V Německu se staví první vodíková čerpací stanice pro vlaky

Vodíkový vlak Coradia iLint společnosti Alstom už jezdí v Německu, testuje se také v Nizozemsku.

Německé městečko Bremervörde v Dolním Sasku bude domovem světově první vodíkové čerpací stanice pro vlaky. Postaví ji společnost Linde.

Vodíkový vlak Coradia iLint společnosti Alstom už jezdí v Německu, testuje se také v Nizozemsku.
foto: Alstom

Právě v Dolním Sasku začaly v polovině roku 2018 jezdit první dva vodíkové vlaky Coradia iLint francouzského výrobce Alstom. Dosud čerpaly palivo z mobilní vodíkové čerpací stanice.

Celých osmnáct měsíců trvající pilotní provoz byl ukončen letos v únoru. Na jednu nádrž vodíku dokážou ujet až téměř 1000 km. Od roku 2022 má v regionu jezdit dalších 12 vodíkových vlaků.

Umožní to právě nová vodíková čerpací stanice s denní kapacitou 1600 kg. Plánované rozšíření stanice pak dovolí vyrábět vodík na místě s pomocí elektrolýzy. Evropská komise nedávno schválila zásadní strategický plán na rozvoj vodíkových technologií v Evropské unii.

29 komentářů u “V Německu se staví první vodíková čerpací stanice pro vlaky”

  1. loby nie sú politici!
    jedná sa o „firmy“, ktoré lobujú a

    loby nie sú politici!
    jedná sa o „firmy“, ktoré lobujú a politikov, ktorí lobistom „načúvajú“.
    a pretože sú nahlôuchlí (akonapr už aj ja), je potrebné nejak prejaviť účasť s postihnutím, mne sa osvedčuje igelitka s obrázkami lanového mosta 🙂

    1. Nebojte, tady o žádnou elektrolýzu nejde a nepůjde.
      Věta

      Nebojte, tady o žádnou elektrolýzu nejde a nepůjde.
      Věta „Plánované rozšíření stanice pak dovolí vyrábět vodík na místě s pomocí elektrolýzy“ znamená, že nyní se jedná pouze o dovezený vodík vyrobený spálením ohromného množství plynu a za pár let k tomu přiděláme elektrolyzér, který k těm 1600 kg přidá sotva 10 % (nevím jak teď, ale ještě nedávno byla největší vodíková stanice na světě schopna vyrobit 1000 kg/den a to se bavíme o >100 mld. Kč projektu, normální jsou okolo 200 kg), ať můžeme vyvěsit ohromný zelený plakát s nápisem Jsme fakt hrozně moc eko.

    2. Podobně to řeší i v Ostravě Než elektrifikovat tak
      Podobně to řeší i v Ostravě Než elektrifikovat tak raději koupí štědře dotovaný vodík

      https://zdopravy.cz/moravskoslezsky-kraj-se-drzi-myslenky-na-vodikove-vlaky-da-je-do-soutezi-22604/

      http://moravskehospodarstvi.cz/ocelove-srdce-se-premeni-na-hydrogen-valley/

      Vodíkový vlak v Česku
      http://www.vladanfoto.cz/clanky-vodikovy-vlak-v-cesku.html

      1. Vy jste nečetl co říká pan náměstek Unucka? Vodík je
        Vy jste nečetl co říká pan náměstek Unucka? Vodík je přece odpadní produkt! I na vladanfoto.cz tvrdí, že se vyrábí z odpadu. A pan náměstek „pro dopravu a chytrý region“ ví, že vodík je “ čistý a vysoce účinný“.

        1. Viděl jsem nesčetně krát jak na koksovně bývalá NH
          Viděl jsem nesčetně krát jak na koksovně bývalá NH Ostrava
          Koksárenský plyn bez užitku spalovali pomocí tři velkých venku stojících Hořáků ( Flér ) Takže asi odpad když se to může bez užitku spalovat ?
          Podobné zařizení Polsko Fléra pro spalování koksárenského plynu
          https://www.hpfm.cz/project/chemicke-provozy-flera-pro-spalovani-koksarenskeho-plynu/

            1. ANO Navic je pro tento proces potřeba el. energie
              Vědecké

              ANO Navic je pro tento proces potřeba el. energie
              Vědecké dobrodružství v USA: Velké vodíkové plány Čechů ve Spojených státech
              https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cesi-ziskali-100-milionu-pro-stavby-vodikovych-cerpacich-stanic-v-usa-1267585

              https://plus.rozhlas.cz/vedecke-dobrodruzstvi-v-usa-velke-vodikove-plany-cechu-ve-spojenych-statech-7725621

Napsat komentář