První full-hybrid Mazda kombinuje tříválec a elektromotor
Nový model Mazda 2 Hybrid se v Evropě začne prodávat na jaře 2022. Jako první vůz značky Mazda v historii je vybaven plně …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Nový model Mazda 2 Hybrid se v Evropě začne prodávat na jaře 2022. Jako první vůz značky Mazda v historii je vybaven plně …
Nemít dnes na trhu auto do zásuvky, případně hybridní auto je jako spáchat sebevraždu. Mazda zatím za automobilkami Nissan nebo General Motors zaostává, ale ne na dlouho. Už příští rok má uvést na trh elektromobil Mazda2 neboli Demio.
Mazda2 neboli Mazda Demio se ve třetí generaci vyrábí od roku 2007 na stejném podvozku jako Ford Fiesta. V Japonsku Mazda aktuálně pustila na trh Demio vybavené motorem SkyActiv. Průměrná potřeba se má pohybovat kolem 3,3 l/100 km.
Elektromobily a Mazda? Půjde to! Japonská automobilka už delší dobu nezávisle vyvíjí své vlastní elektrické auto. Je založené na malém kompaktu Demio známém v Evropě jako Mazda 2. K pronájmu bude od jara 2012.
V Japonsku v malém městečku poblíž Tokya zkouší skupina společností Mazda, EnerDel, Think Global a Itochu elektrická auta zásobovaná čistě solární energií.
Mazda až dosud zůstávala tak trochu stranou alternativních pohonů. Chlubila se sice svým autem na vodík v podobě modelu Mazda RX-8 s Wankelovým motorem, slibovala další auta na vodík, ale jinak je toho pomálu. Heslo Zoom-Zoom se ale úspěšně šíří světem a nová Mazda2 si získala cenu Světového automobilového designu pro rok 2008. Třetí generace byla představena v roce 2007 na autosalonu v Ženevě.
Mazda se aktuálně dala dohromady s Itochu Corporation a zástupci města Tsukuba aby ohlásila, že společně přestavějí tři modely Mazda2 na elektromobily. Jejich testování proběhně v rámci programu sdílení aut ve zmíněném městě poblíž Tokya a jejich dobíjení skrze obnovitelné zdroje energie. Testování začne v březnu 2010.
Malá zelená „šik“ Mazda 2 se už nějakou tu dobu prodává hned v několika verzích. Protože jde o malý levný automobil zaměřený na úspornost, byl dosud jediným dostupným dieselem 1,4l motor o výkonu 68 koní. Mazda však ohlásila, že brzy přidá také další verzi s 1,6l motorem o výkonu 90 koní. Stejný už využívají automobilky Ford u modelu Ford Fiesta nebo PSA v několika svých malých modelech. Spotřeba tohoto motoru by měla být 4,2 l/100 km při emisích 112 g/km. Nový kompaktní dieselový hatchback Mazda 2 MZ-CD 1.6 bude v prodeji na jaře 2009.
Mazda 2 je nový kompaktní vůz vycházející z designového programu Zoom-Zoom. Pětidveřový vůz je menší a lehčí, ale o to hbitější. Přitom klade také důraz na ekologii a spotřebu paliva. Zatím je k dispozici v několika benzinových verzích od 1.3 l do 1.5 l, začátkem příštího roku přibude také naftová verze Mazda 2 1.4 MCD+. Všechny modely jsou vyráběny v Japonsku.
Nový model Mazda 2 už je na běžícím pásu továren automobilky poblíž města Hirošima. Mazda 2 byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou Ford a je o 100 kg než její předchůdce. V Japonsku se bude prodávat během června pod názvem Mazda Demio, do Evropy dorazí Mazda 2 během října za dosud neoznámené ceny. První tři modely budou benzinové: 1,3 litrový motor (74 nebo 85 koní) a 1,5 litrový (105 koní). O měsíc později by měl dorazit i 1,4l diesel s výkonem 70 koní. V USA se toto auto bude prodávat nejspíš pod názvem Ford Fiesta od roku 2009. Spotřeba nejvýkonnějšího modelu se pohybuje kolem 6,6 l/100 km.