Tesla je opět ve ztrátě, spoluzakladatel a hlavní technik JB Straubel odchází do role poradce

Jan Horčík - 25 Červenec 2019

Tesla zveřejnila finanční výsledky za 2. čtvrtletí roku 2019. Příjmy činily $6,349 mld., ale provozní ztráta $167 mil.Rodina elektromobilů Tesla

Rodina elektromobilů Tesla
foto: Tesla

Během druhého čtvrtletí roku 2019 dosáhla Tesla rekordních dodávek 95 356 aut a rekordní výroby 87 048 kusů elektromobilů. Díky tomu vygenerovala $614 mil. volných prostředků a spolu s kapitálovým navýšením o $2,4 mld. má nyní k dispozici $5 mld.

Z dodaných vozů bylo celkem 77 634 elektromobilů .Tesla Model 3. Zajímavé je, že více než 60 % těch, kdo zvolí Tesla Model 3, původně nevlastnilo prémiovou značku.

Průměrná prodejní cena Modelu 3 byla kolem $50 000. Továrna ve Fremontu podle tiskové zprávy "demonstrovala schopnost" vyrábět 7000 elektromobilů Tesla Model 3 týdně a Tesla pokračuje v navyšování kapacity k 10 000 týdně na konci roku 2019.

Výroba Tesla Model S/Tesla Model X i nadále funguje pouze v jedné směně. Vyrobeno bylo 14 500 aut a dodáno 17 722. Prioritou je pro Teslu redukce skladových zásob.

Třetí Gigatovárna Tesla v Šanghaji se mílovými kroky blíží k dokončení. Tesla tam začne vyrábět levnější verzi Tesla Model 3 s kapacitou 150 000 vozů za rok. Půjde o druhou generaci výrobního procesu Modelu 3.

Počet realizovaných systémů Powerwall a Powerpack se mezičtvrtletně zvedl o 81 % na rekordních 415 MWh. Domácí baterie Powerwall už má více než 50 000 zákazníků. Objem instalovaných solárních panelů klesl na 29 MW a Tesla údajně pracuje na významném zlepšení.

Dle našeho názoru je však mnohem důležitější zprávou, než tyto aktuální finanční výsledky, skutečnost, že Teslu de-facto opouští její spoluzakladatel a šéf technologií JB Straubel. Oznámil to oficiálně Elon Musk s tím, že Straubel teď bude působit v roli poradce.

V jeho pozici ho nahradí Drew Baglino, Tesla Vice-President of Engineering. O Straubelově upadajícím angažmá v Tesle se mluví už několik posledních měsíců. Za posledního více než půl roku byl prý v Tesle viděn jen zřídka.

Straubel se zúčastnil konferenčního hovoru a řekl, že i nadále se bude angažovat ve vývoji některých klíčových technologií Tesla. Jak moc je ale otázka. Z velké části se ale nejspíš bude soustředit na svůj tajemný nový start-up, který má nejspíš co dočinění s recyklací baterií.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok zaplatí Číně 2,23 miliardy juanů (323 milionů USD) v rámci dohody s místními úřady o vybudování továrny na elektrické automobily na okraji Šanghaje ;)

Podle podmínek nájemního vztahu s vládou Šanghaje..... ;)

https://finance.yahoo.com/news/tesla-pay-china-323-million-012531639.html

TESLA musí také v příštích 5ti letech utratit 2 miliardy dolarů na investice do závodu GF3 SHANGHAI ;)

TESLA uvedla, že jejím cílem je v příštích 12 měsících vyrobit 500.000 ks automobilů v GF3 Šanghaj

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele honza.t

garaz.cz JAKO VŽDY ZÁBAVNÝ TEST
Za volantem: Elektromobil pro masy. Zachrání model 3 automobilku Tesla?
https://www.garaz.cz/clanek/elektromobil-pro-masy-zachrani-model-3-automobilku-tesla-21002050?seq-no=15&dop-ab-variant=&source=clanky-home

Pánové a dámy, kteří riskujete na burze s cennými papíry, investujte jen nadbytky o kterých jste přesvědčení, že o ně můžete přijít. Trh je volatilní a vzít si hypotéku na dům nebo byt a myslet si, že se stanu rentiérem, je dost hloupost. Pak nebudete mít důvod brečet, když se něco zvrtne.
Osobně si pořád myslím, že investice do Tesly se vyplatí, ale nečekám, že to bude v blízkém horizontu. Dokonce si myslím, že to bude velmi výnosná záležitost, ale až potom, co Musk zkonsolidovanou Teslu prodá. Jakmile to začne slušně vynášet a nebude v tom riziko, tak ho to přestane zajímat. To je můj soukromý názor. Nikomu ho nevnucuji.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

noo jen co skoncoval s twitr věštěním, potápěčema a komisí je to vo dost lepší. Ted už zbejvaj jen ty falkonky, protikliky, povinný celoskla, tablety místo palubovky, bezkabelovka a podobný píšoviny kerý Štrougal nevydejchal a pak bude hej. Jen škoda těch kvalitních lidí co kůli němu vodešlo ;)

PS: A to ho teprv ještě čekají vodbory... :))

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Tomáš

Nejspis uz na to nema nervy, divat se ja Musk pali penize.

