BMW iX3: dražší a horší elektromobil než Tesla Model Y, dojezd až 460 km

Bavorská automobilka představila svůj další čistý elektromobil. Malé SUV v podobě BMW iX3 nabídne 80kWh baterii pro dojezd 460 km.

Cena nového elektromobilu BMW iX3 začíná v Německu na €68 040. Pro srovnání, Tesla Model Y tam začíná na €59 600 pro verzi s dojezdem 505 km WLTP, max. rychlostí 217 km/h a zrychlením 0-100 km/h za 5,1 sekundy. Plus přístupem k celoevropské síti rychlonabíječek Tesla Supercharger. Co by pak mělo potenciálního zákazníka přinutit, aby si koupil dražší a horší BMW? Značka BMW?!
foto: BMW

BMW představilo dlouho očekávaný elektromobil BMW iX3, který se pro celý svět bude vyrábět v Číně. Jde o dalšího z mnoha konkurentů v segmentu plně elektrických crossoverů/malých SUV.

Rozměry BMW iX3 jsou 4734 mm délky, 1891 mm šířky a 1668 mm výšky. Rozvor činí 2864 mm, hmotnost 2260 kg. Pro srovnání, nejtěžší fosilní BMW X3 M40d váží 2020 kg.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Baterie s celkovou kapacitou 80 kWh (400 V) a využitelnou 74 kWh dokáže na jedno nabití dle WLTP dát autu dojezd až 460 km. To ale pouze v ideálních podmínkách, reálně čekáme dojezd do 400 km.

Palubní nabíječka má výkon 11 kW. Rychlonabíjení je možné až 150 kW z 0 % na 80 % za 34 minut. Max. rychlost je omezena 180 km/h, celkový výkon elektrického pohonu je 210 kW/400 Nm. Objem zavazadlového prostoru je 510 litrů/1560 litrů po sklopení zadních sedadel.

Výroba nového elektromobilu BMW iX3 má v Číně začít ještě letos. Na trhu má být ale nejspíš až v létě příštího roku. Cena elektromobilu BMW iX3 bude v Německu začínat na €68 040 před dotacemi.

tisková zpráva

127 Comments on “BMW iX3: dražší a horší elektromobil než Tesla Model Y, dojezd až 460 km”

  1. Srovnání BMW iX3 a TMY
    Srovnání BMW iX3 a TMY ??

    https://ev-database.org/#sort:path~type~order=.rank~number~desc|make-checkbox-dropdown:pathGroup=.bmw~.tesla|bodyshape-checkbox-dropdown:pathGroup=.shape-suv|range-slider-range:prev~next=0~1200|range-slider-acceleration:prev~next=2~23|range-slider-topspeed:prev~next=110~450|range-slider-battery:prev~next=10~200|range-slider-eff:prev~next=100~300|range-slider-fastcharge:prev~next=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=9

  2. Dražší? Jinak bych to ani nečekal.
    Horší? Záleží na

    Dražší? Jinak bych to ani nečekal.
    Horší? Záleží na tom, co od auta chci…

    Tesla neumí docela dost podstatných věcí, které dneska premiovky dokážou (většinou i v nižších třídách):
    – Head-up display
    – Apple CarPlay/Android Auto
    – Adaptivní (laserová) světla
    – Noční vidění
    – Odvětrávané sedačky
    – Masážní sedačky
    – Vyhřívaný volant (TM3/Y)
    – Předvídatelná minimální kvalita výroby
    – Servisní balíčky
    – Síť (i neautorizovaných) servisů

    Samozřejmě to platí i obráceně – u premiovky si nepustím film na Netflixu, nebo nemá třeba Sentry mód.

    Největší problém je podle mě nemožnost dokoupit si servisní balíčky (a vyhnout se nečekaným dodatečným nákladům) a řídká servisní síť s dlouhým objednacími termíny (fakt nechci jezdit 200 km do servisu).

  3. Off:
    Nissan Aria spec:

    Off:
    Nissan Aria spec: https://global.nissannews.com/en/releases/release-b9e676615ef15c9b8774fe7bfa01004b-nissan-introduces-ariya-electric-crossover

    Konecne kapalinou chlazena baterie.

    2 velikosti baterek 65kWh a 90kWH kazda z nich jako dvojkolka a ctyrkolka, celkem 4 varianty.

    Nabijeni az 375km za 30 minut. Az 130kW nabijeni Chademo. No tak hlavne ze v Japonsku instaluje Nissan zatim max 90kW nabijecky :-).

    Vypada to dobre.
    https://global.nissannews.com/en/releases/release-b78d73e58e44b31e28ca927dfa00076e
    https://www.thenissannext.com/en.html

    A to „nejhorsi“ nakonec:
    The Nissan Ariya will begin delivery in Japan from mid-2021 with an estimated starting price of around 5 million yen.

