Elon Musk vytyčil nedávno pro Teslu další ambiciózní cíl: mít hotovou Gigatovárnu 3/Gigafactory 3 v Šanghaji už letos! A jak se zdá, udělá pro to všechno.
foto: 烏瓦
Tesla začala stavět Gigatovárnu číslo 3 v čínské Šanghaji už koncem října 2018. Oficiálně ji ale Elon Musk zahájil počátkem ledna letošního roku. Zároveň upřesnil, že se v ní budou vyrábět levnější verze elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model Y.
NEPŘEHLÉDNĚTE Je to jasné: příští Tesla Gigatovárna bude v Šanghaji!
Tesla Gigatovárna 3/Gigafactory 3 v Šanghaji by měla být dokončena ještě letos v létě a výrobu zahájit do konce roku! Vyrábět se tam má až 500 000 aut ročně.
Podle nejnovějších videí z 25. března 2019 od čínských nadšenců to vypadá, že stavaři pracují na místě 24/7. Ačkoliv pro euro-americké oko je to něco nevídaného, v Číně je takové pracovní nasazení u velkých projektů běžné.
Off Topic: Očekává se, že produkční kapacita Li-ion
Off Topic: Očekává se, že produkční kapacita Li-ion baterií, jen podle ohlášených a budovaných továren překročí 1 TWh/rok v roce 2023 (zdroj).
To zní dobře, teď jsme zhruba na 300 GWh. Příští rok
To zní dobře, teď jsme zhruba na 300 GWh. Příští rok budeme někde na 450 GWh. Tedy 450 000 000 kWh. Půlka dejme tomu půjde jinam než do aut. Když tedy vezmeme průměrnou baterii 50 kWh, je to asi na 4,5 milionů aut. To je už velmi solidní číslo, i když z 90 milionů prodaných aut ročně je to stále jen 5 %.
Ono tohle nepředpokládá žádný růst produktivity v
Ono tohle nepředpokládá žádný růst produktivity v továrnách samotných (nepravděpodobné) a v grafech jde vidět, že ty odhady každý měsíc posunují nahoru. Takže tohle je fakticky hodně konzervativní spodní odhad.
Budiž. Odchylka ale bude tak do 10 %, ne? Nicméně posun
Budiž. Odchylka ale bude tak do 10 %, ne? Nicméně posun vpřed je vidět hezky. do 4 let dosáhnout ztrojnásobení, to by znamenalo, že podíl EV bude v roce 2023 celosvětově zhruba 12 %, to je moc pěkné číslo.
12 % ale trochu nerovnoměrně. Tipuji Čína více než 20 %,
12 % ale trochu nerovnoměrně. Tipuji Čína více než 20 %, Evropa zhruba 8 %, Norsko 100 % 🙂
Holandsko 80 %?
Holandsko 80 %?
450GWh je 450 000 kWh.
🙂
450GWh je 450 000 kWh.
🙂
Vážně? No to bych se na to podíval. Na tuhle perlu jsem
Vážně? No to bych se na to podíval. Na tuhle perlu jsem musel rychle reagovat, aby ji nebylo možné upravit 😉
🙂
Tak ono je rozdíl se splést, než vědomě vykládat
🙂
Tak ono je rozdíl se splést, než vědomě vykládat nepravdy.
Ale ta škodolibost ti sedí.
A kolik je 450GWh v Megawatt hodinách
A kolik je 450GWh v Megawatt hodinách
Jo jo, 450 000 MWh.
Jo jo, 450 000 MWh.
Nebo je to 0,45 TWh
Nebo je to 0,45 TWh
Doufám, že o dost víc. Letos by měly být prodeje přes
Doufám, že o dost víc. Letos by měly být prodeje přes 3,5 milionu, příští rok přes 5,5 milionu elektromobilů (cca 80 % BEV a 20 % PHEV). Dost si ale z koláče ukousne Čína, jen letos se očekává okolo 2 milionů a pro zbytek světa tedy 1,5 milionu.
Ty počty samozřejmě nemusí souhlasit, ale EV pak musí
Ty počty samozřejmě nemusí souhlasit, ale EV pak musí mít v průměru menší baterky.
Do elektrických vozidel už jde nyní většina
Do elektrických vozidel už jde nyní většina celosvětových kapacit a nůžky se budou nadále rozevírat, takže bych spíš bych to viděl na úpravu předpokladu „polovina půjde do aut“ na 60+ % a už to vyjde 🙂
Tak tak. Ty továrny se otevírají hlavně kvůli autům a ne
Tak tak. Ty továrny se otevírají hlavně kvůli autům a ne mobilům a elektrickým zubním kartáčkům.
Tak borci a borky, nevím jak Vás, ale mně začíná celá
Tak borci a borky, nevím jak Vás, ale mně začíná celá elektromobilita pěkně štvát !!! Dřív spolu elektromobilisti docela drželi, byli mezi námi vychcánkové hamižní co olupovali zásuvky a nabíječky zadarmo, ale zasmáli jsme se jim a jelo se dál, ale dnes ti nový elektromobilisté, to je šílený- to chování a arogance a neochota ztotožnit se se zaběhlým řádem, prostě hnus velebnosti. Nevím jak Vám komu, ale začínáte mi hodně vadit vy žebráci co dáte přes míč za auto nebo i víc za Teslu, ale už Vám nezbude na čip, vadíte mi vychcánkové kterých je každý den celej hrozen na nabíječkách Lidlu, protože jsou zadarmo.
Ten polák včera s červeným I3 dal všemu korunu a docela mi zhnusil náhled na elektromobilitu. Nestačí že nám ti zmetci z polska posílají zkažený maso se salmonelou a podobný chuťovky, kripl polskej přijede na Lidl, nekoupí si ani tatranku a chce nabíjet zadarmo, mne v 81% odpojil a hádá se že to je celoevropský pravidlo, že se nabíjí do 80%, že mu blokuju nabíječku. Holky a hošani, čekaj nás pěkný věci…….
A kolik měl on procent?
A kolik měl on procent?
Tak on je to tak trochu celoevropský standard, že v 80 % se
Tak on je to tak trochu celoevropský standard, že v 80 % se vypínají rychlonabíječky 🙂 Ty u nás to nedělají, ale jinde jo.
tak to teda né kolego ! Většina nabíječek v evropě jede
tak to teda né kolego ! Většina nabíječek v evropě jede do 100% bez přerušení ! Ale nelze nás srovnavat s evropou, všude mimo čr je síť mnohem hustější a nabíječky maji 2 nebo 3 vedle sebe !!!!
A tobě 80% na cestu domů nestačí?
A tobě 80% na cestu domů nestačí?
a viš že né ?? Jsem z jižní moravy, území kde eon i
a viš že né ?? Jsem z jižní moravy, území kde eon i čez na nás zvysoka kašlou a abych spolehlivě dojel domú s malou rezervou potrebuji 88 % a kolegialitu vidim na 85 % ne méně !
a viš že né ?? Jsem z jižní moravy, území kde eon i
a viš že né ?? Jsem z jižní moravy, území kde eon i čez na nás zvysoka kašlou a abych spolehlivě dojel domú s malou rezervou potrebuji 88 % a kolegialitu vidim na 85 % ne méně !
My elektromobilisté spolu pane kolego držíme. Proto po
My elektromobilisté spolu pane kolego držíme. Proto po dosažení 80%, když je vedle kolega čekající na rychlonabíječku, mu to dáme a přepneme na Mennekes kabel.
