zadní místo je tak pro děti 🙂 Ale jako, v pohodě,
To zadní místo je tak pro děti 🙂 Ale jako, v pohodě, spousta aut má zadní sedačky koncipované jako nouzové nebo pro děti.
Tak zrovna ten chlápek má 190 cm. Málokterý sedan
Tak zrovna ten chlápek má 190 cm. Málokterý sedan pohodlně usadí na zadních sedačkách takového kolohnáta 🙂
Při 180cm je to pohoda.
Souhlasím, že na nižší střední třídu je to
Souhlasím, že na nižší střední třídu je to akceptovatelné. Sice na zadních místech to má o pět cenťáků míň místa nad hlavou než blbá oktávka a zadní část sedadla leží defakto na podlaze, ale za ty peníze zázrak nelze čekat, že…
Porsche je ještě dražší. Jak pohodlně si myslíš, že
Porsche je ještě dražší. Jak pohodlně si myslíš, že se ten chlapec usadí na zadních sedadlech, co? 🙂
Jak chceš na zadních sedadlech převážet golemy, tak si nekoupíš sportovní sedan, že? A proto já vyhlížím spíše Model Y
Taycan a e-tron jsou luxury class a v jejich případech se
Taycan a e-tron jsou luxury class a v jejich případech se můžeme se zavřenýma oběma očima bavit i o nějaké sportovnosti.
Model 3 je lowcostová nižší střední třída v provedení popelnice.
Naprosto nesrovnatelné.
A proto má lepší sportovní charakteristiku než kdejaký
A proto má lepší sportovní charakteristiku než kdejaký supersport? Včetně asi většiny typů Porsche. Ukaž mi Porsche, kde se na zadních sedadlech pohodlně usadí 190 cm vysoký chlap.
Taycan a eTron jsou taky několikanásobně dražší auta, že?
Já ve sportovním autě místo zadních sedadel očekávám
Já ve sportovním autě místo zadních sedadel očekávám praktickou poličku.
Lepsite se. EV se vam dostaly uz pod kuzi. Sice jen ty co
Lepsite se. EV se vam dostaly uz pod kuzi. Sice jen ty co nejsou Tesla. Ale i tak delate pokroky. Verim, ze v hlouby duse si prejete EV, ale mate nejaky blok to vyslovit.
Já proti elektromobilům nic nemám, z geopolitického
Já proti elektromobilům nic nemám, z geopolitického hlediska je považuji za dobrý tah.
Zásadní námitky mám proti tvrzení, že jsou – ekologické, ekonomicky výhodné, se srovnatelnou užitnou hodnoutou jako spalovací, sportovní a podobné s****y, které tady předstírá pár intelektově odlehčených jedinců v naivním domnění, že elektromobilitě pomáhají.
„ekonomicky výhodné, se srovnatelnou užitnou hodnoutou jako
„ekonomicky výhodné, se srovnatelnou užitnou hodnoutou jako spalovací, sportovní a podobné s****y“
V čem má výhodu ekonomickou ekologickou užitnou třeba tohle auto proti elektromobilu za srovnatelnou cenu?
https://www.cartecgroup.com/bmw-320d-xdrive-sedan-140-kw/p-392070/
Tak to je super.
Tak to je super.