---

Prius PHV (2012)

Taky se dobře bavím dnešní žabomyší hádkou.... Musk JE BLÁZEN a já jsem mu za to neskonale vděčný. Valnou část ze svých “fantasmagorií” splnil, a mít tu možnost, rád mu osobně poděkuji. Zatím to totiž vypadá, že ty BEV co jsou drahé, jelikož je to "prémiovka" (nebo je to "prémiovka", že je to drahé?) by se mohly stát součástí denní reality, ještě za mého života. Jo, a kdyby Tesla zkrachovala, můžeme si my fandové akrát tak stahovat dokument Kdo zabil elektromobil II (aneb znovu totéž po řekněme 20 letech).

A nevypadá to spíš naopak?

---

85tis km s Teslou model S

Nějak už přestávám věřit že to Tesla může zvládnout.

Pro zajímavost Škoda měla zisk za první dva kvartály 21mld korun.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Tomáš

Jo jak rekl Didier Leroy z Toyoty:

Co se týče vodíkové infrastruktury, proč nezkoušíte přístup jako Tesla s jejími Superchargery, které staví sama po celém světě?
To proto, že nechceme mít finanční výsledky jako Tesla.

:-):-):-)

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/didier-leroy-toyota-viceprezident-rozhovor.A190322_093857_automoto_vok

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele ePavel

To zrejme vychazi z toho, ze prioritou toyoty a jejich manazeru jsou financni vysledky. Ten kdo ma Muska trochu nastudovaneho pochopil z on to nedela pro penize ale za penize.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Tak by neměl pořád plácat o tom jak bude Tesla v zisku a hlavně to sdělit akcionářům, že sypou peníze do černé díry a zisk ho nezajímá.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele ePavel

Zisk přijde. Nastane doba kdy už ani nebude možno proinvestovat veškeré tržby.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Tomáš

Kdyz mu to nekdo zaplati, je to v poradku.

---

Prius PHV (2012)

Pan Švarc na napsal hezky. Makroekonomické ukazatele jsou jen nějaká čísla. Bez souvislostí nemůžete pořádně předikovat. Škoda na tom není nikterak špatně, ale o nějakém progresívním růstu se mluvit nedá. Tesla má velký obrat, záporný zisk a vysoký růst. to je úplně jiný model. Můžete vsadit na zatuchlou jistotu, která se může proměnit ve ztrátový byznys, nebo taky ne, nebo na volatilní progresívní společnost, která může hodně vydělat, ale také hodně ztratit.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tesla má teď nejvíce peněz v historii. I kdyby šlo všechno katastrofálně (rekordní ztráty každé čtvrtletí), tak s tím vystačí minimálně do plného náběhu výroby TMY, který bude zlatý důl (stejné nebo nižší náklady jak TM3, ale prodejní cena minimálně o $5000 vyšší), pak se rozjede továrna v Číně, kde ušetří ohromné peníze na mzdách (teď je v každém autě 1,5 měsíční mzdy, což dělá rozdíl několika tisíc dolarů mezi USA a Čínou) a v neposlední řadě v příštím roce plánuje spustit carsharing Tesla Network, to jsou další peníze se zanedbatelnými náklady.
Co se týče Škody, tak ta měla roční růst 2017->2018 v počtu prodaných aut 4,4 %, zatímco Tesla 137,9 %, trošku neporovnatelné :)
Dokonce i v absolutním růstu +53 200 aut vs. +142 143 aut. to mnohem větší Škodovce natřela.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pane vy jste opravdu cvok, jinak to říct nemůžu, takovýhle plácání bez ekonomické analýzy, to už se opravdu nedá číst.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jednoduché, nečti to :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Přesně kvůli takovým lidem jako jste vy lidé nenávidí Teslu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

U vás asi taky moc vedro, co? :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Ten zlaty dul je stale nejak v nedohlednu. V Japonsku chteji za nejlevnejsi zde prodavany Model 3 s autopilotem temer 6 milionu jenu. To ma byt ten levny elektroautomobil ktery to rozjede?

---

Prius PHV (2012)

Tak to je jenom dobře když si takovou cenu mohou nasadit, čím víc aut prodají po světě dráze tím levněji to tu časem budeme mit

Obrázek uživatele Kuk

Co to zase meleš, kdo a kdy ti sliboval levný elektromobil?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A proč by to měl rozjet nějaký levný elektromobil? Důležité jsou jenom prodeje, ne cena. K čemu je skvělé EV za půl milionu, které budou všichni chtít a roční produkce bude 10 tisíc za rok? Mimochodem TM3 v USA začíná (před daňovými úlevami) přesně na průměrné prodejní cení aut v USA.
A hlavně ta největší revoluce podle mě by nebylo levné EV pro všechny, ale naopak snížení globálních prodejů z 90M ročně někam k 60M s tím, že by se auto vyplatilo vlastnit jen při nájezdu >20 tisíc km ročně a ostatní by využívali nějakou formu sdílení/půjčoven/carsharingu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Samozrejme ze malo levnych EV je skoro k nicemu. Ja ale vsude pisu o masove elektromobilite. A ta je zatim v nedohlednu. Jestli s tim nekdo pohne, tak si myslim ze to bude spis Volkswagen a ne Tesla. Je to jen muj nazor jak to vidim ted. Nic vic a nic min.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nevím, co konkrétně je pro vás masová elektromobilita, ale pokud by to bylo třeba milion EV/rok, tak se tu bavíme tak o 60 GWh/rok a (nejen) z tohoto důvodu je VW proti BYD/Tesle bez šance a to i kdyby měl 3x větší růst.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Tomáši kdy a kde ti Tesla slibovala masovou elektromobilitu? Ty jsi úplně mimo. Tesla už dávno jasně deklarovala co je jejím cílem a jak toho chce dosáhnout. Nastuduj si to než se zase pustíš do diskuze.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Přesně tohle se říkalo o modelu 3. Až bude, je po problémech a nikdo na teslu už nebude stačit. Marže obrovská, zájem ještě větší. A vysledek všichni známe. Já už prostě nevěřím, ale je to jen můj osobní názor.

