Audi i Jaguar mají co dohánět, Tesla Model X jejich elektromobily zašlapal ve spotřebě do země

Jan Horčík - 22 Únor 2019

Německá půjčovna elektromobilů Nextmove otestovala spotřebu Audi e-tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X na dálnici. Hádejte, kdo vyhrál.auto elektromobily Tesla Model X, Audi e-tron Jaguar I-Pace

Praktický dálniční test spotřeby elektromobilů auto elektromobilů Tesla Model X, Audi e-tron a Jaguar I-Pace od nezávislé společnosti nextmove.
foto: nextmove

Elektromobil Tesla Model X se vyrábí od roku 2015, zatímco Jaguar I-Pace šel na trh minulý rok a Audi e-tron jde na trh letos. Ačkoliv je z nich Model X největší, jsou to dobře srovnatelné modely.

Testovalo se s Tesla Model X 90D (baterie 90 kWh), předsériovým Audi e-tron (95 kWh) a Jaguar I-Pace (90 kWh). Model X a I-Pace s 20" koly, e-tron pak s 21". Vnější teplota byla 8 ° a jelo se 87 km po dálnici z Mnichova do Landshutu a zpět.

Odvozený dojezd testovaných elektromobilů

Odvozený dojezd testovaných elektromobilů
foto: nextmove

Průměrná rychlost činila 120 km/h, maximální rychlost byla nastavena na 130 km/h. Výsledky pak mluví za vše. Zdaleka nejlépe si vedl Model X s průměrnou spotřebou 24,8 kWh/100 km. Bezesporu pomohl i aerodynamický koeficient 0.25.

Audi e-tron předvedlo 30,5 kWh/100 km při aerodynamickém koeficientu 0.27. Nejhůř dopadl Jaguar I-Pace (0.29) s 31,3 kWh/100 km. Zatímco reálný devadesátkového dojezd Xka po dálnici je asi 339 km, ani e-tron, ani I-Pace nedosáhnou ani na 300 km. Evropské automobilky jednoduše ještě mají hodně co dohánět.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je vtipny jak je ten manipulacne udelabej od 250km, aby to opticky vypadalo ze tesla ma asi 4x vetsi dojezd nez audi a jaguar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Udělat auto s Cx 0.27 resp. 0.29 je fatální chyba. Ta tlama s mrizkou měla být
pryč.

Přesně. Ale myslím, že je tam těch aerodynamických chyb víc. Chce to pryč i zrcátka. anebo nějaká aerodymická, minimalistická. Obrazovka(y) může být klidně uvnitř v autě.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O parametr Cx ani tak zase nejde, pokud člověk nejezdí dennodenně po dálnici. Je to spíš o technologii pohonu například nový Soul je až o 20% úspornější než předchozí model a žádná změna Cx tam neproběhla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem tedy v soku mam dnes Teslu X a objednaneho e-trona .
Kdyz vydim ty vysledky tak bych e trona zrusil nebyt zaplacene zalohy .
Citim se ted od audi tezce podvedeny . Co je na tom tezkeho zkopirovat jim teslu ?
Neumi ani 22 kwh maji ted jenom 11 kwh a 22 az za dva roky .
Ty dojezdy X ka mohu potvrdit pri techo rychlostech to sedi i s klimou .
Pokud to Tesla nezvora tak je opravdu prevalcuje .
Koncerny jsou mrtve maji hromadu vyzirek ve vyvoji ale zadne vizionare .!!!

22kw za 2 roky? Ops, to sem nepis, jeste se to dozvi Pavel a jsme bez etrona :)

To už si tak jako tak. :-) Audi má smůlu a já zase ušetřím. ;-)

Nebudete tomu mozna verit, ale byli tu na hybridu taci co se tu se mnou hadali o tom ze etron bude mit pry sejny dojezd jako TMX100 :) Proto by se pry mela cena etrona srovnavat s TMX100. Ja tomu jelitku jasne vysvetloval ze budou radi kdyz bude mit dojezd jako TMX75. A ejhle voni by za ten dojezd byly nakonec opravdu radi:)
Je neuveritelne ze o tolik mensi auto nez X a chlouba nemeckeho inzenyrstvi ma tak otresnou spotrebu. A to meli vedle sebe leta rozebrane Xko, ktere mohli kopcit a nemuseli vse vymyslet od piky jako Tesla. Muze mi to nekdo vysvetlit? Jak takovyma zbastlenyma srackama chteji konkurovat Tesle? Jako nemam strach ze se jim par kusu proda pro “soccer moms” aby mohli rozvazet decka do krouzku s krouzky na kapote, a u toho si mohli osahavat kuzi na palubce, ale normalni clovek s mozkem?never.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu se zase slusi dodat, ze ta tesla zacina skoro o milion vyse nez etron....
A zajimalo by me docela jaka funguje cenik etronu - jestli je cenikova cena pevna jako u tesly, nebo s ni muzete jit i o destiky procent dolu (jak je bezne u audi)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla X 100 kwh baterka stala - 105 000 eur
Audi e tron stejna vybava - 100 000 eur

Tesla X 100D zacina o milion vyse. Ale jak je snad ted jasne tak se taky jedna o uplne jine auto s mnohem vetsim dojezdem. Tesla 75D odpovida defakto cene etrona, coz jsou dojezdem srovnatelne auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No takze bych rekl ze je to celkem normalni ne? X100 stoji o polovinu vice a tak nejak je asi v poradku ze je v leccems (hlavne dojezd lepsi). 75D stal pora vice je srovnatelny (dnes uz se neprodava)....
A hlavne bych rekl ze tyhle auta (jak teslu tak etron) si stejne kupuji lidi, kteri tim malokdy pojedou nekam daleko - ono ten etron ani neni kde na cestach rozumn nabit, takze cilovka budou jeste chvili primarne lidi, co to v 99% nabijou doma...

Já bych si ještě počkal na srovnávací test na delší vzdálenost. Z čísel co zatím máme má sice e-tron rapidně horší spotřebu, ale zas má podle dosavadních testů opravdu mnohem rychlejší nabíjení (pravda limituje jej, že to bohužel zatím není téměř kde využít). Nicméně kdyby bylo, tak to na modelovém příkladu vypadá takto.

TMX 90D nabijí 1-99% cca 100min (je k tomu video)
e-tron nabíjí 1-100% cca 50min v -1,5°C(je k tomu video), tzn. v létě to dá možná e-tron i za 40minut.

Rozumná zastávka na SuC/HPC mi osobně přijde tak do 40minut za kterých z 1% baterie nabijete: (ke všemu jsou videa)
TMX 90D +60kWh
TMX 100D +65kWh
e-tron +80kWh

Při spotřebě z tohoto testu v tomto článku tak od prvního 40min nabíjení na Suc/HPC ujedou rychlostí 120km/h:
TMX 90D 242km
TMX 100D 260km
e-tron 263km

A teď se do mně všichni pusťte :-)

edit: překoukl jsem se ve videu ze SuC, čísla dodané energie pro Tesly a tedy dojezdy jsou teď správně.

Obrázek uživatele Michelin

Také jsem měl tendenci to včera takhle spočítat s vidinou, že to vyjde ve prospěch e-Trona, ale nakonec jsem si uvědomil, že do toho vstupuje příliš mnoho proměnných. V podstatě ten náskok na začátku kdy se po nočním nabíjení vyjíždí s plnou baterkou se e-Tronu bude těžko dohánět rychlejším nabíjením na trase, když bude bohužel muset nabíjet častěji.

