Prodej elektroaut v Německu i Francii láme rekordy

Během června 2020 se ve Francii prodalo rekordních 22 630 aut do zásuvky. V Německu to byo 18 868. To vše navzdory celkovému poklesu trhu s novými auty.

Nová verze elektromobilu Renault Zoe si získává obrovskou popularitu napříč západní Evropou. Nedivíme se – aktuálně jsme měli možnost si ho také vyzkoušet, test přineseme brzy.
foto: Renault

V Německu i ve Francii lze na nákup elektromobilu nebo plug-in hybridu získat tučné dotace. Ve Francii mohou dosáhnout dokonce až ke 12 000 eur, v Německu je to 6000 eur.

I to je pro stále se zvyšující se prodeje aut do zásuvky v těchto zemích zásadní. Ve Francii jde za červen 2020 o meziroční nárůst prodejů aut do zásuvky o 231 %. V Německu je to 119 %.

Ve Francii si připsaly většinu elektromobily s 13 728 a 5,9% podílem na prodejích nových aut (meziročně +205 %). Dalších 7307 jsou plug-in hybridy (3,1 %, meziročně +446 %). Dalších 1596 se prodalo lehkých elektrických dodávek.

Nejprodávanějším modelem je ve Francii domácí nová verze Renault Zoe. Za červen má 6012 kusů, celkově za první půlrok 17 555. Druhý byl v červnu Peugeot e-208 (2127/8954), třetí Peugeot 3008 PHEV (768/2624), čtvrtý Hyundai Kona Electric (674/1854) a pátý Tesla Model 3 (620/3562).

V Německu se daří více plug-in hybridům (+274 %), které mají 4,9% podíl na trhu nových osobních aut s 10 749 prodaných kusů za červen. Celkem 8119 se prodalo elektromobilů (+41 %), ty mají 3,7% podíl.

Za první půlrok se letos v Německu prodalo už 44 307 elektromobilů (3,7% podíl) a 49 451 plug-in hybridů (+4,1% podíl). Celkem tedy 93 848 aut do zásuvky s podílem 7,8 %.

Za letošní rok jsou nejprodávanějšími auty do zásuvky francouzský Renault Zoe (1448/7066), Volkswagen e-Golf (1310/7320) a Tesla Model 3 (730/4367).

InsideEVs, EV-Sales

30 Comments on “Prodej elektroaut v Německu i Francii láme rekordy”

  1. u Zoe se moc neradujme, nebo radujme? drtiva vetsina tech aut
    u Zoe se moc neradujme, nebo radujme? drtiva vetsina tech aut se „prodava“ na leasing a s pronajatou baterkou, jsme docela zvedav co to pak udela s bazarovyma cenama az se na trh pak dostanou treba i desitky tisic aut s ukoncenym operakem a „bez“ baterek, jako chapu soucasne najemce,diky dotacim maj to auto vesmes zadara, a asi je jim celkem fuk co s tim autem bude az jim skonci leasing kde plati par supu mesicne (cca 90 ecek) a dalo by se rict ze je to takova autopujcovna kde auto jako Zoe stoji 90 ecek mesicne :D, ale co potom?

    jako teoreticky to pak snizi ceny ojetin i konkurecnich BEV, ale jistota to neni

    1. Ještě tak před rokem bych souhlasil, ale v současné době
      Ještě tak před rokem bych souhlasil, ale v současné době jsou tu dvě velké změny.
      1) Verze R110 a R135 – tedy ty nové s rychlodobíjecím konektorem CCS, si lze již na začátku koupit i s baterií. I když model s pronajatou zachovali, tak již je na výběr (to dříve nebylo). Takže je tu dost veliká šance, že to tak někdo udělá – a tedy i následnou ojetinu bude prodávat i s baterií. Tipuji, že to udělají hlavně ti, co se hodlají k baterii chovat hezky = (vybíjení / nabíjení v rozmezí 10 % až 80 %) a 90 % nabíjení v noci doma z AC.
      2) Nejen u nových, ale i u všech starých modelů ZOE, již Renault nabízí odkoupení baterie. Překvapením pro mne byla cena, kterou bych čekal daleko vyšší. Poptával jsem 3 kousky a cena se pohybovala mezi 3 až 4 tisíci EUR podle stavu baterie.

      Ergo – již dnes lze schopné ZOE (třeba Q nebo R 90) pořídit i s baterií okolo 300k Kč – takže po této dotační vlně (za dva – tři roky) to bude mazec.