      1. Verim, ze se v minulosti nasli „pokrokovi“ lide, kteri rikali,
        Verim, ze se v minulosti nasli „pokrokovi“ lide, kteri rikali, ze auta bez nastaveni „rucniho“ volnobezneho plynu, bez moznosti nastavit predstih, zmacknuti uzaverky diferencialu, nebo jen rucniho zapnuti sytice jsou pro lidi s trema neuronama a par synapsemi.
        Muzete mi, prosim, jako velky znalec a zaslouzily staresina rici, nac je v BEV dobra sltrpaka? Ja ji tam mam a jedine opodstatneni vidim v tom, aby se lide s dvemi mozkovymi uzlinami, kteri si toto nedokazi pripustit a tim padem nezeptaji nebo nedokazi procist navod (pro ty s vice uzlinami je to lehce intuitivni), nelekli, ze to auto nebudou umet ovladat, ze se proste nerozjedou, protoze nepochopi packu pod volantem, cudliky nebo kolecko s volicem jizdnich rezimu.

        1. Pavlíku, na to, že jsi cca 12 či kolik let soukromně
          Pavlíku, na to, že jsi cca 12 či kolik let soukromně hospodařil, čili byl jsi zemědělcem, tak je nutno říci, že ses se selským rozumem nepotkal ani v rychlíku. Možná, že jsi dosud ani rychlíkem nejel? Ať jel nebo ne, se selským rozumem ses prostě nepotkal. Tečka. Copak já ve svém příspěvku někde píšu o BEV? Já píšu o autě a Ty píšeš o BEV tj. kategorie eV mrdka a nikoliv auto. Kapíšto, Ty eTelátko? 🙂

                1. Pavlíku, je vidět, že se ve zdejším názvosloví
                  Pavlíku, je vidět, že se ve zdejším názvosloví ztrácíš :-). Když se podíváš ještě výše o jeden příspěvek než je ten, na který jsem reagoval, tak tam se píše, že „Automobilka BMW…“ Takže když já reaguji ve vlákně kde se píše o automobilce, tak můj selský rozum mi říká, že automobilka dělá automobily, zkráceně auta. A šaltpáka v autě je grunt. Pro výrobu ostatního haraburdí tady někdo trefně zavedl pojem „autodebilky“ a autodebilky dělají eV mrdky a jiné harampádí, které je mi u zádele. Já se bavím o autech, eTelátko, kapíruješ?

                2. Prectete si tu diskuzi jeste jednou a vezmete si
                  Prectete si tu diskuzi jeste jednou a vezmete si pravitko.
                  Pokud by Vam neco bylo u zadele, pak byste nemel potrebu to dehonestovat. Nebo deonestujete cerne diry, neutornove hvezdy, prvotne pospolnou spolecnost, operaci slepeho streva, Olomoucke tvaruzky, apod?

                3. Pokusy o smysluplnou diskuzi s dlaždicemi jsou jako snaha
                  Pokusy o smysluplnou diskuzi s dlaždicemi jsou jako snaha zastavit povodeň modlitbou.

                4. Ahoj Tomíku, taky Tě mám rád :-).
                  Ahoj Tomíku, taky Tě mám rád :-).

                5. No konečně. Hned je mi líp na duši.:+)
                  No konečně. Hned je mi líp na duši.:+)

                6. Proto Vam chybi clitoris? 🙂
                  Proto Vam chybi clitoris? 🙂

                7. Vrať se eTelátko ve vlákně na to místo, kde jsem
                  Vrať se eTelátko ve vlákně na to místo, kde jsem reagoval, uvař si kafe, otevři si okno, pusť si čerstvý luft, hodně se nadechni, znovu se na můj koment podívej – a pak možná, když se hodně, ale hodně zadaří na to příjdeš….

                8. Lenže dlaždič, na rozdiel od Vás Pavle, môže vstupovať
                  Lenže dlaždič, na rozdiel od Vás Pavle, môže vstupovať do diskusie hocikomu a hocikedy, lebo on dokáže ukladať velkoformátovú betonovú dlažbu priamo na zem :)))

                9. Hej – jako áno, konečně to někdo pochopil :-).
                  Hej – jako áno, konečně to někdo pochopil :-).

                10. Musím uznať, že je s vami sranda, len keby sa Vám podarilo
                  Musím uznať, že je s vami sranda, len keby sa Vám podarilo trochu zredukovať tie vulgarizmy a urážky. To by som poprosil.
                  Ďakujem.

                11. Nemáte zač, pánko. Nejhrubší výrazivo, které znám jsem
                  Nemáte zač, pánko. Nejhrubší výrazivo, které znám jsem zde myslím ještě nepoužil? Pro mně jsou nejsprostší slova „aktivista“ a „automat“ :-).

                12. Pravda, tu ja ukladam jen na prosivku nebo lepe drt 4-8.
                  Pravda, tu ja ukladam jen na prosivku nebo lepe drt 4-8. Nekterych „kvalit“ nikdy nedosahnu. 🙂

          1. Blbe, jak vidite, stale nedokaze pochopit, ze nazorova
            Blbe, jak vidite, stale nedokaze pochopit, ze nazorova ruznorodost je normalni a vlastne i prospesna. Asi veri v nazorovou stadovost – prto asi ten beranek, ne? 🙂 A tu ruznorodost musi (idealne vulgarne) dehonestovat.
            Kazdopadne nejen z vlastni zkusenosti vim, ze cim vic clovek vi, tim je presvedcenejsi, ze zna mene a mene a tim vic je naklonen jinym nazorum a tim vic nasloucha a je schopny druhe chapat.

