Elektromobil Tesla Model 3: oficiální dojezd 500 km

Americká EPA udělila elektromobilu Tesla Model 3 ve verzi Long Range oficiální rating dojezdu. V městském provozu je to 518 km, na dálnici 476 km; v průměru tedy téměř 500 km kombinovaných.

Interiér elektromobilu Tesla Model 3. Výroba auta je teď pro automobilku Tesla doslova peklo. Podle insiderských informací nestíhá z bateriových článků vyráběných v Panasonic části gigatovárny vyrábět bateriové packy.
foto: Tesla

Dojezdový rating americké organizace EPA obvykle velmi dobře odpovídá reálnému dojezdu elektrických aut, narozdíl od zastaralého evropského standardu NEDC. Někdy dokonce vozy mírně podceňuje.

Hodnota 499 km kombinovaného dojezdu odpovídá informacím, kterém Tesla zveřejnila při předání prvních 30 kusů auta. Jde nicméně o Long Range verzi auta s baterií o využitelné kapacitě ~75 kWh.

Tesla údajně dobrovolně požádala o mírné snížení hodnoty, aby se ještě více přiblížila reálnému využití auta. Průměrná spotřeba by měla být 16,9 kWh/100 km.

Tím se z Tesla Model 3 stává oficiálně druhý nejšetrnější elektromobil na americkém trhu, hned za Hyundai Ioniq Electric. Druhá verze elektromobilu Tesla Model 3 s kratším dojezdem a baterií zhruba na ~50 kWh se začne vyrábět teprve v příštím roce.

78 Comments on “Elektromobil Tesla Model 3: oficiální dojezd 500 km”

      1. Jim Chanos má pravdu v tom, že mnoho let všichni čekají
        Jim Chanos má pravdu v tom, že mnoho let všichni čekají na profitující firmu. Pokud se nyní jako několik let předtím mluví o tom, že za 2-3 roky už konečně bude Tesla zisková, pak těžko říct, jak dlouho tohle investoři vydrží. Druhá věc, na kterou upozornil je, že v době, kdy ještě nebude Tesla generovat zisk, vstoupí do trhu konkurence napříč celým světem (tedy ne jedna či dvě malé automobilky), která si vyčkala na to, až Tesla rozhýbe trh a mají stovky miliard USD na to, aby výrobu rozjeli. Nechám se překvapit, každopádně pro nás, kteří EV fandíme to bude mít pozitivní vývoj ať tady nějaký konkrétní výrobce bude či nikoliv.

        1. Na světě máme dvě jistoty:
          Další dvacet let bude Tesla

          Na světě máme dvě jistoty:
          Další dvacet let bude Tesla za dva až tři roky skutečně zisková
          Dalších dvacet let bude ropy při současné spotřebě na dalších dvacet let (a nemyšleno jen pro spalování, ale pro celý průmysl)

                1. Krutej zivot? Autoforum ma denni navstevnost kolem 7000,
                  Krutej zivot? Autoforum ma denni navstevnost kolem 7000, dokonce o vic nez 1000 nez auto.cz, zdejsi usmoleny web je nekde na 1000. To je sedmkrat mene, nebo o 6000 lidi mene. 1000 je fakt dost malo, podle mne by zamerenim mohl mit dvojnasobek, ale clanky jsou ponekud primitivni a zdejsi diskutujici umi navstevu pekne znechutit. Proste kdo nevola slava slava elonovi, patri mezi 60% blbcu v tomhle state, ze josef.

                2. Přesně. Když si vezmu že elektromobilistů jsou necelé 2
                  Přesně. Když si vezmu že elektromobilistů jsou necelé 2 tisícovky, možná 4 s hybridisty a po ČR jezdí 5.127.000 aut, tak Autoforum velmi slabá denní návštěvnost kolem 7.000, i když se o ni dělí s dalšími spalovacími fóry (6.000 auto.cz), web hybrid.cz je na 1.000, ale poměrově by měl být vlastně na nule, tedy v těžkém mínusu 🙂

                3. A kolik jim to hodí na reklamách?
                  A kolik jim to hodí na reklamách?

    1. Omylem jsem si pred lety koupil Porsche, respektive moje zena
      Omylem jsem si pred lety koupil Porsche, respektive moje zena ho chtela. No co mam rict. Byl to nejblbejsi napad co jsme kdy meli. Porsche je predrazeny a rozplacnuty VW Brouk. Na jare pujde z baraku, akorat zabira misto v garazi a neradi s tim jezdime. Radeji jedu Peugeotem ION, to je lepsi svezeni. Tesim se na TM3. Ale koupim az uvidim a projedu.

  1. Vtipne je, jak ostatni shitmobilky udavaji prepalene dojezdy
    Vtipne je, jak ostatni shitmobilky udavaji prepalene dojezdy svych „coming soon“ konceptů v NDEC, zatimco Tesla dobrovolne snizuje ziskany EPA rating, aby jeste vice odpovidal skutecnemu dojezdu auta. Uz jen kvuli tomuhle pristupu k zakaznikovi je jasne proc je Telsa uplne jina liga nez ty hnoje co tu blejou ostatni shitmobilky. TM3 s 500km dojezdu si vytre zadek s kazdou srackou co vypusti ostani automobilky behem pristich 5ti let.

