Nákladní vozy budoucnosti mají šlapky a pohání je lidé

Více jízdních kol = méně mrtvých na silnicích. K tomu závěru aktuálně dospěla Evropská hospodářská komise OSN (UNECE) a Světová zdravotnická organizace (WHO). Věřte nebo ne, ale nákladní vozidla pro města budoucnosti budou také kola.

Tina z Berlína nahradila auto speciálně upraveným jízdním kolem
foto: Susanne Wrighton

Kdyby na jízdní kola ve městech sedalo v budoucnu výrazně více Evropanů než dnes, mohlo by to znamenat tisíce lidských životů každý rok a desetitisíce nových pracovních míst. Takový je alespoň závěr studie UNECE a WHO aktuálně prezentované v Paříži.

Evropská Unie proto dlouhodobě podporuje inciativy zaměřené na prosazení cyklistiky ve městech. Výzkumný projekt „CycleLogistics“ podporovaný penězmi z Evropské unie se snaží zjistit jaká část nákladní dopravy by mohla být místo velkých nákladních aut převážena o poznání šetrnějšími cyklo-náklaďáky.

vlastní

6 Comments on “Nákladní vozy budoucnosti mají šlapky a pohání je lidé”

  1. Holansko ráj
    Holansko ráj cyklistů
    Nákladní kola – bakfiets cargo bike- jsou hojně provozována .
    Bakfiets compilation
    video
    10000 verkochte bakfiets feest van De Fietsfabriek cargo bike
    video
    Haarlem Underground Bicycle Parking (Netherlands)
    video
    Bikes in Holland
    video
    Bicycle Apple (fietsappel) Alphen aan den Rijn
    video
    Parkovací dům pro kola v Hradci Králové se naplno otevřel cyklistům
    video
    歐洲第一座自行車塔 / Bike Tower
    video

    1. Nějak nechápu ideu
      Nějak nechápu ideu dovážení zboží na kole.
      Vždyť první autonomní auto (bez řidiče) bude na silnicích už do 5ti let. A která firma by dala přednost kolu místo nechat si to dovést robotem. Vždyť plat toho člověka na kole často převyšuje hodnotu převáženého zboží.

      1. Robotické auto ano na
        Robotické auto ano na dálnici. Ale v prostoru, který není pevně definovaný ohraničený Nemá pevný cílový bod Se systém může dostat do slepé uličky.
        S robotem se nebude možné domluvit na detailech a Chybí lidský faktor. Program obtížně pokryje nepředvídatelné situace.
        Na BVV představili robota, který s přepravky dokázal vytřídit jen určitý sortiment a prezentovali to jako velký úspěch .
        Tato pro člověka jednoduchá operace pro robota znamená velmi složitý program detekce identifikace předmětu.Pro programátora složitý a dlouhý program který musí vytvořit/odladit .
        To je jako v automobilovém průmyslu. Finální montáž také dělají lidé, kteří přitom dohlíží i na kvalitu montovaných komponentu a jejich slícování.To co člověku připadá jako triviální může pro robota znamenat neřešitelný úkol Nemá naprogramováno.

Napsat komentář