Druhé největší německé město Hamburk se tento měsíc stalo prvním městem s více než miliónem obyvatel, kde je zaveden systém sdílení automobilů společnosti Daimler s názvem car2go. Do konce letošního roku bude ještě služba spuštěna v Amsterdamu. Systém car2go umožňuje registrovaným uživatelům za poplatek používat auto kdykoli ho potřebují.
Koncern Daimler prostřednictvím své dceřiné společnosti Smart odstartoval pilotní program na sdílení automobilů car2go v říjnu roku 2008 v německém Ulmu.
Následně v roce 2010 došlo ke spuštění programu i na americké půdě města Austin v Texasu. Daimler si tedy postupně vybírá lidnatější města. Od dvousettisícového Ulmu přes Austin se 750 000 obyvateli až k téměř dvoumiliónovému Hamburku.
„Po pilotní fázi programu v Ulmu a Austinu je Hamburk prvním městem, kde jsme zahájili tuto ekologicky šetrnou formu městské mobility. Zde také budeme demonstrovat, že systém car2go může být finančně úspěšný i ve velkých městech, „řekl generální ředitel car2go, Robert Henrich.
Flotila 300 hamburských vozidel smart fortwo bude zpočátku operovat na rozloze asi 65 km2. Malý automobil je vybaven benzínovým motorem a systémem start/stop. Novou generaci telematického systému může napájet solární střecha, která je schopna dodávat 100 wattů výkonu.
Oproti tomu stejný počet automobilů smart fortwo v Amsterdamu bude vybaveno pouze elektrickým pohonem. Takový počet elektromobilů si vyžaduje i rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Těch má být v hlavním městě Holandska do konce letošního roku vystavěno 300 a jejich počet by se měl do roku 2012 ještě zvýšit až na 1000.
Společnost Daimler si program na sdílení automobilů pochvaluje. Do dnešního dne využilo 600 vozidel v Ulmu a Austinu více než 35 000 zákazníků. Kromě Hamburku a Amsterdamu se pravděpodobně v letošním roce rozběhne car2go program ještě v některém městě v USA. Další města by měla následovat v roce 2012.