Například na trase 500km bude TMX100D nabíjet jednou až dvakrát, zatímco e-Tron dvakrát až třikrát (počítám s normálním tempem, jakým se většina lidí v Německu (a vlastně i u nás) pohybuje), a s faktem, že ne vždy máte nabíječky na trase ideálně rozmístěné, tedy častější potřeba nabíjení může být větší nevýhodou než se zdá.
Mám to odzkoušené z cest kdy jedeme s kolegou (on Skem) stejnou delší trasu. Samozřejmě nabíjíme stejně rychle, ale jeho nižší spotřeba je prostě obrovská výhoda. Na trasách 750km a více zpravidla já přijíždím na třetí nabíječku, kdy on už je nejméně v půlce poslední etapy nebo před cílem.

Navíc ten rozdíl v rychlosti nabíjení se nedá počítat při nabíjení z nuly do 80%. Na 80% se po cestách nabíjí jen vyjímečně a do 55% nebude ten rozdíl v rychlosti nabíjení zase tak velkej 120/150kW.
Navíc e-Tron ztratí více času zajížděním a vyjížděním od a k nabíječce. Myslím, že e-Tron začne mít náskok až na hodně dlouhých trasách kolem 1000km, což člověk absolvuje jednou dvakrát do roka.

PS: A fakt ted nenadrzuju Tesle. Uz jsem nalomil tri lidi aby uvazovali o tom vyuzit dotaci na e-Trona.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

teď jste mě překvapil, čekal jsem, že Tesla se svojí glorifikací dá 500 km na jedno nabíjení suveréně a už je tam potenciál druhého.
Takže reálně na běžný styl použití - cesta 500 km dálnice, tempomat 140 km/h tachometrových Čr, 150 - 160 v Německu, jedna zastávka je s Teslou nerealizovatelná....respektive s žádným elektromobilem, takže je to předražený hup cuk kolem komína...

Obrázek uživatele Michelin

500km da mozna na jare predpisovou jizdou nove Sko 100D.
To se, ale opet dostavame k otazce kdo zvladne bez zastavky 500km? Ja teda mozna jednou dvakrat za mlada, ale spis asi ani tehdy ne.
Pri svizne jizde ted na konci ledna jsem daval na 580km trase dve zastavky, v lete bych to dal na jednu.
A to uz moje baterka neni to co na zacatku. Mam najeto 113tis.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sám jezdím obvykle 500 na max jednu zastávku (většinou tak po 500 km tankuji)
S manželkou obvykle na jednu uprostřed
S dětma: když spí, tak se jede dokud spí, pokud nespí, pak zastávky dle potřeby, rozhodně neřízené tankováním, nebo dobíjení, ale pokud už to prostě nejde na nervy v autě dát.
Ale je fakt, že řídit mě baví a nemám problémy po práci přijít domů ve čtyři, sednout do auta a do jedné v noci vyjet plnou nádrž cestou na dovolenou.

Obrázek uživatele Michelin

Za mlada jsem byl taky takovej cestovatel a mít tehdy Teslu, a jezdit tedy za ty peníze co dnes a navíc s tou akcelerací to bych jezdil ještě dvakrát tolik bez ohledu na nutnost zastávek. :-)

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechny elektromobily mají pro mě základní nedostatek - nemají fofrklacek, ale jinak tomu rozumím.
Taky už jsem neodolal a koupil si pěkně surové archaické auto, takové to zodpovědně mechanicky poctivé a s ním je jízda skvělý zážitek...to auto se řídí poznatkem páně Chapmana: chceš-li zrychlit na rovině přidej výkon, chceš-li zrychlit všude sniž hmotnost

Obrázek uživatele Michelin

Fofr klacek jsem uctíval jak modlu až do doby než si před dvěma a půl lety jeden zaměstnanec zmrzačil levej kotník. Koupili jsme mu tehdy automat aby se mohl co nejdříve začlenit a přišel na jiné myšlenky. Než jsem mu ho dal tak jsem s ním dva týdny jezdil abych si to vyzkoušel a po návratu do mého auta mě ten fofrklacek děsně iritoval. Nemohl jsem si pak vybavit proč jsem na něm vždycky tak idiotsky lpěl. A mělo to tak být, protože záhy na to jsem se seznámil s Teslou a tento základní "nedostatek" bych jí bez té zkušenosti taky určitě neodpustil...

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám najeto cca 150 000 km s automaty a vždy se rád k fofrklacku vracím.

Obrázek uživatele spetak

Tak to jsi fakt masochista :-)
Po další 300k km se to změní, neboj.

Obrázek uživatele Michelin

Me teda ne. Ted trochu jezdim manzelky autem neb resim jeho prodej a je to des.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Kuk

Šaltrpáka je děsnej archaickej nesmysl. Leda dobrý tak pro závodníky a ty co si na ně hrajou. Pro praktické ježdení k prdu. Stejnej syndrom jako když se někteří jedinci rozčilujou nad tím, že Apple počítače jsou pro malý děti, kdežto ty problematický PC jsou pro správný koumáky protože tam se musí furt něco nastavovat a hlavně se musí vědět jak na to :)))) Některý lidi jak nemaj něco co by furt štelovali tak jsou desně nesví.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Ja dokud neokusil automat, tak jsem vzdy rikal, zadnej automat mi nemuze nikdy spravne zaradit, protoze nemuze vedet co chci udelat, jestli se chystam na predjizdeni, nebo naopak jestli uz ten kopec konci a ja se kazdou chvilku prehoupnu pres horizont atd. Nakonec jsem pochopil, ze to jedno procento pripadu kdy to mozna nezaradi tak jak bych to udelal ja, naprosto vyvazi ten komfort, kdy hlavne ve mestech nebo pri popojizdeni v kolonach se nemusim tim razenim neustale otravovat.
No u ev je tohle nakonec uplne mimo misu, kdyz se tam proste neradi vubec. A vzdycky si velmi vychutnavam chvile kdy popojizdim krokem do hodne prudkeho kopce a muzu si s tim autem naprosto plynule pohravat, doslova s nim houpat a pritom nepalim zadnou spojku.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Ano, takto to také funguje, když si někdo vyzkouší EV. Zajímalo by mě, kdyby si opravdu všichni, co vůbec mohou, vyzkoušeli EV, kolik z nich by si ho opravdu pořídilo. Mám pocit, že mnoho lidí, co na to nadávají, by se úplně "obrátilo". Myslím, že až to dospěje do určitého bodu, že se strhne lavina (dle finančních možností každého). Zarytí petrolheadi budou vždy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám s EV zkušenosti, mohu si jej koupit a nemám jej, koupím si jej a budu jej akceptovat až pro mě bude mít ekonomický a parametrický smysl pro denní ježdění (podmínkou je i dostatečná infrastruktura), ale popravdě jako fandu aut mě ten fofrklacek sprostá mechanika a atmosférickej motor bere víc.. nová spalovací auta už jsou tak vybavena ekolotistickýma kurvítkama, že ten EV začíná být na něco lepší, jen mnohem dražší...takže nesmyslný

Obrázek uživatele Michelin

Co se tyka reakce na plynovy pedal tak fakt nebylo nad benzinove atmosfery.
Elektrina, ale i jim natrhla zadek takovym zpusobem, ze me teda smysl dava i za ty penize co to dnes stoji.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Josef

Ona si ho i bez toho chce pořídit většina lidí. 60 % lidí si ho koupit plánuje, pokud to bude v jejich finančních silách, to je statistika...

O tom vím, akorát, vlastní zkušenost to hodně urychlí.

Obrázek uživatele Josef

Určitě. Proto taky rád nechávám auto vyzkoušet známé a okolí.