        2. šaltpáka v eGolfu je úplně geniální. A má ze všech
          šaltpáka v eGolfu je úplně geniální. A má ze všech elektromobilů nejširší výběr rekuperace. Jedním pohybem dopředu/dozadu přepínáte maximální/ŽÁDNOU rekuperaci. Pohybem vlevo/vpravo nastavujete sílu rekuperace ve 3 stupních. Takže se v podstate jedná o ruční brždění. Uvolníte si nohu. Komu vyhovuje maximální rekuperace alá tesla, má ji tam. Komu žádná jako fosil, má ji tam. Komu třeba střední jako ma Fiat 500e/BMW i3 – má ji taky tam. Takže šaltpáka u eGolfa je super variabilní na dynamickou změnu rekuperování dle aktuálního prání řidiče.

      1. Protože poslední BMW je vyrobené někdy v roce 2008 – od
        Protože poslední BMW je vyrobené někdy v roce 2008 – od té doby je to euroauto se znakem BMW, aby nahnali prodeje, tak ustoupili od toho, co BMW v očích motoristických nadšenců dělalo BMW a motorističtí nadšenci jsou vymírající druh, k jeho vymírání pak přispívá masovost a přehršle asistentů do vozů instalovaných..

  4. Co by pak mělo potenciálního zákazníka přinutit, aby si
    Co by pak mělo potenciálního zákazníka přinutit, aby si koupil dražší a horší BMW? Značka BMW?!

    Němci byli odjakživa nacionalisti, takže si můžeme být zcela jisti že iX3 překoná výrazně prodeje TM3 a pravděpodobně i dohromady s TMY.

    1. jéa ikdyž, je to zase vyráběný v číně myšleno tý
      jéa ikdyž, je to zase vyráběný v číně myšleno tý pevninský… 😉 Evropská cenovka je zcela jistě úmyslně nadstřelena to aby se to v evropě moc neprodávalo aby německý fabriky měli nadále co dělat 😉
      a zas ty modrý zhovadilosti… no každopádně důležitá informace soudluzi : má to palubovku! a né hen ten pitomí tablet ;))

      a normální KLIKY ha ha :))

          1. Jezdil jsem v TM3 a viděl podrobné recenze TMY, víc
            Jezdil jsem v TM3 a viděl podrobné recenze TMY, víc nepotřebuji. To zpracování a materiály bych hledal v BEV za 850 tis. Výrobci neradi přiznávají, že používají kůži jen na volantu a řadící páce kvůli výdrži, Tesla se naopak chlubí, že zásadně kůži nepoužívá (vymysleli nesmysl zvaný veganské auto) a ještě z toho dělá ctnost chránící zvířata, která jdou denně stejně na porážku v milionech kusů kvůli masu. Mimochodem Superb IV L&K je v použitých materiálech na tom hrozně, tak v tom nejsou sami.

            1. Pokud jde o tu kůži: myslím, že marketing jde Tesle
              Pokud jde o tu kůži: myslím, že marketing jde Tesle skvěle. Že to někomu připadá přihlouplé nemusí znamenat a vypadá to že ani neznamená moc. Prodává se to jak housky na krámě i přes výrobní potíže a kvalitou – zde by mne zajímala statistika kolik je špatných kusů ze všeho vyrobených. Ono pár tweetů sice zaujme, ale nic to neříká o vadných ppm…

                1. To právě nevím. Nemám žádný zdroj a ani nevím jak jej
                  To právě nevím. Nemám žádný zdroj a ani nevím jak jej hledat. Všechno na internetu nebude.

            2. Takze ani nejel, ani nesedel, ale uz vite, ze je to ve
              Takze ani nejel, ani nesedel, ale uz vite, ze je to ve srovnani s eNirem levna plechovka.
              No eNira jsem koupil dve, jsou to skvela auta za ty penize, ale kdybych vybiral auto do dvou mega pro sebe, radeji budu nabijet na Ionity vykonem 190kW tu plechovku od Tesly nez 70kW eNiro…
              A k tomu jako bonus sit SC se 147kW.

              PS: Vase starosti s kuzi bych chtel mit. Me vzdycky nejprve zajima jak je to pouzitelne a pak teprve… moment… ne vlastne ani pak me nezajima z ceho to ma sedacky. Proto jsem ty eNira koupil s textilnimi…

              1. Máme oba naprosto rozdílný přístup k autu, já mám rád
                Máme oba naprosto rozdílný přístup k autu, já mám rád pohodlí (proto nechci ID3 na 18″ nizkoprofilových kolech stavěné na kvalitní německé silnice), pomalou jízdu, nejezdím dálky, rychle nabíjení je pro mě naprosto nepodstatná věc, většinou nabíjím přenosnou nabíječkou 2 kW z klasické zásuvky a ani si nehodlám pořizovat Wallbox, pro mě zbytečná věc. Sedačky jsem v minulých autech měl větrané, v Soulu jsou látkové a velmi pohodlné, nicméně v létě mi to větrání občas chybělo, proto jsem volil kožené. Trvám na klasickém stylu palubky auta se spoustou tlačítek a do konce života na tom nehodlám nic měnit. TM3 a TMY jsou za mě nehezká US auta se vším co k tomu patří, neohromuje mě na nich ani zrychlení, ani těch pár Superchargerů v ČR ani jejich rychlost nabíjení. Když sedí vzadu 185 cm člověk na krátkém sedáku s „nohama u brady“, nevím co si o tom mám myslet. Věřte že bych si TMY nekoupil ani za 800 tis., natož za 1,6 mil.

