Gigatovárna 3 v čínské Šanghaji se začala stavět teprve koncem minulého roku. Teď už se blíží dokončení, instalují se výrobní stroje a brzy se má spustit výroba.
foto: Tesla
Nejnovější oficiální snímky rozestavěné Tesla Gigatovárny 3 v Šanghaji ukazují prakticky dokončenou hlavní budovu. Půjde o první automobilovou továrnu plně vlastněnou cizí automobilkou.
Gigatovárna 3 má už letos začít vyrábět levnější čínskou verzi elektromobilu Tesla Model 3. To bude klíčové zejména v dnešní době stále se vyostřující obchodní války mezi Čínou a USA.
Vlastní továrna přímo v Číně umožní společnosti Tesla obejít stále četnější a vyšší cla, a tím držet cenu tamní verze elektromobilu Tesla Model 3 na konkurenceschopné úrovni.
Největší automobilový trh světa je pro Teslu jednoznačně obrovskou příležitostí. Zároveň tam ale už dnes panuje jedno z nejvíce konkurenčních prostředí co se týká segmentu elektromobilů.
Tesla se nově bude moct opřít jak o domácí produkci, tak i svou pečlivě budovanou značku. To by jí mohlo proti domácí konkurenci vydatně pomoci.
Během června 2019 se Tesla Model 3 v Číně umístil v žebříčku nejprodávanějších elektromobilů na čtvrtém místě (odhadem 6500 prodaných kusů). Za celý rok je ale odhadem až na 13. místě.
Zajímavé, Tesla pomáhá držet výrobce fosilních aut nad
Zajímavé, Tesla pomáhá držet výrobce fosilních aut nad vodou za peníze.
Automobilky se musí připravit i na situaci, kdy změna prodejní strategie nevyjde. Některé zaplatí pokuty, jiné zkouší cestu, kterou evropské předpisy umožňují. Jedná se o tzv. pooling, tedy domluvu mezi dvěma automobilkami, že své prodeje spojí a před kontrolory se budou tvářit jako jedna. Koncern FCA má takovou dohodu s Teslou, jejíž elektrické vozy mají podle norem nulové emise oxidu uhličitého. Podle Financial Times za to FCA zaplatí Tesle 1,8 miliardy eur.
https://tinyurl.com/y5urqpgo
To by byla „svanda“ kdyby jim to soudruzi znarodnili…….
To by byla „svanda“ kdyby jim to soudruzi znarodnili…….
To nemusí, co je v Číně je čínské 🙂
To nemusí, co je v Číně je čínské 🙂
Podmínky čínské vlády nejsou zrovna drobné. Musí platit
Podmínky čínské vlády nejsou zrovna drobné. Musí platit poměrně velké daně, musí zaručit určitý výkon a zaměstnanost a při nesplnění si vláda tu továrnu vezme zpět.
K tomu nemají důvod. Ale nepřekvapilo by mne, kdyby
K tomu nemají důvod. Ale nepřekvapilo by mne, kdyby postavili továrnu, ve které by bylo vše okopírované do posledního šroubku.
kde se umístil za červen 19 na čtvrtém místě ? v Číně
kde se umístil za červen 19 na čtvrtém místě ? v Číně ?
Ano, doplnili jsme.
Ano, doplnili jsme.
extremne dulezite bude, jake lidi se Tesle podari sehnat do
extremne dulezite bude, jake lidi se Tesle podari sehnat do vyroby, aby to nedopadlo s kvalitou jeste hur nez v USA, sak vime jakej porod bylo odladit linky v USA a jakej porod maj s lidma na tech linkach
az budou sjizdet z linky auta ktery se nebudou muset vracet na dodatecnou opravu, tak to bude jina pisnicka, pak zatleskam
NJN, to máš těžký. Pracující bílý muž je v USA
NJN, to máš těžký. Pracující bílý muž je v USA vymírající druh. Na linkách v Tesle maká hlavně hispánská komunita. Pokuď se vůbec dostaví do práce, tak je důvod na oslavu …
Ale čínskej venkov stále nabízí dostatek hladové a levné pracovní síly…
GF3 ale nestoji zrovna na beznem Cinskem venkove, stoji v
GF3 ale nestoji zrovna na beznem Cinskem venkove, stoji v prumyslove oblasti pod Sanghaj kde se o lidi firmy dost perou, pro robotizovane podniky super misto, pro podniky kde je potreba hodne lidi k linkam peklo
V této souvislosti by mě zajímalo, jak je nová GF
V této souvislosti by mě zajímalo, jak je nová GF náročná na pracovní sílu – kolik procesů je plně automatizovaných, kolik vyžaduje jenom dozor s pak kolik je tam pracovních míst pro mukly za pásem … Nakonec je to první spojení výroby baterií a EV pod jednou střechou. Logisitka musí být výrazně efektivnější, než v USA.
P.S. O čínskej venkov se nebojím, sbalej chlebník a stěhujou se za prací . Navíc tam nemaj odbory, takže nikdo neremcá, když musí makat …
Pamatuji si na tu kauzu. Problém byl ve výrobě baterek, kdy
Pamatuji si na tu kauzu. Problém byl ve výrobě baterek, kdy místní hispánci nedokázali ovládat japonské stroje. Stroje ničili a výrobky byli zmetky. Naštěstí jim z Japonska narychlo poslali lidi a výroba byla zachráněna. V Číně je vyšší IQ a jiná morálka než u hispánců a černochů. Pracovní síla tam sice dochází a platy jsou srovnatelné s těmi v ČR, ale dělat pro Teslu bude pro mnoho číňanů prestižní.
platy tam jsou v nekterych odvetvich hodne nad platy v CR, v
platy tam jsou v nekterych odvetvich hodne nad platy v CR, v mem oboru se v Cine plati 3-4x tolik, proto take cast meho portfolia zaujimaji Cinske zakazky 😀
Mladík na Nanking Street v Šanghaji prodává veverky v
Mladík na Nanking Street v Šanghaji prodává veverky v klícce s kolem. Zvířata v něm běhají do úmoru, kolo se otáčí jako zběsilé. Mladík vyloví očima jednoho z přihlížejících cizinců, ukáže na klícku a anglicky poznamená: „to je naše hospodářství.“
Pobavilo a je to i k zamyšlení.
Pobavilo a je to i k zamyšlení.
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/doubsky-most-stavba-do
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/doubsky-most-stavba-doprava-ridici-fidic-rsd.A190618_135701_vary-zpravy_ba
JAK DLOUHO TRVÁ STAVBA V TÉ ČÍNĚ??
Kdyby tato zakázka šla standardní cestou, odhaduji, že by trvala o rok déle,“ uvedl Zdeněk Novák, ředitel společnosti Eurovia CS pro západ Čech.
JE TO PROSTĚ PRŮŠVIH. NIKDY JE NEMŮŽEME DOHNAT. U NÁS VLAKY BUDOU JEZDIT ZA DVA ROKY 100KM/H A V ČÍNĚ BUDOU NA RYCHLOSTI 600KM/H.