Porovnávat roční růst tesly a škody mi moc vypovídající nepřijde. Já tu škodovku zmiňoval proto že její výsledky byly hned pod článkem o tesle.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Spíš porovnávat čistý zisk expandující nové a stagnující 123leté firmy není moc vypovídající.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

A přesně pro tohle vás považuji za fanatika. Co by tesla za takový zisk dala... ale vím, vy nechcete chápat.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

Tesla a Třetí princ, moje nejoblíbenější pohádky.
Akorát tam máš chybu, tím princem co Teslu zachrání měl být přece Model 3, teď to ale vypadá, že ho zlá ježibaba Realita taky zaklela.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Smůla, že realita je taková, že tu Tesla stále je a ještě nějaký ten čas bude, asi se ježibaba trochu sekla v přísadách co zamíchala do hrnce :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Kamarád nedávno prodělal na zaručených akciích barák, rodinu a vše co měl. Už když bylo jasný že to jde do zadele, byly všichni stále nadšení a těšili se na budoucí zisky - to mi připomnělo vás. Vždycky si pak lámu hlavu kam se poděli ti lidé co jásali a věřili v zisk už když se loď potápěla a měli vodu po pás. Prostě se nějak vypaří. Já budu rád když to Tesla zlvádne. Ale nic tomu podle mě nenasvědčuje.

---

85tis km s Teslou model S

Ale to se dá hrát na obě strany. Kolik shorterů prodělalo kalhoty, když vsadili na Tesla is Zero?

Ty nadšené davy vsázející mění na propad akcií, když byla Tesla za 180. S komentáři "Nikdy jsem nebyl tak moc Short na Teslu".

To je prostě riziko a riskovat lze na obě strany. A aktuálně má Tesla spíše k tomu, že přežije než že nepřežije.

Obrázek uživatele runner42

Tesla ve ztrátě, to je šok! :-D
A kde je tlučhubovo kasání se, že v 2019 bude v udržitelném zisku každý kvartál?
Prostě splachovací hajzlík je čistota sama proti Muskově splachovací držce.

Jinak gratulace Tesle k rekordu, -12% premarket, to tu ještě fakt nebylo :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Ale počítá někdo proti té ztrátě co si vygeneroval? Gigafaktory dvě, freemont fabriku, síť nabíječek a další věci? Jestli tohle už dnes je v hodnotě tě celkové ztraty tak se dá říct že mu to šlape, staví si infrastrukturu na zelené louce. A blbej není když tak rychle rozfofroval gigafaktory v Číně a bude ji mít hotovou že ho nezabijou zvýšený cla aut do Číny. Dělá co může podle mě.

Obrázek uživatele Tomáš

Musim uznat ze mate pravdu. Ac Tesle preju, Muskovy predpovedi mu nejak nevychazeji. Nemam problem uznat kdyz ma nekdo pravdu, prestoze se mi ta nelibi.....

---

Prius PHV (2012)

Aha kto sa ozval. Pride sem len, ked su zle spravy a hejtuje. Ako sa zije v trololandii?

Obrázek uživatele Tomáš

Proc hejtuje? Rika jen pravdu. Musk to opravdu sliboval. A slibu bylo vic.

---

Prius PHV (2012)

Tak pokud jedete armádu do boje tak musíte slibovat přece, to je normální. Můžete vyhrát i prohrát, ale on fakt prostouchnul něco nového, a jeho fandové mohou udělat jediné, koupit si od něj jeho výrobky a ne od jiných a tím ho podpořit.

A pak několikrát zase řekl, že první půlrok bude Tesla ve ztrátě.

Obrázek uživatele runner42

Bezvadně, už třetí den u jezera, moc horko na túru.
Když bych tu chlastal za peníze blbců jako Musk, bylo by to ještě lepší.

Lze vůbec tzv "hejtovat" nekonečnou ztrátu Tesly? Máme snad obdivně tleskat, že v době ekonomické konjunktury s rok starým produktem na vrcholu stávajících výrobních kapacit bez rozeběhlé konkurence není schopna vytvořit zisk a jen se dál zadlužuje? Tak bravo :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Tesime se na tebe v listopadu ;)

Obrázek uživatele honza.t

Při těch investicích se divím, že není ta ztráta ještě mnohem vyšší.

Akcie
https://www.lynxbroker.cz/akcie/tesla-akcie/

Obrázek uživatele runner42

Při jakých investicích??