Dokonce u toho Lidlu děláme to, že si navzájem zapojíme auta. Protože kabel nezamyká. Prostě dojedu, kolegovi ještě pár procent chybí, tak nechám otevřený nabíjecí port, popadnu vozík a jdu si nakoupit. On mi nabíjení spustí a v klidu odjede. Je to o lidech.
Druhá věc jsou ti, co si elektromobil půjčili a s těmi je to třeba v klidu probrat. Taky jsem na Lidlu vypojil i3, co už atakovalo 90% a líně se vleklo. A dal ho na Mennekes. Po návratu koukám, že borec s kočkou sedí v autě a stále rychlonabíjí. Tak jsme to probrali. Netušil, že není nutno jet do 100%, netušil, že se to pak vleče (šli si dokonce z donucení udělat procházku) a už vůbec netušil, že do Valašského Meziříčí, kam z Ostravy jel, by dojel i s 50% baterky a že na místě jsou 3 rychlonabíječky. Dostal letáček ASEPu a rozloučili jsme se s úsměvem.
Pod to co píšete se podepisuji. Viz. můj příspěvek,
Pod to co píšete se podepisuji. Viz. můj příspěvek, který jsem tam tomu člověku napsal.
Tak ono záleží na tom, jaké i3 to bylo. Jestli 22 kWh, tak
Tak ono záleží na tom, jaké i3 to bylo. Jestli 22 kWh, tak OK. Jestli 33 kWh, tak to bylo na hraně, to nabíjí velmi rychle až do 94 % a to samé 44 kWh.
Podle rychlosti nabíjení to vypadalo spíše na 22 kWh. On
Podle rychlosti nabíjení to vypadalo spíše na 22 kWh. On pán samozřejmě nevěděl, co má v podlaze 🙂
No tak to je pak těžký 😉 Ono upřímně, nabíjet nad 90 %
No tak to je pak těžký 😉 Ono upřímně, nabíjet nad 90 % obecně není potřeba, aspoň ne na rychlonabíječce.
ty se taky nauč číst a jesťé lépe mlčet a nevyjadřovat
ty se taky nauč číst a jesťé lépe mlčet a nevyjadřovat se, nerozumiš ničemu ale prndáš do všeho. Už tě odsud hnali vicekrát nemílim li se.
A ty psát česky, pokud možno 😀
A ty psát česky, pokud možno 😀
Je to vůl. hoďte na něj sítě.
Je to vůl. hoďte na něj sítě.
čoveče co to tady meleš, klííd a nečil se 😉
čoveče co to tady meleš, klííd a nečil se 😉
nauč se číst ty blbe !!!
nauč se číst ty blbe !!!
My blbci na tom poctivě pracujeme od 6 let, ale je to dřina.
My blbci na tom poctivě pracujeme od 6 let, ale je to dřina. Jste taky z Ostravy? Ty 3 vykřičníky na konci mne matou 🙂
OSTRAVA!!!
Trochu chapu Polaka, ze to ma domu nejspis daleko, ale uplne
Trochu chapu Polaka, ze to ma domu nejspis daleko, ale uplne pausalizovat se to neda.
Tesla treba nabiji i nad 80% plnym vykonem “nasich” DCecek, a kdyz se vracim v zime do tech nasich nabijeckami zapomenutych koncin tak obcas take potrebuji nabit vice.
Kdyby me v takove situaci nekdo odpojil asi by me to take rozlitilo.
Když byl můj leaf a potažmo jeho baterka v dobré kondici,
Když byl můj leaf a potažmo jeho baterka v dobré kondici, nabíjel ještě při 90% rychlostí 30kwh. Chápu že když to poleze 7kwh, tak se na menekes přepojím, ale v opačném případě to bude záležet na domluvě a ochotě nabíjejícího.
To jste mel nekde kratas nebo kam vam ten proud sel? Zadny
To jste mel nekde kratas nebo kam vam ten proud sel? Zadny Leaf nenabiji v 90% 30kW. Uz jen to, ze uvadite nabijeci vykon v kWh jste ukazal, ze zadne EV ani nemate.
a ty leafa mas? A kolik jsi s nim najel? Ja za dva roky 95000
a ty leafa mas? A kolik jsi s nim najel? Ja za dva roky 95000 km. A kdyby jste mi mily pane za neco stal, poslal bych vam z tohoto nabijeni i scan obrazovky z leaf spy. Muzu vas pozadat o napravu meho chybneho rceni wykonu k rychlosti nabijeni? dekuji
a jo uz to vidim, rychlost nabijeni jsem napsal kwh.. hm tak
a jo uz to vidim, rychlost nabijeni jsem napsal kwh.. hm tak podle kw a kwh se pozna elektromobilista?
Zjistoval jsem v siti nabijeci vykon Leafa pri 90%. Leaf s
Zjistoval jsem v siti nabijeci vykon Leafa pri 90%. Leaf s baterkou 24kwh od SoC 90% vykon 3,5kw.
Leaf s baterkou 30kwh od 80% maximalne 24kw. Od 90% jsem uz nehledal. Co mate za Leafa? ZE0 nebo ZE1. Jakou baterku 24, 30 nebo 40 kWh?
30kwh Mam nekolik zaznamu pri 89% do toho teklo 29.5kw To bylo
30kwh Mam nekolik zaznamu pri 89% do toho teklo 29.5kw To bylo tak před 50tis km, ted už je to tak 1kolem 20kw a to jak kdy, musí být dobře připravená baterka.. cca hodina jízdy a před tím 1 rychlé nabíjení
To musite byt velky klikar mit takovou baterku. Prave i ty
To musite byt velky klikar mit takovou baterku. Prave i ty 30kwh baterky uz trpely rapidgate. Pri teple baterce se nabijeni hrozne vleklo. Doufam ze se ozvou majitele Leafa s 30kwh baterkou a rozseknou nasi diskuzi. Mam jen 24kwh Leafa.
no, po dvou letech bych radeji baterku 30kwh s kvalitou tech
no, po dvou letech bych radeji baterku 30kwh s kvalitou tech 24kwh. 🙂 SOH mám 85% 🙁
Kolika dilkum z 12 na palubni desce odpovida SOH 85%. 11 nebo
Kolika dilkum z 12 na palubni desce odpovida SOH 85%. 11 nebo 10? Muj ma pri 48.000 km porad jeste 12. Leaf spy jsem uz hodne dlouho nekoukal. Mozna zkusim zitra.
11 dílků….. a to mne na tom strašně štvě, že záruka
11 dílků….. a to mne na tom strašně štvě, že záruka je na 4 chybějící dílky, což by mělo korespondovat s ůbytkem kapacity těsně pod 20% a já už mám 15% dole a dílek ubyl jen jeden! Hádám, že až zmizne ten čtvrtý tak bude dojezd 50% 🙁 (prostě Nissan tu garnci má pěkně ošetřenou ! 🙁
Zkuste vyjet baterku do prazdna a nabijte pomalu doma pres
Zkuste vyjet baterku do prazdna a nabijte pomalu doma pres elektromer na 100%. 30kWh baterka ma nejakych dostupnych 28kWh. Nabijeci ztraty jsou ca. 300W. Pak uvidite kolik kWh do ni dostanete. Nebo neuvadi Leaf spy celkovou nabitou energii pri nabijecim cyklu? Uz si nepamatuji.
leaf spy říká, že při nabití mám v baterii po
leaf spy říká, že při nabití mám v baterii po ukončení nabíjení cca 24.5kwh max . Jenže on má Nissan ošetřené stárnutí a nájezd baterie jako ochranu tak, že se s postupem času část kapacity začne schovávat do rezervy.Respektive, že kwh v rezervě budou stejné jako u nové baterie.
