
Evropa odstraňuje bariéry pro výstavbu obnovitelných zdrojů
Evropský parlament včera schválil směrnici RED (Renewable Energy Directive), která přináší revoluci pro rozvoj čistých zdrojů energie v Evropě.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Evropský parlament včera schválil směrnici RED (Renewable Energy Directive), která přináší revoluci pro rozvoj čistých zdrojů energie v Evropě.
Evropský parlament potvrdil nová pravidla pro rozvoj obnovitelných zdrojů energie. Do roku 2030 mají tyto zdroje tvořit nejméně 42,5 % na konečné spotřebě energie v celé EU.
Evropský parlament schválil nové cíle pro snížení emisí u nových osobních a lehkých užitkových vozidel, které jsou součástí balíčku „Fit for 55“.
Studenti ČVUT prezentovali své vize v Evropském parlamentu. Pomohla jim vtom aliance evropských vysokých škol EuroTeQ. Ukázali svůj nápad na výrobu elektřiny.
Evropský parlament schválil rychlejší povolování nových obnovitelných zdrojů. Úřady by měly mít jasné lhůty, dokdy musí vyřídit papírování.
Každých 60 kilometrů dálnice dobíjecí stanice pro elektroauta už do roku 2025. S tím počítá dnes schválená pozice Evropského parlamentu.
Evropská unie má oficiálně nové limity emisí oxidu uhličitého pro nové automobily. Evropský parlament po dlouhých jednáních a hádkách mimo jiné s Evropskou asociací výrobců automobilů (ACEA) ujednal postupné snižování průměrných emisí nově vyrobených automobilů. V roce 2015 budou muset všechny evropské automobilky prodávat portfolio automobilů, jejichž průměrné emise oxidu uhličitého nepřekračují 130 g/km. Zároveň se zavazují k tomuto cíli propracovat postupně, tj. v roce 2012 bude takto uzpůsobeno 65% nabídky, v roce 2013 už 75% nabídky a o rok později 80%. Závěrečné schválení evropskou komisí se očekává v nejbližší době. Automobilky s těmito omezeními souhlasí, nicméně „vzhledem k současné finanční a ekonomické krizi znovu naléhají na vlády a instituce EU, aby podpořily vývoj a výrobu automobilů v Evropské unii.“ Francouzský prezident Nicolas Sarkozy proti podpoře údajně nic nemá, ovšem za předpokladu, že automobilky budou vytvářet pracovní místa, a tedy i továrny, na území EU.
Velice zajímavé články vyšly v uplnulých dnech na webu iHNed.cz. Prodej aut v USA během srpna výrazně klesl, přináší informaci o tom, že prodej osobních i nákladních automobilů v USA se během srpna propadl velkým automobilkám jako General Motors nebo Ford nebo Toyota o dvouciferné hodnoty. Mezitím na Starém kontinentě… „Evropský parlament žádá větší podporu nákladní dopravy po železnici„. Velice dobré zprávy přicházející z Evropské unie, která se chystá výrazným způsobem posílit financování železniční infrastruktury tak, aby klesl objem nákladů přepravovaných po silnici, ale i znečištění životního prostředí. Tleskáme a chceme více mašinek, méně kamionů! Nakonec je tu zpráva o tom, že „Automobiloví výrobci přijdou o 18 miliard. Nejen kvůli koruně.“ Jde především o tuzemské automobilky, které tratí na zvyšování cen ropy, železa, ale také silné koruně.
Evropa je dnes k automobilovým výrobcům asi nejpřísnější na světě. Oprava: byla. Evropský parlament nedávno schválil úpravy návrhů, které nařizovaly automobilkám snížit průměrné emise automobilů do roku 2012 na 120 g/km. Komise pro průmysl a energetiku se postavila za to, aby se splnění tohoto cíle týkalo jen 60% automobilů. Do roku 2013 pak půjde o 70% všech automobilů, v roce 2014 to má být 80% automobilů a 100% teprve v roce 2015. Na jednu stranu to může vypadat jako prohra všech ekologických aktivistů, na druhou stranu si poslanci vymohli náhradu: každý prodaný automobil s emisemi pod 50 g/km se bude do průměru počítat jako 1,5 automobilu, stejně zvýhodněna budou i další alternativní paliva. Nulové emise, tedy třeba elektromobily, se budou počítat za tři auta do roku 2015. Dále byly sníženy pokuty za překročení limitů – 40 euro za gram namísto původně navrhovaných 95 euro. „Tento návrh reprezentuje rozumný kompromis mezi ochranou klimatu a udržením konkurenceschopnosti automobilového průmyslu,“ vysvětlil německý evropský poslanec Werner Langen, který má úpravy na starosti.
Evropský parlament nedávno odhlasoval novou deklaraci v oblasti energetiky. Nový plán počítá s vyšším využíváním obnovitelných zdrojů energie a začátek budování celoevropské vodíkové ekonomiky. Velká expanze vodíku se má uskutečnit do roku 2025. Chystá se také zvýšení energetické účinnosti o 20% a snížení emisí skleníkových plynů o 30%. Do roku 2020 má být 33% elektřiny a 25% jiné energie produkováno vyhradně pomocí obnovitelných zdrojů.