                1. Neni to skvele? Jeste nedavno nebylo na trhu mezi baterkaci z
                  Neni to skvele? Jeste nedavno nebylo na trhu mezi baterkaci z ceho vybirat a ted si vyberou i dva lide s naprosto odlisnymi preferencemi.
                  Takze, je to skvele! A bude lip.

                2. Je to fajn, i když pro 97 % lidí u nás je cena 1.2 mil za
                  Je to fajn, i když pro 97 % lidí u nás je cena 1.2 mil za BEV nesmysl. Vždyť i ten Němec má průměrný roční příjem v uvedené výši a přesto dostane 200 tis. Kč dotaci, jsou to paradoxy.

                3. Vy se pocitate mezi horni 3%?
                  No to ja si tak rozhodne

                  Vy se pocitate mezi horni 3%?
                  No to ja si tak rozhodne nefandim.

                4. Tak jsem to nemyslel, ze 100 lidi, kteří by si i koupili BEV
                  Tak jsem to nemyslel, ze 100 lidi, kteří by si i koupili BEV tak nakonec nějaké koupí 3 lidi. Ostatní mají zásadní problém s cenou. Samozřejmě je další část obyvatel, kteří si BEV koupit rozhodně nechtějí. Nebýt Citigo-e, tak jsou ty prodeje úplně mizivé.

                5. Aha, tak to jo.
                  Jak jsem tu už psal. Dávám tomu tři roky

                  Aha, tak to jo.

                  Jak jsem tu už psal. Dávám tomu tři roky než průměrné bevko klesne na cenu průměrného spalováku.
                  Pak padne i tahle překážka a až si ho koupí těch zbylých 97 lidí ze sta zájemců a uvidí to u nich sousedé atd., bude těch zájemců přibývat.

                6. Já tak optimisticky nejsem vzhledem k ekonomické situaci a k
                  Já tak optimisticky nejsem vzhledem k ekonomické situaci a k tomu, že za dva roky se zde pořád predikují ceny vyšší než 40.000 eur za rozumné veliké BEV s baterií >60 kWh. Tak si myslím, že to bude trvat minimálně 10 let.

                7. Některé zavedené automobilky by to jistě nejraději
                  Některé zavedené automobilky by to jistě nejraději ještě alespoň těch deset let brzdili, ale jsou tu jiní, kteří je budou tlačit a nebo je prostě nahradí.
                  S baterkou a elektromotorem se z auta stává spíše spotřební elektronika a na tomto poli vládne tvrdá konkurence a poněkud jiný progress než to co nám tu léta předvádí zkostnatělý automobilový průmysl.

                8. EV auto NIKDY nebude na úrovni spotřební elektroniky…
                  EV auto NIKDY nebude na úrovni spotřební elektroniky… (troška plastu, pár součástek a tištěný spoj),
                  Takže nelze předpokládat tvrdou konkurenci..
                  Důležité je, že ty EV auta vůbec vyrábějí, už to je obrovský úspěch…
                  A nejen auta ale i veškeré aku nářadí, pily, sekačky atd…

                9. Trochu jsem to zjednodušil, ale je pravda, že s bevkem
                  Trochu jsem to zjednodušil, ale je pravda, že s bevkem odpadá výrobci nutnost vývoje motoru sestávajícího ze stovek pohyblivých součástek s vysokými nároky na kvalitu výroby a materiálů. Odpadá nutnost řešit plnění emisních norem, odpadá vývoj a výroba převodovek a další tuny nesmyslů. Proto se až teď začínají rojit nové automobilky a vstupovat na doposud zabetonovaný trh, kde se léta nikdo nový nedokázal prosadit.

                10. Vývoj nikdo nezastaví 🙂
                  Století páry
                  Století

                  Vývoj nikdo nezastaví 🙂
                  Století páry
                  Století ropy
                  Konečně přichází století elektřiny.
                  A rozhodně ani elektřina nebude konečná

                11. Jj.
                  Sedím zrovna v Norimberku v Tesle s NB na klíně a jak

                  Jj.
                  Sedím zrovna v Norimberku v Tesle s NB na klíně a jak si tak píšu a čtu ty příspěvky a rozhlížím se tady po těch autech tak si říkám jakou službu lidstvu ten bláznivej Musk fakt udělal.

                  V tom výčtu vám ještě na začátku chybí „staletí otroků“…

                12. Tak tam pozdravujte. Doufam ze az korona dovoli tak zase
                  Tak tam pozdravujte. Doufam ze az korona dovoli tak zase Nemecko navstivim.

                13. Já myslím, že už dovolila. Sice tu ještě jedou v
                  Já myslím, že už dovolila. Sice tu ještě jedou v rouškách a klíček od auta si přebíral do ubrousku a volant atd. nejprve dezinfikoval, než se rozjel, ale jinak mě sem nejen pustili, ale dokonce nechali sedět uvnitř s tím, že pokud prý sedím mohu si sundat i tu roušku…

                  Jen to kafe si tu bohužel dneska neudělám.

                14. Mišulínku, odskoč si hlavně do papírníctví pro 4 role
                  Mišulínku, odskoč si hlavně do papírníctví pro 4 role izolepy, ať si můžeš před cestou zpět pozichrovat zadní část vozu…..