Mrknete zde, SOH 85% je 11 dilku a 6,25% mene
Mrknete zde, SOH 85% je 11 dilku a 6,25% mene kapacity.
https://flipthefleet.org/resources/benchmark-your-leaf-before-buying/
To je sice pěkné, ale já mám reálný dojezd o 15-20%
To je sice pěkné, ale já mám reálný dojezd o 15-20% menší s SOH 85%. A jestli není kapacita baterie provázána s dojezdem, tak nevím jak to má Nissan v leafech záměrně nastavené.
Pry existuje update BMS. Byla tam nejaka chyba. Po update se u
Pry existuje update BMS. Byla tam nejaka chyba. Po update se u nekoho zvysil SOH o 10% a mel zase plnych 12 dilku. Zeptejte se v Nissanu. Nasel jsem zde.
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=77&t=31231&start=20
Můžu potvrdit,sám jsem tento update absolvoval a SOH u
Můžu potvrdit,sám jsem tento update absolvoval a SOH u 30kWh Leafa stouplo o asi 5% a tam se už rok drží.Viz odkaz elektroforum http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=4&p=2652#p2652
Napada me moznost, ze ma BMS nejakou zavadu a necha baterku
Napada me moznost, ze ma BMS nejakou zavadu a necha baterku tak rychle nabijet. Normalni to podle meho neni. Pak se baterka mnohem vic huntuje.
Závada?! To by bylo fajn…:) Ještě ji prokázat a možná
Závada?! To by bylo fajn…:) Ještě ji prokázat a možná by se to dalo uhrát na záruku a výměnu baterie 🙂
Leafa mam, jinak bych nerikal nepodlozene veci. Moje
Leafa mam, jinak bych nerikal nepodlozene veci. Moje zkusenosti jsou diametralne jine nez co tvrdite. Pokud vas Leaf spy uvadi jednotku kWh, tak to urcite neni vykon, ktery ma jednotku kW.
ok. tak si to shrnme. Ja jsem chybne uvedl jednotku nabijeni a
ok. tak si to shrnme. Ja jsem chybne uvedl jednotku nabijeni a zase vas leaf se neumi nabijet rychlosti 30kw pri kapacite baterie 90% Ma vyhoda je vsak ta, ze si ze zameny jednotek nic nedelam a nevadi mi to ani u jinych a memu leafovi se toto nabijeni podarilo dokonce nekolikrat 🙂
Zatímco ty jsi u toho Lidlu zadarmo nenabíjel :-). A
Zatímco ty jsi u toho Lidlu zadarmo nenabíjel :-). A protože tak jistě víš, že je tam denně hrozen vychcánků, tak nejspíš ty sám jsi ten vychcánek, co za každou cenu potřebuje nabíjet zadarmo, soudě podle toho, jak Tě to vytočilo. Opravdový elektromobilista co s ostatními drží pohromadě, by kvůli odpojení nad 80% na free nabíječe rozhodně takhle histericky nevyváděl.
Já nakupuju v Lidlu celkem pravidelně a přestože čip mám :-), rád nabíjení zadarmo, jako bonus od Lidlu, využívám. Když je nabíječka náhodou obsazená, nechám jednoduše otevřená dvířka nabíjecího portu – zkušený elektromobilista to pochopí a když odjíždí, kabel mi tam přepojí a spustí nabíjení. Když je tam auto co má nad 80%, tak ho sice neodpojím, ale kdyby někdo takto odpojil mne, naprosto bych to pochopil. Abych neblokoval nabíječku, kdybych se náhodou zdržel v obchodě déle, vyrobil jsem si za přední sklo cedulku se vzkazem pro ostatní elektromobilisty, kde píšu ať mne nad 80% neváhají odpojit.
Tím má ten, kdo přijede po mně jistotu, že nenarazil na někoho jako jsi ty, kdo ho za to seřve. Zkus to udělat stejně a možná místo vztekání zažiješ, stejně jako já, u nabíječek spoustu milých setkání se zajímavými lidmi.
vlez velbloudovi do zadele a nehrej si na samaritána ty
vlez velbloudovi do zadele a nehrej si na samaritána ty duševní mrzáku. U Lidlu múže nabíjet každý jejich zákazník !! Nějakej polák nám tu nebude zavadét pořádky. Vubec sem do česka nějakej pšonek nemá co lozit, jen tady kradou auta a dělaj samý lumpárny. Já nabíjim do 85% ale i kdybych nabíjel do 100%, kdyby mi néjakej lolek nebo bolek odpojil v 80% nabiječku tak ať se to Burkovicovi libi nebo ne, tak mu zlamu ruky.
Velkej klávesnicovej borec. Podobný lidi v EV komunitě
Velkej klávesnicovej borec. Podobný lidi v EV komunitě miluju 😀
Burkovicovi se borci, co lámou ruce na potkání líbí. My v
Burkovicovi se borci, co lámou ruce na potkání líbí. My v Ostravě to považujeme za volné pokračování dosavadního dialogu 🙂
Naprosto se vším souhlasím, jen bych ty zdarma nabíječky
Naprosto se vším souhlasím, jen bych ty zdarma nabíječky zpoplatnil a byl by klid od všech vychcánků.
nj sem říkal že je lepčí u obchodáků 10ks x 60.000 CZK
nj sem říkal že je lepčí u obchodáků 10ks x 60.000 CZK MENNEKES 22kW než 1ks x 600.000 ABB TERRA 50kW 😉 tam je velká fluktuace obyvatelstva a ftomdle případě i cizáků 🙂
Vyříkej si to rovnou na místě s těma který ti na tý
Vyříkej si to rovnou na místě s těma který ti na tý nabíječce vaděj, protože tímhle generalizujícím výlevem naštveš akorát ty slušný a nezúčastněný, který za tvoje problémy nemohou. Polákům si nadávaj na polských diskuzích.
OFF. Ridičák na elektromobily. Nějaká hlava pomazaná
OFF. Ridičák na elektromobily. Nějaká hlava pomazaná vymyslela, že na elektromobily bude potřeba v ČR speciální řidičák. Stávající majitelé EV by si museli doplatit a dodělat zkoušky….
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ridicak-ridicske-opravneni-elektromobil.A190225_222914_automoto_fdv
PS A teďka nevím, jestli je to jenom apríl ….????
Apríl !!!
Apríl !!!
no vono daleko vod věci to v takovým LEAFu není, kde je
no vono daleko vod věci to v takovým LEAFu není, kde je ruční brzda nožní a kvalty se tam hází pinďourem a když si nepodržíš nožní brzdu kára ti samovolně popojede do pangejtu protože je vod výroby tak nastavená ;))
Tak ruční brzdu nožní, jak píšeš, má spousta aut. Jen
Tak ruční brzdu nožní, jak píšeš, má spousta aut. Jen jsi asi v takových nejezdil.
Můj Mercedes to měl už před patnácti lety. Nový potom ani to – brzdí se elektronicky tlačítkem. A to samý s automatem – pokud nevyřadíš a vystupuješ, prostě ti ujede. A řadí se třeba páčkou pod volantem. Možná se ti to zdá divný, ale je to tak. No a Leaf to má holt stejně. Takže klídek.
noooo „spouta“ aut znamena asi tak 3% ok tak to je spoooosta
noooo „spouta“ aut znamena asi tak 3% ok tak to je spoooosta aut ano při světový roční produkci 100 mega :))
Tak promiň, netušil jsem, že je to tak hrozný.
