Tesla drží vedoucí pozici na trhu prémiových sedanů v USA

Už v březnu 2015 jsme psali, že Tesla Model S je druhé nejprodávanější luxusní auto v USA. Netrvalo dlouho, aby se elektromobil vyhoupl na první místo.

Elektromobil Tesla Model S (facelift 2016) v popředí, v pozadí pak Tesla Model X
foto: Tesla Motors

Za rok 2015 prodala Tesla jen doma v celkem 25 202 elektromobilů Tesla Model S. To je 25 % trhu prémiových luxusních sedanů, víc než měli třeba BMW nebo Mercedes.

Podobná situace panuje i ve 3. čtvrtletí roku 2016. Tesla doma prodala 9156 elektromobilů Tesla Model S, což představuje 34 % podíl na trhu prémiových luxusních sedanů. Druhé BMW řady 7 si tam ukouslo „pouze“ 14 % s 3634 prodanými kusy.

Nutno dodat, že meziročně BMW 7 rostlo o 219 % z 1140 za 3. čtvrtletí 2015, zatímco Tesla vyrostla „jen“ o 59 % z 5741. Naopak Mercedes-Benz třídy S se propadlo o 42 % z 5414 na 3138.

Ke zvýšení prodejů Tesla Model S přispělo představení facelitu Tesla Model S a uvedení nejlevnější varianty se 75kWh baterií, ale také nejdražší varianty se 100kWh.

16 Comments on “Tesla drží vedoucí pozici na trhu prémiových sedanů v USA”

      1. Taky nikdo netvrdí, že je
        Taky nikdo netvrdí, že je to sedan – ale ve statistikách figuruje v kategorii „luxusních sedanů“ (o tom ten článek je)! No jestli chcete tvrdit že interiérem je před prémiovými značkami, tak to se někdy s Teslou projeďte ať vidíte a slyšíte ten „prémiovej“ interiér…. A to prosím nemám smůlu na špatný kus – protože i tento můj druhý je úplně stejně „kvalitní“ jako ten první. (ano a stejně bych ho koupil znovu – protože holt nic jiného pořád není)

        1. Vy jste asi dost rozmazlenej
          Vy jste asi dost rozmazlenej různými bouráky. To my, co jsme zvyklý jen na Fabii nebo Dacii, na to koukáme jinak.

          Auto má být především dopravní prostředek. V současných autech je spousta opičáren, které slouží jen na tahání peněz ze zákazníků. Proto také nový Brouk stál místo sto tisíc milion.

          Současná auta a v budou i elektromobily budou těžko pojízdnými veterány, protože elektronika a baterie v nich budou shnilé (i pouhými skladováním) a nebudou existovat náhrady. Ta auta budou jen na koukání někde v muzeu.

      2. kteryma technologiema je v
        kteryma technologiema je v interieru pred Mercedesem a BMW? treba tim ze ma Tesla nedostatecne odvetravani, ze vrzou interiery i zcela novejch Tesel, nebo ze nemaj vpodstate zadno luxusni vybavu jako zminene znacky v modelech S a 7? autopilot coby par asistentu za luxusni vybavu opravdu nepovazuju 🙂 ciste prakticky krome autopilota a velkeho dotykace je lepe vybavenej i kdejakej Superb 😉

        minulej tyden jak byli ty deste tak me na D1 predjizdela bila Tesla S a vsechny okna meli naramne opoceny, asi luxusni prvek nazvany zamlzovani skel aby nebylo do vozu videt 😀 predjizdeli me hned 2x, kousek za Prahou a posleze kousek pred Brnem

        Tesla velkou spoustu zakazniku ulovila diky tomu ze to je proste jedine komercni EV s takovym dojezdem a obcas i moznosti tankovat zdarma

    1. O to víc je to pro ostatní
      O to víc je to pro ostatní výrobce alarmující a ponižující, že takovejhle nováčkovskej nedodělek jim vyžral trh a lidi za to ty prachy daj. Soudruzi z NDR asi nejsou moc nadšený. Už i akcionáři na valný hromadě Mercedesu měli nervy kvuli 400 000 ks objednávek TM3.

      1. realnych „objednavek“ na TM3
        realnych „objednavek“ na TM3 je mnohem mene, je to vpodstate velice dobre marketingove zvladnuta crowdfunding kampan s moznosti od toho odstoupit, ciste prakticky kdy se podivas na servry ktere se crowdfundingem zabyvaj, tak tam najdes spousty extremne uspesnych kampani ktere vybrali finance i v tisicich procentech pozadovane castky na veci co se v podobne forme normalne prodavaj, a taky to trh s danyma produktama nijak neohrozilo

        priklad treba kampan na zalozni baterku k notesum a jine elektronice, da se najit i kampan kde na normalno powerbanku vybrali k 2.5 milionu dolaru https://goo.gl/Xce1PV a taky to nijak neznici trh s powerbankama, nebo zeby tyhle trosku jine ponozkoboty znicili vyrobce ponozek a bot? https://goo.gl/vP6Aul

        realne se cisla skutecnych objednavek na TM3 dozvime az ve chvili kdy se skutecne zacne prodavat a pujde ji objednat, 400 tisic je ale nesmyslne cislo ktere dnes jiz ani skutecne nemaji, posledni s poklesem bylo tusim okolo 380 tisic, a v tom je porad spousta lidi jako treba ja, kteri jim tech tisic eur poslali ale model 3 si objednavat opravdu nebudou, proste si pak necham penize poslat zpet 🙂

        pro ostatni vyrobce je to ponizujici jen v tom smyslu ze zacali konecne neco v elektromobilite delat a ne jen basnit jak jednou…., ona Tesla vpodstate levna neni, je na pomery elektromobilu mozna i drazsi nez ostatni elektromobily, jen ostatni proste nejdou cestou kapacitnejsich baterek hned, ale davali to na trh od mensich kapacit, az se dopracujou k podobnym kapacitam jako ma Tesla, tak Tesla bude pusobyt draze, mimochodem v segmentu jam by mela zapadat Tesla model 3 se rocne proda 6-7 milionu fosilnich aut celosvetove, jen holt fosilni vyrobci tam dnes snazi mnabizet s elektrikou treba jen plug-in hybridy a ne cista elektra, ale to se do par zmeni

Napsat komentář