Angela Merkelová obdivovala na frankfurtském autosalonu Toyotu Mirai

Německá kancléřka Angela Merkelová navštívila na frankfurtském autosalonu stánek značky Toyota. Při této příležitosti si prohlédla Toyotu Mirai, první sériově vyráběný vůz na vodíkový pohon na světě.

Německá kancléřka Angela Merkelová u vodíkového auta Toyota Mirai
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Angela Merkelová se setkala s Johanem van Zylem, prezidentem a generálním ředitelem společnosti Toyota Motor Europe (TME). Zástupce značky představil německé kancléřce výhody technologie vodíkového pohonu, jakožto budoucnost mobility.

Angela Merkelová, která má doktorát z fyziky, byla překvapena možnostmi, jaké nabízí využití vodíku v automobilismu. Ocenila zejména ekologický přínos vozů poháněných vodíkovými články. Podle ní mohou pomoci v realizaci ekologické politiky spolkové vlády.

Toyota Mirai bude pro zákazníky v Německu k dispozici od poloviny října. Německý trh bude jedním z prvních v Evropě, kde se bude tento průkopnický vůz prodávat.

Plány pro vozy Toyota Mirai v Evropě

Představení na trhu: září 2015
Trhy: Velká Británie, Německo, Dánsko v roce 2015, Belgie a poté další trhy v r. 2016 postupně s rozvojem vodíkové infrastruktury
Roční prodejní objem: 50 až 100 vozů/rok v letech 2015 a 2016
Cena: 66 000 eur + DPH (Německo)

tisková zpráva

22 Comments on “Angela Merkelová obdivovala na frankfurtském autosalonu Toyotu Mirai”

    1. firemni sestsakramentsky
      firemni sestsakramentsky drahý vodíkobusy jo, Jsou každý večer v servisní garáži dopravního podniku na servisní knížku a germánské firmy přez městské dotace do nich jako vodíkových pionýrů co mají prošpapat cestičku (či spíše protáhnout trubky) jen sypou a sypou €jra, protože se komerčně prostě nemůžou a nemůžou vyplatit ;)))DD

    2. osobne nemam nič proti
      osobne nemam nič proti hodikovym autam, ale ib v „lokalnom“ využití. Rozumejte tomu tak, že sa vodik musí „vyrábať“ z prebitku (nočný prebitok elektriky vodnej, veternej elektrárne a pod.). Firmi sídlace v okolí by tam hodili na natankovať vodík a ok, tlakovalo by sa to za prebytkovu elektriku, vyrabalo by sa to za prebytkovu elektriku a par aut v okoli by na to jazdilo. Prečo nie. Vyhneme sa neefektivnemu skladovaniu, neefektivnemu transportu atd atd.

      ALE VODIK NA KOMERČNÉ ÚČELY JE TOTÁLNA KRAVINA a presadí sa to iba vďaka budúcej vodikovej lobby, inak to zmysel nedáva.

      A pre všetkych EV nadšencov….viem o tom že inteligentne siete dokažu prebytkovu elektriku tiež viužiť…sám by som sa rád toho zúčastnil 😉

  1. Endžíla nezapře svoji
    Endžíla nezapře svoji vědeckou minulost… Mezitím se v Německu budují stacinární vodíkové stanice na na energii z OZE.

    Určitě časem přibude nějaký test. Za rok budeme moudřejší. 🙂

    P.S. Pokud tam má opravdu zásuvku ChaDeMo, tak by mohla nastat i taková situace, že by se z něj daly mobilně nabíjet vybité baterky elektromobilů. Takový elektrický anděl bude potřebovat jenom větší vodíkovou nádrž. Přece jenom je zatím hustota energie baterií pořád ještě nižší, než hustota energie stlačeného H2, plyne z toho snadnější a zřejmě i levnější transport energie.

  2. To by mě zajímalo jesi by
    To by mě zajímalo jesi by i v takovým autě s 870 bar natlakovanýho vodíku pod zadníma sedačkama i jezdila??
    Myslím že neeeee :)))))))))))))
    kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2015-toyota-mirai/

    PS: u TESLY nebyla?? bych ji poslala pozvánku na předávačku 29.09.2015 do FREMONTU na MODEL X a rovnou přez TWITTER :)))
    Poslete ji někdo odkaz :)))))))))))))))

    1. Já si myslím, že klidně.
      Já si myslím, že klidně. Ona je fyzik, má doktorát a dokáže si představit, co to udělá a jak je to zabezpečené. Ostatně, crash testy to má už určitě za sebou. Já bych se toho také tak nebál, i když popravdě, baterie mi připadají zajímavější. 🙂
      Jediné, čeho bych se opravdu bál, kdyby něco jezdilo na radioaktivní palivo. V tomto případě, i když, nebo právě proto, že jsem si o tom dost přečetl, tak bych se moc nespoléhal. V případě havárie nebo poruchy jsou ekologické dopady značně neúměrné k užitné hodnotě.

        1. Proč ne, tlakové lahve se
          Proč ne, tlakové lahve se také používají 20-30 let. Musí procházet pravidelnými zkouškami těsnosti a pevnosti a vydrží až půl hodiny v ohni, než vyletí pojistný ventil. Předpisy musí být samozřejmě přiměřené riziku. Kdo nemá zkoušku (STK), nemůže na silnici.

          Máte to stejný, jako když jeden kamarád jezdil s ojetinou bez víčka u nádrže. Přesvědčil jsem ho, že až nějaký náruživý kuřák si bude zapalovat poblíž, tak by pak mohl být lehce ožehlý (ten kuřák). Tak šel a koupil korkovou zátku… Ano, rizika jsou, uvidíme, co ukáží testy.

          1. jo a vydrží všechno to
            jo a vydrží všechno to drncání na českým tankodromu a mají v sobě 10 bar
            kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

            tajdlenc je ale 870 bar 🙂

            a my už nechceme sponzorovat německý lahvě Linde Tekno a konrolovat a vyměňovat je, my chceme americký baterky z dílny TESLA a srrrr na němce 😉 co siskůva myslel? :DD

Napsat komentář