Halt dělej
Tak promiň, netušil jsem, že je to tak hrozný.
Halt dělej něco pro to, ať jezdíš Koudelko těma třema procentama,
jako já. Když patnáct let nemáš klacek na ručku, ale pedál, přijde ti to najednou takňák noumáuní, úďo 🙂
OT: Tesla prodala v Norsku za březen 5305 ks Modelu 3. To je
OT: Tesla prodala v Norsku za březen 5305 ks Modelu 3. To je dost slušný na zemi, ve které jsou průměrné prodeje všech aut okolo 13 tisíc za měsíc.
off
Apple nabral šéfa pohonů/podvozků z Tesly. Že by fakt
off
Apple nabral šéfa pohonů/podvozků z Tesly. Že by fakt vyrobili nějaký to auto?
Apple hires Tesla’s head of electric powertrains in effort to bring electric car to market
https://electrek.co/2019/03/30/apple-car-tesla-electric-powertrain/
Jen tak pro ilustraci
Tržní kapitalizace Applu je 1 bilion $.
Apple má po ruce hotovost 245 miliard $.
A zde jsou tržní kapitalizace prvních deseti automobilek v miliardách
1. Toyota $214
2. VW $101.7
3. Daimler $84.3
4. BMW $71.1
5. Honda $61.5
6. GM $52.9
7. Tesla $48.1
8. Ford $44.1
9. Nissan $41.4
10. Fiat Chrysler $36.6
Apple by si teoreticky moh koupit celou dolní půlku žebřícku a ještě by mu pár dolarů zbylo… 😀
Co automobilky, ale až vykoupí celou volnou celosvětovou
Co automobilky, ale až vykoupí celou volnou celosvětovou kapacitu baterií, tak budou teprve všichni koukat.
Asi je jasné, jak se rozhodne LG Chem, když bude mít na výběr fňuknu Volkswagen, co raději nebude vyrábět, než aby dal $120/kWh místo $110 a pak přijde Apple s nabídkou $150/kWh a dejte nám všechno co vyrobíte. A že s tím mají velké zkušenosti, už se jim to povedlo s DRAM, NAND flash, OLED, Qualcomm čipy…
Přesně, Apple je známej že vykoupí celou produkci u
Přesně, Apple je známej že vykoupí celou produkci u jedinýho výrobce dané technologii na několik měsíců a objednávky korunkurence tak musej počkat třeba půl roku než se ke stejný technologii taky dostanou.
Tesla u LG vykoupila pro tu australskou baterku asi 2 měsíce produkce a výrobci aut a jiní holt museli 2 měsíce počkat 😀
off
Ojetiny z
off
Ojetiny z Norska
https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.8078
Ceny hezké, ale co z toho,když na cenu musíš přihodit clo
Ceny hezké, ale co z toho,když na cenu musíš přihodit clo a DPH.Pak už to tak hezké není.
Ja myslel, ze Norsko je v EVSO, takze clo a DPH se neplati,
Ja myslel, ze Norsko je v EVSO, takze clo a DPH se neplati, ne? Nebo se tu najde nekdo se zkusenostma? Opravdu jsou tampekne ceny a stalo by za to neco dovezt.
Někdo na FB zmínil, že tahá i ze Švédska.
Někdo na FB zmínil, že tahá i ze Švédska.
Tam jsou taky priznive ceny jak v Norsku?
Tam jsou taky priznive ceny jak v Norsku?
Příznivé ceny jsou hlavně v NL.
Příznivé ceny jsou hlavně v NL.
Jojo všude se toho snaží zbavit ještě za rozumné ceny.
Jojo všude se toho snaží zbavit ještě za rozumné ceny.
Tak ceny Tesel S85 s nájezdem kolem 200 tisíc km vychází
Tak ceny Tesel S85 s nájezdem kolem 200 tisíc km vychází zhruba na 25 tisíc Euro. To je cca 670 tisíc Kč.
Link na nějakou takovou Teslu? Na Mobile ani ťuk. Není to
Link na nějakou takovou Teslu? Na Mobile ani ťuk. Není to ta taxikářská?
Teď tam zrovna nejsou, ale jinak tady:
Teď tam zrovna nejsou, ale jinak tady: https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/tesla/tesla-model-s.html?query=tesla%20model%20s&categoryId=2830&sortBy=price&sortOrder=increasing
Vůbec netuším, jen je to stát o kterém jsem ještě
Vůbec netuším, jen je to stát o kterém jsem ještě neuvažoval.
Auta jsou z Norska ve speciálním režimu. Nicméně DPH a
Auta jsou z Norska ve speciálním režimu. Nicméně DPH a clo se při dopravě zboží z Norska normálně platí, pokud ovšem člověk není plátce DPH, to mu ho pak vrátí.
Auta z Norska podlehaji platbe Dph a podle puvodu vozidla i
Auta z Norska podlehaji platbe Dph a podle puvodu vozidla i clu 10%. Tesla neni z EU, tudiz i clo. EGolf je vyroben v EU a tudiz bez cla.
off
Peugeot e208
off
Peugeot e208 zblízka
https://www.youtube.com/watch?v=rILaB_JTmRw
off
Tesla má novej patent na obcházení rozvodné
off
Tesla má novej patent na obcházení rozvodné sítě
https://www.forbes.com/sites/sebastianblanco/2019/03/29/tesla-patent-application-electricity-generation-bypass-grid/#2c21c54c4ca5
Pořád je to málo. Tesla by potřebovala jako minimum 3
Pořád je to málo. Tesla by potřebovala jako minimum 3 závody na to aby vyráběla 1 milion vozidel ročně. Takhle je podíl elektrovozidel tesly zanedbatelny. Navíc čínské automobilky chystají obrovské kapacity aby mohli zásobovat celý svět a dlouhodobého hlediska s nima tesla soutěžit nedokáže.
To se tvrdilo o Tesla už odzačátku. Tesla zkrachuje v roce
To se tvrdilo o Tesla už odzačátku. Tesla zkrachuje v roce 2014 když velké automobilky se zkušenostmi a penězi začnou brát elektromobilitu vážně. A skutek utek. Tesla už vyrobila čtvrt miliónu aut ročně, a letos plánuje půl miliónu. A ty velké mocné automobilky ohlašují propady zisků a ztráty prodejů.
Vždyť v Tesla v USA naprosto uchvátila trh prémiových aut s největší provizí pro automobilky a podle toho jak jdou prodeje v Evropě, tak tady lze očekávat něco podobného.
jooo je jenom 12ct milijard fmínusu pohoda džez
jooo je jenom 12ct milijard fmínusu pohoda džez :))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
10 miliard a teď splatili 920 mega. To takový Ford má 150
10 miliard a teď splatili 920 mega. To takový Ford má 150 miliard dolarů dluh a VW 200.
Je potřeba to porovnávat oproti ročnímu zisku.
