TEST: Volkswagen e-Golf 35,8 kWh – když se koncernu daří

Tak jako ostatní automobilky, i Volkswagen přispěchal nedávno s updatem svého „masového“ elektromobilu. Původní Volkswagen e-Golf nabízel 24,4kWh baterii a dojezd 190 km. Co umí ten nový?

Kola z lehké slitiny „Astana“ o rozměru 6,5 J x 16 s leštěným povrchem a pneumatikami se sníženým valivým odporem jsou významným přínosem pro celkovou efektivitu.
foto: Hybrid.cz

Kolem nového e-Golfu s 35,8kWh baterií je už delší dobu rušno. Nedávno dokázal ujel 308 km na jedno nabití a ve svém showroomu ho ukazovala i Alza.cz.

Nějakou dobu jsme proto na něj měli políčeno a během letních prázdnin se nám konečně dostal do rukou. Auto vyráběné ve „skleněné továrně“ v Drážďanech se v Česku prodává za cenu od 959 900 Kč. To je jen o 44 000 Kč víc než původní verze s baterií 24,4 kWh.

Auto jako smartphone

Nový Volkswagen e-Golf 35,8 kWh staví na faceliftu sedmé generace Golfu a bere si spoustu i z konceptu e-Golf Touch. Volkswagen, tak jako ostatní velké automobilky, zaspal v oblasti konektivity, a tak se to s novinkou pokouší dohnat.

Volkswagen e-Golf 35,8 kWh – základní specifikace

  • Baterie (využitelná): ~33 kWh
  • Max. rychlost: 150 km/h
  • Max. výkon: 100 kW/290 Nm
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 sekundy
  • Záruka: 2 roky
  • Záruka na akumulátor a vysokonapěťový elektrický systém: 8 let
  • Spotřeba (kombinovaná): 12,7 kWh/100 km
  • Nabíjení: palubní 7,2 kW (2×16 A 400 V)
  • Rychlonabíjení: CCS (45 minut na 80 % kapacity)
  • Dojezd: 300 km NEDC

Můžeme potvrdit z první ruky, že se to daří. Nový e-Golf už nemá analogové budíky přístrojové desky. Proměnily se v celistvý „Active Info Display“, na který je radost pohledět (jde nicméně o příplatkovou výbavu za 16 400 Kč).

Návrat k analogovým rychloměrům vám pak bude připadat jako cesta do pravěku. Výborná je možnost zapnout si mezi budíky zobrazení navigace, takže nemusíte otáčet hlavou a hledat ji na středovém displeji.

Ergonomické a srozumitelné

Velký barevný dotykový displej s úhlopříčkou 23,4 cm (9,2″) uprostřed pak poskytuje přehledné zobrazení všech důležitých informací, jako např. dojezdové vzdálenosti, spotřeby energie nebo statistiky rekuperace.

Infotainment nového e-Golfu nabízí pro hračičky spoustu grafů a informací

Infotainment nového e-Golfu nabízí pro hračičky spoustu grafů a informací
foto: Hybrid.cz

Tlačíka jsou omezena na minimum, ergonomie a srozumitelnost ovládání středového panelu je výtečná. Futuristická atmosféra je dotvářena volitelným osvětlením „Ambiente“ (+5500 Kč), které zahrnuje modře osvětlené dekory a nástupní prahové lišty.

test elektromobilu Volkswagen e-Golf

Přehledná palubní deska – radost pohledět
foto: Hybrid.cz

V rámci infotainmentového systému „Discover Pro“ je k dispozici také ovládání pomocí gest. Jedním pohybem ruky můžete procházet hlavní menu nebo přepínat radiostanice, případně skladby.

V praxi to ale tak žhavé není a ovládání gesty častěji spíš nefunguje než funguje. Další zajímavou vlastností je ovládání navigace pomocí hlasových pokynů.

Propojte se s mobilem

U nového e-Golfa si největší světová automobilka dala na konektivitě záležtet a je to vidět. Např. pomocí aplikace Car-Net e-Remote lze váš chytrý mobilní telefon využívat jako dálkové ovládání e-Golfu.

Pomocí této aplikace je možné např. nastavit teplotu v interiéru, spustit, ukončit proces nabíjení baterie nebo zjistit zbývající dojezdovou vzdálenost.

V jiných hybridech či elektromobilech sbíráte stromečky, tady se jede na skóre

V jiných hybridech či elektromobilech sbíráte stromečky, tady se jede na skóre
foto: Hybrid.cz

Softwarové rozhraní Car-Net App-Connect, které je součástí sériové výbavy, umožňuje připojit smartphone k infotainment systému a prostřednictvím jeho dotykového displeje pak ovládat vybrané aplikace běžící v mobilu.

Kolik ujede?

Oficiální NEDC hodnota dojezdu nového e-Golfu je 300 km na jedno nabití. V praxi jsme ověřili, že to kupodivu možné je – za předpokladu klidné jízdy a využití módu jízdy ECO+.

Jízdní profil Normal ECO ECO+
Klimatizace normální značné omezená pouze větrání
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,6 13 19
Mechanický výkon 100 kW 70 kW 40 kW
Max. rychlost (km/h) 150 115 90
Max. kroutící moment při rozjezdu (Nm) 290 233 211

My jsme s autem strávili velice příjemných 900 km. Na nich jsme dosáhli průměrné spotřeby 13,8 kWh/100 km s tím, že 250 km jsme ujeli po dálnici, zbytek převážně mezi městy. Pro srovnání, v zimním testu elektromobilu Hyundai Ioniq Electric jsme měli průměrnou spotřebu 14,4 kWh/100 km

Volkswagen e-Golf elektromobil test

Jasným poznávacím znakem elektromobilů Volkswagen e-Golf jsou absence výfuku a toto logo
foto: Hybrid.cz

Nový e-Golf jsme nijak nešetřili a užívali si skvělého podvozku, který nejen, že drží na silnici doslova jako přibitý, ale navíc dokáže vyhladit i ostřejší nerovnosti neposedných českých silnic.

Od oficiální průměrné kombinované spotřeby 12,7 kWh/100 km jsme se tedy příliš nezvdálili a nebyl by žádný problém jí (v létě) dosáhnout, ba dokonce ponížit.

Dlouhodobá průměrná spotřeba

Dlouhodobá průměrná spotřeba
foto: Hybrid.cz

Ukazatel dojezdové vzdálenosti nemá problém přiblížit se 300 km. V závislosti na stylu jízdy pak ale umí také rychle spadnout.

Ukazatel dojezdové vzdálenosti nemá problém přiblížit se 300 km. V závislosti na stylu jízdy pak ale umí také rychle spadnout.
foto: Hybrid.cz

S jen trochu klidnější jízdou snadno dosáhnete na spotřebu kolem 13 kWh/100 km. Jenže jízda v novém e-Golfu je doslova čirá radost, a tak držet nohu zkrátka není vždy jednoduché.

Zrychlení 0-100 km/h má sice oficiálně na hodnotě 9,6 sekundy, ale zrychlení 0-50 km/h je proti běžným spalovacím autům nedostižná. Ani ve vyšších rychlostech pak auto neztrácí na dynamice, a to až do max. rychlosti 155 km/h.

Zábava na čtyřech kolech

Tohle malé hbité fáro s výkonem 100 kW je pro nás v současné době esencí elektromobility. Názorně ukazuje jak moc je elektrický pohon (nejen) v osobních autech lepší než spalovací motor.

Když na to trochu dupnete...

Když na to trochu dupnete…
foto: Hybrid.cz

Zopakujeme to ještě jednou: to jak auto sedí v zatáčkách v kombinaci s naprosto plynulým zrychlením jsou pocity, které za ten milion stojí. Volkswagen se tentokrát nežinýroval ani s nabíječkou, takže palubní podporuje až 7,2 kW.