      1. ja hledal tedy jen na Francouzskych webech a tam se vesmes
        ja hledal tedy jen na Francouzskych webech a tam se vesmes pise ze drtiva vetsina tech aut je prodavana na leasing a tedy vesmes tak ze diky dotaci je to auto zdarma + splatky za baterii, ale pokud pujde baterie odkoupit za tebou uvadenych 3-4 ecek, tak to muze bejt hodne zajimave, ono casem baterie pujdou tak jak tam cenove dolu a ocekavam ze prelom desetileti jiz bude hodne zajimavej co se cen elektromobility tyce 🙂

        1. Aby jste neměl pocit, že je to „Mnou“ uváděných 3 – 4
          Aby jste neměl pocit, že je to „Mnou“ uváděných 3 – 4 tisíce EUR, tak Vám navrhuji stejný postup, jak jsem k nim dospěl já.
          Jděte na https://www.mobile.de/cz tam si najděte dvě tři pěkná ZOE, která se Vám budou líbit (model / nájezd), tak aby prodejcem byl nějaký bazar, nebo autosalon a napište jim email, že máte o vůz zájem a zda je možné baterii odkoupit.
          Uvidíte sám, jaký Vám napíšou návrh odkupové ceny.

      1. To není sleva, ale rozdávání vybraných daní lidem, kdyby
        To není sleva, ale rozdávání vybraných daní lidem, kdyby se udělala statistika, tak by se zjistilo, že dotace využívají nejvíce právě ty nejbohatší firmy a vrstvy lidí. Jsem zásadně proti dotacím tohoto typu. Pokud podpora tak stylem, jak to dělají v USA, tedy odpuštění daní nebo Norsko odpuštění DPH, což je v zásadě podpora fyzických osob.

          1. Tak treba pan, co mi vcera sekal travu asi k nejbohatsim
            Tak treba pan, co mi vcera sekal travu asi k nejbohatsim nepatri, taky jezdi v 15 let starem aute. Vydela si mesicne tak 50 ale na EL nema ani nahodou. Nerekl bych, ze vyuziva silnici mene, nez ja, dokonce bych rekl, ze daleko vice. Taktez nejsem priznivcem dotaci na zelene hracky pro par vyvolenych.
            Doufam, ze u nas nic podobneho nikdy nebude. Pokud se necemu rika socialni nespravedlnost, tak je to presne toto a pokud existuji v parlamentu strany socialne zamerene, tak takovy zpusob dotaci nepripusti.

              1. No to sice mate pravdu, ale … 🙂 Rekl bych ze na cenu vaseho
                No to sice mate pravdu, ale … 🙂 Rekl bych ze na cenu vaseho auta nemely zadny vliv. Koupil jste si ho bez dotace a tak je to spravne. At to kupuje ten kdo to potrebuje a je to pro neho nejakym zpusobem vyhodne. Jinak se to neprosadi

                1. Možná měly, prvním majitelem byl Siemens AG a po třech
                  Možná měly, prvním majitelem byl Siemens AG a po třech letech to prodávali prostřednictvím bazaru za čtvrtinu nákupní ceny.

              2. Každý máme nějaký životní styl a zájmy, takže někdo
                Každý máme nějaký životní styl a zájmy, takže někdo si koupí auto za 50 tis., opravy dělá soused z dílů z vrakáče a investuje peníze do domu, pozemků, koníčků, cestování apod. jiný si koupí BEV, potud je to v pořádku. Ovšem jen do té doby, než tomu s 50 tis. autem vykládá jak je to ohromně výhodné, že dostal dotaci 320 tis., pak odečetl DPH 225 tis., pak to dal do nákladů firmy a ušetřil na daních 152 tis. a po 4 letech to prodá oficiálně jako otlučený vrak známému za 300 tis., ale bokem zkasíruje dalších 400 tis. hotově, které by jinak zdanil částkou 136 tis. . Sumasumárum ho to nestojí vlastně skoro nic a směje se jak hezky ojebal stát, protože by si to koupil i bez dotace.

                Že by v bazaru byla TM3 za 900 tis. a dotovaná za 600 tis. je blbost, u nás dotace nic nezlevní, to by musela být plošná a bez rozdílu pro každého.

                1. Jo muzu jen podepsat. Kamos podnikatel mi jednou rekl ze
                  Jo muzu jen podepsat. Kamos podnikatel mi jednou rekl ze vlastne zamestnance lituje protoze nemaji zadnou sanci jak si zoptimalizovat dane. A i tak porad nadava.:-)

                1. no vsak ano a dotace ne namaji rozdavat pro radost
                  no vsak ano a dotace ne namaji rozdavat pro radost

                2. Kecáš, Mrkvičko ;-). Dotace jsou přeci radost pro ty
                  Kecáš, Mrkvičko ;-). Dotace jsou přeci radost pro ty pravé Vyvolené. Vyvolené s velkým V píšu proto, protože rozumově to je stejný level, jako kdysi ta pověstná televizní gruppa.

Napsat komentář