Je potřeba to porovnávat oproti ročnímu zisku.
možná ale když už porovnáváš čísílka dluhu přidej i
možná ale když už porovnáváš čísílka dluhu přidej i srovnání čísílek obratu a zisku 😉 at nemateš veřejnost ;))
No tak schválně. Přirovnej to k tržbám. Jenom ať pak
No tak schválně. Přirovnej to k tržbám. Jenom ať pak nejsi překvapený 😀
hele jsou do toho teslího majetku započítaný i fšechny
hele jsou do toho teslího majetku započítaný i fšechny fjůčsŕs fjůčrsů a 76%centní nevyrobený Ypsilonko nebo to je vážně jen hodnota ručitelnýho majetku? jako já chápu že fkrizi by je leckdo krom araba zfleku založil ale ruku na srdce soudluzi bude to proti ropákům stačit 😉
Ony ty výkazy mají nějaká pravidla, takže je tam pouze
Ony ty výkazy mají nějaká pravidla, takže je tam pouze ručitelný majetek.
nj jenže přesvěč lidi aby uvěřili a podporovali teslu
nj jenže přesvěč lidi aby uvěřili a podporovali teslu když i vy v diskuzi jen písmenka vydfusáváte, pak se div že šrotujou ropáka 🙂
Přesně tak, dluh někde na úrovni čtvrtletního obratu u
Přesně tak, dluh někde na úrovni čtvrtletního obratu u firmy s mírným ziskem je naprostá pohoda. Dokonce bych řekl, že je to dost výjimečná situace s přihlédnutím ke každoročnímu ~70% růstu.
nj to bylo možná za dozvuků obamovic kvantitativ
nj to bylo možná za dozvuků obamovic kvantitativ uvolňování ale ted nastupujou výsledky trumpetovic stavění zdí a tj utahování vopasků a budování vesmírný armády 😉 tyjo civilisti by si chtěli jezdit felektromobilech a neplatit výpalným, to by tak hrálo 😉
Já to udělám schálně za tebe. Hezky si porovnáme výši
Já to udělám schálně za tebe. Hezky si porovnáme výši dluhu vůči majetku společnosti (Debt to Equity ratio)
BTW: Dluh Tesly je už po odečtení aktuální splátky 920M
Tesla: 1.63
GM: 1.71
Ford: 2.8
no a zkerýho prstu sis to vycucal zruky nebo nohy 😉
no a zkerýho prstu sis to vycucal zruky nebo nohy 😉
Stačí zadat do googlu „ford debt to equity ratio“
To je pro
Stačí zadat do googlu „ford debt to equity ratio“
To je pro Ford. Jak se dostat k dalším značkám, na to už příjdeš sám 😉
Taky jsou zajímavé debt to revenue ratio a debt to assets ratio.
Zjistíš, že to s tou Teslou zdaleka není tak špatné jak se snažíš sám sebe přesvědčit 😀
na hybridu se to servíruje na zlatým podnosu to je tak
na hybridu se to servíruje na zlatým podnosu to je tak těžký hodit vodkaz? 🙂
google.cz/search?q=ford+debt+to+equity+ratio&rls=com.microsoft:cs&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1
Zase nemůžeš čekat, že budu dělat všechno za tebe.
Zase nemůžeš čekat, že budu dělat všechno za tebe. Nejsem socialistický podnik 😀
Tak co? Pohledal? Překvapen? Možná i zklamán, že se bankrot odkládá na neurčito?
no právě že ne. ja když něco flušu do diskuze tak
no právě že ne. ja když něco flušu do diskuze tak komplet málem s polopatickým návodem a ty mě frkne at si vygůglím klíčový slovo, pochop že ne všichni jsou takový inteligenti jako ty a už vůbec že maj 24hdenně to čemu alkoholici říkaj světlá chvilka ;))
Ale o to Tesle šlo, aby se změnil celej autoprůmysl a ne
Ale o to Tesle šlo, aby se změnil celej autoprůmysl a ne aby oni toho vyrobili nejvíc.To jen dinosauři stále žvaněj o tom, že jsou lídří 🙂
off
Do dinosaurů už se trefují i místní média. Jak se
off
Do dinosaurů už se trefují i místní média. Jak se jim todle ve Vlkohradu asi čte? :)))
Skončí VW jako další Nokia?
Wäre Volkswagen das nächste Nokia?
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/balzli-direkt-waere-volkswagen-das-naechste-nokia/24153170.html
Volkswagen ID.3 (ID Neo) bude prý téměř o 40 % efektivnější ve výrobě
ID.3 že by narážka na TM3? 😀
VW ID.3 fast 40 Prozent effizienter in der Produktion
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/e-auto-von-volkswagen-vw-id-3-fast-40-prozent-effizienter-in-der-produktion/24156910.html
– Nová výrobní linka bude efektivnější a také se bude montovat méně dílů. Normální Golf se vyrábí 26 hodin, což je prý velmi špatná hodnota, ale konkurence to stíhá za 20 hodin. ID.3 to má stihnout už za 16 hodin.
– Místo dosavadních 100 ECU bude mít mít nové elektroauto jen 3 až 5 ECU. To by mě zajímalo kolik ECU má e-Golf nebo etron?
– celková efektivita výroby se prý zlepší o 30 %, což povede k úbytku 30 % míst což je 200 000 zaměstnanců. No tak to by mohli vzít košťata, vysavače a rejžáky a pořádně tu planetu vydrhnout vod těch dízlsraćek co tu po nich zůstaly.
Německej autoprůmysl dostává elektrošoky :)))
(a ještě má koule ve svěráku, jednu v Číně druhou v Koreji)
Der Elektroschock
https://www.wiwo.de/my/unternehmen/auto/volkswagen-der-elektroschock/24153094.html
Todle už neodevru.
je to jasný konzerva je před krachem plácá už jen píár
je to jasný konzerva je před krachem plácá už jen píár na víc nemá poslední křeče připravme se :)) a
Oceány se oteplují, jako by v nich každou vteřinu bouchla atomovka
novinky.cz/veda-skoly/500975-oceany-se-otepluji-jako-by-v-nich-kazdou-sekundu-vybuchla-atomova-bomba.html
Ano ale nejen vw ale taky mercedes, BMW,PSA, renault, fiat.
Ano ale nejen vw ale taky mercedes, BMW,PSA, renault, fiat. Daňové a byrokratické zatížení je v evropě natolik vysoké ze už není možné v evropě podnikat. Od 1.1.2021.musejí automobilky prodávat min 5% EV a oni teď 2 roky před termínem prodávají méně než 1%.
no ale je to autodebilek chyba! tak dlouho chodíly s kanystem
no ale je to autodebilek chyba! tak dlouho chodíly s kanystem pro ropu až se ucho žuch bumbác ;)) sami si za to můžou, dávno měli začít vyrábět elektromobily a ne ropácky korupčit. Ještě přitačíme, ješte je potřeba je víc přidusit a pokud to nezvládnou tak normálka krachnou, zadržet pověsit a přijdou na jejich místa jiní schopnější nezkorumpovaný manažeři a pojede se dál a co? :))
Za loňský rok:
VW Group 0,76 %
Renault 2,94 %
BMW Group 4,95
Za loňský rok:
VW Group 0,76 %
Renault 2,94 %
BMW Group 4,95 %
P.S.A. 0,2 %
Fiat ~0 %
Mercedes ~0 %
A to je ještě sranda. V Číně jsou ty pravidla mnohem
A to je ještě sranda. V Číně jsou ty pravidla mnohem horší.
Už pro letošek potřebujou 10% kreditů, jinak platí obrovské pokuty. Kredity se získávají podle typu auta a dalších pravidel, ale v praxi to znamená, že musí prodat cca 5 procent elektromobilů. Letos. Jinak musí kredity nakupovat u automobilek, co v Číně vyrábí elektromobily, což jsou fakticky zatím jenom Čínské automobilky. Takhle si Čína pěkně napumpuje miliardy dolarů do svých automobilek.