S takovou dobijete auto během 5 hodin 20 minut. S běžnou domácí 230V zásuvkou už je to trochu horší, tam si počkáte kolem 17 hodin. Přeci jen, těch 35,8 kW už není úplně málo.

Budoucnost za příplatek

Rozhodně se vyplatí připlatit si 20 900 Kč za tepelné čerpadlo, případně 15 400 Kč za Asistenční paket, kde je v ceně např. senzor mrtvého úhlu a asistent udržování v pruhu, které samy o sobě stojí +8000 Kč. Za zpětnou kameru si připlatíte 5500 Kč.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf – s tímhle autem je každá zatáčka zábava. Dokud jezdíte v módu „Normal“.
foto: Hybrid.cz

Popřemýšlet se vyplatí ještě o „Zimním paketu“ za 16 600 Kč, jehož hlavní součástí jsou vyhřívané přední sedačky. Se všemi esenciálními doplňky se nicméně nový e-Golf s cenou dostává už lehce přes milion korun.

I tak se to podle nás vyplatí. Dostanete totiž skutečné auto 21. století. Alespoň než na starý kontinent dorazí Tesla Model 3.

vlastní

146 Comments on “TEST: Volkswagen e-Golf 35,8 kWh – když se koncernu daří”

  1. Tak jsem měl eGolfa na víkend. Vozem s horšími jízdními
    Tak jsem měl eGolfa na víkend. Vozem s horšími jízdními vlastnostmi jsem dosud nejel. Při každé akceleraci se protočilo jedno z předních kol. Jedete-li do zatáčky, pak hrůza z pocitu, že se může vůz předkem „utrhnout“ nahání husí kůži. Druhý problém je při rozjíždění se – máte zařazenou zpátečku, stojíte. Po mírném sešlápnutí akcelerátoru se rozjedete dopředu. Super zkušenost máte-li před čumákem sloup veřejného osvětlení. Za víkend se toto stalo nezávisle 3 řidičům. Nemáte informaci kolik energie je v akumulátoru. Tento údaj si musíte aproximovat z dojezdu s ohledem na prošlou trasu a styl jízdy. Pokud sednete do vozu, kterým jel před Vámi někdo jiný, tak nevíte ani zbla kam dojedete. Povinné vypínání hluku tlačítkem po otočení klíčkem než se rozjedete bez možnosti toto natrvalo zarazit snad nemá cenu dále komentovat. Za mne NIKDY ANI SMYKEM…..

  2. Tento měsíc jsem absolvoval s novým eGolfem trasu Praha,
    Tento měsíc jsem absolvoval s novým eGolfem trasu Praha, Mladá Boleslav, Hradec Králové, Pardubice, Holice, Hradec Králové. Trasa vedla pouze přes obce a okresní silnice, žádná dálnice,maximální rychlost 100km/h. Ujel jsem 305km. Takže mohu potvrdit dojezd udávaný výrobcem. Co se týká ceny, tak ve stejné výbavě je o dost dražší než Ioniq. Ten ujede pouze o 20km na plné nabití méně, ale díky menší baterii se rychleji nabíjí. Co se týká dostupnosti, tak rozhodně to není auto, které si můžete hned koupit. Jen zkuste poptat u dealera a zjistíte, že půl roku je minimum. A za pár měsíců se ukáže, že stejně jako Ampera-e je to jen compliance car. Ano, je to krok kupředu, rozhodně to je dobrý vůz, bohužel pouze pohledem na EV staršího data výroby. Je třeba jej porovnávat s Ioniqem ve stejném ročním období, s TM3 nebo za měsíc s novým Nissanem. Co mi na eGolfu nejvíc vadí, je prostor pro posádku. Jsem zvyklý na vozy velikosti Octavie, ale jak Leaf, tak i Ioniq nebo Soul EV jsou mnohem prostornější vozy. Tady má VW co dohánět. Mé zapůjčení proběhlo zdarma a věřím že i redakci, tak zbytečně neobviňujte pana Hořčíka ze zaujatosti.

    1. Přesně tak. VW je cenovkou mimo za to co nabízí.
      Přesně tak. VW je cenovkou mimo za to co nabízí. Designově se mi interiér nelíbí. Má i tenhle nový golf ten hnusnej kulatej přepínač na zapínání světel? Ten co mají všechny VW a škodovky už 10 let nalevo od volantu? fotky bohužel tohle místo nezobrazují.

        1. Hned několik věcí. Přes 10 let starý design. Naprosto
          Hned několik věcí. Přes 10 let starý design. Naprosto stejná záležitost ve všech modelech VW, Škodovkách a mám dojem i ve většině Audi. Seat nevím jak je na tom ale nedivil bych se kdyby to měl taky. Co se týče funkčnosti tak v době denního svícení a automatického zapínání světel mi to přijde jako totální zbytečnost. Stačilo by jen tlačítko pro zapnutí mlhových světel. Plus softwarové zapnutí parkovacích světel při nouzovém a jiném vyjímečném stání.

    2. Ano, naše testovací zápůjčky probíhají – stejně jako
      Ano, naše testovací zápůjčky probíhají – stejně jako každá jiná novinářská zápůjčka – zdarma. Co se týká prostoru, s tím jsme problém neměli (řidič 185 cm), naopak nás relativně malý Golf v tomto ohledu příjemně překvapil. Ale samozřejmě jde o jinou kategorii než Ioniq, Soul EV nebo Octavia.

    3. Já myslím že to srovnání není úplně přesné. Podle
      Já myslím že to srovnání není úplně přesné. Podle mne do stejné kategorie vozů (cca 900tis Kč) spadá e-Golf, Leaf, i3, Ioniq, Soul EV a v podstatě i Bolt. TM3 je o stupeň vyšší kategorie (>1200tis Kč), která dnes v podstatě nemá faktickou konkurenci. Tou by bylo až BMW i5, nebo elektrická řada 3(pokud budou), Od Mercedesu pak něco levnějšího z řady EQ, od škodovky VisionE.

      No a když zůstaneme u té třídy kolem Golfu, tak zde se dočkáme dalšího pomalého růstu velikosti baterií. Nový Leaf přinese ještě letos 40kWh, aby ho v půlce 2018 zas přeskočil facdelift BMW i3 s 45kWh, možná v 2018 přijde i facelift Ioniqu také s ~40kWh baterií. V 2019 pak zas dorazí nový e-Golf na nové VIII. generaci s 45kWh. Než ho 2020 nahradí/doplní ten ID koncept s 50kWh baterií. To už ale zase nový Leaf dostane 50kWh nebo 60kWh baterii…

        1. To je prepocet americke ceny. Kde berete jistotu, ze ceska
          To je prepocet americke ceny. Kde berete jistotu, ze ceska cena bude urcena takto jednoduse? U modelu S a X to rozhodne neplati. Ignorujete minimalne naklady na dopravu, ktere si Tesla do ceny zapocte. Pokud se Model 3 nebude montovat v Evrope, tak musite pridat clo. Navic tezko odhadovat, jaky bude za 2 roky kurz EUR/USD a CZK/EUR.

        2. Uvidíme, podle dosavadní cenové politiky Tesla EU vs. USA
          Uvidíme, podle dosavadní cenové politiky Tesla EU vs. USA mi vychází nejnižší cena TM3 od 1mil Kč. V každém případě to nemá vliv na mnou uvedené zařazení do kategorií. Jestli to o něčem vypovídá tak především o tom že cena té nižší kategorie je dnes držena poměrně vysoko.

