elektromobily rychlo-dobíjecí stanice RWE

RWE získala zakázku na dobíjecí stanice v Amsterdamu

Společnost získala velkou zakázku na vybudování celoplošné pro . v nizozemském hlavním městě postaví minimálně 125 nabíjecích stojanů, dodávka se ale může navýšit až na 750 nabíjecích míst. Vedle je Amsterdam druhou velkou evropskou metropolí, kde RWE uskutečňuje koncept velkoměstské .   

daimler Smart car2go

Daimler spustil sdílení automobilů car2go v Hamburku, Amsterdam bude následovat

Druhé největší německé město se tento měsíc stalo prvním městem s více než miliónem obyvatel, kde je zaveden systém sdílení automobilů společnosti Daimler s názvem . Do konce letošního roku bude ještě služba spuštěna v . Systém car2go umožňuje registrovaným uživatelům za poplatek používat kdykoli ho potřebují.   

elektromobily - Monotracer - Tomáš Studeník - TILI

Praha elektrická – jak podpořit rozvoj elektromobility v ČR?

Včera proběhl v  mezinárodní odborný seminář o zkušenostech s bezemisní dopravou v evropských metropolích. Po diskuzi se zástupci Helsinek a o zkušenostech se snižováním dopravních emisí a s rozvojem bylo zformulováno tzv. TILI Desatero pro Prahu. Účastníci semináře měli možnost si vyzkoušet na vlastní kůži městský elektromobil , elektrickou , elektrický nebo a .   

Dobíjecí stanice pro elektromobily - ChargePoint

Amsterdam zavádí dobíjecí stanice pro elektromobily

Před časem se Amsterdam, hlavní město Nizozemí, rozhodl, že do roku 2040 tam budou jezdit jenom elektromobily. Zdánlivě fantastická představa však začíná pomalu nabírat reálné obrysy. Jako dodavatel technologie byla zvolena společnost Coulomb Technologies, přední světový dodavatel dobíjecí infrastruktury pro elektromobily. Ta během následujících dvou let nainstaluje v Amsterdamu 45 dobíjecích stanic v rámci demonstračního projektu. Do roku 2012 už chce mít město těchto stanic 200 a do roku 2015 z nich má energii sosat 10 000 elektromobilů. Energetická společnost Nuon poskytne pro dobíječky energii z obnovitelných zdrojů jako jsou solární elektrárny či větrné elektrárny. Celý projekt nese název ChargePoint Network. Řidiči elektromobilů si možnost dobíjení v této síti dobíječek předplatí na speciální webové stránce, skrze kterou zaké obdrží platební kartu. Díky ní si budou moct dobít svůj elektromobil na kterékoliv dobíjecí stanici. Ty bude možné hledat skrze službu Google Maps (vyzkoušejte), případně také budou moct zažádat o vybudování nové stanice. Očekává se, že síť ChargePoint Network postupně proroste Evropou, resp. zprvu především velkými metropolemi.

Amsterdam

Amsterdam – jen elektromobily do roku 2040

Ambiciózní Nizozemci chtějí, aby v Amsterdamu do roku 2040 jezdily pouze elektromobily. A to včetně osobních a nákladních automobilů i mopedů. Už v průběhu následujících dvou let tam vznikne více než 200 nových dobíjecích stanic. „Elektrická doprava nevypouští žádné škodlivé substance, je dobrá pro kvalitu ovzduší i klima jako takové,“ řekla Marijke Vos zodpovědná v městské radě za životní prostředí. Dobíjecí stanice prý budou vhodné pro elektrokola, mopedy i elektromobily. Do roku 2015 se má ve městě pohybovat kolem 10 000 dopravních prostředků na elektřinu. Městská rada zároveň připravuje pobídky, které by měly lidem usnadnit přechod na elektřinu, například levnější parkování pro majitele elektromobilů.“Konkrétní měření a ambiciózní vize jsou třeba proto, aby se z Nizozemska stal nejdůležitější experiment pro elektrickou mobilitu,“ komentoval záměr města Marjan Minnesma z nevládní organizace Urgenda.

Auto na vzduch - AirPod

Ženeva: AirPod neboli auto na vzduch

Auto na vzduch aktuálně rozvířilo mediální vody nejen v ČR. Objevilo se v televizi, píše se o něm v novinách, a to především díky aktuálnímu představení na Ženevském autosalonu. Magazín Hybrid.cz sleduje vývoj projektu společnosti MDI už delší dobu, za kterou se zde v diskusních fórech stačily rozhořet plamenné diskuse o tom, zda je projekt nově pojmenovaný AirPod vůbec životaschopný a jak moc je vlastně ekologický. V Ženevě prohlásil mluvčí MDI Sebastien Braud, že AirPod dokáže ujet až 220 km na 175litrovou nádrž stlačeného vzduchu. Pro „dotankování“ prázdné nádrže stačí auto na vzduch na osm hodin zapojit do zásuvky, případně dojet ke speciální „vzdušné benzince“, kde celý proces zabere pouhé dvě minuty. Už dříve jsme informovali, že o tuto technologii má zájem i indická automobilka Tata Motors, zkoušky proběhnou také u aerolinek Air France a KLM v Paříži a Amsterdamu už během května. Na Novém Zélandu se auto má začít pronajímat už koncem letošního roku. AirPod celkem uveze tři osoby, dvě místa pro pasažéry lze proměnit v zavazadlový prostor. Jedinečné autíčko by se mělo začít prodávat zhruba za 6000 euro, tedy asi 180 000 Kč. Už dnes také MDI připravuje další verzi auta na vzduch, a to se čtyřmi koly namísto tří. Půjde o kabriolet OneFlowAIR cabrio. Do budoucna pak hodlá MDI rozšířit nabídku na celou řadu automobilů, například malé městské vozítko MiniFlowAir, CityFlowAir nebo víceúčelový MultiFlowAir. Více na oficiálních stránkách.
Auto na vzduch - AirPod