První full-hybrid Mazda kombinuje tříválec a elektromotor

První plně hybridní pohonná jednotka ve voze značky Mazda má spotřebu podle standardu WLTP 4,0–3,8 l/100 km. Je výsledkem spolupráce s automobilkou Toyota. foto: Mazda
První plně hybridní pohonná jednotka ve voze značky Mazda má spotřebu podle standardu WLTP 4,0–3,8 l/100 km. Je výsledkem spolupráce s automobilkou Toyota. foto: Mazda

Nový model Mazda 2 Hybrid se v Evropě začne prodávat na jaře 2022. Jako první vůz značky Mazda v historii je vybaven plně hybridní pohonnou jednotkou. Mazda 2 Hybrid kombinuje benzinový tříválec s objemem 1 490 cm³ a výkonem 68 kW s elektromotorem o výkonu 59 kW. Výsledkem je celkový výkon 85 kW.

Nová Mazda 2 zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,7 s, maximální rychlost je 175 km/h. Spotřeba podle standardu WLTP dosahuje 4,0–3,8 l / 100 km, emise CO2 činí pouhých 93–87 g/km (záleží na tom, zda má vůz 16″, nebo 15″ kola). Po nastartování vůz automaticky běží v režimu EV, což znamená plynulou, tichou a pohodlnou jízdu v městském prostředí s nulovými emisemi CO2, oxidů dusíku i pevných částic.

Při běžné jízdě je rozdělení výkonu mezi zážehový motor a elektromotor upravováno s cílem dosáhnout optimálního výkonu a co nejnižší spotřeby paliva. Při zpomalování a brzdění se kinetická energie rekuperuje a jako elektrická energie se uskladňuje v akumulátoru. Baterie je průběžně dobíjena generátorem poháněným motorem tak, aby nebylo nutné nabíjení z externího zdroje. 

Ačkoliv je Mazda 2 Hybrid kompaktní vůz patřící do segmentu B, s délkou podvozku 2 560 mm nabízí pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 286 litrů. V Evropě bude k dispozici ve třech verzích – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile a Mazda 2 Hybrid Select. V crashtestu Euro-NCAP získala novinka maximální počet pěti hvězdiček.

Mazda 2 Hybrid je nejnovějším výsledkem dlouholeté spolupráce mezi firmami Mazda a Toyota. Ve skutečnosti jde totiž o přeznačkovaný model Toyota Yaris Hybrid. Pro Mazdu má nicméně nový vůz velký význam v souvislosti dlouhodobým programem technologického vývoje Sustainable Zoom-Zoom 2030. V souladu s Pařížskou dohodou se firma mimo jiné zavázala ke snížení průměrných emisí CO2 o 50 % do roku 2030 a o 90 % do roku 2050.

zdroj: tisková zpráva

24 komentářů u “První full-hybrid Mazda kombinuje tříválec a elektromotor”

              1. Vse se da vytahnout ze stranek agora ktere Koudelka poslal. V sekci import/export se da zapnout vypnout kazda zeme aby se to lepe vyhodnocovalo. Ohledne prumeru emisi jsem udelal opticky prumer. Take vypnete jednotlive zdroje a uvidite jen emisni krivku. Opticky to vychazi pod 400 za letztes Jahr. Jina moznost by byla obkreslit grafiku a vystrihnout a zvazit. Pres spec. vahu papiru dostanete skoro presnou hodnotu.

                1. tady šlo vo to, kam tedy pujde cena elektřiny, až Německo :
                  31.12.2021 – vypne 3 atomovky
                  31.12.2022 – vypne poslední 3 atomovky
                  31.12.2022 – začně vypínat uhelky
                  31.12.2030 – vypne všechny uhelky a nechce je nahradit zemákem… 😉

                  Ten Agora graf celoročních zdrojů německý elektřiny mluví jasně, většinu zajištují uhelky, solár je chcípák a větrníky jedou jen v nepravidelných vlnách … 😉

                  Jinak na CO2 je mapa jo, ale vo tu lidem nejde

                  https://app.electricitymap.org/zone/DE

          1. tranzit se uvadi zvlast, stejne jako to uvadi CEPS u Ceskych dat

            maj proste jednoduse rocni bilanci cca 650-660 vyroba a cca 600-610 spotreba, logicky at tranferuji kolik chtej porad maj cistej vyvoz nejakych +- 50-60TWh rocne

            a narozdil od CR oni si tou prvni desetiletkou kdy se do toho pustili jiz prosli, v CR jsme se ted poslednich 10 let chlacholili nad nizkejma cenama elektriny bez investic a ted pro nas nastanou temrve poradne rany v cenach elektriny v dalsich 10-15 letech kdy bude treba proste energetiku transformovat, a kdo to nechape je bud dement nebo totalni blbec

            a ze lidi z energetickeho businessu tohle varovani tvrdi jiz nejakych 10 let zpet, Cesti politici ale na to srali a odnese to ted obcan a firmy v cenach energii

            1. Mno, jsem ten poslední, kdo by považoval stav energetiky v ČR za uspokojivý. Nicméně, pokud tedy srovnáváte energetiku v DE a ČR, tak si zde dovolím zopakovat jeden naprosto nezpochybnitelný a neoddiskutovatelný fakt, který zvládne pochopit i sedmiletý školák. A použiji jinou evropskou velmoc, když tedy nechcete ČR. Chápu, že pro zastánce německé cesty je strašně nepříjemné, ale je to prostě fakt.

              Cena elektřiny Německo rok 2000 – 10 Euro/MWh
              Cena elektřiny Německo rok 2021 – 200 Euro/MWh
              Cena elektřiny Polsko rok 2000 – 100 Zl/MWh
              Cena elektřiny Polsko rok 2021 – 400 Zl/MWh

              To hovoří naprosto jasně.

                1. A teď mi vysvětlete někdo Francii. Hulí jenom 90 g. Skoro žádný export/import. Jedou 41.9 GW atom, 8.74 vítr, 7.84 voda a 7.32 plyn. A cenu mají stejnou jako Němci i my. Takže můžeme tady stavět co chceme s cenou to nepohne. S cenou ale velmi pohne když ČEZ zatočí kolečkem PST transformátorů. Samozřejmě, že nahoru, kam jinam.

                2. @Visper
                  Přesně tak. Jednoduše máme propojený trh i sítě. Cena je určována tím posledním zdrojem, který je ochoten (schopen) dodat tu poslední kW v daném čase a místě.

                  Když je cena 300 eur/MWh a povolenka za 80 eur/t, tak to znamená, že někdo je ochoten pálit uhlí jen když dostane cca 240 eur nebo plyn když dostane cca 270 eur.

                  Takže je evidentní, že za aktuální vysoké ceny můžou z drtivé většiny globální ceny uhlí a plynu. Každý, kdo říká opak tomu buď nerozumí nebo je demagog.

                3. Mají 61,4 GW atomu. Ale zdá se, že jim je to prd platný když mají stejnou cenu elektřiny jako my. Ale nehulej.

                4. @Visper
                  Běžným Francouzům to je prd platný. Pro vlastníky JE to byl ale dlouhou dobu vlhký sen, který se jim právě mění v realitu. 😀

                5. Havlicek preprodal emisni kredity. Ty by nam uz nic neprinesly a tak za to je aspon par melounu. Se vsim se da smelit.

Napsat komentář