Vodíkové vlaky už nejsou jen vzdálený sen. Alespoň ne v sousedním Německu. Dolní Sasko provozuje 14 regionálních vodíkových vlaků Coradia iLint.
Na trase mezi Cuxhavenem, Bremerhavenem, Bremervörde a Buxtehude je nyní v provozu 14 regionálních vodíkových vlaků Coradia iLint. Nahradily 15 dieselových jednotek. Tamní společnosti evb a LNVG si je objednaly už v roce 2017, první dva byly nasazeny v září 2018.
Teprve minulý týden šla do provozu kompletní flotila 14 regionálních jednotek Coradia iLint. Celkové náklady se mezitím vyšplhaly na 93 milionů euro. Navzdory četným projektům elektrifikace v několika zemích zůstane značná část evropské železniční sítě dlouhodobě neelektrifikovaná. V mnoha zemích je stále v provozu vysoký počet dieselových vlaků, například v Německu je to více než 4000 vozů.
Alstom, výrobce vodíkových vlaků Coradia iLint (nedávno se představil i v Česku), aktuálně připravuje dalších 27 jednotek pro metropolitní oblast Frankfurtu nad Mohanem. Dalších šest jednotek Coradia Stream pak staví pro italskou Lombardii a dvanát vozů Coradia Polyvalent pro Francii.
Maximální rychlost vodíkového vlaku je 140 km/h. Vlaky mají dojezd 1000 kilometrů na jednu nádrž vodíku. Mohou tak ujet denní vzdálenost bez zastávky na doplnění paliva. Ta se koná jednou denně mimo provozní dobu. Ročně by se tak jen v Dolním Sasku mělo ušetřit 1,6 milionu litrů nafty.
zdroj: tisková zpráva
Gde je bezec?
Na krajské hospodářské komoře, kde se se zástupci odborů řešil nejzazší termín, který dostane vláda na omezení dodávek elektřiny Německu a pokud tak neučiní, kdy a jak bude vyhlášena generální stávka.
Už se to blíží…
Hura, blaboly jsou tady!
Hodte sem odkaz. Nic nemuzu najit.
Odkaz na co? Možná to pro vás bude překvapení, ale ne vše v životě probíhá online.
Můj předpoklad je, že závěry krajských komor dostane Hospodářská komora a ta začne pomalu den po dni stupňovat tlak. Zcela jistě nevytáhnou hned generální stávku. První budou varování, po pár dnech výzvy, následné krizové scénáře a ultimátum přijde v polovině října.
A pak rijnova revoluce v listopadu. Nekde jsem to uz slysel.
A bude vystrel z parniku Vysehrad?
No uvidíme.
Podle výhlášky MPO má být maximální teplota ve školních třídách 19 a na chodbách 15 stupňů.
Pokud Rusko zastaví dodávky plynu do EU, protektorátní vláda bude viset. To dělá obavy i stávající opozici, protože jak nás historie učí, jak se jednou systém rozpadne, výsledky a oběti jsou ztěží předvídatelné.
Myslíte si, že defenestrace, lynč, popravy jsou věcí minulých století a člověk se změnil, že k tomu nemůže dojít? Fatální omyl.
Pendolino 331 míst k sezení mezi Prahou a Ostravou 300km má spotřebu 5.000 kWh * 10Kč/kWh = 50.000 Kč
Railjet 442 míst k sezení 230kmh max mezi Prahou a Ostravou 300km má spotřebu 3.500 kWh * 10Kč/kWh = 35.000 Kč
A co ma byt pane?
informace pro lidi kolik žere vlak do kterého nasedají to narozdíl od těch tvých prostoduchých povzdechů 😉
To že to jede, snad nebudeme vydávat za nějaký převratný úspěch. Nedokážu říci jestli to je dobrý nebo ne, protože nikde není uvedeno „za jakou cenu“.
Správná otázka je, kolik stojí 1 kilometr jízdy vodíkového vlaku oproti diesel-elektrickému za srovnatelných podmínek.
Pakliže nás první odpověď potěší, ještě je zde druhá otázka: jaký objem vodíku dokážeme takto dodat? Bude ho dost na rozvoj tohoto druhu mobility? Nebo se dalších 10 let bude prohánět evropu pár vodíkových vlaků?
Nakonec však musím dodat, že ať odpovíme sebelépe, zas taková výhra to nebude, protože se nahrazuje nafta a té je dost. Takže pokud za tím nejsou nějaké přesahy mířící na rozvoj elektromobility obecně a vodíkové infrastruktury zvlášť, pak to bude jen ideologií hnaný byznis, který skape hned jak německý ekoteroristi půjdou tuhle zimu od válu.
Mohl byste vysvetlit co znamena ten vyraz ekoterorista? To jako ze vy se radsi udusite a usmazite diky kolapsu zivotniho prostredi? Hm, zvlastni.
To není hlavní sdělení mého příspěvku takže nebudu reagovat. A nemíním svůj názor nějak měnit. Najdi si to na wikipedii.
Takze utocite nevybiravym zpusobem na ochrance zivotniho prostredi? To jste na stejne urovni jako dlazdic. To potvrdi i Emil Tupec.
neutočí, definuje váhu tvé osobnosti kterou tady všichni beztak už znají 😀 😀 o iq pomlčím 😀 😀 😀
48
To je ta vaha ci to IQ?
Tu citim trolovinu. Ono byt ochrancom prirody a chranit prirodu su dve uplne odlisne veci.
No tak super. Z čeho ten vodík vyrábí? Jestli hydrolýzou, je to cesta jak se zbavit závislosti na ruském plynu. Jinak údaj o tom, kolik ušetří nafty je jen Potěmkinova vesnice. 🙂
Russove nejsou narod, ale nemoc.
Kdo, je na tomto foru tezce nemocny vsichni vidi.
Nemocný jsem zcela jednoznačně já, to mi nikdo neupře. A běda tomu kdo se mi bude cpát do rajónu.
Ale no tak. Uz Capek napsal ze nejhorsi dar ducha je schopnost generalizace (hazeni do jednoho pytle).
To hovoril aj Adolf. Robite mu cest. Nechcete tiez rozsirit svoj zivotny priestor?
Vodík vznikl při Velkém Třesku.
Ak je to hydrolizou, tak to bude draha doprava aj ked pri vlakom sa to da pochopit, kedze tam sa vodik velmi skladovat nebude a navyse nie vsetky trate su elektrifikovane (oproti klasickej elektrine to bude slusne neefektivne). Skor si myslim, ze je to bud z ropy alebo plynu.
v dnešní době dokonale elektrifikované železnice je tohle korupční jednání dost trapné tisková zprávo redakční 😉
Co to je? Ka tomu vubec nerozumim.