                15. No spíš by sedělo 10000let otroků…
                  Pokud nejste indián

                  No spíš by sedělo 10000let otroků…
                  Pokud nejste indián někde v Amazonii, zkuste žít v souladu s přírodou…
                  Stát a systém byrokracie (novodobé otroctví) vás stáhne z kůže až na kost zažívá…
                  Stačí jedna 1 nezaplacena složenka, nezaplacene zdravotní pojištění, otroci peněz jsme snad úplně všichni

                16. Proto jsem nepsal “stoleti”, ale “staleti”.
                  Co se tyka

                  Proto jsem nepsal “stoleti”, ale “staleti”.

                  Co se tyka socasneho spolecenskeho zrizeni tak to je na obsahlejsi diskuzi, ve ktere stejne lepsi system nevymyslime…

                17. 1*
                  Omlouvám se, že jsem přehlédl ta staletí..
                  Oči už

                  1*
                  Omlouvám se, že jsem přehlédl ta staletí..
                  Oči už slouží méně a méně..

                18. Někde jsem na to četl zajímavou studii, kde rozebírali,
                  Někde jsem na to četl zajímavou studii, kde rozebírali, že za každým větším rozvojem civilizace stál nějaký levný zdroj energie.
                  Říše Římská byla doslova postavena na otroctví, později pak ta pára a ropa.
                  Já jsem rád, že nás ta ropa potkala. Posunulo nás to někam dál, ale je čas se od ní odpoutat a pokračovat ještě dál než nás naopak zase zničí.

                19. A jaký máme ten jiný, nový zdroj energie dnes co nás má
                  A jaký máme ten jiný, nový zdroj energie dnes co nás má posunout jinam ? Elektřina není zdroj energie, ale pouze její nositel.

                20. Nemame novy zdroj energie, ale moznost tu elektrickou lepe
                  Nemame novy zdroj energie, ale moznost tu elektrickou lepe uchovavat.
                  Take solarni panely (priznejme si, ze i diky dotacnimu boomu) prodelali znacny posun v ucinnosti. Fuzni reaktor je na spadnuti. To vse dohromady nam dava sanci se vymanit ze zavislosti na rope a jejim spalovani.

                21. Aby to nebylo jako v jednom sci-fi filmu: Vy hodláte dát
                  Aby to nebylo jako v jednom sci-fi filmu: Vy hodláte dát lidstvu neomezený zdroj energie, vy je chcete zničit?

                22. Klidně si žijte „v souladu s přírodou“ a neplaťte
                  Klidně si žijte „v souladu s přírodou“ a neplaťte zdravotní pojištění, ale pak nechtějte moderní lékařskou péči až se vám v té přírodě něco stane nebo pouze zestárnete.

                23. Zkusím jim to říct na VZP, že mi to poradili chytré hlavy
                  Zkusím jim to říct na VZP, že mi to poradili chytré hlavy na netu…
                  A až zaklepe exekutor na dveře tak mu řeknu to samé…
                  Zdravotnictví je už dávno pouze černá díra na peníze….

                24. Takže se sekerou v nártu hrdě odmítnete ošetření
                  Takže se sekerou v nártu hrdě odmítnete ošetření lékaře a půjdete k místnímu kováři ? A nebo praděpodobnější varianta zanícená rána, bolavé zuby atd. budete řešit bylinkami ? Nebo by jste rád pouze neplatit zdravotní „pojištění“ ,ale v případě nouze rád využil solidarity a nechal se ošetřit od lékaře ?
                  Za „pěkného počasí“ je být silný, nezávislý, samostatný atd. snadné.

                25. Samý dobrý rady, jít se sekyrkou v nártu k místnímu
                  Samý dobrý rady, jít se sekyrkou v nártu k místnímu kováři 🙂
                  To už bych tu nohu mohl třeba rovnou uriznout tupym nožem…
                  Evidentně se neshodneme na té černé díře…která polyká více a více peněz při klesajicim počtu lékařů, nemocnic… Několika zbytečných zdravotních pojišťoven… Atd atd.

                26. Jenže kdo? Byton a podobně značky mají problémy, Čína
                  Jenže kdo? Byton a podobně značky mají problémy, Čína zatím nic moc nepredvedla a jejich povedené U5 stojí taky skoro milion, Tesla naopak udělala další auto dražší než předchozí (TMY) a Sono cars sice vyvíjí low cost BEV za 25 tis. Eur, bohužel dojezdem 250 km za ideálních podmínek za 2 roky nikoho neohromí.

                27. No já myslím, že na začátek je to po těch desítkách
                  No já myslím, že na začátek je to po těch desítkách let kdy se až na výjimky v automobilovém průmyslu nikdo nový nedokázal prosadit pěkný výčet.

                28. V poslední době se objevují celkem povedená auta, bohužel
                  V poslední době se objevují celkem povedená auta, bohužel dojezd cca 200 km (MG ZS EV, Mazda MX-30, Mini SE, Honda e atd.) cena sice 30-35 tis. Eur, ale kdo takové auto koupí? To není masová záležitost, aby se to rozjelo. Nikdo zatím neumí vyrobit auto velikosti Octavie s dojezdem 600km (baterie 85 kWh) a cenou 700 tis. Ano, my si umíme spočítat, že BEV při běžném nájezdu může být o 30-50% dražší než spalovák a stejně se vyplatí, ale ostatní přesvědčí cena a ne matematika.