  2. OT: Rozdíl v ceně modelu 3 dle kurzu začátek ledna ->
    OT: Rozdíl v ceně modelu 3 dle kurzu začátek ledna -> nyní (bez dalších poplatků, pouze cena a DPH).
    Základní verze: 1 101 000 -> 911 000
    Long range (základ): 1 384 000 -> 1 145 000

    Myslím, že celkem slušná kompenzace za každý měsíc zpoždění. Ještě chvíli a bude za cenu oktávky :).

      1. https://electrek.co/2017/11/29/tesla-gigafactory-battery-produc
        https://electrek.co/2017/11/29/tesla-gigafactory-battery-production-model-3-panasonic/

        Treba precitat diskusiu pod clankom, kde prispievaju dvaja „insidery“ -> ludia z okolia)

        V skratke…Panasonic vyraba kopec bateriek a TESLA ich nestiha skladat dokopy do battery packov, kedze to este stale robia rucne, TESLE pri tom pomahaju aj niektori Panasonic zamestananci. No hadam sa to uz cosokro fixne, lebo Panasonic planuje tychto ludi poziciat inam uz v decembri.

        „By pure happenstance, on this planet Gigafactory 1 was built, relatively speaking, in my back yard, and I have been following it since it’s inception. Now I find myself in a position where I know people who work there, and from their casual conversations I have gleaned information that I share here.“

        „Panasonic has simply made more batteries then Tesla can use, so things are at idle on the Panasonic side. Employees from Panasonic continue to be borrowed to hand assemble the modules.“
        „…when things return to normal. I also know Panasonic expects this to be soon, because they are having another hiring fair in Reno this December“

        „There are literally pallets upon pallets of cells stuffed into unfinished sections of the gigafactory…huge sections with nothing but battery cells waiting to be used.“

        „Panasonic is NOT the problem. They are currently at idle until Tesla can catch up. They can create batteries for10,000 cars a month as of right now, and ramp up from there.“

        „Currently the modules and packs are being hand assembled, and Panasonic employees have been borrowed by Tesla to help out. An engineering company from Detroit has been purchased by Tesla to replace the machinery and automate the line again. When the bottleneck is fixed, Panasonic stands ready to produce cells for between 5000-10,000 Model 3s per month.“

        „Panasonic currently has 4 lines of batteries and are planning on 77. Let’s just hope Tesla can keep up.“

        „The problems they face are not uncommon…but some are very specifically challenging because automation isn’t able to achieve the goal they set out because of orientation variability.“

        „So the battery module and pack manufacturing is not Panasonic’s responsibility.“
        „Panasonic makes the cells. Period. The cells pass „through the wall“, quite literally, to the Tesla side, to be made into modules and then packs. Panasonic is at idle right now because Tesla cannot take any more batteries from them until the bottleneck is fixed.“

    1. Pár měsíců spoždění vadí jen rakovinovým trollům,
      Pár měsíců spoždění vadí jen rakovinovým trollům, jinak je to lidem jedno, počkají si a vyhodí ty šunty bmw, mercedes (ten je ale mnohem kvalitnější než bmw, ale stále šunt k EV), atd.
      Až přijde Roadster 2 se zrychlením 1.6 s z 0-100 a dojezdem 1000 km, to už rakovina nemá žádnou šanci, BMW téměř zkrachuje, už nyní má obrovské poklesy, protože lidé očekávají M3 🙂

      1. Naplnit světový trh baterkama je pro jednu Teslu nadlidský
        Naplnit světový trh baterkama je pro jednu Teslu nadlidský úkol. Myslím, že BMW i Mercedes má čas změnit výrobní linky. BMW nabízí mnohem více alternativních vozidel k přesunu z bodu A do bodu B.
        Úzkost z nedojetí. Informovanost o nabíjecích možnostech stále chybí. A lid je většinou konzervativní.

                1. Pokuď není k dispozici Cash-flow , Rozvaha, Výkaz zisků a
                  Pokuď není k dispozici Cash-flow , Rozvaha, Výkaz zisků a ztrát za každý měsíc minimálně za posledních 15-20 měsíců a k tomu aspoň 2hoďky času aby si to člověk , který to umí číst projel, tak nemá význam diskutovat o ekonomice jákékoliv firmy …

                2. Jako že když to není měsíčně ale čtvrtletně, tak je
                  Jako že když to není měsíčně ale čtvrtletně, tak je to na nic? Nebo to nechápu proč ze čtvrtletních výkazů to nelze vyčíst.