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele honza.t

Navýšení výroby modelu 3 něco stálo .
Vyvíjí další elektromobily.
Připravuji další modely do výroby
Stále rozvíjí sít rychlonabíjecích stanic, která už má přes 13 000 rychlonabíjecích stojanů
Gigafaktory 3 v Číně kde se investičně podílí

Tesla končí s nízkorozpočtovým režimem a nabírá další 2 miliardy dolarů. Sám Elon Musk přihodí 10 milionů

https://www.czechcrunch.cz/2019/05/tesla-konci-s-nizkorozpoctovym-rezimem-a-nabira-dalsi-2-miliardy-dolaru-sam-elon-musk-prihodi-10-milionu/

Oracle Larry Ellison
Tesla v Číně staví továrnu, kde bude vyrábět i nový Model Y, a odhalila miliardový podíl zakladatele Oraclu
Ellison celkově vlastní zhruba 3 miliony kusů akcií Tesly, které při aktuální hodnotě akcií na trhu dosahují na zmíněnou miliardu dolarů. Ostatně v loňském roce byla právě Tesla mezi automobilkami na burze tou vůbec nejlepší investicí. Nutno dodat, že Ellison v minulosti vsadil hned na několik zajímavých společností, díky čemuž se mu podařilo v loňském roce udržet post devátého nejbohatšího člověka planety se jměním ve výši 51,8 miliardy dolarů.
https://www.czechcrunch.cz/2019/01/tesla-v-cine-stavi-tovarnu-kde-bude-vyrabet-i-novy-model-y-a-odhalila-miliardovy-podil-zakladatele-oraclu/

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

13,881 Supercharger connectors ;) A czechcrunch je šmoulí servr tím bych se moc nevoháněl ;) Každopádně správně v Gigafaktory 3 v Číně se investičně podílí.... a tu půjčku maj co nevidět splatit, už ftom mám zas bordel, kdy že to bude??

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele runner42

Jenomže na to si bere další úvěry a dělá další dluhy, které mu naopak cash zlepšují!

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Michelin

Ellison je asi blázen co tomu prdlajs rozumí. Runner říkal, že v listopadu zkrachujou tak by do nich mohl investovat jen blázen.
:-D

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele honza.t

Už jsem to něklikrát opakoval. Bez finanční podpory velmi bohatých Které Elon Musk okouzlil tím, že dotahuje své projekty sice se zpožděním, ale do zdárného konce, by už zbankrotoval .
V roce 2009 slíbil čistý elektromobil, který dokáže ujet na jedno nabítí 480km
Mnozí Automobiloví "odborníci" tvrdili, že to není technicky možné.

http://www.hybrid.cz/clanky/tesla-model-s-rodinny-elektromobil-za-milion

Tesla získala klíčovou posilu: Larry Ellison z Oracle je novým členem správní rady

http://www.hybrid.cz/tesla-ziskala-klicovou-posilu-larry-ellison-z-oracle-je-novym-clenem-spravni-rady

Obrázek uživatele runner42

Nikoliv technicky. Technicky to je možné sto let. Ekonomicky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Michelin

A stejne se najdou malicti cervicci pardon Cechacci, kteri budou tvrdit, ze tomu rozumi vice...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Tak ony ty výsledky nejsou zase tak špatné, když se na ně podíváš důkladně a nezajímá tě jenom zisk.

Popravdě vůbec nejsou tak špatné. Ztráta se očekávala. To není žádné překvápko. Jenom se čekalo 200-300M a bylo to 400M. Což při tržbách 6,4B je malý rozdíl.

Obvykle tu píšete že Tesla má zisk na jednom autě o kterém se spalovacím dinosaurům ani nezdá a najednou není zisk důležitý. To jsou mi ale věci. Ale neboj, až bude Tesla v zisku (pokud někdy) tak pro tebe zisk zase jistě důležitý být začne.

---

85tis km s Teslou model S

Jistě chápete rozdíl mezi hrubou marží na jednom autu, jejiž hodnota je důležitá a zisk celé společnosti.

Chápu, ale nechápu situaci kdy marže na kusu důležitá je a celkový zisk nikoliv. :-)

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

Ztráta nebo zisk vs. produkce. Ostatní je fikce.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

-12% premarket že tu ještě nebylo?? to bych neřekl, byli i větší myslím

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele runner42

Jednorázově do 10%

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

neke mas nekde statistiku?

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele runner42

Tak premarket mám bohužel doma a nenašel jsem, ale dneska je na bizjournalu přehled nejhorších dnů Tesly.

Jan. 13, 2012: Shares fell from $28.25 to $22.79, a loss of 19.33 percent
July 6, 2010: Shares fell from $19.20 to $16.11, a loss of 16 percent
Dec. 27, 2010: Shares fell from $30.09 to $25.55, a loss of 15.09 percent
Nov. 6, 2013: Shares fell from $176.81 to $151.16, a loss of 14.51 percent
July 16, 2013: Shares fell from $127.26 to $109.05, a loss of 14.31 percent
Sept. 28, 2018: Shares fell from $307.52 to $264.77, a loss of 13.9 percent
Jan. 18, 2019: Shares fell from $347.31 to $302.26, a loss of 12.97 percent
July 5, 2010: Shares fell from $21.96 to $19.20, a loss of 12.57 percent
May 8, 2014: Shares fell from $201.35 to $178.59, a loss of 11.3 percent
June 22, 2016: Shares fell from $219.61 to $196.66, a loss of 10.45 percent
Nov. 18, 2013: Shares fell from $135.45 to $121.58, a loss of 10.24 percent

Ten včerejší se řadí mezi ně na čestné sedmé místo.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

;) díkas vidišto Nov. 6, 2013 July 16, 2013 Sept. 28, 2018 ... sem říkal že sem zažil už horší ;)

https://www.bizjournals.com/sanjose/news/2019/07/25/tesla-tsla-earnings-straubel.html

