Během uplynulých 24 hodin se podařilo společnostem ČEZ a Akumoto vytvořit na velodromu v pražských Strašnicích světový rekord. Na elektroskútru Akumoto 600/L85 s 3 kW elektromotorem najelo pět střídajících se jezdců za přesně 24 hodin celkem 1136,6 km.
foto: Akumoto
Už po 21 hodinách 30 minutách překročil elektrický skútr hranici 1000 km, což byla podle Jiřího Drahovzala z Akumoto jakási psychologická hranice, ve kterou všichni doufali. Pak už to mohlo být jen lepší. A také že bylo.
Urazit 1136,6 km na zmíněném elektroskútru na velodromu si vyžádalo celkové náklady zvící všehovšudy 71 Kč za elektřinu. Také na tom chtěly společnosti ČEZ a Akumoto demonstrovat, že elektrická doprava může být velmi výhodná.
V průběhu jízdy se v pravidelných intervalech cca 47,6 km měnily baterie a jezdci. Výměna trvala vždy max. několik desítek vteřin.
Stanovení rekordu je součástí probíhajícího Evropského týdne mobility. Do něj se zapojila řada měst v celé České republice, potažmo v Evropě. V Praze například v neděli 18. září probíhala akce Václavské náměstí bez aut.
Kromě toho je řada akcí věnována elektromobilitě, ať už dvoustopé nebo jednostopé. Řadu zajímavých stánků můžete potkat např. na Náměstí republiky.
Gratuluji k uspěchu.Je
Gratuluji k uspěchu.Je škoda,že při zadavani podkladu k tipovani delky rekordu byly informace tolik skoupe.Vysledek je ale neskutečny a neuvěřitelny.Pro propagaci elektroskutru a elektrovozidel je to skvěla reklama a samozřejmě i pro Akumoto.I když maloktery si tento styl bude moci v praxi dovolit ale jako reklama je to super.
Souhlasim s tim,že tato
Souhlasim s tim,že tato prvni akce byla jako fakticka „soutěž“ jalova,ale jako reklamni placnuti skvěla.Doufam,že to pro ostatni konkurenty bude vyzvou,a někdo z odpovědnych a znalych vytvoři smysluplna pravidla k soutěži mezi všemi porovnatelnymi vyrobci a prodejci.Osobně by mne vice než takovyto rekord,spiše zajimalo ekonomicke dojezdove možnosti těchto vozidel.Nejde mi ani tak o rychlostni rekordy jako o prakticky dojezd a četnost nabijeni stavajici baterie v pohledu zakaznika a uživatele.Zavoděni si nechte pro pubertalni děti.
Co je na tom
Co je na tom neuvěřitelného? Už v diskusi pod první zmínkou jsem těch >>1000km trefil skoro 100%, až mě mrzí, že jsem se nezúčastnil 😉
BTW, vy diskutujete sám se sebou?
Na to, že má skútr 89kg a
Na to, že má skútr 89kg a lithium tak dojezd 47km na hladkém povrchu velodromu nic moc. Se svým e-maxem 90S s olovem a hmotností 150 km najedu v běžném provozu po Praze při neekonomické jízdě (brzda-plnej plyn) 45km…. Navíc mě zaráží jak mohl skútr, na který stačí podle stránek výrobce řidičský průkaz skupiny B nebo AM s max. povolenou rychlostí 45 km/h, ujet za 24 hodin 1136,6 km???
podle údajů
podle údajů uveřejněných v oficiální tiskovce je zřejmé, že se střídali jezdci po 1 hodině. Ale akumulátor po té jedné hodině byl vybitý řádově z 50-55%, což si myslím že při konstatnní jízdě pod plným plynem a podmínkách, které jsou na fotkách je super výsledek.
Pokud jedu konstantě s
Pokud jedu konstantě s plným plynem, tak mám právě nejmenší spotřebu. Nikde jsem v tiskovce nenašel že byl akumulátor vybité z 50-55%. Taky mě pobavila chyba v tiskovce „to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré ráno“. Ta agentura se jmenuje Dobrý den :o))Asi nemá smysl se v tom dál babrat. Je to podle mě jen další mediální bublina.
Jo, tak to sedí. Když měl
Jo, tak to sedí. Když měl akumulátor na začátku 85Ah, tak po jedné hodině jízdy mohl mít zbývající kapacitu kolem 40Ah. Tak mohl být vybitý na 50-55% – tomu věřím. Jen to není žádný super výsledek. Spotřeba větší než 1Ah/1km.
A kde by nabral 85Ah? L85
A kde by nabral 85Ah? L85 má kapacitu cca 30Ah. Na 85Ah by se dalo dojet z Prahy do Brna 😉
Nicméně ten údaj o vybití na cca polovinu je vzhledem k podmínkám odpovídající.
Předpokládám, že L
Předpokládám, že L znamená lithiový akumulátor a 85 znamená jeho kapacitu 85Ah. Co by jinak značka L85 znamenala?
Tak nepředpokládejte a
Tak nepředpokládejte a podívejte se alespoň na popis na jejich webu. To číslo znamená dojezd v km na nabití, za tzv. „ideálních podmínek“.
Akce na nic. Je vidět, že
Akce na nic. Je vidět, že po 47 km je baterie vybitá, to není ani na to, dojet za kamarády na Slapy a zpátky. Na normálním skutru v pohodě, několikrát týdně, na elekro bych musel zpátky tlačit.
Což o to, na 120L by se
Což o to, na 120L by se dalo dojet na Slapy a zpátky (předpokládám je míněno z Prahy), ale s omezovačem 45km/h by to bylo stejně k nepřežití. Malé skútry jsou prostě do ucpaného centra města nebo naopak na popojíždění někde po vesnici a okolí, kde projede jedno auto za uherský rok. Kdekoliv jinde je to sebevražda a to i ve městě, kde se to zrovna neštosuje.
Aku byly po hodině jízdy
Aku byly po hodině jízdy vybité, přitom v ideálních podmínkách má skútr údajně na nabitý aku dojezd 80km. A toto byly ty ideální podmínky. Jaká je skutečnost?
Baterie nebyla vybitá na 0
Baterie nebyla vybitá na 0 % kapacity. Byla vybitá pouze zhruba na 50 %.
Typoval jsem také ale
Typoval jsem také ale 720km,v pravidlech soutěže nebylo uvedeno že se budou měnit akumulátory.Počítal jsem s časem na dobíjení.Tento rekord neodráží realitu skutečného provozu.
také jsem nevěděl, že se
také jsem nevěděl, že se budou měnit baterie!!! Tipoval jsem 666km/den. Pouze PR pro ČEZ !!! fuj !!
Kolik bylo na test potřeba
Kolik bylo na test potřeba celkem akumulátorů, jaký byl dojezd na jeden akumulátor a jaká je cena jednoho akumulátoru? Je hezké že se spotřebovala elekřina za 71 korun, ale náklady na baterky se předpokládám vyšplhaly na pár desítek tisíc.
Pokud budeme pokračovat v
Pokud budeme pokračovat v tipovani tak pravděpodobně tři,v cyklu rychlonabijeni.I když v tomto nejde o usporu a rentabilitu použiti,při ceně baterie 6000kč by to bylo i v podani ČEZu plytvanimpři použiti většiho množstvi.