Elektromobily mají zachránit automobilový průmysl ve Francii, připraveno je €8 mld.

auto elektromobil Peugeot e-208

Francouzský prezident Emmanuel Macron ohlásil dnes velký záchranný plán pro tamní automobilový průmysl v hodnotě €8 mld.

O nový francouzský elektromobil Peugeot e-208 je nečekaně velký zájem. Pomůžou tento a podobné elektromobily postavit francouzský automobilový průmysl opět na nohy?
foto: Peugeot

Prodej nových aut se v dubnu ve Francii prakticky zastavil (-89 %). Prodej aut do zásuvky výrazně spadnul také, i když méně (-66 %). I díky tomu elektromobily a plug-in hybridy dosáhly na podíl 7,8 % (5,8 % jen pro elektromobily).

Francouzské automobilky na tom už před epidemií koronaviru COVID-19 šířícího se z Číny nebyly příliš dobře. Přerušení výroby i rapidní pokles prodejů v posledních třech měsících by pro ně mohl být smrtící.

Podle Emmanuela Macrona budou miliardové investice sloužit k tomu, aby se z Francie stal přední výrobce elektrických aut v Evropě. Renault, Peugeot i Citroen je ostatně už dnes úspěšně vyrábějí.

Ostatně, elektromobily Peugeot e-208 (360) a Renault Zoe (322) byly v dubnu nejprodávanějšími auty do zásuvky. Následovala Tesla Model 3 (189), DS 7 Crossback PHEV (114) a Peugeot 3008 PHEV (110).

Přesně stejné pořadí kupodivu platí i pro prodeje leden-duben 2020. Renault Zoe jednoznačně vede s 10 473, následuje Peugeot e-208 s 6148, Tesla Model 3 s 2723, DS 7 Crossback plug-in hybrid (1722) a Peugeot 3008 plug-in hybrid (1559).

Je pravděpodobné, že v následujících týdnech vystřelí prodeje aut do zásuvky ve Francii opět velmi vysoko. Spotřebitelé budou moct od vlády získat až €12 000 na nákup nového elektromobilu.

Z toho €7000 je zvýšená dotace, další peníze bude možné získat v rámci nově zavedeného šrotovného. Podobný plán připravuje také Německo.

Macronův plán za €8 mld. navíc nezahrnuje dalších €5 mld. aktuálně vyjednávaných vládních záruk na půjčky pro Renault. Macron chce, aby se v roce 2025 vyráběl ve Francii milion elektrických aut.

Čtyři komentáře u “Elektromobily mají zachránit automobilový průmysl ve Francii, připraveno je €8 mld.”

  1. Nekrofil Makaronek má skvělý plán, který ve výsledku
    Nekrofil Makaronek má skvělý plán, který ve výsledku pomůže akorát čínskejm výrobnám baterek a automobilky krachnou tak jako tak, protože kapacity montoven elektromobilů nejsou nafukovací a baterky taky neserou šneci jak se asi mylně domnívá, nýbrž se musí vyrobit a před tím složitě nasmlouvat výrobní kapacity. Až budeme 100% soběstačná evropa ve výrobě baterií, pak můžeš Makrone mluvit o podpoře automobilek.

Napsat komentář