Obrázek uživatele Michelin

Presne tak.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já třeba jezdím nějakých 520 km několikrát měsíčně, do práce, z toho je cca. 480 km dálnice. Natankuji doma do plné a jedu to většinou v kuse. Ale rychlost mám na tempomatu 130, takže úplně v klidu, i po německé dálnici. Zastavím jenom když musím na toaletu, jinak se mi nechce a necítím potřebu. Když jsem ale kdysi jezdil podstatně rychleji a bez adaptivního tempomatu, to bylo jiné, pořád v max. pozornosti, často i ve stresu, to pak nešlo ma jeden zátah - a to jsem byl mladší :-) Pokud bych jel opravdu svižně, tak tu zastávku taky dám. Ale více mi vyhocuje pohodová jízda a při ní nepociťuju potřebu pauzy.

Takovouto jízdou bych možná i dojel do cíle s jednou pauzou, akorát pořádně promyslet, kde nabít? Pak nabít v cíli do plna a cestou zpátky zas jedna zastávka.

Šlo by s Teslou ujet dálničním tempem na te,mpomatu 130 km/h (průměr kolem 110) nějakých 400 km?

Obrázek uživatele Michelin

S Skem v létě určitě. S Xkem jsem to dal jednou z centra Zadaru do Mariboru na SC celé po dálnici v parném létě a přivezl jsem tam 7%, takže mi vyšel dojez asi 415km.
Dneska už s nějakou degenerací baterky bych to asi nedal. Na druhou stranu tam přibyl na cestě jeden SC hned u dálnice (ne se zajížďkou do Senje), takže bych neměl problém si krátkou přestávku udělat.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od jari do jesene to S100D zvládne. V zime iba za dobrého počasia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na S75D mám pri takomto tempe spotrebu 22-23kWh, takže S100D by mala ešte rezervu.

Já proti vašim praktickým zkušenostem nic nenamítám a o tom, že na trase 500-750km (tedy naprosté většině reálných cest) bude mít Tesla stále výhodu ostatně mluví i čísla. Nicméně jak jsem se dozvěděl tak zde na fóru skoro všichni jezdí 2000km v kuse a v tomto případě Tesla už rychlejší nebude.

e-tron má dost much, kde podle mne ta největší tkví v tom, že tu měl být již před 2 roky. Ale objektivně tak mizerné auto, jak se tu občas snaží někdo nastínit, to není.

Proč by měl e-tron ztrácet více času najížděním k nabíječce?

Promin, ale to co pises je teoreticky zajimave ale v praxi je to UPLNÁ kravina. Zaprve poteebujes mit na dojezd k nabijecce rezervu, jelikoz nemuzes pocitat ze dojedes vzdy s 0%. Tady etron ztaci protoze to jeste vic uzira z jejo uz tak maleho dojezdu. Nasledne u Tesly na SCH nabijis max do 80% a pak jedes dal, nebo dokonce i kratsi dobu abys dojel k dalsimu SCh zase vycucany. To je nejefektivnejsi zpusob. Rozhodne nedobijis do 100%. Tedy etronova vyhoda se opet ztraci. Ale to hlavni- to ze s teslou muzes takhle nabijet a jezdi je jen a pouzie diky CELOSVETOVE SITI DESITEK TISIC SUPERCHARGERU. Etron ma tak akorat VELKY HOVNO. Takze prestan teoretizovat a nesnaz se zamest sit SCH pod koberec nebo naopak vykouzlit stejne hustou sit 150KW nabijecek pro etron ktera Neexistuje. Zarucuju ti ze s Teslou 2000km trasu dojedu mnohem rychleji nez ty s etronem. Ja uz budu v destinaci zatimco ty si budes vyrizovat cipovou kartu na nasledujici 50kW “rychlonabijecku”. TO je realita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tahle teorie má jednu zásadní chybu. SCh není všude a na všech trasách. A co pamatuju, tak Tesla velmi tvrdě neodoporučovala neustále používat SCh pro každé nabíjení.

Ne, neni vsude na vesech trasach. To neni nic, ani benziky. Ale zato na vsech trasach kde je, nema etron ani jednu jedinou. A to je podle me zasadnejsi chyba nez tu kterou popisujes, co myslis :)

Víte mě připadá, že tady je místním folklórem všechny problémy elektromobility ve světě svalovat na koncern VW. Absence sítě HPC stanic je problém všech vozů, nikoliv jenom e-tronu, ale to nemá spojitost s technikou vozu (tedy konkrétně vysokou spotřebou), kterou tady oprávněně kritizujete. Můžeme tedy zůstat u legitimního srovnání techniky vozů, nebo se na to srovnání rovnou vykašlat.

A pokud trváte na na nadávání za chybějící síť HPC stanic, tak koncern a ostatní zlí Němci se alespoň o něco pokoušejí (Ionity a Electrify America) víte co ohledně budování HPC podnikají v EU např. Kia, Hyundai, Nissan, Mitsubishi, Jaguar?

Ale ja nic na nikoho nesvadima. VW nebo Japonci, to je mi jedno. Ja jen konstatuji fakta. Nezabyvam se srovnani techniky vozu, ale realnym vyuzitim. Kdybysme srovnavali jen techniku vozu tak by nejlepsi byly prave ony kusovky co stoji 20 mega nebo pokud chces autopilota tak jednine Waymo za dalsich 10 mega. Etron proste musi obstat v konkurenci kterou mu Tesla dela a sit superchargeru je soucasti toho celeho. Etron ji nema, tudiz ma smulu a kvuli tomu je na tom proste podstatne hur, to je FAKT ktery nejde ignorovat. Tesla do SCH investovala nemale prostredky uz po nekolik let, to etron tezko dozene. Zrovna jako miliony natrenovanych km autopilotem, ktere Tesla ma z cele flotily po X let jejiho provozu, Audi ma prd, tudiz etron autopilot bude stat zrovna tak zahovno, zvlast az tesla tento rok vyda AP 3.0. To sou presne ty veci ktere lidi ignorujou. Mysli si ze staci dat do auta stejne velkou baterku jako ma tesla a maji vyhrano. A ono se ukazuje ze to je jen spicka ledovce a ani na tu jeste nikdo nedosahl. Smutne, ale to sou proste fakta.

Obrázek uživatele Michelin

Protoze k ni bude najizdet casteji.

Nez jsem videl vysledky tohoto testu tak jsem byl rozhodnuty, ze bych si aktualne vybral e-Trona. I proto o nem basnim znamejm a ne o Tesle. Ted to mam zase 50:50. :-)

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Aha rozumím :-)

Ještě musím dodat, že 40minut dobíjení je velkou výhodou pro etron, neb Tesla 90D musí kvůli použité technologii baterií snížit nabíjecí výkon již po cca 20min.

Tzn pro 20min zastávku na SuC/HPC budou čísla takováto:
TMX 90D +30kWh
TMX 100D +32kWh
e-tron +40kWh

Při spotřebě z tohoto testu v tomto článku tak od prvního 20min nabíjení na Suc/HPC ujedou rychlostí 120km/h:
TMX 90D 121km
TMX 100D 125km
e-tron 130km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie čísla vám teda fakt nesedia.
Za 20 minut nabíjania prejde Tesla X 145km a E-tron iba 105km (za predpokladu, že vôbec najde nabíjačku kde môže nabíjať 150kW výkonom)

Obrázek uživatele Michelin

To nejak nesedi.
Tesla se 100kWh baterkou nabije v dolni polovine baterky dve procenta za minutu, takze za 20min. 36kWh.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

32 vs 36 je podle mne v mezi tolerance, do nabíjení vstupuje více faktorů i to že Tesla u 100kWh baterie myslím v čase celkem dost posouvala omezování výkonu směrem k vyššímu stupni nabití.