                29. To co popisujete už, ale není technologický problém (i
                  To co popisujete už, ale není technologický problém (i když také tomu pomůže vývoj novějších typů baterií), nýbrž problém ceny baterií, a ta jak je vidět klesá také slušným tempem a teprve bude s rostoucí výrobní kapacitou…

                30. Ano, překážka v rozumné ceně jsou baterie, tedy cena
                  Ano, překážka v rozumné ceně jsou baterie, tedy cena musí klesnout na 50 USD/kWh pro výrobce. Dnes stojí baterie 64 kWh jako pěkné rodinné auto.

                31. Ještě, že jsou blázni jako my co si to stejně koupí.
                  Ještě, že jsou blázni jako my co si to stejně koupí.

                32. Ano přesně tak se na nás koukají, protože si to neumí
                  Ano přesně tak se na nás koukají, protože si to neumí spočítat. Samozřejmě jakmile se zvýší počet BEV nad nějakou úroveň, začnou vymýšlet, jak z toho dostat daně, tedy vznikne jakýsi rovnovážný stav kdy se snižování ceny BEV začnou narůstat daně. Víte jak na vas kouká daňový úředník, když mu řeknete, že za poslední 3 roky jste neodvedl spotřební daň z benzínu v částce 350 tis Kč? 🙂

                33. Vy jste takovej skeptik. Tu povahu vám nezávidím.
                  Vy jste takovej skeptik. Tu povahu vám nezávidím.

                34. Skeptik ne, realista. Přece si nemůžete myslet, že stát,
                  Skeptik ne, realista. Přece si nemůžete myslet, že stát, který ročně vybere 167 miliard na spotřební dani za paliva to nebude řešit.

                35. To si nemyslim, jen si take nemyslim, ze je potreba se ted
                  To si nemyslim, jen si take nemyslim, ze je potreba se ted zaobirat necim co prijde buh vi kdy v podobe jakou nikdo z nas ted nemuze ani tusit.
                  To, ze budou bevka za tri roky na cene ice a zacnou se konecne poradne prodavat neznamena, ze jich budou razem jezdit desetitisice. Ta obmena vozoveho parku bude trvat mensi desitky let, takze stat to nezacne palit drive nez za drahnou dobu.

                36. Pravda, v nejbližších 5-ti letech tohle nehrozí. Byl bych
                  Pravda, v nejbližších 5-ti letech tohle nehrozí. Byl bych ale pro, aby lidé viděli na účtenkách toto:

                  Natankoval jste 60 litrů za 1800 Kč
                  Státu jste odvedl spotřební daň 960 Kč
                  Státu jste odvedl DPH ve výši 312 Kč

                  Děkujeme, že nás podporujete a nejezdíte na elektřinu.

                  :)))

                37. Na uctenku bych jeste pridal, ze platba za surovou ropu sla
                  Na uctenku bych jeste pridal, ze platba za surovou ropu sla tamatam, ze kvuli rope bylo zabito tolikatolik lidi, ze ropa znecistuje oceany atd. A maly dodatek:Doporucujeme jezdit na domaci elektrinu.

                38. V Nemecku je 58 milionu smartphonu ktere se denne nabiji. Pri
                  V Nemecku je 58 milionu smartphonu ktere se denne nabiji. Pri prumernem najezdu 40km/den a spotrebe to predstavuje mnozstvi energie pro 130.000 EV. Takze smartphony spotrebuji vic energie nez vsechny EV v DE.

                39. To jste spočítal pěkný nesmysl. Zkuste to znovu s
                  To jste spočítal pěkný nesmysl. Zkuste to znovu s výpočtem, kdy baterie má 3000 mAh na 3.7V, takže potřebujete 100 baterií na napětí 370V a kapacitu 2Ah a tedy 3000 baterií na úplně tu nejmenší baterii pro BMW i3 a 6000 baterií pro dnes nejmenší standard 120 Ah.

                40. Kdo umi cist je ve vyhode. Pisu o dennim najezdu 40km u auta a
                  Kdo umi cist je ve vyhode. Pisu o dennim najezdu 40km u auta a ne o plnem nabiti EV. Na ujeti 40 km coz je denni prumerny najezd staci 6 kWh. Tak si to spocitejte vy. A muj Smartphone spotrebuje denne 15Wh.

                41. Já umím číst, ale spotřebu jste nedefinoval, můj telefon
                  Já umím číst, ale spotřebu jste nedefinoval, můj telefon denně spotřebuje zhruba polovinu co váš.

                42. Psal jsem prumerny denni najezd 40km. Spotrebu jsem explicitne
                  Psal jsem prumerny denni najezd 40km. Spotrebu jsem explicitne nepsal, protoze kazdy ma trochu jinou. Takze kdo pozorne cetl, mel by vedet, ze se jedna o porovnani mezi denni spotrebou Smartphone a EV.