Teslovy nejhorší jednodenní ztráty, chronologicky:
18. ledna 2019 : 347,31 $ na 302,26 $, ztráta 12,97%
28. září 2018 : 307,52 $ na 264,77 $, ztráta 13,9%
22. června 2016 : 219,61 USD na 196,66 USD, ztráta 10,45%
8. května 2014 : 201,35 USD na 178,59 USD, ztráta 11,3 %
18. listopadu 2013 : 135,45 USD na 121,58 USD, ztráta 10,24 %
6. listopadu 2013 : 176,81 USD na 151,16 USD, ztráta 14,51 %
16. července 2013 : 127,26 USD na 109,05 $, ztráta 14,31 %
13. ledna 2012 : 28,25 USD na 22,79 USD, ztráta 19,33 %

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele runner42

Bohužel, jen co si pamatuji.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tak proto prodával Straubel jak vzteklej pád nepád nj ;) ALE JINAK jsme se o finančním stavu dozvěděli zase komerčně stimulovaný houno ;) čísílka bez identifikace gapnegap pomatlaný bez předchozího porovnání namastěný do textu se zvýraznovačem v roce 2019 no to je teda rachot. A co takle konečně nějakou přehlednou tabulku?? ;)

http://ir.teslamotors.com/static-files/1e70a30c-20a7-48b3-a1f6-696a7c517959

jo a účetní ztráta je 408M$ nikoli opticky hezčích 167 ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele runner42

Ten už měl zabaleno ke konci minulého roku s dobře věděl proč.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Tohle je zase jedna bouře v hrnku od kávy.

Ano, Tesla zaznamenala ztrátu, ale je výrazně menší jak před rokem, tržby meziročně stouply o více jak polovinu a ztráta vůči tržbám je asi 6,5%, takže nijak extrémní. Loni to bylo 15%

Tesla prostě potřebuje prodávat kvartálně přes 100.000 aut aby byla v zisku. A už se tomu blíží.

Do toho kladný Cash Flow a EBITDA.
Rekordní prodeje aut a bateriových systémů a i přes snížení ceny aut hrubá marže na autech vzrostla o 2 procenta, takže byli schopni za čtvrt roku výrazně zlepšit efektivitu.

Obrázek uživatele runner42

Tesla prakticky zastavila investice, CAPEX je strašně nízký.
Opravuji i mylnou informaci o továrně v Číně. Tu staví čínské vlastník za čínské peníze.
V rozvaze Tesly vůbec nefiguruje, přesněji zatím pouze jako příjem úvěru.

Tudíž je na tom v procentuálním srovnání meziročně mnohem hůře.

Jinak ta ztráta je dvojnásobná oproti očekávání trhu.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok zaplatí Číně 2,23 miliardy juanů (323 milionů USD) v rámci dohody s místními úřady o vybudování továrny na elektrické automobily na okraji Šanghaje ;)
Podle podmínek nájemního vztahu s vládou Šanghaje..... ;)

https://finance.yahoo.com/news/tesla-pay-china-323-million-012531639.html

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

O com tocis? Tesla investuje v Cine a pokial viem vlastnik ma byt Tesla. Btw. tesla uz aj tak obsahuje cinske peniaze.

Capex je strašně nízký a proto otvírají desítky nových servisních center a stovky superchargerů a staví továrnu v Číně. Na základě čeho usuzuješ že je nízký? Na základě domněnek?

Hele už jenom dle rychlosti výstavby je jasné, že to nestaví Tesla :D Kdyby stavila Tesla tak není ještě ani hrábnuto do zeme :D

Možná nějaké centra otevírá, ale spousty dalších zavřela.

Zajímavé je jaká neutuchající tolerance je u Tesly, jak ji tu neustále obhajujete a vždy tvrdíte to co se vám hodí. Tesla je roky se zrátě a dle vás má velké investice a je hotovo vymalováno, vše je v nejlepším pořádku. Mercedes po deseti letech ve ztrátě a dle vás je s ním už konec :D

Obrovské investice mají všechny automobilky a daleko větší, Tesla má baterkárnu, několik modelů, továrnu přímo na EV, dle mnohých zde snové marže na každém autě proti spalovákům, ostatní automobilky nemají nic všechno teprve budují, investují daleko víc a přesto jsou v zisku, kde je tedy chyba? Jak toto vysvětlíte?

Nedávno byl o vás článek na technetu, jak si vybíráte jenom to co se vám hodí. :D

Samozřejmě že Tesla je investor. Musk tam s lopatou neběhá, pokud jste to čekal :D

Otevírá, nezavírá žádné. Zavřela jenom několik prodejen a ne servisních center.

Konci Mercedesu jste si vysnil vy sám, já ho ani nenaznačil :D

Ostatní automobilky jsou nesčetněkrát větší, mají mnohonásobně více peněz a stejně jsou pozadu v EV.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

zkerýho prstu? a mohl bys tady blej pořádně v číslech nikoli slovech, s porovnáním tj sice vzrostla ale z kolika na kolik a s podkladlama dík tyoe ;)

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Z kterýho prstu? Třeba z aktuální zprávy. Nepřečteš si ani zdroj o kterém mluví tenhle článek a chceš se o něčem bavit. Ty vole, jako ve školce.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

co to meleš?? láduj odkazy svejch plků a když už plácneš číslo tak s porovnáním předchozího, tady nejseš za zlatý rouno :)

https://ir.teslamotors.com/static-files/1e70a30c-20a7-48b3-a1f6-696a7c517959

vidíš? takhle!! tvl ;) kdy ty se konečně naučíš lidi učit a ne jen machrovat, pamatuj si že debilů je všude dost!

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Ty jsi vážně kretén

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no právěže to ty a línej jak prase k tomu :)) copak bolej prstíčky?? :)

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

https://graphics.reuters.com/TESLA-PROFITABILITY/010080Y81S7/

Stav skoro před rokem, ale pro ilustraci dostačující.