Obrázek uživatele Michelin

Nabijeci vykon zacina padat od 50%. Pri 80% je nekde na cca 70kW, takze mene nez polovina vykonu jakym v 80% nabiji e-Tron. Ovsem jak jsem psal na delsich cestach se (minimalne v lete) na 80% temer nenabiji. To date prvnich 300km z plne baterky (nebo 90%), kterou jste nabil pred odjezdem a pak uz jedete po cca 200 az 230km na coz vam staci 60-65% i s 5% rezervou.
V zime pak nabijim i na 75%.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Nic to ale stále nemění na faktu, že koncern už si to u mě tak moc rozlil, že bych si od nich další auto opravdu nekoupil. Nevěřím jim. Ano, Tesla také není úplná špička, ale pořád cítím, že je dál. Asi si nepotrpím na kroužky na kapotě, takže neřeším otázku, jak moc je které auto "in" (ale z mého pohledu jednoznačně Tesla). Spíš mě mrzí, že tu porovnáváte auto staré skoro 4 roky s úplnou novinkou. A hle, novinka neobstojí. Sice je v něčem o fous lepší, ale asi to není úplně jednoznačné, jak píše Michelin, zkrátka spotřeba je asi to nejdůležitější a nabíjením se jen tak nedožene. Kolikrát za měsíc najedu za den 700 km? S mým nájezdem přes 60 tisíc ročně můžu konstatovat, že nad 700 km za den mám tak 2x do roka. Takže mít auto, které je lepší jen 2x do roka a to ještě za určitých dost málo pravděpodobných okolností, to zkrátka nechci. V mé hlavě vyhrává 4 roky stará Tesla.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z vašeho pohledu je Tesla lepší, protože kriteriem u vás je spotřeba, resp. dojezd a slušná síť SC. Ano, to je velká výhoda, ale u někoho to nemusí být to nejdůležitější kriterium a u toho člověka může jako lepší skončit eTron. Ostatně, jsem docela zvědavý na prodeje v Evropě (kam to auto asi bylo nejvíc cíleno) ve srovnání třeba s tou Teslou a Jaguarem.

Jinými slovy Audi sice může být k ničemu, ale důležité je, že je to Audi. Děkuji, takové auto nechci. Chci aby to bylo dobré auto, ne aby to bylo auto od známé značky. Navíc zrovna značka Audi se pro mě nehodí. Nejsem ignorant co nedává blinkry a jezdí na 50tce nad 100.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Koupi to zase jenom zblbly a nabubrely audinari. Me s mymi najezdy stavi i jednoducha T3 s jednim motorem co se chova usporne. Hlavne chci asistenta aby to v zacpach a na dalnici jezdilo co nejvic samo.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Pravil Dave, jediny spravedlivy bijec nabubrelych audinaru...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nojo vetsinou na elektromiste urceny k nabijeni stoji ze spalovaku prave audiny. Nevim cim to je. Asi nejaky syndrom nadrazenosti.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nelze říct, že je k ničemu. Je to použitelný EV, který ale má svoje mouchy a ve srovnání s Teslou zaostává v hospodárnosti. Ale třeba pro někoho je důležité, že vypadá mnohem lépe a hodnotněji než Tesla a ano, pro někoho taky důležité je, že je to Audi. Ostatně, v Evropě budou cílit na dosavadí majitele Audi řady Q.

Takže pro vás to auto není, ale věřím tomu, že své zákazníky si (hlavně v Evropě) najde. A právě mě bude zajímat, kolik jich bude ve srovnání s Teslou.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To je jednoduché, prodá se jich tolik, kolik se vyrobí. Poptávka zde není žádným kritériem, jelikož je takový hlad po elektroautech, že se prodá prakticky vše. To by museli vyrábět přes 10 tisíc měsíčně, aby museli aktivně shánět zákazníky a to se vsadím, že to ani zdaleka nehrozí už jen proto, že by potřebovali přes 10 GWh baterií za rok.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jo... spíš mě bude zajímat to srovnání s Teslou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja si to pamätám. Myslím, že to bol Pavel.. (neviem ktorý presne)
Je mi lúto tých, čo si to objednali lebo chceli BEV takéhoto typu a Tesla im nevyhovuje. Teraz musia byť sakra nasr...

Ani zas tolik ne. Prostě čekám dál, nepotřebuji to auto nutně, jen obměním domácí autopark o něco pomaleji.
Najedu ročně 50 tisíc km, ale dlouhé jízdy nejezdím denně, takže bych to stejně přežil, byť mě mrzí, že to vážně nedá Plzeň-Brno na jeden zátah a znamená to o něco delší čůrání v Humpolci.
Tesla sice nyní nevyhovuje, ale třeba už Tesla provede nějaký zásadní facelift Ska, které to potřebuje opravdu urgentně (doufám v baterie 2170 s větší kapacitou a CCS2 konektor), vylepší svůj interiér (když už najajali designéra interiérů od Audi) a hlavně vrátí možnost příčníků na rakev/kolo a/nebo možnost instalace koule.

Tak ten druhy. 2,5 milionu na auto nemam a ani za nej nedam, dokud budu vedet, ze mi nevydrzi cely zivot (40 let) :-) Ted momentalne shanim do konce leta nejakou BEV ojetinu kolem komina pro partnerku (uz bohuzel nechce treti dite) do prace (jezdi nam autobusy 4x denne a ona jako zdravotni sestra bude v nemocnici smenovat). Tak pokud bystenekdo vedel o trojceti (> 2012) pod 200 nebo Leafu s dojezdem 120 km v zime do 300 nebo Ioniqa do 450, tak budu vdecny za tip. :-)

Jo racionalni pristup. Sehnal jsem 2 citroeny czero za 180t + dph a najednou jsem zjistil ze dalsi nejak nerostou. Takze nenabidnu. Na jezdeni kazdy den kolem komina idealni auto, lepsi nez smart.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Prosim, prosim, nabidnete :-)

Sam bohuzel nemam. Budeme prodavat dodavku Nissan NV e 200, jezdi se s tim kazdodenne luxusne, da se prestavet na camper na dovoleny, ale otypovany jenom 2 mista a drazsi nez trojcata. Zase dojezd a dalsi veci jsou uz jinde

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Diky, rodinne auto az bude trosku vyssi dojezd, ted chci auto pro partnerku na dojizdeni do prace.

Jedno z trojcat ideal. Kdyby to byl i miev co ma i moznost zapnout vytapeni na dalku tak ideal. Bohuzel levne nikde nerostou.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Prave taky koukam po i-Miev. Nasel jsem za 8000 Eur, ale z roku 2011 a to ty baterky vydrzely daleko mene cyklu.

Trojcata vyrobene cca do leta 2012 (vyroba - nie 1. prihlasenie) maju este clanky LEV50, novsie maju lepsie clanky LEV5N. Cize aby bola istota ze trojca ma nove clanky, EU trojca musi mat uz len 80 clankov - vtedy su nove. Pre i-MiEV je istota novsich clankov, ked je vo VIN-e rocnik 2013 alebo novsi. Rocnik je vo VIN-e 8-mi znak od konca (JMBLDHA4WDUXXXXXX)kde D pred U znamena rocnik 2013, E=2014, F=2015 a t.d.
Novsie trojcata s LEV50N si drzia cenu, europske cca 10tis euro, i-MiEV-y cca este o dve tisic viac (samozrejme aj podla najazdu). Niekedy sa v inzeratoch v Nemecku objavi aj lacnejsi kus, no velmi rychle sa preda.
Ja som kupil dva i-MiEVy:
- rocnik 2013, 1.krat prihlaseny 5/2014 (najazd 7500km) s DPH za 11500 EUR
- rocnik 2015, 1.krat prihlaseny 4/2015 (najazd 12000km) s DPH za 12900 EUR
Jazdime na nich cca pol roka a s oboma sme velmi spokojni.

