Štítek: nákladní vůz
Jsou nákladní vlaky výhodnější než auta?
Ačkoliv byly dříve koleje často využívány k přepravování objemných nákladů, po revoluci se provoz nákladní železnice ve velkém rušil. V době kdy stoupá cena ropy však kombinovaná přeprava nabývá na významu a dopravci zkoušejí kombinovat kamiony s vlaky.
Hybridní náklaďák Volvo Mean Green chce překonat rekordních 260 km/h
Mean Green, nejrychlejší hybridní nákladní auto světa, se 27. dubna na letišti Wendover v americkém Utahu pokusí přesáhnout rychlost 260 km/h a zlepšit tak svůj vlastní světový rychlostní rekord. Hybridní vůz postavený společností Volvo drží v současné době rychlostní rekordy na pevných 500 metrů, na pevný kilometr a na letmý kilometr – což jsou mezinárodní standardy rychlostních rekordů.
Bright Idea – nákladní plug-in hybrid
Mladou společnost Bright Automotive založil John E. Waters, jeden ze spolutvůrců elektromobilu EV1 v General Motors. Se svou novou firmou se však namísto osobních automobilů zaměřil na vývoj plug-in hybridního nákladního auta, kterému dal chytré jméno „Bright Idea“. Van je zaměřen čistě na fleetové zákazníky. Uveze až 910 kg nákladu při průměrné spotřebě 2,3 l/100 km. Právě tohle číslo (v americkém podání krásně kulatých 100 MPG) je však hlavním kamenem úrazu. I samotný výrobce totiž upozorňuje, že tahle hodnota „se může měnit“. To znamená, že spotřeba 2,3 l/100 km je skutečně ideální stav. ve skutečnosti to může být klidně třeba dvakrát víc.
Faktem je, že pro snížení spotřeby udělala automobilka maximum, může se pochlubit aerodynamickým koeficientem 0,30, pneumatikami s nízkým odporem, odlehčenou konstrukcí a dalšímí vychytávkami. Až 80 km ujede vůz údajně čistě na baterie, pak ho můžete připojit do zásuvky. Výroba vanu nicméně ještě nezačala, automobilka momentálně (nadějně) jedná s americkým ministerstvem energetiky o půjčce 450 mil. dolarů na rozjezd výroby.