Štítek: autobusová doprava
Praha má nové hybridní autobusy
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má ode dneška ve svém vozovém parku dva nové kloubové hybridní autobusy. Jde o modely SOR NBH 18 vybavené hybridním pohonem od české firmy SOR Libchavy.
V Soulu začínají jezdit elektrické autobusy
Jihokorejská metropole Soul v polovině minulého roku uvedla do provozu prvních 15 elektrických autobusů. Vyvinula je ve spolupráci s místním výrobcem autobusů. Do roku 2020 chce jejich počet zvýšit na 3800 a zároveň s tím výrazně podpořit rozvoj elektromobility.
CNG autobusy: Blýská se na lepší časy
Včerejší setkání se zástupci města Ústí nad Labem, Středočeského a Karlovarského kraje vyznělo pozitivně. Tedy alespoň pro fandy veřejné dopravy na stlačený zemní plyn. Autobusy s CNG pohonem plní ty nejpřísnější emisní normy, jsou tišší a k zahození není ani ekonomická stránka věci. Proto v roce 2009 bylo z celkových 239 nově registrovaných městských autobusů 12,6% s pohonem na stlačený zemní plyn. V současné době jich v ČR jezdí již 295.
20 hybridních autobusů pro Prahu. Vítězství alternativ?
Ve středu 18.2.2009 představili pražský primátor Pavel Bém společně s ředitelem Dopravního podniku hl. m. Prahy Martinem Dvořákem vítěze výběrového řízení na nové autobusy pro hlavní město. Z hlediska počtu se jedná o zcela zásadní obměnu vozového parku pražské MHD. „V současné době zajišťuje autobusovou dopravu v hlavním městě Praze 1152 autobusů na 191 linkách a více než 2000 kilometrů tras. Nejstaršímu autobusu je 21 let. 500 autobusů z trakce je starších 10 let. Proto se hlavní město Praha a Dopravní podnik hlavního města Prahy rozhodli vypsat tendr pro nákup nových, elegantních a především ekologických autobusů,“ řekl primátor hl. m. Prahy Pavel Bém. ČÍST DÁL …
Hybridní double-deckery jezdí v Londýně
Ikona Londýna, červené patrové městské autobusy double-decker, se už od minulého jara přizpůsobují novým trendům v oblasti dopravy. Právě tehdy byla ohlášena plánovaná dodávka nových hybridních double deckerů. Nyní už první hybridní autobus po Londýně jezdí, v průběhu následujících měsíců bude dodáno dalších šestnáct testovacích kusů. Jedná se o autobusy vyrobené společností Alexander Dennis Limited (ADL) využívající hybridní pohon HybriDrive firmy BAE systems. Ten se skládá z dieselového motoru zhruba poloviční velikosti využíváné u běžných autobusů – zde totiž slouží pouze jako generátor elektřiny pro elektromotor. Přebytečná energie se ukládá do lithium-iontových baterií, kde je k dispozici pro zrychlování, samozřejmostí je regenerativní brzdění. V současné době je více než 1500 těchto autobusů v provozu po mnoha městech USA a Kanady.