                43. Ještě jednou, nedefinoval jste spotřebu telefonu, která
                  Ještě jednou, nedefinoval jste spotřebu telefonu, která může být klidně i 5Wh/den. Ještě dodám, že průměrná spotřeba BEV se pohybuje kolem 16 kWh/100 km. (spritmonitor)

                44. Proto jsem take napsal 130.000 EV a vypoctem to vyjde na
                  Proto jsem take napsal 130.000 EV a vypoctem to vyjde na 145.000. Ale vy nechcete uznat logickou chybu na vasi strane. Placal jste o plnem nabiti EV a to je evidentne z porovnavaciho hlediska hloupost. Porovnavejte denni spotrebu a denni doplneni spotrebovane energie. Zda to je u nejakeho smartphonu vic nebo mene je druhorade. Dulezite jsou pomery a ze smartphony spotrebuji vic energie nez co projezdi vsechny EV.

                45. O plném nabití jsem nepsal vůbec nic. Proste jste udělal
                  O plném nabití jsem nepsal vůbec nic. Proste jste udělal vypocet bez vstupních dat, zrovna tak mě to vychází na polovinu aut. Každopádně jako zajímavost to je, abyste měl radost před spaním 🙂 Taky mohu napsat že se na světě nabije více energie do vrtacek než do aut :)))

                46. A hlavne ti co na to maji 🙂
                  A hlavne ti co na to maji 🙂

                47. Vzdycky se najde nekdo kdo ma treba i na dovolenou na
                  Vzdycky se najde nekdo kdo ma treba i na dovolenou na mezinarodni vesmirne stanici…

                48. Presne tak. „Normalni“ mysleno ne ev nadsenci kamosi se mi
                  Presne tak. „Normalni“ mysleno ne ev nadsenci kamosi se mi vysmeji do ksichtu kdyz jim doporucim nejake s techto aut za lidofku. Sam bych ev chtel ale at na to koukam jak chci, co se pohodli tyce, je ev na delsich trasach porad bez sance. S EV nedojedu (krome nejdrazsich EV Model S atd.) po dalnici ani do Tokia (300km) a i s tema co dojedu mi uz moc velka rezerva nezustane. (opet krome Model S LR). Budu muset premyslet jak nabit, kdy nabit, kde nabit. S Priusem bych dojel nejen do Tokia a zpet ale pravdepodobne jeste jednou do Tokia (a nebo tesne pred nej). Proste s nim muzu praktikovat „natankuj a zapomen“ a az se mi za dlouhou dobu pripomene hladove svetlo tak to nekde za 3 minuty doplnim. I proti predchozi Toyote uz na benzin skoro nemyslim. Tankujeme asi jednou za 2 mesice, pokud nejedem na delsi vejlet. Dale nemusim resit rychlost, smer a silu vetru, teplotu a dalsi veci ktery celkem opravnene vyvolavaji u petrolheadu minimalne schovivavy usmev. Nez mi zacnete nadavat at tahnu na autoforum a podobny tak vezte ze ev mam rad a je dokonec mozny ze si treba koupim i toho Leafa kterej je vubec desnej protoze rapidgate. Samozrejme na kratsi vylety a pokud mate kde nabijet je to naprosto v pohode a i s tim Leafem bych tech par cest za rok zvladnul. Takze neberte tenhle post prosim jako nejaky hanobeni EV. Ale na delsi cesty je s ev zatim vic prace 🙂
                  Pokud sem vas presto nastval tak se omlouvam. Reknete si ze jsem trouba, magor, petrolhead a zapomente na to. A priste to nectete 🙂

                49. Samozřejmě cestování s BEV není jenom o baterii (její
                  Samozřejmě cestování s BEV není jenom o baterii (její velikosti), ale i o počtu nabíječek a jejich množství. To že někomu nebude vyhovovat elektroauto je naprosto v pořádku, já vždycky říkám, nezávidím těm kterým BEV nevyhovuje, nebo si ho nemohou koupit.

                50. Ano, cena spalováku a BEV se srovná, ale ne, že cena BEV
                  Ano, cena spalováku a BEV se srovná, ale ne, že cena BEV tak klesne – to se tak šíleně na pokutách zdraží spalovák… jen pro zajímavost, auto, co jsme kupovali manželce Q3/2017 – se od té doby nenápadně zdražilo o 30 procent v ekvivalentní konfiguraci (nové) a hlásí se další zdražování…
                  BEV spadnou počítám o 10-15 procent a spalováky půjdou ještě tak o 20 – 25 procent nahoru a bude to…cena BEV bude ospravedlněna

                51. A všiml jste si o kolik se za tu doby zdražili brambory,
                  A všiml jste si o kolik se za tu doby zdražili brambory, máslo, rajčata, nájmy atd. atd. atd.
                  Ne, to není tím, že by byli auta dražší na výrobu, kvůli přísnějším emisním normám jak by jste se snažil vnucovat, to je proto, že se ekonomické průšvihy řeší tím nejblbějším možným způsobem a totiž tisknutím peněz.

                52. Já se nic nesnažím vnucovat , jen konstatuji, že auto s
                  Já se nic nesnažím vnucovat , jen konstatuji, že auto s Euro 5 je výrazně výrobně levnější (konstrukčně a technologicky jednodušší) než auto s Euro 6 a Euro 7 bude ještě horší.
                  Aby to bylo vůbec utáhnutelné, mizí okrajovější verze, motorizace a konfigurace výbavy podléhající emisnímu schvalování. I tak jsou emisní normy napsané nedobře a povedou na to, že přes všechny investice a snahy budou placeny pokuty za neplnění emisních požadavků. To vše se promítá do ceny vozu, za kterou je vůz nabízen. To, že se zdražují vstupy je druhá věc – ano i to se promítá do ceny.