                3. No vyčíst se dá lecos i ze čtvrtletních výkazů, ale pro
                  No vyčíst se dá lecos i ze čtvrtletních výkazů, ale pro posouzení vývoje tokových veličin je jemnější měšíční rastr určite výhodnější… Za těch 28 let praxe v účetnictví se mi to osvědčilo…

                4. 1***
                  konečně někdo z oboru, kdo místním trollům může

                  1***
                  konečně někdo z oboru, kdo místním trollům může vysvětlit že Tesla už vlastně zkrachovala a že je to finanční letadlo :-))

                1. Hezký, nic ve zlým, ale mě se líbí i tenhle
                  Hezký, nic ve zlým, ale mě se líbí i tenhle citát
                  „feldkurát Katz: Máme uherák, olejovky, lososa a budeme mít smažená vajíčka. To se nám to hoduje, když nám lidi pučujou peníze.“

                2. hloupí lidé naříkají a nechápu, chytří investují,
                  hloupí lidé naříkají a nechápu, chytří investují, protože ví, že prodej všech jen předobjednaných M3 vše okamžitě splatí i s velkými úroky, stačí umět jen sčítat a násobit či mít IQ>90 😉

                3. Jako bych slyšel Jordana Belforta 🙂
                  Jako bych slyšel Jordana Belforta 🙂

                4. Zatím nekrachli jako megadinosaur GM, kterýmu ty dluhy
                  Zatím nekrachli jako megadinosaur GM, kterýmu ty dluhy rovnou vodpustili. Bodejť by ne, když to byly prachy daňovejch poplatníku!

            1. bože tady je to samý účetní:-)) firma může klidně
              bože tady je to samý účetní:-)) firma může klidně 10let prodělávat(být ve ztrátě) a na účtech se jim budou hromadit peníze, jo zajetá automobilka si to dovolit nemůže protože vlastníci akcií vlastní tyto akcie výhradně kvůli zisku(dividendám) nějaká ekologie jim je u prdele, Elon má obrovskou výhodu že je současně vlastník,vizionář a jde mu taky o ekologii, tak mu to přejte ne? zbankrotuje tak zbankrotuje a nebo taky ne, rozhodně dělá a už udělal pro ekologii dopravy 1000000x více než ta zbylá banda kravaťáků ze zbylých automobilek dohromady

                1. Za předpokladu, že ty lidi by své staré spalovací auto
                  Za předpokladu, že ty lidi by své staré spalovací auto tak jako tak vyměnili za nové, tak toho udělal pro ekologii hodně. A to i při faktu, že jim tím pravděpodobně stoupl nájezd.

                2. Neudělal lautr nic, jen votočil kormidlo celýho
                  Neudělal lautr nic, jen votočil kormidlo celýho autoprůmyslu k elektroautům, sem tam nahradí dizlelektrárnu na ostrově fotovoltaikou a baterkama, recykluje rakety a vyrábí ze slunce víc elektriky než spotřebujou jím vyrobený elektroauta. Línějšího člověka jsem neviděl :)))

              1. Já mu to naopak přeju, akorát si řikám, aby to s tím
                Já mu to naopak přeju, akorát si řikám, aby to s tím růstem nepřehnal. Spíš jsem na tom chtěl ukázat, že prostě normální automobilka nemůže na každém autě prodělávat balík a proto zatím nikdo jiný nedělá auta na úrovni Tesly a proto je ta kritika i částečně neoprávněná.

                1. Na každém autě vydělavá. Ostatně proč by to jinak
                  Na každém autě vydělavá. Ostatně proč by to jinak dělal? Aby pak mohl plakat jako Fiat či GM?

                2. Dobry vecer, nechapu kde se ty nesmysly berou, ale Tesla
                  Dobry vecer, nechapu kde se ty nesmysly berou, ale Tesla rozhodne neprodelava na kazdem aute 8tis. Kc. Vsechny penize co produkuje a jiste se nebudu plest, kdyz reknu, ze i penize z jinych projektu nyni tecou do infrastruktury nabijeni po celem svete, do dokonceni Gigafactory a rozbehnuti cele velkoseriove vyroby, takze i kdyz bude Tesla „ucetne“ jeste teba v roce 2020, nebudu se tomu divit.

          1. To spíš BMW by ještě mohla mít jakž takž nějakou. MB
            To spíš BMW by ještě mohla mít jakž takž nějakou. MB jsou schopný reznout už po roce od nákupu a elektronika dokáže sejmout kvalitu komukoliv.

            Podle mě německá kvalita skončila tak někdy kolem roku 1998, pak už to šlo do kelu všechno díky globalizaci. Za co se dříve smali Oplu to teď dělají sami. MB a jiné budíky jsou vyráběný třeba Bulharsku.

            Nejvíc věcí na jednom místě se kupodivu snaží vyrábět Musk.

    2. Praveze podla tych informacii, ktore su zo vcera – NESTIHAJU
      Praveze podla tych informacii, ktore su zo vcera – NESTIHAJU (stale sa to sklada rucne):

      „Panasonic has simply made more batteries then Tesla can use, so things are at idle on the Panasonic side. Employees from Panasonic continue to be borrowed to hand assemble the modules.“

      „Currently the modules and packs are being hand assembled, and Panasonic employees have been borrowed by Tesla to help out. An engineering company from Detroit has been purchased by Tesla to replace the machinery and automate the line again. When the bottleneck is fixed, Panasonic stands ready to produce cells for between 5000-10,000 Model 3s per month.“

Napsat komentář