Nemusím říkat, že Evropské a Americké automobilky (vyjma Tesly) jsou z toho na prášky 🙂
Jo a každý rok se to bude zvedat. Příští rok už to musí být 6 procent, další rok 7 procent.
A pak ze EU je strasne direktivni a je same omezujici
A pak ze EU je strasne direktivni a je same omezujici narizeni. Na toto koule ale pro tento a pristi rok nema…
V CR se vse haze na narizeni EU. Pravda je vetsinou jina.
V CR se vse haze na narizeni EU. Pravda je vetsinou jina. Treba platnost ceskych ridicaku 10 let. Pry kvuli EU. Ale v Nemecku plati 15 let. take dle EU. Cesko papezstejsi nez papez. Urednici chteji byt nepostradatelni. Rakousko Uhersko preziva dal v Cesku.
off
V Norsku už je prodáno/zaregistrováno 6000 Tesel M3
off
V Norsku už je prodáno/zaregistrováno 6000 Tesel M3 😀
Vétšina černá a jenom jedna jediná stříbrná.
A Bjorn si taky jednu koupil a hned tam našel nedostatky. Mrkněte na to ať víte co váš čeká 😀
Ten už je těma Tezlama úplně vobloženej. Teď má 3 a ješte navrch vyrál 2 Roadstery :)))
Dostal jí za 10 dní od objednání.
https://youtu.be/vA1IKCOppzg
Teď už je jasný co bude mít český servis centrum hlavně na práci. Dodělávat M3 🙂
Ale řeknu vám to auto je úplně na nic, do kapsy u dveří se nevejde ani tesla deštník. Ještě, že jsem si ho neobjednal 😀
No nic moc. Čekal jsem to horší. I Bjorn tvrdil, že to
No nic moc. Čekal jsem to horší. I Bjorn tvrdil, že to není nic z čeho by nemohl spát.
Pak si stěžoval, že trojka není tak odhlučněná jako S a X. To je něco co se dá u výrazně levnějšího auta očekávat.
Mezi námi ani odhlučnění Tesly X není žádný zázrak.
Mezi námi ani odhlučnění Tesly X není žádný zázrak.
On to právě srovnával se svým Xkem.
Koupil si hlukoměr a
On to právě srovnával se svým Xkem.
Koupil si hlukoměr a dělá celkem solidní testy hlučnosti ekektroaut a má to pěkně srovnaný v tabulce. Spousta hluku je od typu použitých pneumatik.
no a kde je ksakru ta tabulka, co je todle sakra za
no a kde je ksakru ta tabulka, co je todle sakra za flákání!? jinak to nevěříme ikdyž máš lepší náladu páč $254 na 280 🙂
Pečený holuby do huby sami nelítaj.
Pečený holuby do huby sami nelítaj.
to jako že máš ale nedáš? nebo někdes viděl ale práce
to jako že máš ale nedáš? nebo někdes viděl ale práce dohledat?? 😉
Si blbej nebo navedenej? Pusť si jeho videa asi ne. Času
Si blbej nebo navedenej? Pusť si jeho videa asi ne. Času máš v důchodu dost.
No já ti nevím. Lidé co přecházejí z ICE si většinou
No já ti nevím. Lidé co přecházejí z ICE si většinou pochvalují jak je Trojka tichá. Samozřejmě že pokud někdo přejde z X na 3, tak je to horší, ale to se dá čekat.
doháje to sou mi zas anonymní keci, to si nemůžeš když
doháje to sou mi zas anonymní keci, to si nemůžeš když už tak na mobil nahrát aplikaci a ten kravál změřit a datlovat sem fakta?
žužunivole 🙂
youtu.be/3aTvJefCxFI?t=53
žužunivole 🙂
youtu.be/3aTvJefCxFI?t=53
off
Dneska jsem cestou na chajdu viděl jet šedivýho etrona
off
Dneska jsem cestou na chajdu viděl jet šedivýho etrona (možná to byla metalíza) a je to teda velká kára. Pusobí mohutněji než Xko. Ta maska chladiče je teda fakt divná, vypadá jak když je špatně vyrobená nebo jako když má rozbitý žaluzie.
Za dva týdny ho budou mít v Pardubicích, tak se pojedu
Za dva týdny ho budou mít v Pardubicích, tak se pojedu projet.
viděli ste toho vodíkovýho naondulovanýho slačkopsa na
viděli ste toho vodíkovýho naondulovanýho slačkopsa na ČT24 ??
ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100330/video/685046
Nesměj se lidem, za jejich přirozenej vzhled. Buhví jak
Nesměj se lidem, za jejich přirozenej vzhled. Buhví jak vypadáš ty.
do toho ti nic není šupáku základní pravidlo zní co ti
do toho ti nic není šupáku základní pravidlo zní co ti není rovno do toho ti je houno a sračkopes sčuchnutý s vodíkovou fenečkou fak ;))
Takže vypadáš úplně děsně.
Takže vypadáš úplně děsně.
Vzhled v tomto nehraje roli. Roli hraje vyhazování peněz
Vzhled v tomto nehraje roli. Roli hraje vyhazování peněz daňových poplatníků v přímém přenosu, aniž to jakkoliv pomůže ovzduší ve městě, spíše právě naopak.
Takže tady máme v Ostravě už pár let 105 CNG busů místo části původních starých nafťáků, které donedávna jezdily 20+20 km přes celé město, aby si na jediné plničce plynu v Ostravě-Martinově daly to CNG. Město nebylo schopno či ochotno udělat druhou na zmíněném Hranečníku.
Už tam je, nyní budeme dělat stejnou kravinu s Hbusy, kterých bude jen 30, což je v rámci DP Ostrava jak plivnutí do moře. A ten vodík budeme vyrábět fosilně jako doposud z ropy v místní chemičce (odkud se taky vozí fosilně až do Neratovic, prostě ekologie jak prase) a budeme ho vozit fosilně na druhý konec Ostravy z Mariánských Hor na Hranečník.
V tomto městě se málo střílí…..
jo todle je něco neuvěřitelnýho, prostě čezko, proč to
jo todle je něco neuvěřitelnýho, prostě čezko, proč to dělat jednoduše když to jde podojit… navíc 30 pojízdných vodíkových bomb po městě na to nezapomínejme ;(
Jozef Kabaň končí jako šéf designu BMW a bude „uklizen“
Jozef Kabaň končí jako šéf designu BMW a bude „uklizen“ do Rolls-Royce :)))
automix.denik.cz/magazin/jozef-kaban-konci-jako-sef-designu-bmw-bude-uklizen-do-rolls-royce-20190329.html
GF3 Šenghaj?? noo to doufejme že rejžáci budou mít
GF3 Šenghaj?? noo to doufejme že rejžáci budou mít vážně chuťě na ty nedodělky 3/Y víc než na tu do země doveženou Teslí technolodži ;))
Off.
Baterie VW obsahují 4x více kobaltu než baterie v
Off.
Baterie VW obsahují 4x více kobaltu než baterie v modelu 3.
Kdepak udělali chybu?
www wiwo de/unternehmen/auto/volkswagen-elektroautos-vws-batterien-enthalten-viermal-so-viel-kobalt-wie-tesla-batterien/24156880.html
Nikde. Používají starší generaci. Navíc je ani
Nikde. Používají starší generaci. Navíc je ani nevyrábí oni, ale LG Chem.
Off.
Baterie VW obsahují 4x více kobaltu než baterie v
Off.
Baterie VW obsahují 4x více kobaltu než baterie v modelu 3.