Diky.
Kde jste je koupil, at to taky sleduji? Za tech 11.500 bych o tom asi uvazoval.

celkom dobra ponuka na i-MiEV:
https://www.autoscout24.de/angebote/mitsubishi-i-miev-electric-vehicle-sitzheizung-ca-144km-reichwe-elektro-weiss-22fd43c5-9f54-40c8-8c43-af9e84057eda?cldtidx=5

Nastavil som si v autoscout24.de nech mi posle mail, ak sa objavi auto ake chcem (existuje aj aplikacia do mobilu). Ked sa objavilo zaujimave auto, tak som zavolal predajcovi, vyziadal VIN a dalsie info o aute - ci je plne funkcne, ci bolo burane, ci ma servisnu knizku so zaznamami o servisnych pracach, ci boli urobene zvolavacky a t.d.
Kupoval som len od autorizovanych predajcov - abe auta boli predvazdacky, takze mali relativne maly najazd a jasnu historiu. Jedno mal predajca od prihlasenia, druhe bolo pol roka u ineho majitela a potom sa vratilo tomu istemu predajcovi na dalsi predaj. Obaja predajcovia obe auta aj servisovali.
Prve som bol zobrat z Berlina a pre druhe som isiel do Dortmundu.
Od sukromnej osoby by som nekupoval... Najlepsie su popletene inzeraty - prave ten za 11500 bol popleteny - v inzerate bol i-MiEV z benzivovym motorom :-)))
Je to trosku riziko ist s privesom pre auto cca 1000km a az na mieste za pol hodinu popozerat vsetko v aute, pripadne urobit malu skusobnu jazdu po pozemku servisu. Treba mat so sebou OBD modul a CANION v mobile - kvoli kontrole kapacity baterie a rovnomernosti clankov. Obe auta maju este zaruku na bateriu a vsetky ostatne vysokonapetove komponenty a riadiace jednotky,(5 rokov od prveho predaja) tak som nemal obavy - ved by bola hlupost, keby pripadnu poruchu servis neopravil v zaruke za peniaze vyrobcu.

Dobry den, myslite si, ze by toto mohla byt dobra koupe? Psal jsem tam, VIN mi poslali, servisni knizku maji a co vi, tak bouirane to neni. DOjezd je 100 km (coz me nemile prekvapilo, cekal jsem vice).
Priznam se, ze jsem OBD a CANION jeste nikdy nevidel, tak ani nevim, jak bych kapacitu zkontroloval.
Diky.

Podla foto a popisu v inzerate je to uz faceliftovana verzia po lete 2012, takze uz lepsie baterie a ostatne vylepsenia. Poradove cislo na konci VINu: 1492 napoveda, ze bol zrejme vyrobeny v druhej polovici roku 2012. No najazd je dost velky, najlepsie keby ho pojazdil a zhodnotil niekto, kto ma rovnake auto.

Aky je to podla VIN rocnik?
https://mcarsstatic.cachefly.net/pdf/owners/support/vin-information/14VINs.pdf

Ma dost velky najazd, no cena je k nemu primerana.
Ak to nemate daleko, mozno by stalo za to ist ho obzriet.

Pre CANION aplikaciu na trojcata je potrebny vykonny OBD modul
Ja mam OBDLINK LX bleutooth kupeny v Alze.
https://www.alza.sk/auto/diagnostika-obdlink-lx-bluetooth-cz-program-touchscan-3-roky-zaruka-d4349057.htm?kampan=adwau_auto-moto_dsa_all_products-feed_in-stock_c_9062574_1t1_~60111391650~&gclid=EAIaIQobChMI1v3ZyoWJ4gIVGeJ3Ch26SAgREAAYASAAEgLrd_D_BwE

Aplikaciou CANION sa da precitat kapacita baterie z BMS trojciat.
No problem je, ze na i-MiEV-och rocniku 2014 a novsich uz nefunguje citanie kapacity cez CANION (tiez napeti jednotlivych clankov a teplot) Bolo tu na Hybride o tom vela diskutovane.

Podla dojazdu ako ho pocita GOM auta sa neda presne posudit v akom stave je bateria, pretoze GOM ukazuje na trojcatach dojazd z toho, ako sa jazdilo poslednych tusim 25km. Ak sa jazdilo kludne, pomaly, po rovine, pripadne cast z kopca, tak GOM ukaze podstatne viac ako ked sa jazdilo divoko, rychle, pripadne do kopca.

Je vzdy riziko kupovat starsi ojazdeny baterkac z vecsim najazdom. Moj starsi i-MiEV rocnik 2013, kde este funguje odcitanie kapacity cez CANION ukazije kapacitu nieco nad 42Ah. Novsi, rocnik 2014 na o nieco vyssiu kapacitu (nejde uz vycitat CANION-om), pretoze pri rovnakom style jazdenia ukazuje o 5 az 10% lepsi dojazd. Obe auta maju najazdene okolo 15 tisic km.

Osobne by som kupil radsej o nieco drahsie auto z mensim najazdom (do 30kkm)- bude menej opotrebovane mechanicky a bude aj mensia pravdepodobnost amortizacie baterie.

No zaruka na bateriu a vsetky 400V zariadenia v trojcatach je 5 rokov, takze na riesenie fatalneho problemu je este cas aj u ojazdeneho auta, no nie je uplne jasne nakolko znizena kapacita baterie bude predmetom zaruky. Linearne znizenie kapacity vsetkych clankov zrejme predmetom zaruky nebude, no podstatne znizenie kapacity jedneho clanku, ktory vlastne pokazi celu bateriu uz zrejme predmetom zaruky bude.

Poznamka: CANION na europskych verziach ZERO a ION funguje kompletne pre vsetky rocniky.

Moc dekuji za obsahlou odpoved. Poradil jste vice, nez jsem tusil, ze jde :-) VIN kod je JMBLDHA3WCU001492. Z nej jsem vycetl, ze se jedna o rocnik 2012, coz me nemile prekvapilo, takze zajem opadl, mam to tam 350 km, coz neni uplne za rohem (pokud by to byl rocnik 2014, asi bych jel). Pokud by meli s registraci pravdu 03/14, tak petileta zaruka vypresela pred dvema mesici, ne? :-)
Jaky Vy mate dojezd na Vasich i-mievech? Takze u novejsich aut zbyva jen zkusebni 50 km dlouha jizda? A u tech 2013 odpovida jaka kapacita jakym kilometrum? A pod jakou kapacitu byste nesel?

Mladsie trojcata ako rocnik 2013 nedoporucujem, maju este stare clanky LEV50, cca v lete 2012 zacali davat do vsetkych trojciat novsie clanky LEV50N. Moj starsi i-MiEV rocnik 2013 bol 1x prihlaseny koncom maja 2014, kupil som ho v novembri 2018, takze som mal dost casu skontrolovat ci je vsetko v poriadku. 5 rocna zaruka mu konci teraz koncom maja 2019. i-MiEV-y dostali od leta roku 2012 okrem novych clankov aj dalsie vylepsenia - LED denne, stretavacie a hmlove svetla, krajsie radio s CD a mp3 prehravacom, automaticke zapinanie svetiel od vonk. osvetlenia a automaticke naklapanie svetiel podla zatazenia.

Urcit realnu kapacitu EV je zlozita vec, pocas jazdy sa to realne neda, kebo vonkajsie podmienky sa menia.

