Francouzský prezident Emmanuel Macron ohlásil dnes velký záchranný plán pro tamní automobilový průmysl v hodnotě €8 mld.
foto: Peugeot
Prodej nových aut se v dubnu ve Francii prakticky zastavil (-89 %). Prodej aut do zásuvky výrazně spadnul také, i když méně (-66 %). I díky tomu elektromobily a plug-in hybridy dosáhly na podíl 7,8 % (5,8 % jen pro elektromobily).
Francouzské automobilky na tom už před epidemií koronaviru COVID-19 šířícího se z Číny nebyly příliš dobře. Přerušení výroby i rapidní pokles prodejů v posledních třech měsících by pro ně mohl být smrtící.
Podle Emmanuela Macrona budou miliardové investice sloužit k tomu, aby se z Francie stal přední výrobce elektrických aut v Evropě. Renault, Peugeot i Citroen je ostatně už dnes úspěšně vyrábějí.
Ostatně, elektromobily Peugeot e-208 (360) a Renault Zoe (322) byly v dubnu nejprodávanějšími auty do zásuvky. Následovala Tesla Model 3 (189), DS 7 Crossback PHEV (114) a Peugeot 3008 PHEV (110).
Přesně stejné pořadí kupodivu platí i pro prodeje leden-duben 2020. Renault Zoe jednoznačně vede s 10 473, následuje Peugeot e-208 s 6148, Tesla Model 3 s 2723, DS 7 Crossback plug-in hybrid (1722) a Peugeot 3008 plug-in hybrid (1559).
Je pravděpodobné, že v následujících týdnech vystřelí prodeje aut do zásuvky ve Francii opět velmi vysoko. Spotřebitelé budou moct od vlády získat až €12 000 na nákup nového elektromobilu.
Z toho €7000 je zvýšená dotace, další peníze bude možné získat v rámci nově zavedeného šrotovného. Podobný plán připravuje také Německo.
Macronův plán za €8 mld. navíc nezahrnuje dalších €5 mld. aktuálně vyjednávaných vládních záruk na půjčky pro Renault. Macron chce, aby se v roce 2025 vyráběl ve Francii milion elektrických aut.
Hmm, Emanuel jde cestou dotace, Angela zvažuje šrotovné, a
Hmm, Emanuel jde cestou dotace, Angela zvažuje šrotovné, a copak si pro nás asi připraví Miloš s Andrejem?
Nás asi zase čeká jen žlutá smršť řepkového popílku.
Nekrofil Makaronek má skvělý plán, který ve výsledku
Nekrofil Makaronek má skvělý plán, který ve výsledku pomůže akorát čínskejm výrobnám baterek a automobilky krachnou tak jako tak, protože kapacity montoven elektromobilů nejsou nafukovací a baterky taky neserou šneci jak se asi mylně domnívá, nýbrž se musí vyrobit a před tím složitě nasmlouvat výrobní kapacity. Až budeme 100% soběstačná evropa ve výrobě baterií, pak můžeš Makrone mluvit o podpoře automobilek.
Jojo však jen ať se podporují EV místo fosilů. Pomůže
Jojo však jen ať se podporují EV místo fosilů. Pomůže to prodejům a hlavně by to mohlo zachránit pracovní místa. Lepší, když ekonomikou projedou peníze, než aby se tvořili noví nezaměstnaní.
To se to utraci s tiskarnou v prdeli. Vsak pockejte, Bitcoin
To se to utraci s tiskarnou v prdeli. Vsak pockejte, Bitcoin si pro vas jde.