Výhody elektrického pohonu se využívají i tam, kde bychom to třeba na první pohled nečekali. Siemens ve spolupráci s běloruským výrobcem obřích nákladích aut BelAZ postavili největší truck na světě.
foto: BelAZ
Německý Siemens se postaral o vývoj elektrického pohonu nového elektro-giganta (nese označení Siemens MMT 500). Samotné auto je pak dílem známé běloruské společnost BelAZ. Novinka se jmenuje BelAZ 75710. Váží 360 tun prázdná a uveze až 450 tun nákladu.
O pohon auta se starají čtyři elektromotory, každý se špičkovým výkonem 1200 kW (1800 koní). Vlastně je to taková lokomotiva na čtyřech kolech, která váží podobně jako plně naložený Airbus A380.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Opbrid Trůkbaar: Rychlodobíjení pro nákladní vozy
Bělorusové měli jednoznačný požadavek: chceme nejen největší nákladní auto na světě, ale navíc chceme, aby jezdilo za co nejméně peněz. Siemens vzal své znalosti výroby lokomotiv a postavil gigantický plug-in hybrid.
Auto je vybaveno dvěma dieselovými agregáty (65 litrů, 2332 koní, 9313 Nm). Nepohánějí však přímo kola, nýbrž elektrické generátory, které pak roztáčejí elektromotory integrované v kolech. Spotřeba je 198 g/kWh na každý dieselový motor.
Dvě nádrže na naftu mají objem celkem 5600 litrů. Pohon na všechna čtyři kola si poradí se stoupáním až 18 %. Max. rychlost je 64 km/h. Délka je 20,6 metru, výška 8165 mm a šířka 9870 mm. Drobeček!
Hybrid je leda autor tohoto nesmyslu 😀
To auto má normální elektrický přenos výkonu, který je u vozidel této kategorie naprosto normální už slušnou řádku let.
Vozidlo nemá žádné baterie, sloužící k pohonu trakčních elektromotorů.
To, že to ten váš nedouk nepostřehl je ostuda.
Elektrický přenos
Elektrický přenos výkonu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%BD_p%C5%99enos_v%C3%BDkonu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Panzer_VIII_Maus
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dieselov%C3%A1_lokomotiva
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oceanic_(nedokon%C4%8Den%C3%A1_lo%C4%8F)
Velke koraby pouzivaju
Velke koraby pouzivaju diesel elektricke „spojky“ uz od jak ziva, mechanicke by to nezvladli. tepelny stroj – kondenzator – elektromotor (bez permanentnych magnetov). V minulosti hlavne seriove jednosmerne (stator – rotor), a pre rozbeh paralelne (sator – rotor). Ked vynasli IGBT postupne presli na asynchronne alebo striedave synchronne (s a bez permanentneho magnetu) s jednoduchym jednocipovym radicom napr. obycajne s jednoduchym BASIC-om. Wowhg.
Efektivita sucastnych drobnych spalovakov je tak vysoka ze sa neoplati pridavat vahu hybridneho systemu, aj keby sa pri tom postavil Prius na hlavu.
To, že taková kategorie
To, že taková kategorie budou téměř úplně hybridy, jsem psal už několikrát. Je to celkem logické. Od autobusů a kamiónů počínaje, přes lokomotivy až po lodní agregáty. Složitost a vysoká hmotnost u velkých prostředků má dobrý poměr cena/spotřeba a cena/výkon. Jak se bude snížovat cena baterií, postupně budou přecházet silniční prostředky na plug-in a full electric.
Nesmíte věřit každému nesmyslu na netu. 😀 Obzvlášť ne na podobných propagandistických webech, kam píšou ideově zapálení nadšenci bez technického vzdělání. 😀
Ten Belaz žádný hybrid není … má jen elektrický přenos výkonu.
Baterie u podobného stroje jsou naprostý nesmysl.
Neviem aký je presne podiel
Neviem aký je presne podiel Siemensu na vývoji tohto stroja,ale ešte teraz si matne spomínam na sovietsky dokument o Belazoch spred minimálne 25-itich rokov,kde popisovali použitie dieselelektrického pohonu týchto sklápačov.
Takže napísať,že“Siemens vzal své znalosti výroby lokomotiv a postavil gigantický plug-in hybrid.“ je blbosť petože ich pstavil BELAZ !
hlavně to není ani plug in ani hybrid 😀 a znalosti z konstrukce lokomotiv by jim u hybridu byly platné jak eskymákovi plavky 😀
Tomu ja hovorím zníženie
Tomu ja hovorím zníženie spotreby paliva pre taký kolos! 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=JhqgVimGZRs
spotrebu vedia znizit tym ze
spotrebu vedia znizit tym ze pri nizsej zatazi ide len jeden motor a vo vyssej oba, takze eliminuju spotrebu z nizsej ucinnosti pri nizsom zatazeni motora, v dvoch stupnoch
Je toho víc. Rekuperace
Je toho víc. Rekuperace dělá hodně (závisí to na tom, jaká je kapacita a jak je optimalizovaná), spalovací motory jsou stavěné na nominální zátěž, takže mají mnohem větší účinnost v celém (omezeném) rozsahu otáček, stejně tak jsou optimalizovaná turbodmychadla, atd.
to nie je hybrid a uz vobec
to nie je hybrid a uz vobec nie plugin, je to len nakladne auto z elektrickou prevodovkou, ako kazdy vykonnejsi stroj (ako hore vyssie pisal Danzel, pri takychto silach a momentoch je lepsia elektrika ako mechanika)
Vhodné by bylo srovnání s
Vhodné by bylo srovnání s ostatními srovnatelnými vozidly a o kolik ten hybridní pohon je lepší v nákladech na převoz jedné tuny nebo celkový provoz za nějaké období.
Hmm, Caterpillar 797 sa mi
Hmm, Caterpillar 797 sa mi viac paci aj ked to nieje hybrid…
vetšina těchto důlních
vetšina těchto důlních trucků jsou hybridy s elektromotorama v kolech a superkondenzatorama za kabinou, tento rozhodne neni prvni 🙂 a neni to ani tak o spotřebě, jako spíš o tom, že není převodovka která by zvládla tak obrovskej kroutici moment kterej je potreba pro rozjeti 800 tunovyho nalozenyho nakladaku, zkuste si predstavit jak by se to asi rozjizdelo s plne nalozenou korbou nekde na dně velkého dolu do 15 stupnoveho kopce 😀
Ani tohle není hybrid … to jen redaktor blouzní