Keby som chcel ako-tak presne zistit skutocnu kapacitu, (aj na i-MiEV-e kde uz nefunguje citanie Ah z BMS) tak by som nabil bateriu na 100%, v chladnom pocasi otvoril vsetky dvere, pustil kurenie naplno a v CANION aplikacii by som sledoval vykon odoberany z baterie z 100% az do 0% kapacity baterie. CANION robi z priebehov pekne grafy a vypocitava priemerne hodnoty grafov. Z priemerneho vykonu z baterie a casu ako dlho vydrzala sa da zistit skutocne mnozstvo odovzdanej energie z baterie. Kurenie I-MiEV-a ma 5kW ohrievac kvapaliny na kurenie, tak, ak by bolo dostatocne chladno a ventilator by bol pusteny naplno, tak predpokladam, ze bateria by sa kurenim vybila do troch hodin. (vyuzitelna kapacita baterie noveho i-MiEV-a je 14,5kWh) Moznop kurenie vypne pri malom SoC, no da sa to interpolovat.

Dobry den, pritelkyne mi neustale nadava, ze i-Miev je hnusna krabice od mlika, tak jsem zacal premyslet nad VW e-up. Jaky na nej mate nazor? Cena je stejna jak za i-Miev a rikam si, ze VW je prece jen masovka a umi jej opravit vice garazniku, pokud nepujde o elektriku. Mate povedmi, zda tam byl taky nejaky technologicky upgrade jak u i-Miev v lete 2012, tj. do ktereho rocniku neporizovat? Jak degraduje baterie? A zda na nem neco odchazi?
Dekuji.

Nemam skusenosti s e-up-om, pretoze som ho vyradil z vyberu kvoli priestoru. Trojcata sice nie su ziaden dizajnovy klenot, no urcite su najpraktickejsim mestskym autickom pomerom vonkajsich rozmerov a vnutorneho priestoru. Nastupovanie je do trojciat podstatne pohodlnejsie. Kamaratka mojej zeny povedala, ze nechape ako sa japoncom podarilo do takeho maleho auta namontovat take velke auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebylo by snažší dát přítelkyni pár facek a ukázat jí kam patří?

V kuchyni a se smetakem ji to prave uz nebavi :-D Nastupuje po sesti letech materske do rpace a u nas nefunguje hromadna doprava a ona si zaklada na estetice... :-(
Vy nevite, ze zeny se nebiji? :-)

Já kupoval MiEVa od kluka který měl slzy v očích, když se s ním loučil. Důvod prodeje - manželka mu do něj nesedla, chtěla BMW-i3 (když jsem ji pak zahlédl, tak jsem měl jasno).
Mě také MiEV chybí na různé popojížďění (nákupy, doktoři, ...). Krásně se s ním parkovalo, nastupovalo, vystupovalo, otočíte se na silnici dokola bez couvání... a fosilem jsem za rok jel pouze 3x (to se pak nechá počítat úspora).
Často uvažuji, že ještě koupím nějaké z trojčat.

Moja manzelka je s i-MiEV-om spokojna, jazdi s nim kazdy den a ocenuje prave male rozmery a maly polomer otacania - jednoduche parkovanie v meste je to najdolezitejsie.
Aj ja som sa stretol s nazorom u mladych zien, ze do tak oskliveho auta si nikdy nesadnu... no ked prekonali prvotny odpor, jazdili v realnej hustej mestskej premavke a hlavne parkovali, tak zmenili nazor. Trojcata vzdy niekde zaparkuju, lebo vzdy sa najde pre ne miesto.

Cena rozhodně nebude stejná, ale min. o 100-tis. více... a nemáte ani el.z.okna (a myslím, že to nemá ani dálkový předehřev atd.) Možná cena klesne, až bude eCitigo za 420-tis., ale to bych vzal raději to nové.

Dekuji za radu, porovnaval jsem na Autoscout24, a e-up.
Co se tyce vzdaleneho olvadani, myslelk jsem, ze ma e-up fci CarNet. Elektricka zadni okna klidne ozelim.
Na to eCitigo jsme hodne zvedavy, jenze bych potreboval auto jeste letos na podzim. Laka me vsak myslenka... mam kolegyni s trvalym pobytem na Slovensku :-), tak musim zjistit, co by obnasel provoz slovenskeho auta v Cesku.

Pokud seženete něco výhodného a bue Vám to vyhovovat, tak je třeba být připraven ;) Nedávno tu byl roční IONIQ s velkou slevou a druhý den prodáno.

Zda má e-up CarNet i u starších ročníků nevím. Musel by zde napsat kdo s ním jezdí. Stejně tak vzdálené funkce jsou přes SIM, kterou musí někdo platit, stejně tak se dost platí za aktualizace map atd. (myslím po záruce). MiEVem jsem jezdil přes rok (17tis. km), tak tam radit mohu... ;) a musím říci, že právě el.ovládání zadních je hodně důležité (jezdíte často s natevřenými, aby se nemlžila přední okna...). MiEV má dálkovku s anténkou, přes kterou se nechá ovládat nabíjení, klima, topení, je-li připojeno k 230V. Ideální když snídáte, zapnete topení a za 5-10min jedete v teple. Stačí-li Vám EV do města, kupte klidně nejlevnější z trojčat. Ideální je si to na týden vypůjčit a vyzkoušet. Na dálky budete jezdit ve stávajícím fosilu.
Pokud chcete jezdit jen v jednom, došetřete a kupte KONU_64 nebo NIRO_64.
Bude-li kolegyně svolná Vám koupit EV s dotací, není co řešit :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toho staršího ročníku bych se nebál,ale chce to určitě
babít doplna a pojezdit,u mého C-Zera odpovídá jeden dílek-7km.
Před rokem jsem ho pořídil manželce,je to ta starší verze s C před U a
měl najeto 17t,k dnešnímu datu má asi 35t a dojezd ukazuje při plném dobití
někdy 112km,někdy 115km.Do městského provozu za 220tis s DPH k nezaplacení.

Jo tam byly jeste ty starsi. Ale imiev jako jediny po zmene na novejsi nechal pocet clanku 88 takze dobry. Ostatni c zero a ion presli uz jenom na 80. My mame dve c zera se starsimi clanky ale 88ks, toho bych byt vami bych se nebal, kolem komina je to ok, na jednom mame 80t km a ok

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Aha, diky za radu. Ja bych se nebal, kdyz y pak pripadna vymena (pry u i-Miev lze menit jednotlive clanky) sly nahradit novejsim typem. Jde o to, aby je clovek pak za urcitou dobu sehnal.

Trojčata i nepojízdná se snadno prodají na úložiště k FVE. Na Sauto.cz se během krátké doby prodal nepojízdný za 150-tis.

Nez pritelkyne najede ty kilometry tak budou stat batetky zase mene. Clovek se diagnostikou dostane na parametry jednoho clanku a pripadne ho vymenit nebude problem. Akorat tu nekdo psal ze se nema kombinovat ten starsi a novejsi typ. Ale nevim proc kdyz to tam pri pomalym nabijeni balancuje elektronika.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Balansovanie nie je vsemocne, pri vymene vadneho clanku je najlepsie pouzit rovnaky typ clankov - tiez je dobre zmerat kapacitu este dobrych clankov a na vymenu pouzit clanok podobnej kapacity.
V seriovom zapojeni udava kapacitu najslabsi clanok.
Vecsia kapacita vymeneho clanku by nemala byt problemom, no jednak je zbytocne pouzit ovela kvalitnejsi clanok - celkovej kapacite baterie to nepomoze, navyse prilis velky rozdiel v clankoch sa nemusi pacit BMS.