Kdepak udělali chybu?
www wiwo de/unternehmen/auto/volkswagen-elektroautos-vws-batterien-enthalten-viermal-so-viel-kobalt-wie-tesla-batterien/24156880.html
To není chyba, ušetřili na Lithiu.
To není chyba, ušetřili na Lithiu.
na konec se dává smajlík,aby všeci věděli,že je to
na konec se dává smajlík,aby všeci věděli,že je to ironie
jinak by si někdo mohl myslet,že nevíš nic o cenách lithia a kobaltu
Ušetřili kulové, protože Kobalt je dražší než lithium
Ušetřili kulové, protože Kobalt je dražší než lithium a navíc slouží pouze jako stabilizační prvek a nemá podíl na uchování energie, takže čím více kobaltu, tím méně energie dokáže udržet.
off
Tak, jedna sada rakví s rakovinetama už zaklapla a už
off
Tak, jedna sada rakví s rakovinetama už zaklapla a už se bude chystá druhá. Od apríla maj utrum.
Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí
https://www.autorevue.cz/je-to-oficialni-dieselova-auta-s-normou-euro-4-uz-do-stuttgartu-nesmi
umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ek
umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony/stuttgart-modra.html
Tam bych nechtel makat.
Tam bych nechtel makat.
To si piš že ne.
To si piš že ne. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=792OMY-zNuk
off
Další elektrické Porše už se
off
Další elektrické Porše už se testuje
http://flatinback.cz/elektricke-porsche-taycan-combi-uz-drti-nurburgring-a-je-zatracene-rychle/
Kterej exot to zase psal?
“Na rozdíl od Tesly bude Porsche
Kterej exot to zase psal?
“Na rozdíl od Tesly bude Porsche prodávat skutečná auta, ne jen příslib”
V plzenskem kraji skore -1T.
TESLA S havarovala, oprava se
V plzenskem kraji skore -1T.
TESLA S havarovala, oprava se nevyplatila pro prilis vysokou cenu a jde do srotu. Majitel jako nahradu kupuje Porsche.
Tak to si ešte počká 🙂
Tak to si ešte počká 🙂
Takze cmouda? A nebo Taycana, ktery se da na rozdil od Tesly
Takze cmouda? A nebo Taycana, ktery se da na rozdil od Tesly koupit? Ale pak se z toho vlhkeho snu probudil… 🙂
Nějaký jelito, který se snažilo o kritiku a vůbec mu to
Nějaký jelito, který se snažilo o kritiku a vůbec mu to nevyšlo. :)))
Copak sis jeśtě nevsimnul, že jezdíš v příslibu a ne ve sktečným autě? :)))
Ale ta haluska je fakt husta. Budu se muset zeptat zeny co mi
Ale ta haluska je fakt husta. Budu se muset zeptat zeny co mi to dava do jidla.
Jako on ten Taycan asi nebude spatny auto. Kolega co jezdi Skem o nem mluvil, ze by to mozna vymenil. Jenze to bude muset jeste Ionity hodne zabrat. Jak si clovek jednou zvykl na tu svobodu tak by to byl dost masochismus pak nekde zevlovat pri nabijeni vykonem 45kW.
Ja se treba dneska vracim z Podhajske celkem 644km, ktere podle Google map mam zajet za 6 a ctvrt hodiny. Pocitam, ze minimalne crvrt hodiny stahnu sviznejsi jizdou a maximalne hodinu (15+15+30) naberu nabijenim, takze to zvladneme pod 7 hodin. Ukazte mi jine bev na trhu se, kterym se to da takhle zajet…
Všechno má svůj čas a za 10 let se budeme těmhle
Všechno má svůj čas a za 10 let se budeme těmhle příspěvkům smát, začátky jsou vždycky těžký. Telefon stál 60-80 tisíc a vážil 4-5 kg a vydržel telefonovat 2 hodiny za 20 Kč za minutu. Nokia byla králem, kde je teď že?
Jj. Tesim se na ty casy. V tom je ta krasa, ze vyvoj baterek
Jj. Tesim se na ty casy. V tom je ta krasa, ze vyvoj baterek ma pred sebou jeste velkou budoucnost a cim vice penez do toho oboru natece tim vice jich pripadne na ten vyvoj a cele se to bude ve spirale zrychlovat.
A presne jak pisete, jednou se budeme temhle zacatkum smat.
S vývojem baterek to nebude tak
S vývojem baterek to nebude tak jednoduché.
petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou
…
Tedy zopakujeme na plnou hubu, co bylo naznačeno : čím více se molekulová hmotnost „nějaké molekuly“, která drží elektrony v baterce blíží molekulové hmotnosti hořících uhlovodíků – tím více se i průběh vybíjení a nabíjení takového akumulátoru chemicky blíží hoření – se všemi výhodami a riziky z toho vyplývajícími !
…
Jj. Tyhle moudra miluju. Zrovna mi hori moje auto pripojene
Jj. Tyhle moudra miluju. Zrovna mi hori moje auto pripojene dnes jiz podruhe na SC.
Kdo by to byl jeste pred “par” lety rekl, ze?
Anonymovi už hoří mozek 😀
Anonymovi už hoří mozek 😀
A tak on jenom predava co nakoupil.
Lidi jsou fakt hrozne
A tak on jenom predava co nakoupil.
Lidi jsou fakt hrozne zmanipulovany. Vcera jsem mel v Nitre rozhovor s chlapkem, to bylo dilo. Nejdriv se prihnal jak velka voda, ze prej je hroznej fanda Tesly. Pak motal paty pres devaty. Furt me presvedcoval, ze mam ten model Y za 35tis. $… No a pak to zacalo.
Baterky maji malou zivotnost a nejdou recyklovat. Vyroba a likvidace jaderneho paliva do elektraren to je maler a co teprve ty elektrarny uhelny.
Nejhorsi diskuze je s clovekem co polozi otazku, odpovi si sam a vlastne vas nepusti ke slovu, a kdyz uz tak vas to nenecha ani dorict.
Pritom nebyl zlej, ani zaujatej. Jen proste tak poucenej.
Musel jsem mu doslova utect.
PS: Uz mi zase hori auto na SC. Dneska potreti. A to potrebuju aby nas jeste odvezlo domu. Co ja budu delat.
Nějaký technický argument by nebyl ?
Zatímco hořící
Nějaký technický argument by nebyl ?
Zatímco hořící olověný akumulátor ještě nikdy nikdo neviděl, tak hořící li-on už vidělo docela dost lidí.
On ten článek netvrdí, že udělat lepší baterie je nemožné, ale že čím dál lepší baterie mají nějaké i nějaké nevýhodné vlastnosti dané čístě fyzikální podstatou jejich principu.
Jezdim v tom dva roky a uz tak je to pouzitelne. Kdyz vidim o
Jezdim v tom dva roky a uz tak je to pouzitelne. Kdyz vidim o kolik rychleji nabiji e-Tron i proti me Tesle tak je to pekny progres za tu chvili. Co teprve jak bude nabijet Taycan.
Bavi me jak se stale nachazi dalsi lide, kteri nevahaji investovat energii do toho aby dokazali, ze neco nejde a on se pak vzdycky najde nejaky Musk, ktery nevi, ze to nejde a udela to.
Pěkné porovnání rychlosti nabíjení na 175kW Ionity
Pěkné porovnání rychlosti nabíjení na 175kW Ionity nabíječce: zdroj
Jj, pekne.
Jj, pekne.
