Pascal Chretien a elektrický vrtulník

Vzlétnul historicky první pilotovaný elektrický vrtulník

Povídali jsme si už o nejrůznějších dopravních prostředcích, které využívají elektrickou energii ke svému pohybu. Od až po . Jeden prostředek však mezi nimi chybí, a to . Důvodem neexistence elektrických vrtulníků je energetická náročnost nutná pro kolmý vzlet, let i svislé přistání. Náročné ale neznamená nemožné! Francouzský inženýr Pascal Chretien podnikl 12. září srpna historický první let s vrtulníkem na elektrický pohon.

elektromobil Hinterland 1

Hinterland 1 – elektromobilem proti větru

Partička kanadských průmyslových designérů s bohatými zkušenosti v oblasti dopravy a letectví se rozhodla udělat si radost. A dost možná i vydělat nějaké ty peníze. Po čtyřech letech práce odhalili projekt Hinterland 1. Jedná se o elektromobil navržený od základu „trochu jinak“. S důrazem na možnost přizpůsobení pro osobní přepravu, ale i hromadnou dopravu. Co víc, návrháři se zaměřili především na aerodynamiku vozu, kdy aerodynamický odpor vzduchu představuje u běžných aut největší zátěž pro spotřebu.

Aerodynamický koefecient elektromobilu Hinterland 1 proto snížili až pod hodnotu 0.25, přičemž například Toyota Prius má 0.26. Při rychlosti 120 km/h údajně představuje odpor vzduchu u běžného auta až 75% spotřeby, zbytek sežere valivý odpor. Hinterland by se mohl vyrábět v několika verzích, jednak Mini verzi pro dva lidi, a Van verzi pro šest lidí. Designéři si představují, že by se mohlo vyrábět až 20 000 elektromobilů ročně.

elektromobil Hinterland 1