Diky za odpoved, takze po case vzdy vymenit ten nejhorsi za nejaky dobry ale stejneho typu. Takhle se da u trojcat postupovat donekonecna. Zadna slozita technika

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ano, preto sa mi trojcata tak pacia. Maju clanky len zoskrutkovane, ziadne bodovanie, ziadne lepenie, ziadne dotykove chladiace/ohrievacie systemy. Chladenie baterie trojciat vzduchom z klimatizacie je sice menej ucinne ako kvapalinove, no pre mestske auticko uplne vyhovuje.
Ked si LEAF, Up a dalsie elektromobily dovolia fungovat uplne bez chladenia (teda len chladenim obalom baterie) tak trojcata su na tom podstatne lepsie, aj ked su vyvojovo najstarsim elektromobilom.
Snazil som sa ziskat info, co by znamenalo vymenu vsetkych clankov trojciat za kapacitnejsie, no vyzera to tak, ze to zatial nikto nerobil, takze nevedno ako sa zachova BMS trojciat.
Niekto pisal, ze zvysenie kapacity o cca 30% by malo BMS trojciat zvladnut bez problemov. Problem bude najst clanky podobneho rozmeru a podobnych vlastnosti - trojcata nabijaju clanky len do 4,105V.

Na to my prdime, staci nam sehnat jednoho nabouraneho a budeme z nej bagrovat clanky vezmeme z nej nabijecku a budou nahradni dily a kola

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Pokud by to slo nahradit za ten novejsi, nemel bych s tim zadny problem. Ale srovnalo by se s tim BMS? Bude na novy typ clanku nastavitelne a pojede s ruznejma druhama?

To nevim. Nikdo to v praxi neskusil. Nam staci klidne pripadny problem v clanku vymenit za puvodni nez premyslet o novejsi nahrade

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinak teda ten obrazek je klasicky zavadejici a musim rict, ze mi to zacina strasne vadit. Nezacina totiz v 0, takze to opticky pusobi jako by Tesla ujela 2x tak daleko, coz samozrejme neni ani zdaleka pravda. sice je to tam napsano, ale prvni pohled je fakt tezka manipulace.

Mě se to taky nelíbí. Tohle je opravdu typická ukázka manipulace. Jeden z dost obvyklých triků. Začít na 250km... :-(

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Zavádějící je spíš tvoje mysl, když si pořádně nepřečteš hodnoty grafu a rovnou automaticky očekáváš že každej graf bude od nuly. Tady to maj všechno pěkně popsaný včetně velikosti rozdílů, tak se nevymlouvej na to že si línej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý človek to vníma inak. Niekto má rád obrázky a druhý dáva prednosť číslam a tie hovoria jasne :))
Ja si zasa pamätám ako šaškovali s tým drahým šuntom s jednofázovou nabíjačkou a porovnávali ho s Teslou X. Na tu šaškáreň sa len tak niečo nechytá.

Pamatujete jak predstavili i-Pace, tak ho v nejakem testu porovnavali s Teslou X a udajne byl i-Pace ve vsem lepsi. Uz tenkrat jsem tusil nejakou manipulaci. Ted to je videt z druhe strany jak to dopadlo.
http://www.hybrid.cz/jaguar-i-pace-vs-tesla-model-x-kdo-vyhral-ve-sprintu
Pry ze ma i-Pace vetsi dojezd...chudaci porovnavali tenkrat T X 75D.

To je asi věc vnímání, první co jsem četl byly hodnoty a jaké je jejich seřazení po řádcích.

Je to marketingová praktika - koláčové a sloupcové grafy, okamžitě od nich očekávám zištnou manipulaci takže...
Ale ano, je to manipulativní když vám nejde o čísla ale o porovnávání.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Kuk

Od koho v tomto připadě očekáváš zištnou manipulaci?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Od každého kdo mi před obličej vystaví nějaký graf.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teda musim rict, ze me ty dojezdy neprijemne prekvapily. Prece jen obcas na dalnici i zrychlim na cca 160 pri prejizdeni a podobne, takze realne ten dojezd pro nekoho kdo jezdi ostreji bude jeste mensi :( cca 290 Km.

Michelin by rekl vice, kolik ujede TMX 100 vyssi nez u nas dovolenou rychlosti. Par komentaru uz tu mel, pamatuji si z nich jen to, ze se vyplati jet ostreji a pak jednou nabijet (jen na ten rozdil ve spotrebe), nez jet predpisove.

Obrázek uživatele Michelin

Ten dojezd jim asi vysel. Zalezi hodne kdy ten test delali. Uz zacina byt lepsi pocasi. Jeste nedavno jsem mel problem dostat se na dalnici pod 300Wh/km a ve stredu jsem si dal 530km, s vetsinou na dalnici a mimo dalnici jako na dalnici (3body a 1000km) s celkovou spotrebou 260Wh/km.
Jinak ano, v Nemecku kde je to legalni a SC na kazdem rohu je vzdy rychlejsi jet tempem 180-200km/h.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když zrychlíš na 20 vteřin během předjíždění, tak to nemá význam. Pokud jezdíš 150+ neustále, tak už ano.

Například Tesla Model 3 ujede 700km při 50km/h, 500km při 100km/h a 400km při 130km/h

Obrázek uživatele Kuk

Redakce opravte si ty zmatky v popisu prvního obrázku a zpřeházený slova v posledním odstavci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tak to jsou teda amatéři ty dinosauři, takhle si nechat natrhnout pérdel vod začátečníků v oboru :)))
Náskok díky technice se odstěhoval za oceán milé Audi. Tohle žádným ježděním po sjezdovce nezachráníš. Sebevědomí německého autoprůmyslu dostalo tvrdě na frak a ještě je Číňani a Jihokorejci držej za koule. Jeden je nutí vyrábět elektroauta a druhej zase torpéduje jejich pozdní snahu postavit si vlastní gigatovárny :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Hypotetická otázka.

Jak by se spotřebou a dojezdem dopadlo v takovém testu BMW I3 Rex?

Můžeme vyzkoušet.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už si presne napamätám kto si tu chcel kúpiť eTrona (možno PavelK ?) a plánoval, že bude robiť 300km na jeden záťah bez nabíjania pretože v cieli má nejakých pár hodín k dobru. Tak na to môže rovno zabudnúť, alebo bude jazdiť max. 100km/hod.
Radosť z toho teda nemám pretože som bol zvyknutý na audi a plánoval som niekedy Teslu vymeniť, ale takto si ešte dosť dlho počkám na plnohodnotnú náhradu. E-tron bude odkázaný len pre drahé polovičky svojich mužíčkov a využitie najde pri rozvoze faganov do škôlky, na šopingy a návštevy fitess...

Obrázek uživatele Kuk

Bohužel, očekával jsem ostřejší konkurenční prostředí a ne takovejhle debakl. Když není konkurence je to naprd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je. Ale v tomto prípade prižmúrime oči v prospech vizionára a filantropa Elona, len nech sa mu darí.

Obrázek uživatele Kuk

Bude se mu dařit když se bude moct opřit o konkurenci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že spotřebu u takto drahých aut nikdo řešit nebude, spíš jde o dojezd a v tom jdou audi a tesla trochu jinou cestou, tesla se soustředuje na maximální dojezd na jedno nabití, audi zase na rychlé dobíjení, nastavení tak bude u každého auta trochu jiné, takže jde o to o jaké vzdálenosti se bavíme, teoreticky na vzdálenost 350 km bude jasně lepší tesla, nebot nebude muset dobíjet, na vzdálenost 500 km a víc už to tak jasný nebude, protože budou muset dobíjet oba, jenže audi se zvládne nabít rychleji, za mě je jasně lepší rychlé dobíjení, většinu roku mi bohatě stačí auto s dojezdem 200km a několik delších jízd do roka bych v pohodě zvládl s několika půlhodinovými zastávkami, stejně vic než 200 km v kuse většinou nedávám

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a kdepa si tu Audinu rychle nabijes ? v CZ nějakou dobu ještě určitě ne !!! ani v DE těch ultra fast není moc (cca 10)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Rychlostí dobíjení ve smyslu km/min. na tom budou TMX a e-Tron úplně stejně a navíc Audi si rychle nabijete jenom na pár Ionity nabíječkách, zatímco Teslu na Ionity + SC.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Němec z autoprůmyslive branže jezdí do CR u nabíjí etrona na superchargrech. Je to vůbec možné? Mám to z druhé ruky.Driv měl Teslu,nevyhovovaly sedačky a zpracování.Pry přes kartu.

