Rekord dojezdu elektroskútru za 24 hodin padl: 1136,6 km

Během uplynulých 24 hodin se podařilo společnostem a vytvořit na velodromu v pražských Strašnicích světový rekord. Na Akumoto 600/L85 s 3 kW elektromotorem najelo pět střídajících se jezdců za přesně 24 hodin celkem 1136,6 km.

Počasí, především večer, jezdcům příliš nepřálo – pršelo a byla zima. Přesto skútr i jezdci obstáli na jedničku, bez jakýchkoliv poruch.
foto: Akumoto

Už po 21 hodinách 30 minutách překročil hranici 1000 km, což byla podle Jiřího Drahovzala z Akumoto jakási psychologická hranice, ve kterou všichni doufali. Pak už to mohlo být jen lepší. A také že bylo.

Urazit 1136,6 km na zmíněném elektroskútru na velodromu si vyžádalo celkové náklady zvící všehovšudy 71 Kč za elektřinu. Také na tom chtěly společnosti a Akumoto demonstrovat, že elektrická doprava může být velmi výhodná.

V průběhu jízdy se v pravidelných intervalech cca 47,6 km měnily baterie a jezdci. Výměna trvala vždy max. několik desítek vteřin.

Stanovení rekordu je součástí probíhajícího . Do něj se zapojila řada měst v celé , potažmo v Evropě. V například v neděli 18. září probíhala akce Václavské náměstí bez aut.

Kromě toho je řada akcí věnována , ať už dvoustopé nebo jednostopé. Řadu zajímavých stánků můžete potkat např. na Náměstí republiky.

18 Comments on “Rekord dojezdu elektroskútru za 24 hodin padl: 1136,6 km”

  1. Gratuluji k uspěchu.Je
    Gratuluji k uspěchu.Je škoda,že při zadavani podkladu k tipovani delky rekordu byly informace tolik skoupe.Vysledek je ale neskutečny a neuvěřitelny.Pro propagaci elektroskutru a elektrovozidel je to skvěla reklama a samozřejmě i pro Akumoto.I když maloktery si tento styl bude moci v praxi dovolit ale jako reklama je to super.

    1. Souhlasim s tim,že tato
      Souhlasim s tim,že tato prvni akce byla jako fakticka „soutěž“ jalova,ale jako reklamni placnuti skvěla.Doufam,že to pro ostatni konkurenty bude vyzvou,a někdo z odpovědnych a znalych vytvoři smysluplna pravidla k soutěži mezi všemi porovnatelnymi vyrobci a prodejci.Osobně by mne vice než takovyto rekord,spiše zajimalo ekonomicke dojezdove možnosti těchto vozidel.Nejde mi ani tak o rychlostni rekordy jako o prakticky dojezd a četnost nabijeni stavajici baterie v pohledu zakaznika a uživatele.Zavoděni si nechte pro pubertalni děti.

  2. Na to, že má skútr 89kg a
    Na to, že má skútr 89kg a lithium tak dojezd 47km na hladkém povrchu velodromu nic moc. Se svým e-maxem 90S s olovem a hmotností 150 km najedu v běžném provozu po Praze při neekonomické jízdě (brzda-plnej plyn) 45km…. Navíc mě zaráží jak mohl skútr, na který stačí podle stránek výrobce řidičský průkaz skupiny B nebo AM s max. povolenou rychlostí 45 km/h, ujet za 24 hodin 1136,6 km???

    1. podle údajů
      podle údajů uveřejněných v oficiální tiskovce je zřejmé, že se střídali jezdci po 1 hodině. Ale akumulátor po té jedné hodině byl vybitý řádově z 50-55%, což si myslím že při konstatnní jízdě pod plným plynem a podmínkách, které jsou na fotkách je super výsledek.

      1. Pokud jedu konstantě s
        Pokud jedu konstantě s plným plynem, tak mám právě nejmenší spotřebu. Nikde jsem v tiskovce nenašel že byl akumulátor vybité z 50-55%. Taky mě pobavila chyba v tiskovce „to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré ráno“. Ta agentura se jmenuje Dobrý den :o))Asi nemá smysl se v tom dál babrat. Je to podle mě jen další mediální bublina.

    1. Což o to, na 120L by se
      Což o to, na 120L by se dalo dojet na Slapy a zpátky (předpokládám je míněno z Prahy), ale s omezovačem 45km/h by to bylo stejně k nepřežití. Malé skútry jsou prostě do ucpaného centra města nebo naopak na popojíždění někde po vesnici a okolí, kde projede jedno auto za uherský rok. Kdekoliv jinde je to sebevražda a to i ve městě, kde se to zrovna neštosuje.

Napsat komentář