Škoda Auto představuje první elektrokolo; dojezd 105 km

Auto přichází na trh se svým prvním elektrokolem. Jízdní dosah na elektřinu je až 105 km. Elektrokolo lze již nyní zakoupit v obchodní síti mladoboleslavské značky nebo eshopu Škoda Auto za 65 990 Kč.

Elektrokola Škoda Green E Line 2013
foto: Škoda Auto

  • Nové elektrokolo rozšiřuje cyklistickou kolekci značky Škoda
  • Systém „Pedal Electric Cycle“ kombinuje sílu svalů a elektromotoru; dojezd
    105 km
  • Nabídka jízdních kol značky Škoda pro všechny věkové skupiny a široké
    spektrum využití
  • Tradice nabídky jízdních kol z Mladé Boleslavi již od roku 1895

Nové atraktivní elektrokolo Green E Line rozšiřuje stávající nabídku jízdních kol značky Škoda. Ta zahrnuje deset modelů – od dětských a juniorských, přes krosová a horská, až po silniční speciály. V nabídce budou poprvé také horská kola v čím dál oblíbenějším rozměru 29″.

Význam elektrického pohonu hraje u jízdních kol stále větší roli,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva za oblast prodeje a marketingu. „Nové elektrokolo Škoda Green E Line nabízí sportovní vyžití za přispění moderní techniky. Je ideálním doplněním aktuální nabídky jízdních kol, nejširší v historii naší značky.

Při výrobě svého prvního elektrokola vsadila Škoda Auto na spolupráci s renomovaným specialistou na terén – rakouskou společností KTM.

Nové kolo Škoda Green E Line je konstruováno jako tzv. „Pedelec“ (Pedal Electric Cycle). U tohoto typu elektrického kola má motor funkci pouze jako omezený pomocný pohon při šlapání do pedálů. Z legislativních důvodů systém pomáhá do maximální rychlosti 25 km/h.

Dojezd jízdního kola s podporou elektromotoru je až 105 km. Li-Ion baterii lze z elektrické sítě dobít za 4 hodiny. O pohon se stará elektromotor značky BionX, integrovaný do náboje zadního kola.

Jeho výkon je 250 Wattů a energii čerpá z akumulátoru o hmotnosti 2,6 kg a kapacitě 423 Watthodin, umístěném na rámu kola. Celé kolo pak váží pouze 21,7 kg.

Senzory neustále vyhodnocují parametry jako je rychlost, frekvence šlapání a točivý moment. V závislosti na nastavení pak elektromotor přidává dalších 35, 75, 150 nebo 300 % k vlastnímu výkonu cyklisty. Motor lze samozřejmě zcela vypnout, poté se cyklista pohybuje jen vlastní silou.

Systém je vybavený i funkcí rekuperace. Díky tomu se vrací energie získaná při brzdění nebo sjezdu z kopce zpět akumulátoru. Výhodou zvolené konstrukce a použitých komponent je fakt, že jednoduchou výměnou zadního kola a demontáží baterie se z elektrokola Green E Line stane běžné krosové kolo.

Nové elektrokolo Green E Line je nejmladší novinkou rozsáhlé nabídky jízdních kol mladoboleslavské značky. Sortiment Škoda Originálního příslušenství zahrnuje kromě toho celkem deset modelů pro různé druhy využití a různé věkové skupiny.

Pro příznivce hladkého asfaltu jsou v nabídce dvě silniční kola. Fanoušci terénních tras se mohou těšit na čtyři nové modely horských kol Škoda. Hned tři z nich jsou přitom v atraktivním rozměru 29″.

S novou výbavou přesvědčí také krosové kolo Škoda Cross. Horské kolo Škoda Junior nabízí stejnou techniku jako u „dospělých“ kol, avšak v měřítku uzpůsobeném pro děti. Vyjíždí na ráfcích o rozměru 20″, což více vyhovuje skutečným potřebám malých cyklistů.

Pro ještě mladší děti je pak určeno kolo Škoda Kid. Tato kola byla připravena ve spolupráci s renomovanou značkou Superior. Pro úplně nejmenší je v nabídce odrážedlo Škoda Mini z dílny firmy Olpran.

Aktuální kolekcí jízdních kol česká automobilka opět dokládá svůj hluboký vztah k cyklistice, který trvá téměř 120 let. Značka totiž byla v prosinci 1895 založena jako výrobce jízdních kol Václavem Laurinem a Václavem Klementem.

V prvních letech vyráběli oba nadšení průkopníci mobility jízdní kola značky Slavia, od roku 1899 pak motocykly pod značkou Laurin & Klement (L&K) a v roce 1905 konečně i svůj první automobil, vůz Voiturette A. V roce 1925 došlo k fúzi firmy L&K s koncernem Škoda.

Těsné sepětí s cyklistikou dnes Škoda Auto potvrzuje také svými rozsáhlými sponzorskými aktivitami. Vedle mezinárodních závodů, jako jsou Tour de France a Giro d’Italia, podporuje Škoda Auto již několik let i cyklistické aktivity v České republice.

Patří mezi ně například oblíbená série Kolo pro život, největší série závodů horských kol na světě. V uplynulých třinácti letech se tohoto seriálu zúčastnilo celkem zhruba 160 000 profesionálních a amatérských cyklistů, z toho 20 000 jen v roce 2012.