  3. Pekné autíčko.
    Pri tej spotrebe vidno, že klasické autá

    Pekné autíčko.
    Pri tej spotrebe vidno, že klasické autá sú vlastne zdroje tepla, ktoré chodia po krajine krížom krážom a vykurujú ju. Ktovie, o koľko by bolo znesiteľnejšie v mestách počas letných horúčav, keby všetky autá boli elektrické.

  4. Pojezdil jsem jen krátce ve slabší verzi a netajím se
    Pojezdil jsem jen krátce ve slabší verzi a netajím se tím, že nejsem příznivec VW eGolf. Ovšem auto za skoro milion a za další tisíce až desítky tisíc si mám přikupovat to, co má Nissan Leaf za třičtvrtě milionu v základu už roky a můj 10 let vývojově starý Peugeot Ion za 439 tisíc v roce 2014 taky (třeba Paket Zrcátka, Zimní paket, Zatmavená skla, optická signalizace nezapnutých pásů vzadu……..), to je typicky folksvágenofský špatný ftip.

    1. No nevím Leaf v plné palbě stojí podobné peníze ( u
      No nevím Leaf v plné palbě stojí podobné peníze ( u nás) jako stejně vybavený golf. A co se parametrů týče nedá se to srovnat, slabší motor a 20% kratší dojezd, vyšší spotřeba. Samozřejmě po uvedení nového Leafa v září to bude patrně opačně, ale dnes je e-Golf rozhodně lepší auto než Leaf.
      k článku – komentáře typu ,že někdo zaspal zatím nejsou relevantní, protože reálně si žádné lepší auto než e-golf okolo 1 milionu nekoupíte. Tesla 3 nebude dostupná pro současné zájemce dříve než v roce 2019.

      1. Přečetl jsem si celou diksuzi a souhlasím s Josefem.
        Přečetl jsem si celou diksuzi a souhlasím s Josefem. Narozdíl od různých chytráků jsem řídil všechna konkurenční auta – elektromobily. Leaf, Soul, i3, e-Golf, Ioniq, iON, Tesla Model S, e-Up, Zoe, MB B electric, Fiat 500e, NV-200e. Každopádně rozhodně nový e-Golf patří momentálně mezi velmi povedená auta a pokud ho někdo chce srovnávat podle ceníkových cen, tak Leaf ve výbavě Tekkna stojí 900 tis, ale neujede slibovaných 250 km ale jen lehce přes 200. Navíc poloha vyššího řidiče za volantem katastrofální – i horší než u Peugeot iON. Ioniq s tepelným čerpadlem stojí v CZ také milion, ALE když si ho chcete koupit a voláte do Auto Domanský, kde Vám řeknou že se ozvou – již proběhlo 4x a během 4 měsíců se stále nikdo neozval a jejich jediné inzerované auto je stále na showroomu, tak to není zrovna ideální podpora prodeje a navíc podvozek u Hyundai není dobrý, dokonce i Soul EV je lepší, nemyslím aerodynamiku ale podvozek, u Ioniqu docela plave. U VW a BMW zase není možnost pořídit vyhřívaný volant, což korejská, či japonská konkurence má. Kia Soul zase na rychlonabíječce vypne při 83% a potom musíte znova přijít k autu a zapnout nabíjení znova do 94%, což není úplně praktické. Zkrátka nic není dokonalé, jak říká klasik. Každému se líbí něco jiného, nikdy se člověk nezavděčí všem. Každopádně nový VW e-Golf je velmi povedné auto, tečka. Elektromobilitě zdar, všem štastným majitelům, kteří denně využívají elektropohon taktéž a těm ostatním, co žádný elektromobil nemají a ani mít v brzké době asi nebudou, tak necht si najdou jiný server, který souvisí s jejích moudry a neobtěžují tu zhruba 1000 majitelů, kteří vědí o čem je řeč. Nazdar

    1. Tak to nečtěte nebo běžte jinam. Proč by si nemohl psát
      Tak to nečtěte nebo běžte jinam. Proč by si nemohl psát na své stránky, co chce a jak chce. Když se Vám to nelíbí, běžte jinam.
      Když už se chcete bavit o tom, co sem patří a co nepatří, tak tyto stupidní útočné komentáře jsou za hranicí slušného chování.
      Kdybyste za čtení článků platil, máte právo se ozývat, takto mlčte a neztrapňujte se.

    2. Pane Mikoláši, Vy jste asi úplně mimo. Toto je reálný
      Pane Mikoláši, Vy jste asi úplně mimo. Toto je reálný test, který se zakládá na pravdě a pokud tady hovoříte o reklamě, tak by se zde nemohlo psát vůbec nic. Navíc ten test je veli povedený a hlavně mapuje opravdovou situaci a kvality vozu. Nechápu co Vám na tom vadí. Zeptám se Vás úplně jinak. Vy jste majitelem elektromobilu a máte zkušenosti se vším, co s tím souvisí ?

      1. Mám odpovídat anonymovi, který je úplně mimo a neví, jak
        Mám odpovídat anonymovi, který je úplně mimo a neví, jak vypadá test ;)?
        Ano, jsem 2 roky majitelem elektromobilu Nissan Leaf a uvařuji o jeho náhradě v horizontu cca 2 let. Tudíž jsou pro mne testy zajímavé. Test si ale předatavuji jinak, než relamní výčet možných kladů a zanedbání jasných nedostatků, zejména relativně vysoké ceny, vysoké spotřeby, relativně malé baterie a malého kufru.
        Test by měl sloužit možnosti reálného posouzzení váhy kladů a nedostatků.

        1. Vy jste asi ale chytrý pán, prozradte mi tedy jak jinak by
          Vy jste asi ale chytrý pán, prozradte mi tedy jak jinak by tedy měl vypadat test podle Vás. Já už jezdím na elektřinu 4 roky a mám najeto přes 200 tis a zkušenosti se všemi elektrickými vozy. O jaké vysoké spotřebě tu mluvíte? E-Golf má rozhodně menší spotřebu než Váš Leaf a větší baterku než 30 kW Leaf, ano má menší kufr, ale je to o třídu lepší auto než Leaf. Sám jsem si Leafa chtěl pořídit, ale jeho katastrofální ergonomie posezu za volantem pro vyšší osoby mě přinutila pořídit jinou značku. Pokud porovnáváte doporučené ceny výrobce, tak Nissan Leaf ve výbavě tekkna stojí 900 tis a e-Golf o 60 tis více, ale je to auto se kterým je radost cestovat a dojede o dost dále, nežli 30 kW Leaf, ale Vy budete mít neustále nějaké připomínky, takže je to asi všechno úplně jedno co tu píši. Půjčte si nového e-Golfa na pár dní a potom tu dávajte rozumy. Nashledanou. S pozdravem David Valenta

  5. Pro mou potrebu mi staci bohate muj Nissan Leaf s 24kWh
    Pro mou potrebu mi staci bohate muj Nissan Leaf s 24kWh baterkou. Samozrejme bych bral radeji vetsi kapacitu. Ale na moje jezdeni to uplne staci. A jednou za 2-3 mesice jedu nekam dal a tak si tech par minut postojim u rychlonabijecek. Akorat jsem jednou stal v Liberci v podzemni garazi a cekal az se mi nabije. Z tech smradu ze spalovaku me pak boleho v krku a hlava. Byl jsem tam asi 20 minut. To bylo fakt hnusny. Ale to delaji spalovaky a ne EV. Od te doby jdu v Liberci radeji do kramu jen tak na cumendu. A s Leafem jsem mel dlouhodobou spotrebu 13,5kWh/100km. Nejezdim ani rychle ani pomalu. Drive jsem v Passat TDI jezdil pokud mozno na 5. rychlost a v optimalnich otackach. Byl to trochu stres ve meste to bylo nejak kolem 80km/h. Ted v Leafu mi nejake otacky a rychlostni stupen vubec nezajima, jedu plynule dle potreby a jizda je parada. Kdo odmita spalovak je hlupak, jinak se to neda rict. Argumenty ohledne nabijecek na sidlisti beru, ale to neopravnuje celkove tvrdit ze EV jsou spatna a nepotrebna.
    Ale pockejme si na novy Nissan leaf, ten strci e-Golf do kapsy.