On je důvod proč to přestali před rokem aktualizovat :D

premiova Tesla? Dobrej for hned po ranu-)

Ano, jé to prémiovka. Spousta lidí co přešla z BMW, Mercedes a Audi už by se nevrátila.

Je to vidět i na tom, že Mercedes zaznamenal poprvé po 10 letech ztrátu a CEO BMW končí.

Asi bychom si museli říci co to vlastně obnáší být prémie. Já bych byl třreba velmi rád, kdyby moje Tesla měla materiály a interiér jako v mercedesu.

---

85tis km s Teslou model S

Chtěl bych jednou živě vidět tu tvoji vysněnou Teslu. To tu beztak brečíš jen protože na ni nemáš.

---

ecotaxiolomouc.cz

Jak velká spousta lidí to je? 10 nebo 15 mluvil jste se všemi? :D

BMW, Mercedes a Audi má možná nekolik desítek milionu lidí po celém světě, takže je jasné, že mnozí mění značku. Tesla ale drtivou většinu svých aut prodala v Americe kde německé automobilky velkých procent trhu nedosahují, takže tento Váš vysněný příběh bude spíše vzácný a v Evropě jestě více.

Mate zvlastni uvazovani.Mercedes ve 2 kvartale 2019 je ve ztrate, tak uz neni premie?aha tak to potom mas pravdu predsedo-)
Tedy Tesla je porad ve ztrate,navic ji kumuleje a je premie? Jsem z toho naky zmateny.

To spíše vy máte problém s chápáním. Kde jsem napsal, že Mercedes není prémie?

vase vyjadreni, ze spousta lidi prechazi od audi, bmw, mercedesu je silne zavadejici. Tech par kusu co proda Tesla oproti D3 je smesny co se tyka poctu prodeju.
Tesla zadna premie neni a jeste dlouho nebude, srovnejte si to v hlave uz proboha.

Ano, těch pár kusů, kvůli kterým je Mercedes ve strátě, z BMW odchází CEO a Mercedes v Norsku začal propouštět.

Chlape vy jste tak strašně mimo :D

Obrázek uživatele Marek_

Takže pokud si Teslu koupí člověk, který předtím vlastnil prémiovou značku (BMW, MB, Audi, Lexus, Infiniti...) a je s Teslou spokojený, znamená to, že Tesla je prémiovka?

Já nevím přesně jak se posuzuje, jestli je značka prémiová nebo ne. Jak to posuzujete vy a z čejho pak pramení váš závěr, že Tesla je prémiová značka?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ano, přesně tak :D Pokud si člověk zvyklý na prémiovku koupí Teslu a je s ní spokojený, což podle Consumer Reports má Tesla nejspokojenější zákazníky, tak to znamená že je Tesla prémiovka :)

Obrázek uživatele UDA

Co kdyz si Teslu koupi ten, co nemel premiovku tak tak co je premiovka, nebo neni. Jen abych mel jasno. Taky asi zalezi kde bydli ne. Jsou oblasti kde je jednickova oktavka na hlinach taky premie.

Když si koupím po Fabii Mercedes, padá Mercedes na úroveň Fabie?

Obrázek uživatele UDA

Se musim smat jak tu resite jake auto je premiovka a jake neni.

Hlavně to řešej lidi který možná ani premiovku nikdy neměli a mít nebudou :-) :-) :-)

Prober se kámo at se tu pořád nestrapnuješ. Všichni tady vidí, že pro tebe je Tesla modla a i kdyby měla místo sedadla dřevěnou lavici tak to bude prémiovka :D

Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té nejvyšší úrovni. V luxusu, použitých materiálech, vybavení, zpracování, výkon, jízdní vlastnosti, servis, image atd. atd.

To, že je Tesla nejdále ve vývoji el. pohonu jí ještě nědělá prémiovou. V některých věcech se může s prémií srovnávat, ale ve spoustě věcí je spíš blíž Dacii než premii :D

To, že někteří lidé zvyklí na prémiovku si koupí Teslu je v drtivé většině díky el. pohonu, než že by je uchvátila prémiovost této značky.

Obrázek uživatele honza.t

Kdy se stala Tesla premiovkou ?
Když se s ni Ostatní začali srovnávat
Když u PORSCHE mluví, že se musí postavit proti Tesle.
http://www.hybrid.cz/elektromobil-porsche-mission-e-ma-nejvyssi-prioritu
Šéf vývoje elektromobilů Audi přiznal, že Tesla dělá všechno správně
http://www.hybrid.cz/sef-vyvoje-elektromobilu-audi-priznal-ze-tesla-dela-vsechno-spravne
Ferrari pracuje na elektrickém supersportu, chce ho postavit proti novému Tesla Roadsteru
http://www.hybrid.cz/ferrari-pracuje-na-elektrickem-supersportu-chce-ho-postavit-proti-novemu-tesla-roadsteru
BMW jde proti Tesle úsměvnou reklamou
http://www.hybrid.cz/bmw-jde-proti-tesle-usmevnou-reklamou
K čemu je naleštěný interier, když ten pohonný systém neumí hospodařit s el.energii .
To už i Korejci jsou na tom lépe .
Naleštěná elektrická bída Made in Germany
http://www.hybrid.cz/audi-i-jaguar-jeste-maji-co-dohanet-tesla-model-x-jejich-elektromobily-zaslapal-ve-spotrebe-do-zeme