Obrázek uživatele Michelin

A jakou kartu mate na mysli? Ja si na zadnem stojanu SC zadne ctecky nikdy nevsiml. :-)

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Kuk

To bude žaludový eso. Žaludy jsou z dubu a to je národní strom helmutů :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Tak to má jistě Joly Jokera :-)

Obrázek uživatele Michelin

Copa Helmuti, ti maji vsechno. :-)

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na každým šprochu je pravdy trochu. A to že na to u nás nedosáhneme nemusí být pro insidery problém.

Nesmysl

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už je CCS adaptér pro X?

Obrázek uživatele Kuk

Tak nějak. K čemu mi je rychlé nabíjení, když to pak cestou promrhám díky vyšší spotřebě. To je k prdu. Kdyby měli obě auta stejnou spotřebu a jedno menší baterii, tak možná výhoda bude, ale ty jejich rychlonabíječky maj bejt jen 4 pro východní Evropu což tomu řešení s častým nabíjením vůbec nenahrává.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Všechno je to o technologii (motor, rekuperace, valivý odpor) a o Cx. Až se podaří zrušit zrcátka, může to být ještě lepší.

---

hariprasad

Ano o technologii - víte někdo jaké typy elektromotorů jsou v těchto EV použity? Ioniq má synchronní motor s permanentním magnetem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

E-tron a Tesla majú asynchronne motory.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Etron je prcek a stojí min,žere víc,lepší zpracování a horší SW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele Audi konečně povyházelo 10% manenažerských prasat :))))

auto.cz/handelsblatt-audi-zrusi-deset-procent-manazerskych-pozic-127836

Manenažerských... :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako hustý. Na jednu stranu to ukazuje jak je Tesla daleko. Na druhou stranu když ani s luxusním SUV nedáme bez dobíjení 400km Praha - Ostrava, tak to taky něco vypovídá. Fakt jsem si myslel, že ty dojezdy budou lepší a to bylo venku +8°C. Jestli někdo i po tomto testu touží po Audi a JAguárovi, tak předpokládám, že je to opět jen kolem komína protože zmiňovanou trasu PRaha - Ostrava by musel dobíjet 2x (přeci jen na 100% se nenabije a na nulu taky nepůjde).

Jo a prdel je ze dobijet bude na 50kW shitech. Zatimco Tesla si to frkne 120kW na SCH. Kdo ma pres 2 mega na elektrokaru, bere Teslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akorat teslu x za 2 mega nesezenete ani jetou. Myslim ze srovnavate cenove neporovnatelna auta.

Ja snad psal ze je tesla za 2 mega? Precti si to znova

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v pořádku číst umím tak si měl napsal 3 mega protože nejlevnější x stojí tři mega.

To je jako srovnávat UP za 600 tis a LEAF za 900 tis a divit proč ten LEAF ujede 2 tolik?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Buď v klidu. Na D1 to na jedno nabití dáš s přehledem. Rozhodně průměr 120 s maximem 130 na D1 nedáš.
Nikdy, fakt nikdy jsem nejel OV-Cajzlstán bez pauzy. Vždy mne minimálně nějaký debil vytočil tak, že jsem to musel na odpočivadle vydýchat.

Obrázek uživatele Alien5

ano takze pro 10 procent lidi (co jezdi na jeden zatah denne) to skutecne neni :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako hustý to je , ale pokud někdo potřebuje jezdit v zimě štreky po autobahnu tak si přece nebude kupovat elektrický auto a navíc SUV to nemá logiku. A párkrát za rok se dá půjčit spalovací , nebo se to dá vydržet.

Přednosti elektromobilu nejlépe vyniknou jízdou po městě a okolí a kopcích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bjornovo zimni testy ukazuji kia eniro 375km, typuju ze kona da skoro tech 400km. Myslim ze s tm3, model S, kona, eniro tu trasu Praha - Ostrava rozumnou jizdou date (80-120kmh, na D1 je hodne omezeni na 80+zacpy ;-). Pauza na svacinu/wc/jidlo ale nikoho nezabije, parkrat jsem tuto trasu i s fosilem jel, na jeden zatah je to celkem uz stres :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kona má oproti E-niru překvapivě horší dojezd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Tesla X by se současným modelem který má 100kwh tu cestu skoro i dala a pokud ne tak redesign bude snad příští rok se 120kwh už v pohodě. Mě zase úřišlo že dojezdy jsou vcelku ok,ale pro někoho kdo 400km jezdí na jeden zátah a často to být dobré nemusí. Zase se podřizovat při vývoji a stavu tak malé skupince co to potřebuje je pi*ovina. 2-3 roky a dočká se i tato malá skupinka milionářů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Model X mi ještě přišel OK. V půlce cesty zastavím na kafe a vyčůrat, dobiju pár desítek a těch 15 minut máte prostoj tak jako tak. Ale s e-tronem plánovat 2 cílené zastávky aby Vám to vyšlo a dobíjet budete muset prakticky celou baterku - řekněme z 20 na 80/90% ?! jako u e-golfa bych to možná pochopil, ale vlajková loď s abterkou jako kráva a cenou 3M ? Tímhle fakt ty fosily nevytlačíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Audi/Jaguar 10-80% SOC = víc než 200km tak proč dvě zastávky? Nechápu... Těch 400km dá každý s jednou zastávkou na rychlonabíječce. Tesla 12min, Audi 20, Jaguar alespoň 40. Tzn Tesla nejlešpí, Audi v pohodě, Jaguar má co dohánět. ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protoze na zminene trase ZADNA rychlonabijecka pro Audi neni? Mozna prave proto ;)
A tydle teorie spotreb co se tady v diskuzi hazou - muheh! Hned se pozna, ze nekdo uz teslu i videl a mozna v ni i jednou sedel... Taky me pobavilo, ze se vlastne z Polske vesnice OV neda dojet do zapadni casti zeme PRG ani ve fosilu... tak kazdy mame jiny styl jizdy, ze ;) Ale jsou tu i taci, kteri to bez problemu zvladnou. I na te D1 se obcas zadari a zuzeni na 80kmh pomalu ustupuji. My co tamtudy jezdime 2-4x/mesic si toho vsimame.

EV smysl ma - pro nekoho vetsi, pro jineho mensi - existuje jeden (za me malicherny duvod) proc by nekdo mel uvazovat ve 21. stoleti o fosilnim voze - dojezd na jeden zatah. Pokud mu drobne pauzy vadi, ci si je nemuze dovolit - ma to smysl. ZADNY jiny logicky/rozumny duvod neexistuje. Rozhodne to neni cena a uz vubec ne infrastruktura. Luxusni vuz za 2M si muze dovolit kazdy kdo chce - jenze v CEZku lide nechteji - nechteji makat. Chodej chlastat a cumej na bednu - to je holy fakt. Zasuvek je taky vsude hafo - rozhodne asi tak tisickat vice nez benzinek.

PetrH

Je otázkou, jestli koncern VW vůbec chce nějaké fosily vytlačovat. Benzín se prodává slušně, nafta taky, s elektrikou (jak názorně předvedli) moc neumí, tak proč by ji protěžovali. Oni vlastně chtějí, aby co nejdéle mohli vyrábět fosily. A elektromobily musí vyrábět jen proto, aby snížili flotilové emise. Nevyrobí ani o kus víc než budou muset. Díky tomu je nemůžeme považovat za výrobce EV.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group