  6. Hořčík nedělej za každou cenu reklamu focvágnu a
    Hořčík nedělej za každou cenu reklamu focvágnu a necenzuruj ten svůj slavnej časák, mážeš to tu jako za komárů!! jasánek PS: když tak až v září jooo 🙂

    auto s klasickou palubovkou dobrý 😉 ctrl+c

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-vw-e-golf/

            1. Deutsche Umwelthilfe nadále požaduje namontování
              Deutsche Umwelthilfe nadále požaduje namontování modernějších katalyzátorů automobilkám na vlastní náklady = snížení emisí oxidů dusíku u jednotlivých aut až o 95% – jenže to se miliardovým automobilkám VW & Daimler & BMW nééécééééé ibizáááá ááááá :)))))

              1. Merkelová: Německý automobilový průmysl ztratil důvěru.
                Merkelová: Německý automobilový průmysl ztratil důvěru. Chybovala i vláda, byla příliš důvěřivá

                zpravy.aktualne.cz/ekonomika/merkelova-nemecky-automobilovy-prumysl-ztratil-duveru-chybov/r~ddb1604a812e11e78c78002590604f2e/?redirected=1502898800

                Podle Deutsche Umwelthilfe to ale byla právě Merkelová, kdo v Bruselu za mírnější emisní normy loboval…

                auto.cz/hon-na-diesely-upravy-podle-ekologu-nestaci-109188

  7. Auto to môže byť dobré no koľko by stálo keby má presne
    Auto to môže byť dobré no koľko by stálo keby má presne tú výbavu ako Slovenský Hyundai Ioniq Electric ? Asi dosť však. Už len to tepelné čerpadlo je v mojom Ioniq automaticky v cene – na Slovensku sa predáva v plnej výbave jediné čo je možné si priplatiť je odvetrávané kožené sedadlá.
    A že ste mali pri tom istom teste menšiu spotrebu ako na Ioniq Electric – absolútne nemožné nehnevajte sa nemožné !!!
    Aký že má ten Golf koexicient odporu vzduchu ? Ioniq 0,24
    Ak ich zoberiete na cestu v rovnakom čase pri rovnakej telpote a rovnaké tempo jednoznačne na spotrebu zvíťazí Ioniq – to viete aj vy.
    Ale fandím každému kto aspoň takto použiteľné auto vyrába.

        1. Je to tam hned, len sa vylucuje „pro srovnani (Letny test
          Je to tam hned, len sa vylucuje „pro srovnani (Letny test eGolf), v zimnim testu (Ioniq)….“

          Mozno by stalo za to spravit aj letny test Ioniq-u, a potom napisat „pro srovnani …“.

          Inak „pro srovnani“ tabulka NECD (aj ked som zastancom EPA):
          http://pushevs.com/2017/05/23/electric-car-range-efficiency-table-nedc/

          2017 Hyundai IONIQ Electric: 280 km; 11,5 kWh/100 km

          2017 Volkswagen e-Golf: 300 km; 12,7 kWh/100 km

      1. Pane Josefe, jak jste přišel na to, že test Golfu byl v
        Pane Josefe, jak jste přišel na to, že test Golfu byl v zimě? Ioniqu ano.

        Nicméně spotřeba měřená redakcí je nám tu k prdu (pardon), neboť mě a snad i řadu další zajímá spotřeba když tomu šlapu na krk a valím 130 po dálnici. Auto co tak skvěle sedí přece nebudu šetřit!

      1. 2f400V, 16A – 400*16=6.400W;
        1f230V 16A – 230*16=3.680W a to

        2f400V, 16A – 400*16=6.400W;
        1f230V 16A – 230*16=3.680W a to 2krát (dve zásuvky, dva káble, dve „múdre“ krabičky, …).
        inak je to ako trafozváračka – funguje na 400V medzi dvomi fázami, alebo podstatne nižším výkonom 230V jedna fáza.

        1. V německu jsou v domech poměrně obvyklé 2 fáze, nemají
          V německu jsou v domech poměrně obvyklé 2 fáze, nemají tam tak často 3f. jako u nás. Táta tam pracoval jako elektrikář a je to udajně proto ,aby tam lidi nepoužívaly 3f. motory jako pracovní nástroj. Určitě není problém to zapojit jako 1×32 A 230V

          1. To tedy problém je. Tedy není problém zapojit nabíječky
            To tedy problém je. Tedy není problém zapojit nabíječky do série, ale spíše je problém s 32 ampérovou jednofází. Naprostá většina domácností nemá silnější jističe než 3×32 A. Už kvůli zachování kaskádové posloupnosti je to problém. A to nemluvě o tom, že na té jedné fázi už si nic dalšího nepustíte.

  8. Cena VW Golf na Slovensku od 14 290 EUR (akciovy cennik).
    Cena

    Cena VW Golf na Slovensku od 14 290 EUR (akciovy cennik).

    Cena VW e-Golf na Slovensku od 34 390 EUR (akciovy cennik).

    Rozdiel 20 100 EUR. Preboha za co? Preco?

    Povedzme za baterky stoja 8000 EUR (a to som dal este pomerne vysoke cislo za tak malu baterku), no technologia je zase jednoduchsia, menej mechanickych casti, cela motorova cast, prevodovka atd atd, ale dobre mavnem rukou, ze je to to iste…

    Stale mi vychadza 14 290EUR + 8000 EUR = 22 290 EUR.
    Tak pani, za takuto cenu, by to auto islo ako teple rozky najma s dotaciou na SR -5000 EUR, to sme uz pri 17 290 EUR. Hned zajtra by som si ho siel kupit, vazne…kedze cakam na jazdene Ioniqy za podobnu cenu, peniaze mam uz na to odlozene.

    1. Tak ale to tak celkom nefunguje, ze k spalovaku priratas cenu
      Tak ale to tak celkom nefunguje, ze k spalovaku priratas cenu za baterku a hotovo.

      Vyrobne naklady ICE golfu nech su 7-8k. zvysok ceny je marza, provizia pre dealera a dph.
      Terz ked si priratas cenu baterky, ktora stoji tolko isto co zvysok auta, tak zistis ze oj cena je tych 28-29.
      Zvysok su overheads za R&D, ktore su pri maloserii vzdy vacsie ako pri velkoserii.

      Plus ked to ludia kupuju za tu sumu, tak co by nezapytali

        1. Když jste u toho odečítání a sčítání, nezapomněl
          Když jste u toho odečítání a sčítání, nezapomněl jste k té baterce přičíst i cenu za elektromotor/y? A u té převodovky, tu bych taky moc neodečítal. Nevím jak je to se s zpřevodováním motoru na kola, tam by mohla ta převodovka zůstat i s převodem do těžka? Ale jestli myslíte nějaký EV s jedním elektromotorem, tak minimálně rozvodovku s diferenciálem bych taky moc neodečítal. A místo toho spalovacího harampádí, bych přidal zase nějaké to elektro harampádí. Asynchronní motor bude potřebovat i takovou, celkem levnou věc, frekvenční měnič na několik desítek kW. Nějaká ta ŘJ auta, taky určitě nebude chybět. Dál i nějaké to harampádí, co hlídá stav baterky a málem bych zapomněl i na nabíječku. Nebo místo jednoho elektromotoru s rozvodovkou, použít ty motory 2-4 a úměrně s tím samozřejmě roste i složitost měniče/čů.
          Jestli to nakonec cenově nevychází i dráž.

