Angela Merkelová: Německo musí více investovat do elektromobilů
Německá kancléřka Angela Merkelová aktuálně otevřela novou továrnu na baterie Daimler. Při té příležitosti řekla, že Německo musí do elektromobilů investovat více.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Německá kancléřka Angela Merkelová aktuálně otevřela novou továrnu na baterie Daimler. Při té příležitosti řekla, že Německo musí do elektromobilů investovat více.
Německá kancléřka Angela Merkelová navštívila na frankfurtském autosalonu stánek značky Toyota. Při této příležitosti si prohlédla Toyotu Mirai, první sériově vyráběný vůz na vodíkový pohon na světě.
Německá kancléřka Angela Merkelová stále jde za svým cílem – dostat na německé silnice do roku 2020 milion elektromobilů a hybridních automobilů. Avšak největší automobilky světa se na tyto plány dívají spíš skepticky.
Zpráva o tom, že Německo chce milion elektormobilů do roku 2020 se objevila už koncem roku 2008. Tehdy to ještě byla vícemén vizonářská záležitost. Jenže v průběhu dalších let začalo být jasné, že Němci to nejspíš myslí vážně. A že když budou chtít, tak se jim to i povede.
Německo se chce stát tahounem elektromobility v Evropě i ve světě. Kancléřka Angela Merkelová už několikrát zopakovala, že chce, aby v Německu jezdil do roku 2020 milion elektromobilů. Teď celé akci dala i finanční rozměr: lídr eurozóny má do elektromobility investovat 2 mld. euro.
Německá kancléřka Angela Merkelová se v pondělí sešla s v Berlíně s šéfy tamních automobilek aby společně odstartovali novou iniciativu zaměřenou na elektromobily.
Na Hannoverském veletrhu představil koncern Volkswagen koncept taxi vozu Milano. Jde o rozšíření konceptu Space Up! Blue, který byl k vidění už na autosalonu v Los Angeles v roce 2007. Futuristický taxík je plně elektrický a luxusně vybavený.
Německá kancléřka Angela Merkelová společně se svým kabinetem finalizuje plány na zásadní podporu elektromobilů. Iniciativa byla představena v Berlíně ministrem průmyslu a ministrem dopravy. Podle zpráv iHNed.cz chce německá vláda „podporovat vývoj baterií, integraci sítí i výrobu samotných elektromobilů“.
Cílem je, aby se po silnicích našich západních sousedů do 10 let prohánělo na jeden milion elektrických aut. V plánu jsou proto finanční pobídky podporující nákup elektromobilů, které by měly začít platit už v roce 2012. Konkrétní data by měla být projednávána během letošního podzimu. Něměcko se, jako v historii už tolikrát, snaží dotáhnout Spojené státy a Asii, jmenovitě Japonsko. ČÍST DÁL…
Tzv. „šrotovné“ či „šrotovací prémie“ anebo také „ekologická prémie“ je nejnovějším evropským výmyslem jak podpořit skomírající prodej automobilů. Zavedení šrotovného v Německu výrazně oživilo poptávku po nových malých automobilech, mimo jiné napříkla Škoda Auto opět zvýšila výrobů vozů Fabia. Také problémy stíhaný Opel zaznamenal meziročně nárůst prodeje koncovým zákazníkům o 50 procent.
Podobný úspěch mělo zavedení šrotovného také na Slovensku. Německá vláda nyní přemýšlí o navýšení prostředků určených ke „stimulaci prodeje automobilů“, stejně tak Slovensko. V Německu však údajně zatím nepadne časový limit pro čerpání státní prémie, a to do konce tohoto roku. Kancléřka Angela Merkelová prosadila tento návrh po dohodě s vicekancléřem za sociální demokracii (SPD) Frankem-Walterem Steinmeierem. Každý kdo si koupí nový vůz a nechá sešrotovat nejméne devět let staré auto dostane prémii 2500 euro (necelých 70 000 korun).
O zavedení šrotovného se nyní diskutuje také v českých vládních kruzích. Mělo by být jedním z léků na vleklou ekonomickou krizi. Podle návrhu ČSSD má být na šrotovné vyčleněno až 5 miliard korun ze státního rozpočtu. Ačkoliv NERV (Národní ekonomická rada vlády) zavedení šrotovného nedoporučila, ČSSD má vzhledem k nedávnému pádu vlády mnoho šancí jej prosadit. Miroslav Kalousek, bývalý ministr financí, je proti. Podotýká, že stát po lidech chce, aby se dál zadlužovali na úkor velkých automobilových koncernů.
Zavedení šrotovného už v minulosti podporoval i Martin Říman z Ministerstva průmyslu a obchodu. Šéf ČSSD Jiří Paroubek si podle dnešního vydání MF Dnes myslí, že šrotovné má ekologický i ekonomický význam. ČSSD navrhuje příspěvek až 2000 euro pro každého, kdo si koupí nový vůz do ceny 1,5 mil. Kč a jehož emise nepřekročí 160 g CO2/km. Staré auto musí být nejméně deset let staré. Protože je dnes mezi lidmi poptávka především po malých vozech, je hranice 160 g/km u oxidu uhličitého nastavena až příliš benevolentně, ale přesto jde o zajímavý návrh. Jak se na zavedení šrotovného v ČR díváte vy? Mohlo by se šrotovné – nebo v budoucnu nějaká podobná dotace – stát cestou k prosazení alternativních pohonů?