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té nejvyšší úrovni"
Tak to se můžou jít všichni zahrabat, protože všechny tři aktuálně prodávané Tesly o parník utekly konkurenci v hodnocení nejmenší pravděpodobnosti zranění posádky vozidla od americké NHTSA :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zmínil jste pouze elektrický pohon, ale je třeba říci, že Tesla je dále ve všech důležitých parametrech, nejen v pohonu.
Má bezkonkurenčně nejlepší:
1) Motor
2) Baterii
3) Autopilota
4) Nabíjecí síť

To žádným materiálem použitým v interiéru, nebo jeho zpracováním nenahradíte ani náhodou. Na materiál sedaček, či kvalitu platů to nejezdí. To mohlo být důležité u aut, kde všichni měli více méně stejný hnací agregát, ale na konci druhé dekády jednadvacátého století je to naprosto podružné. A v tomto směru je TESLA prémiovka - v tuto chvíli neexistuje na světě lepší auto (nebo alespoň ne sériové vyráběné).

Obrázek uživatele UDA

Premiovka musi byt zasadne vyrobena v nemecku pres to vlak nejede.

Obrázek uživatele Marek_

Můlže být i v Japonsku, třeba Lexus :-)

Ale taky si myslím, že mít vymakaný pohon a síť nabiječek nestačí k tomu, aby nějaké auto (značka) bylo vnímáno jako prémiové. Tolik to trrvalo Lexus, než začal být takto vnímán? Teď se o totéž snaží Citroen s DS nebo hyundai s Genesis.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Elektrická , nebo hybridní auta jsou prostě drahá,ale to že stojí jako německá premiovka,nebo více s nich prémii nedělá.

To už bych člověk co si koupí Konu za 1,2M mohl říci že má prémiovku a přitom to je auto kastlí za 350-400 tis.

Plus minimálne dva komíny, 10 valcov a mazut v nádrži.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Marek_

Takže když jsem teď zvyklý na prémiovku (Lexus) a jako další auto si koupím třeba elektrickou Konu a budu s ní spokojený, tak se Hyundai stane prémiovkou?

Nene, takto to nefunguje, zkuste jiný důvod, proč je, dle vás, Tesla prémiovkou :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

je to marny, je to marny Martin vidi Teslu a dale nevidi, fanatismus nezna mezi.
Zadny duvod neni,aby Tesla byla premiovka-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

TESLA je superprémijová značka, je i nad prémijovkama jako autsajdří germánská 4rka a víš proč? PROTOŽE NA NI NIKDO NEMÁ :)))))))))))

TESLAAA JEDÉÉÉ A GERMÁN SI ANI NEŠKRT TESLAAA JEDÉÉÉ :)))

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Zajímavá věta: "Zajímavé je, že více než 60 % těch, kdo zvolí Tesla Model 3, původně nevlastnilo prémiovou značku." Ona je TESLA průmiová značka? Nároky na prémiovou značku tedy hodně klesají :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Čo je na tomto údaji dôležité je to, že títo ľudia boli ochotní za Teslu dať o 10 až 30 tisíc USD viac, ako za svoje doterajšie auto.

spousta nepremiovych znacek ma podobne drahe modely nizsi stredni tridy jako Tesla 3

respektive jsou levnejsi treba jen o 4-6 tisic dolaru, coz neni as tak velkej rozdil ceny

otazkou je co si lidi predstavej pod pojmem premiova znacka?

Tu je zoznam modelov áut ktoré kupci Modelu 3 najčastejšie predávali pred kúpou Modelu 3: Prius, BMW 3, Accord, Civic, Leaf. Nájdi si ich priemerné ceny a porovnaj s priemernou cenou Modelu 3 (50 000 USD). Zistíš, že pravdu mám ja a nie ty.

takze u Modelu 3 bereme prumernou cenu a u ostatnich aut v tom seznamu zakladni cenu? ty vis jaka je prumerna nakupni cena tech ostatnich aut?

na Prius a Accord jsem se dival, a podle nich jsem take bral tech 4-6 tisic dolaru pod modelem 3, pokud chces porovnavat preciznejc, porovnavej podle cen v ceniku, ne i jednoho auta nejaky prumer psany v mediich a u dalsich zakladni cenikove ceny

navyc jedina premiova znacka v tom seznamu je BMW, u osttanich jsem nikdy nic o premiovosti necetl

Jojo, je pravda že pohled Evropana a Američana na prémiovou značku je trošku odlišný.
Připadá mi, že dovezené auta z Ameriky nepatří k prémiovým vozům, ať už jakékoliv.
I proto se těm Američanům může Tesla svou výbavou a zaměřením jako prémiové jevit.
Ale my tady jsme trošku víc “zmlsaní, a tak i Tesla se učí jak udělat auto nejen pro ty Američany :-)
A v tomhle se taky zlepšují, i když z pohledu některých nových vlastníků co přešli z Mercedesu / BMW / Audi to furt není ono...