    2. Uplny suhlas. Je potrebna vyssia konkurencia a TM3 tieto EV
      Uplny suhlas. Je potrebna vyssia konkurencia a TM3 tieto EV nezmysli vykopne na smetisko. Problem len je, ze nemci sa nenechaju od amikov okabatit a preto budu klast rozne colne prekazky Tesle aby ich uberauta nemali taku silnu konkurenciu.

      1. Pravdaze to viem… ale islo mi prave o to, ze preco teda
        Pravdaze to viem… ale islo mi prave o to, ze preco teda nevyrabaju tu najlacnejsoiu oholenu verziu, co stoji 14 290 ako e-Golf s tou cenou ako som pisal… Ludia by to ozaj za tu cenu kupovali, jednoducho ten isty najlacnejsi Golf v 3 verziach:

        Benzin
        Diesel
        Elektromotor

  9. V článku je „Názorně ukazuje jak moc je elektrický pohon
    V článku je „Názorně ukazuje jak moc je elektrický pohon (nejen) v osobních autech lepší než spalovací motor.“

    Tím se zřejmě myslí jen jízdní dynamika a ticho, že. A co praktická stránka používání elektromobilu? A co provoz v zimě a jeho dopad na dojezd, třeba zrovna v souvislosti s tím doporučeným vyhříváním sedaček?

    A jestlipak pánové z Volkswagenu už opravili nectnost předchůdce – tedy to, že po každém zapnutí auta je klimatizace zapnutá a snižuje dojezd. Auto si ani nepamatovalo poslední nastavení klimatizace.

    A co dojezd při režimech „normal“ a „eco“? „Eco+“ je podle tabulky hodně lenivé auto, které ale možná také ukazuje tu „esenci moderní elektromobility“, tentokrát z jiného úhlu pohledu.

    A co praktická použitelnost? Dobití za 17 hodin z 230 V? Jak má takovéhle auto používat člověk, který nebydlí v rodinném domě a nemá v zaměstnání parkovací místo s možností dobíjení? Lehké pojíždění po městě do 40 km denně a o víkendu povinný rodinný výlet k nejbližší nabíjecí stanici?

    Opravdu by mně zajímal pohled střízlivě uvažujícího fandy elektromobilů, ne zaslepeného obdivovatele.

    1. Jízdní dynamika, ticho, možnost dotankovat doma nebo
      Jízdní dynamika, ticho, možnost dotankovat doma nebo kdekoliv jinde, kde je elektrická zásuvka (ano, nejlépe třífázová), nulové přímé a často i nepřímé emise, jednoduchost auta jako takového, snížení servisní náklady, jednoduché ovládání a řada dalších výhod proti spalovacímu autu.

      V zimě jsme zatím auto netestovali, ale dojezd bezesporu o něco snižuje. Každá nová generace elektromobilů ale ukazuje, že inženýři stále pracují na snižování spotřeby.

        1. Nevim, na zaklade ceho je zde takovy vykrik do tmy ohledne
          Nevim, na zaklade ceho je zde takovy vykrik do tmy ohledne dojezdu. Ja jezdil s e-Golfem za 12,9kWh/100km – mel jsem ho zapujceny po dobu servisu jineho auta po ctyri dny (cerven 2017). Jezdil jsem pouze na normalni mod, klimatizaci se neomezoval, obcas na krizovatce jsem ukazal „zatmavenym sklum“, jaka je akcelerace, predvadel e-Golfa kolegum, kteri elektromobilite neveri … Takze potvrzuji – s e-Golfem se da jezdit opravdu velice usporne a podle me je to plnohodnotne auto (a prosim, nepiste nic o tom, ze se s tim neda dojet do Chorvatska). Hezky den!

          1. Ano ked ste mal priemernu rychlost 70km/h tak si to viem
            Ano ked ste mal priemernu rychlost 70km/h tak si to viem predstavit ale to je iba tak pre mestske auto. Kratodoba akceleracia a ani klimatizacia nie je problem zalezi aj na obdobi v ktorom ste ho pouzival resp. teploty ake boli vonku a podobne. Ocividne ste chodil s lahkou nohou ale aj tak je to dost tazko uveritelne tato spotreba. Kazdopadne aj s vasou spotrebou by tento novy golf velmi tazko presiel cez hranicu 250km a nie to este 300km ktoru prezentuju tu na portali (a to este musi byt ten 24kWh Golf lahsi). Tiez som si pozeral jeho dojazd cez realnu normu EPA a vyslo mi presne co som si myslel, ze realny dojazd bude vzdy okolo 200 km.

            1. A jakou prumernou rychlost mate na normalnim aute? Dlouhodobou
              A jakou prumernou rychlost mate na normalnim aute? Dlouhodobou 70 km/h? Asi tezko, pokud nelitate jen po dalnici … Na e-Golfu jsem mel max. dojezd dle pocitace kolem 280 km, jestli si pamatuji dobre. A jak jsem jezdil? Uplne normalne, jako se spalovacim autem – takze ano, lehkou nohou. Nemam duvod na to slapat jen proto, ze „to auto je silny“.
              Pujcte si elektroauto na vikend a dejte si realny srovnavaci test za normalniho provozu a vykaslete se na EPA …

          2. Dobrý den,
            pouze reakce na Vás. Do diskuzí se moc často

            Dobrý den,
            pouze reakce na Vás. Do diskuzí se moc často nepouštím, tak mě omluvte.
            Fakta: BMW i3 BEV se silnou baterkou. Jízda Pankrác – Rokycany a zpět (po D5) – Letná – centrum – Pankrác – Benešov (přes Vestec) a zpět na Pankrác. Celkem 245 km za den bez nabíjení a s konečným dojezdem 20 km (potenciál 265 km). Prostě se to dá (průměrná spotřeba podle počítače 10.6 kWh/100 km). Nového Golfa a Ioniq budu muset ještě vyzkoušet. EV auta je budoucnost a pokud je vyzkoušíte, velmi rychle převáží klady a dá se do toho zamilovat. Jelikož nám operák za tři roky bude na i3 končit, už začínám připravovat zálohu na TM3. Pokud se mě zeptáte jaké nové auto, již pouze EV a za V8 ve firmě se začínám stydět 🙂
            Hezký den

            1. Moje zkusenost z vikendu s i3 je takova, ze spotreba se
              Moje zkusenost z vikendu s i3 je takova, ze spotreba se pohybovala lehce nad 12kWh/100km (teren v okoli Luhacovic). Opet jizdy bez omezovani se v klimatizaci, a ano – s lehkou nohou – ostatne stejne jako ve spalovacim aute. Plny dojezd dle pocitace jsem mel pres 220 km. Verim, ze na eko mod bych dal i vic, ale nebylo to treba aktivovat, mel jsem vzdy dojezdovou rezervu az az. Takze ano – da se to.

      1. „Možnost dotankovat doma nebo kdekoliv jinde“ – to je ale pro
        „Možnost dotankovat doma nebo kdekoliv jinde“ – to je ale pro mnoho lidí právě problém. Pro ně to totiž je spíš „Hledat místo, kde mohu v klidu dotankovat“. Doma na sídlišti to nebude, na parkovištích u firem nebo obchodních center chybí infrastruktura, a nabíjecí stanici jen tak někdo poblíž domu nemá. Mně by vážně zajímalo, jak to dělají majitelé elektromobilů, kteří bydlí na sídlištích a pracují v běžných firmách či úřadech. Nedokážu si to představit. Měl jsem letos na 2 týdny půjčeného eGolfa a bylo to opravdu neštěstí. Deklarovaný dojezd cca 160 km je u něj z říše snů a předem neplánovaná cesta se tak stává noční můrou.