Pro ty závodníky, kteří jsou rádi pány svého času a neradi se tlačí na startu, nabízí Škoda Auto v České republice individuální cyklistickou soutěž Virtual Cup. Závodí se na jedné z 16 předem stanovených tras s GPS přístrojem a výsledky se nahrávají a porovnávají online na www.virtualcup.cz.

tisková zpráva

19 Comments on “Škoda Auto představuje první elektrokolo; dojezd 105 km”

  1. Tomu rikam do nebe volajici
    Tomu rikam do nebe volajici ostuda. Ma firma formatu Skoda zapotrebi latat bezne komponenty a udavat to za sve kolo? Ja rikam ze nema, a dokonce mam zato, ze by to delat z principu nemela. Tecka. Presne jak bylo receno v predchozim komentari. Toto dokaze kazdy Lojza ve stodole s kombinackama a sroubovakem a od koncernoveho podniku se ceka vic nez jen tisk samolepky. Hnus velebnosti. Hamba. Fuj. Boze muj, kdyby si udelali aspon stylovy ram s dockem pro clanky a pouzili par studentu co v ramci „cvika“ na skole udelaji par vykresu pro CNC a vystrouhali stredovy pohon, ale tohle? Neeee, boze uz to nedelejte. Nerikam, ze BionX je marny, ale tvrdy bezkartac v nabu je uz mrtvy koncept, ktery umi jen jet bud na plny ceres nebo topit panu bohu do oken vyzareny, nepotrebny, momentalne prebytecny (zregulovany) vykon panu bohu do oken. Kdyz uz nemam chut, cas a penize, tak si aspon sezenu bosch unit drive 45 nebo sunstar S03 a nedelam lacinne nesmysly jakym tvrdy, nabojovy pohon je. Hosi hosi, priste si aspon prectete par diskusi cyklodrateniku o stredovych pohonech treba na nakole.cz a zlepsete se. Snaha se ceni, ale Jagr nesmi hrat hur nez kluci na rybniku.

  2. Cena se zdá být vysoká
    Cena se zdá být vysoká ale odpovídá kvalitě použitých značkových komponentu.Už jen to, že to je 48v systém Tak o něčem vypovídá . firma BionX od roku 2012 dodává sady na 48 V a jsou označené SL 250HT(= High torque=vysoký kroutící moment) a následuje označení baterie DT=down tube batterry t.j. baterie do rámu nebo RR=rear rack batterry t.j. baterie v nosiči, který je součástí sady.
    http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/elektricke-kolo-skoda-mba01380xx?expDataType=CatalogEntryId&expDataUniqueID=122548

    http://www.famos-sport.cz/products/bionx-sl-250-ht-dt-xl-elektrosada-s-baterii-do-ramu/

    http://www.youtube.com/watch?v=CCXqWUeHNIc

  3. zajímavé je, že když jde
    zajímavé je, že když jde jen o „pitomé“ jízdní kolo, tak najednou umíme udělat baterii 423Wh za 2,6kg včetně BMS a krabice. Pokud si pohraji s trojčlenkou, tak potom 300kg baterie současné e-Octavie postavená na této technologii by mohla mít kapacitu 40kWh místo těch 26,5kWh.

    1. Asi bude záležet na
      Asi bude záležet na kvalitě. Ty dva roky to přežije a pak ať si zákazník dělá co chce. Zářným příkladem jsou elektroskůtry na zdejším fóru. Např. olověné baterie co jsou použity v levných skútrech začnou odcházet po záruce. A pokud budete kupovat opět olověné baterie o stejné kapacitě od normálního výrobce tak najednou zjistíte, že je baterie těžší a má i menší dojezd.
      Zkušenosti uživatelů.
      Předpokládám, že u toho litia to nebude jiné.

            1. Asi jsme se nepochopili.
              Ale

              Asi jsme se nepochopili.
              Ale já nesrovnával zda je lepší nebo horši olovo či litium.
              Dával jsem příklad na olověných bateriích z číny, které jdou do kytek po 2 letech. A pokud chcete kvalitní olověné baterie jako náhradu za čínské tak najednou zjistíte, že velikostně stejné baterie jsou těžší s menší kapacitou.
              Byla tu totiž otázka, proč litiové baterie u zde uváděného kola jsou mnohem lehčí než konkurence. A jako jeden z důvodů jsem uvedl, že by váha mohla být na úkor kvality a životnosti

      1. Je velká škoda, když
        Je velká škoda, když takový podnik jako je škodovka místo, aby začali něco vyvíjet a přispěli k pokroku elektrického pohonu tak vlastně nakoupí už hotový výrobek smontují ho a prodávají pod svojí značkou.
        Vždyť toto dokáže každý lojza ve stodole!!!!
        Je hezké, že něco škodovka dělá, ale tuto montáž by měli zvládnout v každé prodejně elektrokol.
        Myslím, že to pasuje k přísloví: vlk se nažral a koza zůstala celá.

  4. Myslím, že by se měla
    Myslím, že by se měla stanovit nějaká norma na výpočet dojezdu u vozidel kde není čistě pouze jeden pohon. To samé se děje u hybridů.
    Toto je krásný příklad klamání spotřebitele.
    105 km? A jak se v takovém případě vypočítá výkon elektrokola a následná spotřeba?

Napsat komentář