                53. No vidite je padouchy.
                  Namisto aby uz davno placli na kola

                  No vidite je padouchy.
                  Namisto aby uz davno placli na kola baterku s elektromotorem, se vymysli s konstrukcne slozitejsimi a slozitejsimi motory, ktere pres vsechnu tu snahu stejne cmoudi ve mestech maminkam pod kocarek vesele dal, a jeste za ten srot chteji cim dal vic penez…

                54. 🙂 asi na vás čekají, aby jste je nachytřil – tomu, kdo je
                  🙂 asi na vás čekají, aby jste je nachytřil – tomu, kdo je z téhle pasti vyvede určitě rádi a dobře zaplatí

                55. Ja nevim jaka je ta spravna cesta a dost mozna uz nebude jedna
                  Ja nevim jaka je ta spravna cesta a dost mozna uz nebude jedna hlavni cesta, ale nekolik mensich ruznych cest.
                  Kazdopadne vim, ze spalovani ropy je ta spatna cesta a snahy upravit spalovaci motor tak aby netravil lidi je slepa ulicka, coz uz vi i ti vyrobci jak jste prave priznal.

                56. Jediná reálně funkční cesta je kompromis. Tedy něco BEV,
                  Jediná reálně funkční cesta je kompromis. Tedy něco BEV, něco hybrid, něco spalovák. Ano spalovák nikdy nebude zdravý (to ani BEV a můžeme se zbytečně hádat, co kdy a jak je horší, nebo lepší…) problém je, že jsme ve spalovácích jako lidstvo odbočili mockrát blbě a přes všechny snahy jsou spalováky méně šetrné než by mohly být. Stejně tak i technologie BEV může být docela snadno pohřbena nesprávnými koncepčními rozhodnutími. Všechny technologie jsou jako oheň – výborný sluha, ale zlý pán.

                57. Uplne s vami souhlasim az na to, ze budou spalovaci motory v
                  Uplne s vami souhlasim az na to, ze budou spalovaci motory v jakekoli podobe hrat v budoucnu nejakou roli.
                  Jeste chvili je budeme nuceni snaset, ale pak prirozene vymizi tak jako parni stroje.

                58. Parní stroje ale nevymizeli nějakým rozhodnutím
                  Parní stroje ale nevymizeli nějakým rozhodnutím „politbyra“, ale tím, že na našla náhrada, která byla výrazně lepší. Tam zatím nejsme.

                  A mimochodem „parní stroje“ se pořád i dnes masivně používají. Všechny tepelné elektrárny jsou ve své podstatě „parní stroje“.

                59. Limity na spa;lovaci motory a protezovani BEV „politbyrem“
                  Limity na spa;lovaci motory a protezovani BEV „politbyrem“ vidim podobne jako zpoplatneni odpadu a protezovani trideni.

                  Take se Vam nelibi, ze misto vylevani splasku na ulici, hazeni odpadku z okna, ci jeho paleni v kotlech, musime platit za jejich svoz, ze nam to bylo narizeno, i kdyz se nam to rozhodne nevyplati narozdil od volneho pohozeni kdekoliv nas napadne?

                60. Moc pěkné srovnání, díky za něj.
                  Na zdražení

                  Moc pěkné srovnání, díky za něj.

                  Na zdražení elektroniky o poplatek za elektroodpad si také nikdo nestěžoval stejně jako se většina alespoň průměrně inteligentních lidí naučila třídit odpad, ale jak chce někdo sáhnout někomu na smardlavej umaštěnej, hned se vyrojí spousta děsně liberálních mudrců.

                61. Bylo by to skvělé a já řekl „pal to čert“, kdyby saturace
                  Bylo by to skvělé a já řekl „pal to čert“, kdyby saturace trhu eVmrdkami a z toho vyplývající možnosti výběru pro lidi s odlišnými preferencemi neměla naprosto negativní vliv na možnosti výběru non eVmrdek – čili běžných spalováků. To je to, vo co tu go zbytku nečtyřprocentní populace. Protože více než bukvic vás eVmilců nebude a to vám ještě hooodně fandím.

                62. Je mi vas lito. EV modely se uspesne rozrustaji. To abyste se
                  Je mi vas lito. EV modely se uspesne rozrustaji. To abyste se z toho za chvili zblaznil. Vase kecy tady to nezastavi.

                63. Tomíku, na mně se klíďo vyserinkej. My, kdo v ČR každý
                  Tomíku, na mně se klíďo vyserinkej. My, kdo v ČR každý den nakupujeme určujeme co bude a nebude úspěšné na zdejším trhu. Těch, kdo si eVmrdku koupí je číslo stále limitně blízké k nule a Tvůj hlas z Fukučimova na to má naštěstí úplně nulový vliv. Víš?

                64. Vim. Nikde se netvrdil ze na to ma muj hlas vliv. Tech evcek
                  Vim. Nikde se netvrdil ze na to ma muj hlas vliv. Tech evcek je zatim opravdu hodne malo. Mluvil jsem o budoucnosti. Hahahahahaha.

Napsat komentář