        1. Pro lidi pro které je možnost dotankovat problém zatím
          Pro lidi pro které je možnost dotankovat problém zatím ještě elektromobil skutečně není. Podobně jako si lidé z paneláků nejspíš nebudou pořizovat zahradní sezení. Nikdo netvrdí, že jde o auta pro každého. Co se týká předchozí generace e-Golfa, 160 km jsme s ním bez problémů zvládali – pokud jsme pravidelně nabíjeli.

    2. „Dobití za 17 hodin z 230 V?“ Vy mate kazdy den vo svojom
      „Dobití za 17 hodin z 230 V?“ Vy mate kazdy den vo svojom aute doplna natankovane a mate vzdy dojazd 800-1000km denne? Ja mam Prius III a bezne sa mi stava, ze mi dojazd ukazuje 150km a nemam ziadne obavy 🙂

      Ale este k tej odpovedi: Ja planujem kupit elektricke auto o 2-3roky ked pojdu dole ceny jazdenych Ioniqov. Mam byt skoro v centre Bratislavy. Su dve moznosti:

      A) zakupim si parkovacie miesto za 330eur/rok a pri nom si nainstalujem nabijacku, pripadne staci len obycajnu zastrcku na 220V (takto to chce spravit moj brat s TM3)

      B) zakupim si garaz a tam si nainstalujem nabijacku, pripadne staci len obycajna zastrcka na 220V (kupil som k bytu garaz 50m od vchodu)

      Lebo…lebo netreba kazdy vecer nabijat 100% kapacity, predsa ked si niekto kupuje elektomobil s dojazdom 200-300km, tak nejazdi 200km denne. Jazdi povdzme 20-40km a to v pohode dobije aj z 220V za nejaku 2-3 hodinky.

      Byvam momentlne vo Finsku a tu to jeden sused v bytovke s Outlanderom PHEV riesi kabelom z okna 🙂 vazne.

      Funguje to ako pre vacsinu ludi s mobilom. Clovek pride domov a da mobil na nabijacku cez noc, rano ma 100% a zase cely den moze surfovat, telefonovat. Tak isto pridete domov a elektromobil zastrcite na nabijacku, rano bude mat vzdy 100%. To dokonca znamena, ze povedzme za 1 mesiac nemusite ani raz ist tankovat a „zabit“ tankovanim benzinu 5-7min svojho casu. Kedze auto je vzdy kazde rano 100% nabite na povedzme tych 200km.

          1. Uz jsem to tu psal jinde, ja behem druhe pulky nadrze (400-500
            Uz jsem to tu psal jinde, ja behem druhe pulky nadrze (400-500 km) vzdycky nejakou pumpu potkam, takze ta ztrata cestou na pumpu je ciste hypoteticka… Cetnost, jasne, zalezi na typu auta, moje na nadrz ujede cca 1000km, to se moc nelisi od mesice jezdeni „prumernych“ 30-40 denne, kterymi se tu casto argumentuje.

            1. Beriete to moc subjektívne. Mňa napr. zväčša svietiaca
              Beriete to moc subjektívne. Mňa napr. zväčša svietiaca rezerva prekvapí v momente keď nemám cestu okolo svojej vytypovanej benzínky a tá je odo mňa cca 8km, takže strata času to už je markantná oproti 5 min. Verím tomu že podobných motoristov ako ja či Vy je požehnane ale v prípade EV je jedno či nezabudnete včas zabočiť na benzínku alebo si k nej potom musíte dojsť. Zásuvku má každý doma.

              1. Je třeba si to říct na rovinu, pro většinu lidí v Česku
                Je třeba si to říct na rovinu, pro většinu lidí v Česku prostě elektroauto není. Vždyť přece jsme tady 41let žili „za plotem“ tak proč ten plot znovu stavět a překonávat ho s nějakým pitomým elektroautem. Tak to prostě je.

              2. „Zásuvku má každý doma“ – to má, ale má ji také u auta?
                „Zásuvku má každý doma“ – to má, ale má ji také u auta? A má ji umístěnou tak, že si může dovolit nechat bez dozoru připojenou nabíječku po mnoho hodin?

                „Okolo svojej vytypovanej benzinky“ – v případě nouze stačí jakákoliv, ne jen ta vytipovaná. To je jako byste u EV řešil jak často jezdíte kolem zásuvky, kde za elektriku nemusíte platit…

                1. Neznám moderní elektromobil, který by po uzamčení auta,
                  Neznám moderní elektromobil, který by po uzamčení auta, také neuzamkl kabel v nabíjecím konektoru.

                2. Jenze prumerneho nenechavce nezajima ten kabel jako celek, ale
                  Jenze prumerneho nenechavce nezajima ten kabel jako celek, ale jen macaty kus medi mezi konektory. A vzhledem k tomu, ze nemaji problem krast vlakovou trolej, pochybuju, ze nejakych 230V je zastavi…

                  Coz me ostatne prekvapuje, ze jsem jeste neslysel o tom, ze by ustrihli kabel u nejake DC stanice.

                3. Nikdo jim tuto info ještě nevyzvonil, tak proto.
                  Nikdo jim tuto info ještě nevyzvonil, tak proto.

                4. Kabel je jedna věc. Druhá věc je, kam dát samotnou
                  Kabel je jedna věc. Druhá věc je, kam dát samotnou nabíječku. Ta už je pro potencionální nenechavce mnohem atraktivnější a auto bez ní ze sítě nenabiju…

                5. samotná nabíjača je súčasťou auta. rýchlonabíjačku
                  samotná nabíjača je súčasťou auta. rýchlonabíjačku (jednosmerný prúd) si málokto bude stavať doma, takjže sa bavíma o striedavom prúde, 230, alebo 400 V. celá taká sranda (stlpik s káblom, konektorom, elektronika sim karta, hodiny) je k dostaniu od 10k(Kč).

                6. Nevím, já jsem týden jezdil s eGolfem a ten se z 230/400 V
                  Nevím, já jsem týden jezdil s eGolfem a ten se z 230/400 V dal nabíjet jen přes externí nabíječku. A tu bych jen tak na ulici rozhodně nenechal.

                7. to nie je nabíjačka, to je kábel s elektronikou, ktorá je
                  to nie je nabíjačka, to je kábel s elektronikou, ktorá je už v tom stlpiku. na oboch koncoch má striedavé napatie.

                8. OK, tak to není nabíječka. Pro neinformovaného
                  OK, tak to není nabíječka. Pro neinformovaného kolemjdoucího to ale má na první pohled nějakou hodnotu a jen tak na ulici bych to ležet nenechal…

                9. Zřejmě máte na mysli tzv. EVSE box na dobíjecím kabelu. V
                  Zřejmě máte na mysli tzv. EVSE box na dobíjecím kabelu. V něm žádná nabíječka není. Tento box obsahuje vždy proudový chránič a odpojovač síťového napájení proto, aby silové piny Mennekes konektoru byly vždy bez napětí do doby než je kabel řádně zasunut do vozidla a vozidlo zároveň povolí nabíjení.

                10. OK, tak to není nabíječka. Pro neinformovaného
                  OK, tak to není nabíječka. Pro neinformovaného kolemjdoucího to ale má na první pohled nějakou hodnotu a jen tak na ulici bych to ležet nenechal…

        1. Máte pravdu překvapilo mě ,že to připojování k
          Máte pravdu překvapilo mě ,že to připojování k nabíječce dá za měsíc tolik času a to auto někdy připojuji i 2x denně, případně na dálce nastavím čas dobití, abych měl dobito ráno těsně před jízdou.

          Takže nabíjením strávím určitě víc jak 5 minut za měsíc,ale o to tady nejde.

          Důležitý že cena na ujetý kilometr je při ježdění po městě a courání kolem komína 5-10x levnější než na benzín a 3-5x naž na CNG ,které je ovšem mnohem hůře dostupné a dlouho se tankuje.

      1. To je všechno pěkné, ale kdo nechá na sídlišti přes noc
        To je všechno pěkné, ale kdo nechá na sídlišti přes noc zaparkované auto s připojenou nabíječkou do sloupku u parkovacího místa. Jak dlouho mu to tam vydrží?

        K tomu tankování každý den – ne netankuji do plna. Ale zato natankuji v případě potřeby za 5-10 minut a ujedu na to přes 1000 km. To je ten rozdíl. Prostě mi klidně může svítit hladový oko, ale když budu muset neplánovaně jet opravdu daleko a rychle, není problém. Proto se ptám, jak si s podobnými situacemi poradí ostřílení elektromobilisté. Mně napadá jen to, že prostě preventivně každou noc nabiju do plna…

        Plugin hybrid je něco úplně jiného – když mi to vyjde, nabiju, když ne jedu na benzín a nemusím nic řešit.

    3. To neřeš oni ti nepřiznají, že zatím je to hlavně pro
      To neřeš oni ti nepřiznají, že zatím je to hlavně pro nadšence nebo lidi co mají barák a dostatek peněz a mají to třeba jako druhé auto. Pro normálního člověka to ještě musí dospět. Osobně bych to jako druhé auto bral taky a hned, ale ne za mega.

      1. lenivosť pozrieť si na jútube skutočné autá skutočných
        lenivosť pozrieť si na jútube skutočné autá skutočných majiteľov – vyššie e…automobil tam zverejňuje od kúpy v 12/2016 do nedávna.
        v zime pri teplote pod nulou cez kopce z predajne domov so spotrebou (dojazdom) ako píše výrobca, jazdy v zime a jazdy v lete. boli mrazy, sú horúčavy, ionik to nzvláda.
        alebo G+ rakúšan popisuje cestu s rodinou k moru, aj so státim v kolóne.
        ale to sa POPIERAČOM nehodí, tak to prehliadajú. BEV skrátka vyrástol z plienok a je (skoro) plnohodnotným. čo výrobcovia nedomysleli, je výroba dostatočných množstiev batérií. potom nebude problém s ich kapacitou a tým aj dojazdom.

    4. Máme wallbox pro náš Leaf na 12 patrovém paneláku s
      Máme wallbox pro náš Leaf na 12 patrovém paneláku s dosahem na 4 parkovací místa. Rozvod přímo od našeho vchodu který SVJ schválilo, a s měsíčním poplatkem 71 korun pro Čez za rezervovaný výkon a vlastní další elektroměr. Celá instalace firmou včetně wallboxu přišla na necelích 25 tisíc korun. Nebyl by problém ani se sloupkem pro nabíjení na přilehlém parkovišti s tím, že nám město přikleplo i vyhrazené stání přímo pro náš vůz s danou registrační značkou, ale tím jsem nechtěl dráždit když nejsme nikdo v rodině invalidní.

      Když se chce, tak to jde. Ovšem lenost a blbost jsou často nekonečné že?

        1. Požádal jsem oficiálně správce SVJ, ten to vyvěsil na
          Požádal jsem oficiálně správce SVJ, ten to vyvěsil na nástěnce u výtahu, a po měsíci mi žádost schválil. Zřejmě se nikdo z dalších 42 vlastníků s námitkou proti instalaci neozval. Pro SVJ to nebyla žádná jiná práce ani zásadní zasahování do majetku, po chodbě u společných prostor vede od rozvodné skříně s elektroměry lištou jeden kabel který v podstatě ani není vidět. A jediná práce byla s vrtáním panelu mezi chodbou a sušárnou, a k vnější stěně kde wallbox mám. Elektroměr je na mne a nikdo z dalších vlastníků tak není nijak poškozován.

          1. Nejsem expert na SVJ, ale sparvce SVJ nema zadne pravomoci,
            Nejsem expert na SVJ, ale sparvce SVJ nema zadne pravomoci, ten jen vykonava to co mu vybor SVJ nebo cele SVJ naridi. Zasahy do spolecnych prostor co si jeste pamatuji musi schvalit pres 50% vlastniku(nestaci souhlas vyboru a uz vubec nema do toho co mluvit spravce). Rozhodne nelze, aby spravce SVJ neco vyvesoval na nastenku s tim ze pokud se nikdo neozve tak vec provede. Tak to nefunguje. Musi probehnout schuze z ktere musi byt zaznam o hlasovani o dane veci. Navic tim ze ze spolecne rozvodnice mate vyvedeny defakto vlastni elektomer s wallboxem, tak to delate na ukor ostatnich vlastniku. Tim mam na mysli co kdyby stejnou vec chtelo dalsich 42 vlastniku? Myslite ze jsou na to jistice baraku a cela rozvodna spustava pripravena , nemuluve o nedostatku mista? Urcite tyto veci nejde resit „kdo driv prijde ten driv mele“, jakmile nejakou zmenou zvyhodnite jen uzky okruh vlastniku, musite o to sloziteji provadet hlasovani a pripadne i zmenu stanov.
            Cele co pisu je jen muj nazor a mozna placam picoviny. Jen z vlastni zkusenosti jako davny clen SVJ si pamatuji, ze i zmenit banalni veci v celem dome byvalo hooofne komplikovane. Udelat si takovy soukromy wallbox na ukor vsech ostatnich vlastniku prostre podle me v drtive vetsine SVJ neprojde( teda ty co jednaji podle zakona).

            1. Záleží na stanovách a jak jsou nastavené podmínky pro
              Záleží na stanovách a jak jsou nastavené podmínky pro správce a předsedu. Mam dojem že u nás do 50 tisíc a na drobné úpravy není třeba svolávat schůzi, a jen se vyvěšuje na nástěnce. Stejně tak rekonstrukce bytů se musí schvalovat a kvůli žádné jsme na schůzích nebyli. Bude to SVJ od SVJ, někde se lidi dohodnou a jinde ne, u nás panuje relativně mír.

              Pokud stejnou věc budou chtít časem další vlastníci, tak to bude jen dobře 🙂 A ano přívod baráku to zvládne naprosto v pohodě.

      1. Tak tomu říkám komfort. Je to skvělé pokud se někomu
        Tak tomu říkám komfort. Je to skvělé pokud se někomu povede si to takhle zařídit. Ale ruku na srdce, kolik lidí může dostat vyhrazené parkovací místo v dosahu nabíjecího kabelu od vchodu do domu? A není potom ten kabel přes noc terčem zájmu různých nenechavců?

        1. Vyhrazené stání si může zaplatit téměř kdokoliv,
          Vyhrazené stání si může zaplatit téměř kdokoliv, většina měst to umožňuje na konkrétní registraci vozidla. U elektromobilu řeší případnou venkovní kabeláž distributor elektřiny, kabelu je vidět asi dvacet centimetrů a distributor tedy nebil třeba. Pokud bych se rozhodl pro sloupek na parkovišti, již by se muselo kopat asi 50 metrů na městském pozemku, ty bych si samozřejmě musel zaplatit.

          Kabel je jak na autě, tak na wallboxu uzamčen. Ideální wallbox byl asi největší problém, protože wallboxů které mají zásuvku typ 1 se moc v Evropě neprodávají, většina má typ 2.