---

BMW i3 60Ah REX

Cenou určitě TM3 prémiové je, předstihuje v pohodě i luxusně vybavený Mercedes C :)

Z Tesly by měla být nadace, která nepotřebuje vydělávat, dělá záslužnou věc, propagaci EV.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele runner42

Tesla Model 3 je prémiovka. V kategorii laciný blbě slícovaný plastový holobyt.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Jan Veselý

Chtělo by to více čudlíků ;-)

co je teda premiovka: (vubec to nemusi byt o kvalite)

http://point-s.cz/novinky/co-jsou-to-premiove-automobilky/

---

13G

No aby ten Mercedes C mohol o par rokov vojst este do mesta ;)

myslím že časem přijde "vystřízlivění", on je to teď takový hit, že je všechno na baterie a tvrdí se, že spalovák zabíjí lidí na potkání, za 10 let bude ten poměr EV a spalovák max 30/70 ve vyspělých zemích, u nás tak 10/90.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Jako nadace už v podstatě funguje, akorát příspěvky této nadaci platí nejenom kupci vozů, ale i všichni ostatní používající dolar jako platidlo. Neboť všechny ty nakumulované ztráty jsou/budou kryty převážně z dolarů získaných bankovními půjčkami, půjčkami koupěchtivých držitelů akcií či jinak v systému "bankovnictví částečných rezerv" vygenerovanými (neexistujícími) penězi znehodnocujícími ono platidlo ;) Ale mít si možnost vybrat, tak bych pořád raději poslal prostředky Muskově "nadaci" než berňáku v Česku.

Obrázek uživatele Michelin

To si nemyslím. Až ukončí velké investice jako stavby dalších továren atd., budou rázem v zisku a nebudou mít problém ty dluhy umořovat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Leda prd.
Továrnu nestaví za svoje. Úvěr jde do plusu, zatímco dluh do dlouhodobého závazků, z něhož se v kvartálu projeví pouze náklady na jeho obsluhu.
Úvěr ve skutečnosti bilanci Tesly zlepšuje. Jen ale seká další a další ve srovnání s možnou a reálnou ziskovostí nesplatitelné dluhy.

Tesla je předlužená.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Michelin

Ja vim, v listopadu zkrachuje. To uz jste nam psal.
Tedy uz jen cca tri mesice nez se ukaze jak moc tomu ne-rozumite.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Dobře, já tomu nerozumím.
Tesla bude na rozdíl od ostatních zisková v okamžiku, kdy bude mít konkurenci, její produkt už nebude nový, skončí státní subvence a přijde útlum ekonomiky. To dá rozum, že?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele honza.t

Přitom stačí další
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_%C5%A1ok

Obrázek uživatele Michelin

Nebuďte tak nesebevědomý. Já tam tu pomlčku dal proto, že stále připouštím možnost, že máte pravdu.
;-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

určite?

asi by sa bolo treba spýtať nejakého účtovníka, ale ako neúčtovník som si na 99% istý, že tie investície tam hrajú iba skundárnu rolu

čiže nie je to tak, že teraz stavajú GF3, a výstavba stojí nech 500m kvartálne, čiže reálne by boli 350 v zisku, mínus tých 500 za GF3 a to ti dá tých minus 150.

ono to je tak, že stavajú GF3 za požičané peniaze, vo výsledovke sa to NIJAKO neprejavuje, a keď bude GF3 dostavaná, tak ju začnú amortizovať.
Nech má hala hodnotu 3mld, a nech ju dopisujú 10r.

keby ju odpisovali už tento rok, tak by strata za tento kvartál bola o tých 300/4 vyššia.

Jedine snáď že by som sa mýlil, tak nech mi to kľudne vyvráti niekto, kto tomu rozumie.

Obrázek uživatele PaRi

Někde se vám vypařila hodnota té GF. Oni ty peníze nevyhodili do vzduchu, oni si za ně 'koupili' GF3, tedy vyměnili papírky za reálnou fabriku.

alebo teda neviem, či sa chápeme, tak skúsim na príklade

Tesla vyrobí autá za 1000
predá ich za 1100
operatívny zisk je teda 100

zároveň postavila fabriku za 1000, bude ju odpisovať 10 rokov

scenár č. 1 -> farbika sa už odpisuje
operatívny zisk je 100
amortizácia je na daný rok 100 (1/10 z 1000), čiže 25 kvartálne
operatívny zisk sa teda znižuje o tých 25, čiže čistý zisk (nerátajme teraz dane a iné veci) je 75

scenár č. 2 -> fabrika sa ešte neodpisuje (čo je podľa mňa tento prípad)
operatívny zisk je 100
nová farbrika sa ešte neamortizuje = nemá žiaden vplyv výsledok hospodárskej činnosti, čistý ziske je teda stále 100

to nehovorí nič o majetku.
tam súhlas, Tesla proste pretransformovala dlh 2-3 miliardy (alebo koľko to stálo) na majetok v podobe GF3 v hodnote 2-3 miliardy

kapitálové náklady (teda splátka plus úroky) budú až do splatenia znižovať zisk
ročné odpisy budú až do odpísania majetku (10r? 20r?) znižovať zisk

takto nejak by to malo fungovať

akože sa vyparila?
veď to tam jasne spomínam - podľa mňa sa začína amortizovať až keď ju zaradíš do majetku, čo sa teda asi neudeje pred tým, než je dokončená, a teda v Q2 výsledkoch to nehralo rolu

ale môžem sa mýliť

that being said - koniec investícií im nepomôže.
asi by im pomohlo, keby štípli výdavky na výskum a vývoj, ale to by rýchlo skončili.

čiže jediná cesta je asi navýšenie výroby na 0,5 - 1 milion kusov ročne.

lenže zas kde hľadať klientelu, že, keď už teraz musia znižovať ceny TM3.

nuž, bude to ťažké.
myslím, že preto už Musk začal naznačovať, že sa tej výrobe aut nebudú venovať napořád.

Pravda, dnes se staví převážně z peněz půjčených nebo dokonce často ty továrny a administrační budovy vůbec nevlastní výrobce.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil