Lamborghini Sián: nejsilnější Lambo historie a zároveň inovativní hybrid se superkondenzátory

auto hybrid Lamborghini Sián

Elektrické novinky se na nás v posledních dnech jen sypou. Hybridní Lamborghini Sián bude nejsilnější, které kdy bylo vyrobeno.

Lamborghini Sián vypadá jako auto, které vyjelo z nějaké videohry do reality. V boloňském nářečí slovo „Sián“ znamená „blesk“ nebo „záblesk“.
foto: Lamborghini

Lamborghini Sián je hybridní supersport, který namísto li-ion baterií využívá superkondenzátory. Ty se původně objevily už v Lamborghini Aventador, ale tady mají 10x vyšší kapacitu.

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini

Elektrický pohonný systém sestávající z elektromotoru a superkondenzátorů váží pouhých 34 kg, ale nabízí poměr hmotnost/výkon na hodnotě 1,0 kg/0,75 kW.

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini

Elektropohon je doplněn o benzinový spalovací motor V12. Celkový výkon Lamborghini Sián je pak 602 kW a max. rychlost přes 350 km/h.

Kromě titulu nejvýkonnějšího Lamba si Sián připisuje také prvenství nejrychlejšího, když dokáže 0-100 km/h zrychlit pod 2,8 sekundy. Světu se auto představí na autosalonu ve Frankfurtu už za pár dní.

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Lamborghini Sián
foto: Lamborghini
tisková zpráva

20 komentářů u “Lamborghini Sián: nejsilnější Lambo historie a zároveň inovativní hybrid se superkondenzátory”

    1. Na využití rekuperované energie uložené do
      Na využití rekuperované energie uložené do superkondenzátoru.
      Jediné hybridní řešení, které dává smysl – funkčně neomezující, přidává to výkon a vyrovnává jeho průběh a nic to neváží.
      Středověké elektromobily s chemickou baterií proti tomu působí vysloveně směšně.

        1. Protože cílem není auto pohánět elektromotorem a táhnout
          Protože cílem není auto pohánět elektromotorem a táhnout s sebou tunu baterií jako Tesla, nebo přehřívat převodovku zbytečně výkonným elektromotorem. Je to KERS.

          Aventador se středověkým spalovacím motorem zajel Nurburgring za 6:44, zatímco obézní Tesla dostala po cestě deset infarktů a doplazila se v čase přes deset minut, a to ještě na zkrácené trati o kilák a půl, takže v horším čase, než zajel Ford Transit. Pomalejší je v tabulkách jen Trabant.

          Čtyři roky po tomhle ponížení, kdy je předjela i poslední tuzingová popelnice, jde Model S na další pokus. Úplně nevěřím, že nebudou podvádět, ale i tak to bude zajímavé. Hlavně po tom debaklu se závodním Modelem S, co nezajede na normálním okruhu dvě kola.

          1. Na to aby som využil potencial SC stačí výkonný menič,
            Na to aby som využil potencial SC stačí výkonný menič, elektromotor a samotný SC. To s tým prehrievaním prevodovky nechápem, keď už s parametrov takéhoto riešenia je jasné, že sa to bude používať iba krátky čas a to pri brzdení a rozjazdoch. Všetok ostatný čas musí byť v činnosti spalovací motor.

            Čo sa týka Tesly S na okruhu, tak to bude zrejme tým, že je to rodinný sedan a nie závodný špeciál. Ale som zvedavý ako to dopadne.

  1. Nádherné auto a super posun techniky. S Teslu X se to
    Nádherné auto a super posun techniky. S Teslu X se to samozřejmě srovnávat nedá, ta je ošklivá a tohle je nádherný supersport 🙂 Jedno je rodinné vozidlo, taková obrácená lžíce pro starší lidičky, kteří již mají problém s nohama a do nižšího se jim špatně leze nebo jsou líní. Druhé vozítko je jasně pro zábavu a proč také ne. Chlap si auta stejně kupuje spíš na hraní. Nic proti Tesle, ale srovnávat tyto dvě auta nemá vůbec smysl. Já si na hraní objednal Teslu 3 Perfonmance 🙂 Uvidíme co to umí 🙂

Napsat komentář