      2. Gratuluji Vám, máte úspěch.
        Máme před barákem rozvodnu

        Gratuluji Vám, máte úspěch.
        Máme před barákem rozvodnu od EONu. Ti by přípojku udělali, výstupy taky. Ale městská část řekla, že místa pro elektromobily nepovolí, protože je nedostatek parkovacích míst. Často stávám na parkovišti u nákupního centra 100 metrů od svého vchodu. Nákupní centrum má dokonce i své nabíječky. Ovšem funkční pouze po dobu otevírací doby. Na vyhrazených místech pro elektromobily stávají normálně spalováky a nikdo s tím nic nedělá.
        S obchodem se o puštění proudu přes noc nedá vůbec mluvit, řekli nám, že tam mají nabíječky jenom proto, aby tam nalákali lidi a zbytek je nezajímá.

        Takže opět. Gratuluji, že jste nenarazil na úřední šimly, kteří by se s Vámi nechtěli bavit.

        PS: 25 tis za instalaci wallboxu? Za jak dlouho se Vám to prosím vrátí? Počítali jste to? U mého vozidla na CNG je to 50 tis km v palivu.

  10. No cena je diskutabilní s ohledem na konkurenci.
    Co by mě

    No cena je diskutabilní s ohledem na konkurenci.
    Co by mě spíš štvalo je záruka pouze 2roky.
    Škoda, že majitelé elektromobilů zde nepíšou co v záruce museli řešit.
    Majitelovi Tesla S r.v.2014 odešel elektromor cca 6 měsíců před koncem záruky, dalšímu v BMW i3 přídavný motor REX na hraně záruky. Kolega co má Cetroen C-zero, zatím nic, jen se mu snížil dojezd.

  11. Proč za to dávat mega když sám VW tvrdi že do dvou tři
    Proč za to dávat mega když sám VW tvrdi že do dvou tři let bude mít auto velikosti golfu s dojezdem 500 km v ceně stejně velkého TDI.

    Mimochodem nepochopil jsem ten příplatek za tepelné čerpadlo. To v základu fakt nemá klimatizaci ?

    A maximálku píšete jednou 150 a podruhé 155 kmh.

        1. Hm, původně jsem chtěl napsat že to bude benzínové
          Hm, původně jsem chtěl napsat že to bude benzínové asi…
          Na ofiko webu píšou jen :
          „…na přání dodávané tepelné čerpadlo, které využívá k vyhřívání interiéru teplo z venkovního vzduchu a teplo vyzařované komponenty poháněcího ústrojí.“

          Takže asi fakt není standartně nebo si to špatně vykládám.
          Ale jak už tu někdo podotkl – VW jede příplatkový systém ad absurdum takže bych se tomu vůbec nedivil.

        2. To máte pravdu klima je také tepelné čerpadlo, jen jede
          To máte pravdu klima je také tepelné čerpadlo, jen jede reverzně a topí ven místo dovnitř – je potřeba mít i opačný režim (ale je fakt, že to příplatkové čerpadlo bude taky jen jiný typ klimatizace, která jen běhá v obou režimech, určitě v tom autě nebudou dva kompresory – jeden pro čerpadlo a druhý pro klimu….).

  12. OMG toto auto 300km neda. Nechapem redakciu preco taketo nieco
    OMG toto auto 300km neda. Nechapem redakciu preco taketo nieco napise do clanku. Golf nemoze dat dojazd 300km pokial by nesiel hypermilingom. To vam tu snad nikto normalny neuveri. Podla mojich prepoctov by realny dojazd mal byt asi na urovni 200km. Navyse tie ostatne parametre su vysmech. Take auto bude do roka dvoch zastarale oproti TM3, ktory by uz vtedy mala byt dostupna aj pre nas vsetkych.

    1. Podle jejich testu to určitě 300 Km nedalo podle spotřeby a
      Podle jejich testu to určitě 300 Km nedalo podle spotřeby a kapacity baterie mi to vychází na 239 Km, takže s rezervou máte s těmi 200 Km 100% pravdu. Aby to dalo 300 Km musela by být spotřeba kolem 10-max11 Kwh /100 Km (z baterie) to je ta co ukazuje počítač.

      na druhou stranu už tu někde zaznělo, není to zbytečně moc velký dojezd? Myšleno na ježdění kolem komína ,do práce děti do školy atd.?

  13. „které za ten milion stojí“ to je vtip, když už za rok a
    „které za ten milion stojí“ to je vtip, když už za rok a půl člověk může mít za stejnou dobu Teslu M3 ve všech ohledech lepší?

    Přeci lidi nejsou blbci aby kupovali auto každých 1,5 let, někteří asi sou, co budou zase tvrdit, že „teď si to můžou koupit, ale Teslu ne“, protože asi dle své logiky kupují auto každých 1,5 let, když nedokáži počkat rok a půl 🙂

  14. Jste pochválili VW to jste si dovolili dost, to se na vás
    Jste pochválili VW to jste si dovolili dost, to se na vás zase místní chytráci sesypou 🙂 osobně čekám na ještě trochu vyšší kapacitu a hlavně by to chtělo v kombíku, ještě by mě tedy zajímal reálny dojezd při 150km/h na dálnici, moje běžná cestovní rychlost

            1. Ale já píšu „tento Golf“ a ne ten malobaterkáč! Tento
              Ale já píšu „tento Golf“ a ne ten malobaterkáč! Tento prý ke koupi není a dýleři nevědí kdy bude.

              Navíc jsou e-Golfy dostupný jen někde, takže zase trapnej výsměch…
              Zase další compliance car, aby se koza nažrala a vlk zůstal celej.

              Přes celou obrazovku vw.com se objevil černej flek a ať zadám Zip a pak už to jen vyplivlo tudle hlášku:
              „Sorry, the e-Golf will be available only at participating dealers in California, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont, and Washington, DC.“

              Krměj jen CARB státy, aby tam dál mohli prodávat spalováky.

        1. Tak znovu je pro tebe 🙂
          „Přeci lidi nejsou blbci aby

          Tak znovu je pro tebe 🙂

          „Přeci lidi nejsou blbci aby kupovali auto každých 1,5 let, někteří asi sou, co budou zase tvrdit, že „teď si to můžou koupit, ale Teslu ne“, protože asi dle své logiky kupují auto každých 1,5 let, když nedokáži počkat rok a půl :)“

          1. Podle tvé logiky by se neprodávali ani ostatní auta jako
            Podle tvé logiky by se neprodávali ani ostatní auta jako Ioniq, i3, Leaf atd. a přesto se prodávají. Ne každý chce čekat 1,5 roku na auto a to ještě jen za předpokladu, že se Tesle podaří vyrábět podle plánu s čímž má zatím potíže. Někomu to holt stačí a nechce třeba Teslu 3. Já osobně bych ji třeba nechtěl jen kvůli tomu ošklivému středovému displeji. Navíc jako druhé auto do rodiny to stačí. Holt si teď koupí Golfa a bude 1,5 šetřit životní prostředí a za 4 roky bude mít větší výběr.

            1. „Podle tvé logiky by se neprodávali ani ostatní auta jako
              „Podle tvé logiky by se neprodávali ani ostatní auta jako Ioniq, i3, Leaf atd“
              hochu, ty chápeš svět moc černo-bíle
              krom Leafa jsi zmínil auta, co se skoro vůbec teď neprodávají, jsou to směšné počty
              a vsadím se, že ti chytřejší už také na tyto 3 auta kašlou, když můžou mít Teslu za chvilku

              Tesla je o 2 týdny napřed dle plánu, tak nelži, kdyžtak to příště dolož

Napsat komentář