Mazda2 neboli Mazda Demio se ve třetí generaci vyrábí od roku 2007 na stejném podvozku jako Ford Fiesta. V Japonsku Mazda aktuálně pustila na trh Demio vybavené motorem SkyActiv. Průměrná potřeba se má pohybovat kolem 3,3 l/100 km.
foto: Mazda
Mazda2, malé sportovně laděné auto, navrhl ten samý designér, který stojí za modelem Mazda RX-8 a je to vidět. Evropská verze třetí generace vozu byla odhalena na autosalonu v Ženevě v roce 2007 a ten samý rok také v Šanghaji. V prodeji je od září 2008.
Mazda2 s 1,3 benzinovým SkyActiv motorem se může pochlubit vysokým kompresním poměrem 14:1 (nejvyšší mezi benzinovými auty) díky Millerově cyklu, dvojitým sekvenčním časováním ventilů, šestikomorovými šestiotvorovými vstřikovači a CVT převodovkou. Ta je sice automatická, ale má přednastavených sedm stupňů.
Všechny tyhle vychytávky doplňuje vylepšený Start&Stop systém a indikátor na palubní desce, který řidiči napovídá jak jezdit co nejúsporněji. Maximální výkon motoru je 62 kW při 5 400/min.
SkyActiv je součástí dlouhodobé strategie Zoom-Zoom, ve které si automobilka Mazda dala za úkol snížit v letech 2008-2015 průměrnou spotřebu svých aut o 30 %. A to jak vylepšováním motorů, tak např. i snižováním jejich hmotnosti.
Mazda nabídne v Japonsku elektrickou Mazdu 2
Až se Mazda 2 v novém SkyActiv provedení dostane na náš trh, což by mohlo být už do konce letošního roku, bude se nabízet kromě automatické CVT převodovky také v manuálu.
Ještě koncem minulého roku se také mluvilo o dieselové verzi motoru SkyActiv-D, který by měl splňovat emisní normu Euro6 a další standardy důležité pro uvedení na globální trhy.
Hlavními konkurenty pro Mazda2 jsou vozy jako Toyota Yaris, Hyundai i20, Ford Fiesta, Nissan Micra a nový Suzuki Swift.