Pokud bude auto ktery bude nabijet rychle jako Taycan stat
Pokud bude auto ktery bude nabijet rychle jako Taycan stat jako Octavia, masovymu rozsireni elektromobility nebude stat nic v ceste.
🙂 Ale verim ze se dockame.
Tak ten Taycan asi ne 🙂 , ale neco od Skodovky s podobnymi
Tak ten Taycan asi ne 🙂 , ale neco od Skodovky s podobnymi parametry treba jednou jo.
Cena je jen otazkou casu.
Na světě shoří ročně stovky tisíc aut (viz. oficiální
Na světě shoří ročně stovky tisíc aut (viz. oficiální statistiky). Jen v USA je to asi 150 tisíc. Kromě bouraček se to velmi často stává i zaparkovaným autům z důvodu závady na elektroinstalaci, takže i ten „bezpečný“ 12V olověný akumulátor. Kromě toho jsou i zdokumentované případy, kdy vybuchl olověný akumulátor, respektive vodík a kyslík, který se nashromáždil někde v kapse po určité době přebíjení (nabíjení přejde v elektrolýzu vody v elektrolytu) následovaném jiskrou.
Tesla hoří 10x méně než
Tesla hoří 10x méně než spalováky.
https://www.youtube.com/watch?v=AQVzW63ZWxc&feature=youtu.be
Teď má Kia Hjundaj svolávačku na půl milonu spalováků protože jim náhodně hoří motor.
https://www.consumeraffairs.com/news/hyundai-and-kia-recall-500000-cars-that-could-randomly-catch-fire-030419.html
BMW mělo svolávačku na 1,4 milonů hořícíh spalováků
http://www.fox32chicago.com/news/local/bmw-recalls-14m-vehicles-due-to-risk-of-under-hood-fires
V USA vzplane každou hodinu 17 spalováků a uhoří při tom 200 lidí za rok!
17 gasoline cars catch fire every hour in the United States, between 2006 and 2010. That’s more than 150,000 annually, which kill some 209 civilians every year.
http://www.businessinsider.com/17-cars-catch-on-fire-every-hour-in-the-us-2013-11
Kuku ne Radovanuv letak, ale tebe bych chtel mit s tabletem v
Kuku ne Radovanuv letak, ale tebe bych chtel mit s tabletem v ruce po boku pri takovy srazce jako v te Nitre. 🙂
Jo já taky, kde si prosim mohu stáhnout Radovanův leták?
Jo já taky, kde si prosim mohu stáhnout Radovanův leták? Zatím každému dávám odkaz na https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html?m=1
To je otazka spise na Radovana.
To je otazka spise na Radovana.
Á pán ještě neviděl explodující olověnou baterku. No
Á pán ještě neviděl explodující olověnou baterku. No pán se má jště hodně co učit. Super žrádlo, kyselina vycákaná všude vokolo a v garáži až do stropu. Vy se radši bateriím ani nepřibližujte.
https://www.salvobrothersauto.com/carrepairserviceblog/your-car-battery-could-explode/1/8/2017
https://automotivesbattery.files.wordpress.com/2015/08/car-batteries-explode.jpg
Vytiskni si Radovanův elaborát a rozdávej ho. 😀
Nebo bude
Vytiskni si Radovanův elaborát a rozdávej ho. 😀
Nebo bude stačit kartička s linkem a QR kódem 😀
Váha Kapacita je už u současných renomovaných článku
Váha Kapacita je už u současných renomovaných článku Hodně dobrá Ještě chce vypilovat Cyklickou životnost, Chemickou degradaci a bude to Super
CATL včera oznámil, že má akumulátory 300 Wh/kg a 700
CATL včera oznámil, že má akumulátory 300 Wh/kg a 700 Wh/l. Do roka budou v masové produkci.
Třeba u TM3 LR (75 kWh) by to znamenalo 250 kg a 107 litrů (+ chlazení a tak, ale i tak je to super hodnota).
https://insideevs.com/catl-300-wh-kg-energy-density-battery-cel
https://insideevs.com/catl-300-wh-kg-energy-density-battery-cell/
A kolik kg a l má TM3 LR teď?
A kolik kg a l má TM3 LR teď?
478 kg celý battery pack (neboli balík baterií, jak tu
478 kg celý battery pack (neboli balík baterií, jak tu jeden koumák vyžadoval :-D) při 247 Wh/kg na úrovni článků.
díky
díky
Presne tak. Rikam to samy. Az budete v budoucnosti nekomu
Presne tak. Rikam to samy. Az budete v budoucnosti nekomu vykladat ze se nabijelo desitky minut, resila se teplota vzduchu, profil terenu a smer vetru (sic!), nebudou chapat. Se mnou se kdysi kdosi hadal a tvrdil ze CCD snimac nikdy neprekona film. Ja mu rikal ze je to jen otazka casu. Nedal si rict. Myslite ze foti dneska na film? 🙂
Škodovka v Mladý Boleslavi otevřela tři rychlonabíječky
Škodovka v Mladý Boleslavi otevřela tři rychlonabíječky vedle sebe. Jsou na plugshare.
Dobrý počin, jsou v proluce mezi Zákaznickým centrem a
Dobrý počin, jsou v proluce mezi Zákaznickým centrem a Muzeem Škoda.
Kdo jedete kolem omrkněte to a dejte vědět, zda se tam dá veřejně nabíjet, ev to doplňte do PlugSharu.
Dík
No uvidíme, zda dodrží auto pod 500 tis. Kč viz
No uvidíme, zda dodrží auto pod 500 tis. Kč viz prohlášení v čase záznamu 2:28. Podle mě je budoucnost v autech do 800 tisíc, všechno ostatní bude na pár procentech prodeje jako nyní spalováky.
youtu.be/Tf6_QJH9Sig
U Penny marketu v Uhříněvsi je nová nabka od PRE, včera
U Penny marketu v Uhříněvsi je nová nabka od PRE, včera jsem tam byl poprvé a ještě jela bez čipu.
Globus v Brně má už nabíječku taky skoro hotovou. 4
Globus v Brně má už nabíječku taky skoro hotovou. 4 místa vyhrazené, značka nabíjení elektromobilů, zabalená nabíječka už tam taky stojí.
V Evrope a Americe se lide boji ze nas prepadne nejaka vyspela
V Evrope a Americe se lide boji ze nas prepadne nejaka vyspela civilizace z vesmiru a ze proti nim nebudeme mit sanci. Pritom nemusime chodit tak daleko, protoze takove nebezpeci pro nas realne vyrusta v Asii. Nase urednicka mentalita nas ochromuje, vse se musi dukladne a nekolikanasobne proverit a zpochybnit nez se to z polovicky zacne pomalu resit. V globalizacnim zavode nemame sanci na nejake umisteni. Nabrali jsme vahu a spek, to je smutna realita. Cinska stavba Gigafactory to hezky znazornuje. Baterie budou vyrabet drive, nez se v Evrope uskutecni druhe kolo jednani nasich autogigantu o vhodnosti a nutnosti vyroby.
No pokud se jim nepoloží ekonomika a stihnou rychlejc
No pokud se jim nepoloží ekonomika a stihnou rychlejc tisknout peníze tak možná. :))
Za ti jejich půjčky už nejspíš ručej jen dalšíma půjčkama.
Kvalita čínského rychlostavebnectví může bejt dost trstní. :)))
https://youtu.be/XopSDJq6w8E
Už teď tam maj 50 milionů prázdnej domů
https://youtu.be/f5SE47Xjx2Q
V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než u nás
V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než u nás nabíječky. 🙂