Nissan elektromobily - NV200 van

Nissan ukazuje první nákresy nového elektromobilu

Vedle Mitsubishi je druhou hlavní japonskou automobilkou se záluskem na elektromobily Nissan. Ten před časem představil svůj rodinný elektromobil Leaf. Šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn ovšem prohlásil, že v plánu mají daleko víc elektrických aut. Teď poodhalují oponu nad dalším z nich.

Druhý elektromobil je založen na novém modelu lehkého komerčního vanu NV200. Z elektromobilu Nissan Leaf si ale také leccos půjčuje. Nissan se dušuje, že nízkonákladový víceúčelový elektromobil by mohl například jakožto sanitka jezdit s pacienty až do nemocnice. Jako taxi nebo přepravní van by se snadno (či levněji) mohl dostat do zpoplatněných městských částí.

Nissan Leaf

Elektromobil Nissan Leaf se představuje světu!

Až dosud dráždil světovou automobilovou veřejnost svým konceptem elektromobilu . Jakkoliv jde o zajímavý kousek, právě dvakrát přitažlivé auto to není. Teď přichází změna. Ve svém hlavním stanu v Jokohamě představila automobilka . Jde o čtyřmístný hatchback s dojezdem kolem 160 km, který přijde do showroomů po Americe, a Evropě koncem příštího roku. Podrobnosti a video uvnitř článku!

Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Infinity Essence koncept

Infiniti: už jen samé hybridy

Značka Infiniti se v USA oddělila jakožto luxusní odnož japonského Nissanu. Dnes se prodává např. také v Rusku, Švýcarsku, Číně nebo na Ukrajině. V roce 2008 Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, slavnostně ohlásil na Ženevském autosalonu vstup Infiniti také na evropský trh. Ženeva v roce 2009 byla svědkem nového prohlášení. Hlava produktového plánování firmy Francois Bancon prohlásil, že do 10 let budou všechna značky Infiniti hybridy. V současné době prochází celá dceřinná firma restrukturalizací – luxusní, k životnímu prostředí neohleduplné značky dnes už ani trochu netáhnou. Namísto toho se Infiniti se chce stát zodpovědnou značkou, která dbá na trvale udržitelný rozvoj. V Ženevě proto odhalila model Infiniti Essence, benzinový hybrid, kterým zároveň oslavila své 20. výročí. Hybrid s 3,7l V6 motorem a výkonem 600 koníků sice není právě symbolem úspornosti, ale jde o první krok. Infiniti se hodlá zaměřit především na „výkonné hybridy“, v Evropě do nich dokonce možná namontuje dieselové motory.

Renault Laguna Coupe 2009

Renault už nechce vyrábět velká auta

Velká auta už se neprodávají jako dřív – vlastně se neprodávají skoro vůbec, prodeje se propadly mnohde o desítky procent. Naopak segment malých a šetrných automobilů zůstává rapidního úbytku zákazníků ušetřen. A tak není divu, že se francouzský Renault, respektive aliance Renault-Nissan, hodlá v budoucnu zaměřit prakticky výhradně na tento typ aut. Podle informací magazínu Autocar.co.uk hodlá Renault mimo jiné seškrtat plány na výrobu nového modelu Renault Laguna Coupe, hatchbacku Vel Satis a minivanu Espace. Továrny, které měly vyrábět tyto modely budou prý od roku 2011 namísto nich vyrábět menší auta. Produkce starého modelu Renault Laguna bude pokračovat nejspíš až do roku 2011, pak ovšem zanikne a nebude nahrazena novým modelem. Šéf uskupení Renault-Nissan Carlos Ghosn vývoj komentoval slovy „Budeme se muset přizpůsobit novým podmínkám na trhu, znovu promyslet osobní dopravu a přizpůsobit se novým trendům. Zároveň si také myslíme, že v dlouhodobém horizontu zůstane cena ropy vysoká a starost o životní prostředí ještě stoupne.“ Namísto modelů Laguna a Vel Satis bude Renault v Evropě nabízen model Samsung SM5 pod svým názvem. Renault vlastní 80% jihokorejského průmyslového gigantu Samsung Motors, který mimo jiné vyrábí také SUV Koleos.

Novinky Nissanu pro Pařížský autosalon

Stane se Nissan světovou automobilkou č.1?

Je tomu teprve pár dnů, co přinesli informace o tom, že Nissan se zjevně velmi angažuje v oblasti elektromobilů a jejich bezdrátového dobíjení. Kromě toho v článku zazněla také informace o tom, že Nissan se chce stát jedničkou v oblasti elektromobilů a v letech 20102012 přijít s širokou nabídkou různých typů elektromobilů. Redaktoři magazínu Gas 2.0, kteří měli možnost zúčastnit se autosalonu v Los Angeles, zjevně kouzlu Nissanu také propadli.

logo Chrysler

General Motors chce Chrysler, do hry vstupuje Renault-Nissan

Velké věci se dějí ve velkém automobilovém průmyslu. Největší automobilka světa, General Motors, se už dlouhé měsíce potácí v problémech, každý měsíc prodělává přes miliardu dolarů, za posledních 18 měsíců už má ztrátu 57,8 mld. dolarů. Omezuje výrobu, propouští a záchranným kruhem se má stát Chevy Volt. Chrysler má podobné problémy, prodeje se v posledních devíti měsících propadly o 25%. Společnost zaměstnává 130 000 lidí a většinu (80 %) vlastní kapitálový fond Cerberus Capital Management, zbytek Daimler AG (20 %). Teprve nedávno Chrysler představil nové modely automobilů, které odpovídají současnému trendu i stavu světové ekonomiky – jde o elektromobily nebo hybridy. Nedlouho poté vypluly na povrch zprávy o tom, že General Motors by mohli mít zájem o skoupení Chrysleru.